wegvallen koppeling
-
Topic author - 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 okt 2012 18:40
- Actief als: particulier
wegvallen koppeling
bij mijn traffic diesel valt de koppeling weg na een tijdje rijden, als je onder de 80 km per uur blijft gaat het redelijk goed maar daar boven gat het fout als je de koppelings pendaal omhoog haalt dan kan je verder rijden maar als je dus harder dan 80 km rijdt valt hij weg en moet je een minut of 5 wachten, dan kan je weer aanrijden
graag reactie
graag reactie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: wegvallen koppeling
Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien lucht in de koppelinscilinder kan zitten, wat warm wordt, uitzet en de koppeling bedient?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16009
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: wegvallen koppeling
En die lucht komt er niet zomaar in, dus waarschijnlijk een lekke cilinder. Of bij het pedaal of in de bak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
- Actief als: professional
- Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
- Contacteer:
Re: wegvallen koppeling
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Vivaro toen die een jaar had stilgestaan. De koppeling wou niet meer aanslaan en uiteindelijk moest na lang zoeken de druklager van de koppeling vervangen worden, maar samen met de distributieriem kostte dit mij 776,03 EUR incl. 21% (voor mij aftrekbare) BTW.
Nu, nadat die vervangen was, viel ik plots in Brugge op een rond punt ZONDER koppeling. Bij nazien, bleek het dat witte rechthoekige stukje te zijn die met een rond metalen kopje in een kogelopening wordt geklikt en zo de schakeling doorgeeft. Ik duwde het er terug in en na 10 km ging het er terug uit.
Nu zal Mechanic wellicht een brede glimlach krijgen dat ik, mijn kinderen leerde hoe ik toen in een tankstation condooms kocht, en zo'n condoom driedubbel rond dat kogelgewrichtje draaide waarna het zeker duizend kilometer vast deed.
Uiteindelijk bij de garagist, hoorde ik dat die vier-kabelige verbinding vernieuwen ook redelijk duur was, en toen deed ik er een 'draadkous' rond van de juiste benaming (technische benaming voor een soort isolatiedraden die je rond metaaldraad doet en dan bij verhitting vastsmelt om geen kortsluitingen te hebben). En dat voldeed voor de rest van de levensduur van mijn trafic (ik denk toen nog kleine 100.000 km).
Het is dus een klein zwak plekje bij sommige, en ontstaat dikwijls door te weinig gebruik of te lang stilstaan bizar genoeg...
Voor de technieker is het wel zoeken omtrent die druklagers (zoals de naam het zegt gaat het over druk en compressie en dat is altijd zoeken, de opmerking van compressieverlies wordt hierdoor wellicht duidelijker).
Thx 'buddy' mechanic en ik vermoed dat ze in de atelier gaan lachen met het condoom gebruik met m'n toen nog jonge kinderen!
Nu, nadat die vervangen was, viel ik plots in Brugge op een rond punt ZONDER koppeling. Bij nazien, bleek het dat witte rechthoekige stukje te zijn die met een rond metalen kopje in een kogelopening wordt geklikt en zo de schakeling doorgeeft. Ik duwde het er terug in en na 10 km ging het er terug uit.
Nu zal Mechanic wellicht een brede glimlach krijgen dat ik, mijn kinderen leerde hoe ik toen in een tankstation condooms kocht, en zo'n condoom driedubbel rond dat kogelgewrichtje draaide waarna het zeker duizend kilometer vast deed.
Uiteindelijk bij de garagist, hoorde ik dat die vier-kabelige verbinding vernieuwen ook redelijk duur was, en toen deed ik er een 'draadkous' rond van de juiste benaming (technische benaming voor een soort isolatiedraden die je rond metaaldraad doet en dan bij verhitting vastsmelt om geen kortsluitingen te hebben). En dat voldeed voor de rest van de levensduur van mijn trafic (ik denk toen nog kleine 100.000 km).
Het is dus een klein zwak plekje bij sommige, en ontstaat dikwijls door te weinig gebruik of te lang stilstaan bizar genoeg...
Voor de technieker is het wel zoeken omtrent die druklagers (zoals de naam het zegt gaat het over druk en compressie en dat is altijd zoeken, de opmerking van compressieverlies wordt hierdoor wellicht duidelijker).
Thx 'buddy' mechanic en ik vermoed dat ze in de atelier gaan lachen met het condoom gebruik met m'n toen nog jonge kinderen!
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
- Actief als: professional
- Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
- Contacteer:
Re: wegvallen koppeling
Heb het opnieuw gehad met mijn Trafic nu ook, aan nog maar een kleine 70.000 km. Startte echter met mijn ontkoppelingspedaal die ingedrukt bleef en niet meer terug kwam. Eerst dachten ze dat het vanzelf zou overgaan, dan moest hij een week binnen.
Zelfde probleem: de druklager had blijkbaar een beetje olie achter het ventieltje, waardoor die niet meer terug keert. Kan misschien komen door opspattend water te rijden met mijn kindjes, ik weet het niet.
Vervangen binnen garantie in elk geval, dus goede garage en eigenlijk ook heel goede auto waar ik dol tevreden over blijf, zowel qua verbruik als qua onderhoud (slechts om de 40.000 km).
Nu toch al boven de 80.000 km, terwijl ik die nog maar een jaar en zes maanden heb... (maart 2012). Voorbanden beginnen intussen toch wel wat minder profiel te vertonen en trillen klein beetje sinds mijn zoon met de camionette leerde rijden (en geslaagd was).
Zelfde probleem: de druklager had blijkbaar een beetje olie achter het ventieltje, waardoor die niet meer terug keert. Kan misschien komen door opspattend water te rijden met mijn kindjes, ik weet het niet.
Vervangen binnen garantie in elk geval, dus goede garage en eigenlijk ook heel goede auto waar ik dol tevreden over blijf, zowel qua verbruik als qua onderhoud (slechts om de 40.000 km).
Nu toch al boven de 80.000 km, terwijl ik die nog maar een jaar en zes maanden heb... (maart 2012). Voorbanden beginnen intussen toch wel wat minder profiel te vertonen en trillen klein beetje sinds mijn zoon met de camionette leerde rijden (en geslaagd was).
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 385 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 336 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 402 Weergaves
-
Laatste bericht door MJMannes
-
- 5 Reacties
- 148 Weergaves
-
Laatste bericht door CapturIvoire
-
- 7 Reacties
- 968 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 9 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door Rienk85
-
- 1 Reacties
- 539 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic