bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

hallo allemaal

heb een vraagje,

ik heb een megane 1.6 16v 2002 type 2

ik had als eerst een start probleem had het uitlaten lezen
lag aan de nokkenasversteller en nokkenassensor

vervolgens heb ik zaterdag mijn nokkenasversteller laten vervangen de monteur gaf aan dat de sensor niet hoeft vervangen te worden omdat hij aangaf dat die nog goed was tevens is mijn gasklephuis gereinigt
mijn auto start nu helemaal top.

maar heb nu het het probleem dat mijn auto uitvalt als ik bij een koude motor ga rijden.
mocht ik dus mijn auto in zijn 1 ste versnelling schakelen vervolgens wil schakelen naar ze 2 dan valt de auto uit.

dit gebeurd alleen bij een koude motor. de moteur gaf aan tijdens dat hij de nokkenasversteller aan het vervangen was dat het reiningen van de gasklephuis de probleem zou verhelpen. maar dat was dus gebeurt maar helpt dus niet

weet misschien iemand waar het aan zou kunnen liggen

alvast bedankt voor alle reacties...

gr

wachi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door mechanic »

Een vervuilde / slechte bdp-sensor? Zou je monteur toch moeten weten dat die vaak dit soort storingen veroorzaken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

mechanic schreef:Een vervuilde / slechte bdp-sensor? Zou je monteur toch moeten weten dat die vaak dit soort storingen veroorzaken.
Bedankt mechanic voor je reactie bdp sensor wat houd die sensor in,zou ik het zelf zien als ik natuurlijk zou weten waar hij zich bevind :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door mechanic »

Sensor zit boven op je versnellingsbak geschroeft onder je thermostaathuis.
Geeft ook vaak startproblemen, en een storing in je computer.
Een slechte termperatuursensor kan ook natuurlijk nog.
Wellicht even terug naar je monteur en hem de boel laten bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

mechanic schreef:Sensor zit boven op je versnellingsbak geschroeft onder je thermostaathuis.
Geeft ook vaak startproblemen, en een storing in je computer.
Een slechte termperatuursensor kan ook natuurlijk nog.
Wellicht even terug naar je monteur en hem de boel laten bekijken.
Bedankt voor de info

Heb even nog met de monteur gesproken hij gaf aan dat het waarschijnlijk aan de koelvloeistofsensor zal liggen
is nou de koelvloeistofsensor het zelfde als tempratuursensor ?

Hij denkt niet dat het aan de bdp sensor ligt omdat mijn auto gewoon start alleen uitvalt tijdens rijden met koude motor

De monteur komt uit harderwijk ik woon in amsterdam hij gaf aan dat ik hem beter even in adam even moet laten uitlezen en het liefst met koude motor en dan pas weer gaan kijken wat het zou moeten zijn.

Dus denk dat ik nog een keer laat uitlezen na de reparatie die ik al zaterdag heb gehad

Mocht het de tempratuur sensor of koelvloeistofsensor zijn dan zou mijn tempratuur meter raar moeten doen lijkt me?
Bij mij is hij volgens meter op de juiste tempratuur maar misschien kunnen ze dat ook wel uitlezen?

Gr

Wachi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door mechanic »

Meestal is de temperatuur die je op je display ziet afkomstig van een andere sensor dan die de info aan de rekeneenheid afgeeft. Enkeldraads sensor in de kop is de sensor die naar het display gaat,verschilt echter per model/jaar.
Bdp sensor is heel aannemelijk ook omdat deze het toerental naar de rekeneenheid doorgeeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

mechanic schreef:Meestal is de temperatuur die je op je display ziet afkomstig van een andere sensor dan die de info aan de rekeneenheid afgeeft. Enkeldraads sensor in de kop is de sensor die naar het display gaat,verschilt echter per model/jaar.
Bdp sensor is heel aannemelijk ook omdat deze het toerental naar de rekeneenheid doorgeeft.
Aha dus zo zit dat het word me steeds meer duidelijker ik heb een afspraak op 10-10 dan zullen ze hem even uitlezen
Denk dat ik dan wel meer zal weten zal even alles meenemen kwa info dat ik heb gehad :)
Bedankt voor alle info zodra ik wat meer weet na de uitlezing zal ik de uitslag even plaatsen op de forum

Gr

Wachi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

wachi2011 schreef:
mechanic schreef:Meestal is de temperatuur die je op je display ziet afkomstig van een andere sensor dan die de info aan de rekeneenheid afgeeft. Enkeldraads sensor in de kop is de sensor die naar het display gaat,verschilt echter per model/jaar.
Bdp sensor is heel aannemelijk ook omdat deze het toerental naar de rekeneenheid doorgeeft.
Aha dus zo zit dat het word me steeds meer duidelijker ik heb een afspraak op 10-10 dan zullen ze hem even uitlezen
Denk dat ik dan wel meer zal weten zal even alles meenemen kwa info dat ik heb gehad :)
Bedankt voor alle info zodra ik wat meer weet na de uitlezing zal ik de uitslag even plaatsen op de forum

Gr

Wachi
hallo

ik heb vandaag mijn megane laten uitlezen helaas hebben ze geen foutmeldingen gevonden.
maar...
de monteur vermeld dat hij denkt dat het probleem in de elektroklep zit hij geeft aan dat de nokkenasversteller olie wilt pompen naar je kleppen ( als ik het goed heb begrepen) en dat de elektroklep kan aangeven of hij olie toelaat of niet hij geeft aan dat dat probleem zou kunnen zijn.
maar zeker wist hij het niet hij gaf ook aan dat die dingen vaker stuk gaan.

hij heeft nu de onderdeel schoongemaakt en geeft aan dat het nu paar dagen goed zou moeten gaan mocht het over paar dagen weer het zelfde zijn dan wist hij zeker dat de elektroklep kapot zou moeten zijn
mocht het gelijk weer voorkomen dan zou het iets anders moeten zijn.

heeft toevallig iemand ook deze probleem gehad?

alvast bedankt voor de reactie

gr

wachi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wachi2011
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2011 11:33
Actief als: particulier

Re: bij koude motor valt motor uit megane 1.6 16v

Bericht door wachi2011 »

mechanic schreef:Een vervuilde / slechte bdp-sensor? Zou je monteur toch moeten weten dat die vaak dit soort storingen veroorzaken.
wachi2011 schreef:hallo allemaal

heb een vraagje,

ik heb een megane 1.6 16v 2002 type 2

ik had als eerst een start probleem had het uitlaten lezen
lag aan de nokkenasversteller en nokkenassensor

vervolgens heb ik zaterdag mijn nokkenasversteller laten vervangen de monteur gaf aan dat de sensor niet hoeft vervangen te worden omdat hij aangaf dat die nog goed was tevens is mijn gasklephuis gereinigt
mijn auto start nu helemaal top.

maar heb nu het het probleem dat mijn auto uitvalt als ik bij een koude motor ga rijden.
mocht ik dus mijn auto in zijn 1 ste versnelling schakelen vervolgens wil schakelen naar ze 2 dan valt de auto uit.

dit gebeurd alleen bij een koude motor. de moteur gaf aan tijdens dat hij de nokkenasversteller aan het vervangen was dat het reiningen van de gasklephuis de probleem zou verhelpen. maar dat was dus gebeurt maar helpt dus niet

weet misschien iemand waar het aan zou kunnen liggen

alvast bedankt voor alle reacties...

gr

wachi
Het probleem is opgelost heb de bdp sensor en de elektroklep nog laten vervangen en tot heden valt de motor niet meer uit
maar 1 weekje nog even testen dan weet ik het zeker :D veder was alles bij elkaar toch een duur grapje voor me (840 euro met nokkenasversteller )maarja hoop dat ik heel wat km kan maken met de nieuwe onderdelen.

maar bedankt voor alle reacties

gr

wachi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht