electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

Model/uitvoering : Megane grand tour 1.6 16V priv. luxe
Bouwjaar : 09 2004
Brandstof : benzine

Ik begin nu al spijt te krijgen van mijn aankoop. Vorige week vrijdag mijn Megane opgehaald. Hij rijdt heerlijk comfortabel en ik was er heel blij mee tot gister. Ten eerste kwam ik er achter dat er water staat bij het reserve wiel. Ten tweede gebeurde waar ik al bang voor was... een elektrische storing: service lampje brandt, boordcomputer gestoord, toerenteller en motor temp. teller op nul. Ramen, wissers, cruise control werkt wel gewoon. Gewoon doorgereden naar bestemming, auto afgezegd en weer geprobeerd te starten om te kijken of het service lampje nog brandde: auto startte niet meer, twee piepjes en lampjes van de motorolie en accu bleven branden. Ik had een bruiloft en kon daarom niet de ANWB bellen. Na de ceremonie weer snel terug naar de auto. Eerst weigerde hij te starten, maar een tweede keer ging hij gewoon aan en gaf geen fouten aan. Gisternacht na het feest naar huis gereden en toen halverwege exact hetzelfde probleem. Ik kreeg zelfs maar met moeite de lichten uit. Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik hoop toch niet dat dit het begin is van een lange lijdensweg... Ik ben benieuwda naar jullie reacties. Ik heb gelukkig nog BOVAG garantie, maar wel bij een Opel dealer en ik vrees dat dit een vrij specifiek Renault probleem is. Ik hoop maar dat het iets triviaals is, want de auto rijdt verder fantastisch en ik hoop er toch wel nog een jaar of 5 mee verder te kunnen

Verder geeft de auto regelmatig een "stuurkolom vrij" fout bij het afzetten van de motor, kan dit kwaad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

woensdag naar de garage, ik zal een update geven.

zijn er nog mensen met ideëen wat er aan de hand kan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Lagunadriver2 »

meestal kun je in overleg met de verkopende partij de auto wel ergens anders laten maken mocht het zo zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

ik vraag me inderdaad af of een Opel-dealer wat met de electronica etc van Renault kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Lagunadriver2 »

Ik denk dat wanneer de probleem is vast gesteld door de Renault dealer dat de verkopende partij dit eventueel kan maken :thumb:

p.s, de combinatie van de net aangekochte megane en de naam komen me bekend voor, komt u uit lemmer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

hij heeft ook lekkage / waterschade, dus daar moeten ze ook naar kijken. Ik breng hem eerst naar Opel omdat ik daar garantie heb. Willen zij hem naar een Renualt-dealer dan hoor ik het wel.

Auto komt uit Friesland, maar de koper uit Grunn (maar is wel in Friesland geboren)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Lagunadriver2 »

waterschade..... je weet dat auto's en water niet samen gaan :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

ik zag laatst een auto het Paterwoldsemeer in rijden zonder te zinken... dat moest ik ook proberen

zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=BsrDS8onkNc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Lagunadriver2 »

dan kan dit of een hele goedkope reparatie zijn...(een stekkertje), maar ook een hele dure... (kabel bomen, computers ) :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

Dinsdag bij de garage geweest en zitten wachten tot ze klaar waren. Nu kan ik volgende week vrijdag weer die kant op, want het was ingewikkelder dan ze dachten en ze moeten de auto uit elkaar halen. Ze hebben de lekkages niet kunnen vinden na er met een hogedrukspuit over te zijn gegaan (wel hier en daar wat lak er af gespoten). Ook elektronisch konden ze niets vinden. De boordcomputer had geen foutmeldingen opgeslagen. Nu gaan ze kijken of de bekabeling misschien ergens beschadigd is.

Ik had ook aangegeven dat de auto licht naar links trekt. Zij zeiden dat ze het hebben getest en dat het stuur niet uit de handen werd getrokken. Daarom had ik ook gezegd "licht". Op de terugweg nog op gelet en de auto trekt echt consequent naar links, niet afhankelijk van de weg. Is dit erg, m.a.w. moet ik hier een punt van maken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

Vorige week de auto weer teruggekregen. Zaterdag de weg op en direct weer raak: de cruise control viel steeds uit. Op de terugweg weer het oude probleem: service lampje, tellers op nul, boordcomputer gestoord... auto sloeg af bij stoplicht bij een druk verkeersplein en ging niet meer aan (ik stond natuurlijk vooraan).
Ik ben er nu helemaal zat van. Maandag de auto weer weggebracht en net even gebeld. Ze kunnen niets vinden. Ze hebben de auto bij Renault gebracht en ook zij konden niets vinden. De boordcomputer slaat geen enkele foutmelding op. Bij langere proefritten gebeurde bij hen natuurlijk niets. Morgen bellen ze over verdere stappen. Ik ben benieuwd. Zij zijn alle mogelijke winst inmiddels al kwijt aan manuren die erin zitten en een nieuwe boordcomputer / bekabeling zal ook wel niet het goedkoopste zijn. Ik wil in ieder geval van het gezeur af zijn of anders mijn geld terug.

Ik baal er stevig van want de auto rijdt zo lekker. Ik kreeg een splinternieuwe Opel Zafira mee, maar die reed lang zo lekker niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmonteur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:11
Actief als: professional

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door renaultmonteur »

voor de duidelijkheid,


gaat de motor niet rond
of

slaat deze niet aan

als je de auto op het contact zet gaat de koelventilator in het motorruim dan toevallig aan ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

Het blijft helemaal stil. Met de motor is denk ik helemaal niets mis, maar met het elektrische systeem verantwoordelijk voor het starten des te meer. Ik hoop morgen meer te horen... Ik rijd nu al een week in een belachelijke Chevrolet Spark met allerlei stickers en reclame

[ Posting via iPhone ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door demi »

Ik zou m'n geld terug gaan halen en die Auto niet nemen. Je zult zien dat dit een probleemauto blijft en als de garanti er af is hij je heel veel geld gaat kosten. Sowizo al dat er een waterlekage is want zoals al eerder gezegd, water en electronica gaan niet samen. De Opeldealer heeft nietde juist interface in huis (Clip) om de juiste diagnose te stellen en is dus afhankelijk van de Renault dealer, maar daar gaan ze inderdaad liever niet heen want dat kost hun inderdaad veel geld.
Ze zullen trachten de auto weer "aan de praat te krijgen" en hem weer aa u overhadigen net zolang tot dat de garante is verstreken, en dan is het uw pakkie an !!!

Ik zou met de Opel dealer om de tafel gaan zitten en de auto terug geven met z'n "verborgen gebreken" en het geld terug vorderen.
Dit is in ieder geval mijn mening, wat u er mee doet,............. :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

ik ben inmiddels wel op dat punt aanbeland; ik verwacht dat ze nu bijvoorbeeld de boordcomputer vervangen en anders wil ik mijn geld terug... maar daar zullen ze wel niet zo happig op zijn. Ze hebben de auto welliswaar bij Renault gehad, maar die kon er ook niets mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmonteur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:11
Actief als: professional

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door renaultmonteur »

laat ze de kabelboom BIJ de accubak controleren, wil hier nog wel eens breken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door demi »

Tja, de Renault Dealer kan er wel iets mee echter dit gaat heel veel geld kosten en daar heeft de Opel Dealer geen zin in.
Ze zullen gaan proberen om de auto weer werkend te krijgen op welke manier dan ook al is het om bepaalde computers te omzeilen.

Ik nam er allemaal geen genoegen mee, en zette de Opel Dealer voor het blok.
Ik gaf ze nog 7 werkdagen de tijd om de storing correct op te lossen.
Als de Opel dealer dit niet lukt dan zou ik de koop ontbinden op grond van de wettelijke garantie bepaling
Daar heeft u tenminste de garantie voor genomen dus maak er dan ook gebruik van en laat u niet van het kastje naar de muur sturen, u heeft er tenminste een smak geld voor betaald en dan heeft u ook recht op een deugdelijk product

U kunt ook Tros Radar raadplegen voor raad en daad

Maar ik gaf de auto terug aan de Opel Dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door wesley015 »

Wanneer de auto een een trekhaak bevat dan zal er lekkage zijn op de punten waar de trekhaak het carosserie in gaat.

Wat betreft de elektrische storing word het een ingewikkeld verhaal. Meestal bij een ingewikkelde diagnose word er iemand van Renault Nederland bij gehaald om een onderzoek in te stellen.
Gebruik eerst de zoekfunctie om naar een onderwerp te zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door WillemS »

Deze wagen heeft last van lekkage's. Het zou zomaar kunnen dat deze ook schade heeft gehad in het verleden.
De kabelbomen worden bij vochtinwerking onbetrouwbaar en je krijgt de gekste storingen.
Mijn advies is; breng de wagen terug, er is keuze genoeg, en je wilt toch een betrouwbaar en veilig produkt.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmonteur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:11
Actief als: professional

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door renaultmonteur »

demi schreef:Tja, de Renault Dealer kan er wel iets mee echter dit gaat heel veel geld kosten en daar heeft de Opel Dealer geen zin in.
Ze zullen gaan proberen om de auto weer werkend te krijgen op welke manier dan ook al is het om bepaalde computers te omzeilen.

Ik nam er allemaal geen genoegen mee, en zette de Opel Dealer voor het blok.
Ik gaf ze nog 7 werkdagen de tijd om de storing correct op te lossen.
Als de Opel dealer dit niet lukt dan zou ik de koop ontbinden op grond van de wettelijke garantie bepaling
Daar heeft u tenminste de garantie voor genomen dus maak er dan ook gebruik van en laat u niet van het kastje naar de muur sturen, u heeft er tenminste een smak geld voor betaald en dan heeft u ook recht op een deugdelijk product

U kunt ook Tros Radar raadplegen voor raad en daad

Maar ik gaf de auto terug aan de Opel Dealer
wil je enkel door deze klacht de koop laten ontbinden, dan kan ik je nu al vertellen dat er een hoop meer bij zal moeten voor dat de rechter dit zal accepteren

je hebt een leen auto, neem aan kosteloos behalve bekeuringen en brandstof,

wacht nou eens even rustig af hoe en wat

en computers kun je niet om zeilen

betreft water bij het reserve wiel, is bij de dealer bekent eea thv de trekhaak moet worden afgekit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door demi »

Tja sorry, maar meneer heeft de auto nu al bijna een maand op naam maar niet in zijn bezit. Heeft z'n zinnen gezet op een Megane en rijd nu Zafira :cry2:
Als de Opel Dealer er nog langer over moet doen vraag ik mij af hoe lang nog ???? :think: En een beetje Computer kost al gauw 800 tot wel 1500 euro en een kabelboom is ook niet voordelig en dan nog de manuren :snooty: als het dat al is

De Opeldealer heeft daarbij de hulp van de Renault Dealer nodig dus dat gaat hun tijd en geld kosten en dat is net hetgeen wat ze niet willen

Het is wettelijk bepaald dat als het aangeschafte product in de garantie periode ondeugdelijk is de koop ontbonden kan worden en dit zal een kantonrechter beamen

Als de Opeldealer ballen heeft dan geeft die zonder pardon het geld retour om eer en naam hoog te houden.
Ik zeg niet dat de Opeldealer slecht is of geen verstand van zaken heeft, maar een hedendaagse Renault Megane is nu eenmaal niet gemakkelijk als er een onbekende storing zich voordoet en de juiste diagnose apperatuur niet voorhanden is

Misschien is het een tip om al rijdend met de CLIP er aan gaan kijken of de storing dan boven water komt, Maar zoals ik het hoor lijkt het dat de UCH computer gebreken vertoont, want het instrumentenpaneel slaat op hol en de motorcomputer laat het dan afweten en ik denk toch dat water de oorzaak is, maar dat is momenteel mijn mening

Maar je moet je even in de schoenen van de gedupeerde verplaatsen en dan word het wel anders denken :think:
Het vertrouwen in deze o zo mooie auto is dan al snel geschaad en het geduld raakt op net zoals de garantie periode
Ik hoop dat meneer èèn jaar gehele garantie heeft ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meijer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:50
Actief als: particulier

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door Meijer »

Nee, maar drie maanden volledig en 3 extra op motor en bak. De lekkage kwam volgens de monteur door een achterlicht die maar met een schroef vastzat. Het water heeft er aardige tijd gestaan, want het rook vrij sterk en bepaalde gelijmde delen lieten los. Vandaag teruggebeld door de garage. Ze hebben niets kunnen vinden en ook Renault weet er geen raad mee. Morgen hoor ik hoe ze het op gaan lossen. Ik houd jullie op de hoogte. Ik wil nu het liefst mijn geld terug, maar durf niet zo goed weer dezelfde auto te kopen en veel andere auto's in die prijsklasse vind ik simpelweg lelijk.

[ Posting via iPhone ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: electrische storing - Megane grand tour start niet meer

Bericht door demi »

Meijer schreef: Morgen hoor ik hoe ze het op gaan lossen. Ik houd jullie op de hoogte. Ik wil nu het liefst mijn geld terug, maar durf niet zo goed weer dezelfde auto te kopen
Het komt wel eens voor dat er een complexe storing optreed waar de oorzaak maar niet van gevonden kan worden. Dit wil niet zeggen dat enkel en alleen bij Megane voorkomt maar ook bij meerdere type ook van andere auto merken, Je hebt gewoon PECH maar thevens "geluk" dat het tijdens de garantie periode is. Laat je in ieder geval niet met een kluitje het riet in sturen en sta voet bij stuk als je je geld terug eist, je hebt er tenslotte recht op.

Je kunt als je echt een Megane wilt ook aan de verkopende partij een bovag keuring vragen en je kunt bij de Renault Dealer om een gespecificeerde uitlezing vragen , kost wel meen ik 55,- euro en de auto onderhouds history

Maar dit neemt niet weg dat de auto dan gevrijwaard is van storingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht