Renault Laguna grand tour

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
disposal bag
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2012 21:30
Actief als: particulier

Renault Laguna grand tour

Bericht door disposal bag »

Beste forumbezoekers!

Eerst voorstellen ben opzoek naar een Renault laguna bouwjaar 2003-2005, Km stand max 100000 kosten 5000-6000 euro.

Nu heb ik deze auto gezien en kunnen jullie mij vertellen of dit een goede prijs is en of de privilege een goed model betreft.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=211894652


Alvast bedankt voor de moeite en de hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door Renier »

Privilige is een hele luxe uitvoering, alleen topuitvoering Initiale staat daar nog boven.
Ben persoonlijk nooit zo gecharmeerd vd beige kleurstelling vd Privilege, maar ieder z'n keus. :wink:

Prijs van deze occasion lijkt me prima en bouwjaar 2004 is ook goed, alleen de eerste 2 jaren (2001-2002) moet je vermijden, dat waren de probleemjaren.
Deze occasion heeft ook nog het mooie af fabriek open dak, erg sjiek :thumb: :thumb:

Kijk wel of de achterwisser goed werkt. Deze occasion heeft de apart te openen achterruit.
Erg handig zeggen velen (ik mis hem totaal niet), maar de constructie met de achterwisser gaat vaak stuk en op de foto staat hij in een afwijkende schuine stand :think:

Bij een turbo zoals deze is goed onderhoud een must.
Kijk dus goed of hij z'n beurten steeds op tijd heeft gehad.

En het blijft een Laguna, dus nooit zonder garantie kopen :wink:

Succes ermee, ik rij al ruim 3 jaar zeer tevreden in een Laguna, wat een rijgenot :clap: :clap:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
disposal bag
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2012 21:30
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door disposal bag »

Bedankt voor de snelle en goede reactie.
Ik zal hier zeker op gaan letten en het is mij nu meer duidelijk wat voor een model het betreft.
Heb met de handelaar van de auto gebeld en deze geeft aan dat de distibutieriem bij 73000 km is vervangen.
Afleverkosten bedragen 450 euro met drie maanden garantie.
De achterwisser is zeker iets wat ik in de gaten zal houden, probeer volgende week een proefrit te gaan maken.
Mocht iemand nog tips hebben waar op de laten? Heel graag, waarvoor alvast dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door Renier »

Distributieriem is uiteraard belangrijk, dat moet om de 5 jaar of 120.000 km (welke vd 2 eerder wordt bereikt)
Dan moet ook de waterpomp, spanrollen en multiriem zijn vervangen, kan je ook nog checken in de onderhoudshistorie.

Display vd airco wil nog wel een zwak punt zijn bij dit bouwjaar Laguna en de mechanismes vd elektr. raambediening.
Maar zoals bij elke proefit: probeer gewoon alle knopjes en opties meerdere keren uit en rij een flink stuk stad, 80 km weg en snelweg, liefst ook als bijrijder want dan vallen vreemde geluiden je bijv meer op

NB De aanbieder is niet aangesloten bij de Bovag, wel een punt om rekening mee te houden ivm evt garantie geschillen :!:

Er staat bij dat garantie 3 tot 6 maanden mogelijk is dus probeer dan in de onderhandelingen op 6 maanden uit te komen.
Zeker in deze tijd sta je als koper erg sterk :wink:

Veel plezier met de proefit alvast, benieuwd hoe hij je bevalt :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
disposal bag
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2012 21:30
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door disposal bag »

Bedankt hier zal ik zeker op gaan letten, fijn om alvast met een paar tips aan de slag te kunnen!
Ga maandag of donderdag voor een proefrit.
De handelaar geeft aan dat er voor die 450 euro de inruilkosten, apk en een beurtje bijzitten plus garantie op de motor en op de versnellingsbak. Dit wel voor drie maanden en helaas niet de zes die ik probeerde.
Ik ben hier niet zo mee bekend is niet normaal en een goede deal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door Renier »

Je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Je kan natuurlijk ook altijd nog een occasion aankoopkeuring bij de ANWB of Dekra overwegen.
Gaat hij daar niet mee akkoord dan zou ik zowiezo vd koop afzien.

Maar kijk eerst maar eens wat voor indruk je vd auto hebt met de proefrit en of je hem daadwerkelijk wilt :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
disposal bag
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2012 21:30
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door disposal bag »

Ja dat ga ik zeker doen! Zeker gezien er geen NAP label op de auto zit wat mij enige zorgen baart.
Kan ik op een andere manier de km stand controleren.
Heb nu nog een andere laguna gezien bij mij in de buurt waar ik ook wel en proefrit in wil maken.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... na/8690023

Is de 1.8 16v automaat een verstandige keuze om evt te maken.
Nogmaals bedankt voor de tips en alle hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door Renier »

Zou echt voor een 2.0 16V gaan als je een automaat zoekt.
Rij hem zelf ook en het houdt echt niet over. Beetje volbeladen of met 5 man en hij heeft er al moeite mee om de vaart erin te krijgen.

Als ik hem nu opnieuw mocht uitzoeken werd het de 2.0T met automaat
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
disposal bag
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2012 21:30
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door disposal bag »

Ja zag de 2.0 automaat van u al, erg mooie auto :)
Vandaag tot aankoop overgegaan van de eerst genoemde laguna.
Heerlijk in gereden en zag er nog goed uit, onderhoudboekjes bijgewerkt en alle rekeningen van kosten gemaakt door de vorige eigenaren bijgevoegd. Bij een renault dealer in de onderhoud geweest.
Alleen de dakhemel vanaf de passagiersstoelen tot de achterkant van de auto was ingezakt en stond zeg maar beetje naar beneden, ik denk zelf dat dit door het dakje komt wat eronder verdwijnt bij openen.
De garage gaat dit nog maken en dit valt onder de afleveringskosten.
Ben benieuwd of ze dit mooi en goed kunnen maken en evt wat de kosten zouden zijn als dit helemaal opnieuw ooit moet gebeuren.
De ruitenwisser was indd kapot en was door een scherp oog hier al op de foto gezien;) ook dit wordt nog gemaakt.
Ook nieuwe accu gekregen, alleen vroeg ik mij af of de parkeer sensoren ook aan en uit kunnen worden gezet?

Veel gehad aan de hulp bij de aanschaf via dit forum en hoop hier nog veel tips en ideeen op te doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna grand tour

Bericht door Renier »

Alvast gefeliciteerd dan :thumb:

Mooi dat je wat aan de tips hebt gehad.

Die dakbekleding heb ik vaker gehoord bij het af fabriek dak.
Neem aan dat het wel opnieuw vastgelijmd kan worden.

Parkeersensoren zit een knopje links op het dashboard om ze tijdelijk uit te schakelen als je bijv een aanhanger aan een evt trekhaak hebt hangen.
Volgens mij kan je het hele systeem met de CLIP (uitlees laptop) ook compleet uit laten zetten
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht