wegvallen koppeling

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
eindbegin
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2012 18:40
Actief als: particulier

wegvallen koppeling

Bericht door eindbegin »

bij mijn traffic diesel valt de koppeling weg na een tijdje rijden, als je onder de 80 km per uur blijft gaat het redelijk goed maar daar boven gat het fout als je de koppelings pendaal omhoog haalt dan kan je verder rijden maar als je dus harder dan 80 km rijdt valt hij weg en moet je een minut of 5 wachten, dan kan je weer aanrijden

graag reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: wegvallen koppeling

Bericht door plorie »

Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien lucht in de koppelinscilinder kan zitten, wat warm wordt, uitzet en de koppeling bedient?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16009
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: wegvallen koppeling

Bericht door mechanic »

En die lucht komt er niet zomaar in, dus waarschijnlijk een lekke cilinder. Of bij het pedaal of in de bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: wegvallen koppeling

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Vivaro toen die een jaar had stilgestaan. De koppeling wou niet meer aanslaan en uiteindelijk moest na lang zoeken de druklager van de koppeling vervangen worden, maar samen met de distributieriem kostte dit mij 776,03 EUR incl. 21% (voor mij aftrekbare) BTW.

Nu, nadat die vervangen was, viel ik plots in Brugge op een rond punt ZONDER koppeling. Bij nazien, bleek het dat witte rechthoekige stukje te zijn die met een rond metalen kopje in een kogelopening wordt geklikt en zo de schakeling doorgeeft. Ik duwde het er terug in en na 10 km ging het er terug uit.

Nu zal Mechanic wellicht een brede glimlach krijgen dat ik, mijn kinderen leerde hoe ik toen in een tankstation condooms kocht, en zo'n condoom driedubbel rond dat kogelgewrichtje draaide waarna het zeker duizend kilometer vast deed.

Uiteindelijk bij de garagist, hoorde ik dat die vier-kabelige verbinding vernieuwen ook redelijk duur was, en toen deed ik er een 'draadkous' rond van de juiste benaming (technische benaming voor een soort isolatiedraden die je rond metaaldraad doet en dan bij verhitting vastsmelt om geen kortsluitingen te hebben). En dat voldeed voor de rest van de levensduur van mijn trafic (ik denk toen nog kleine 100.000 km).

Het is dus een klein zwak plekje bij sommige, en ontstaat dikwijls door te weinig gebruik of te lang stilstaan bizar genoeg...

Voor de technieker is het wel zoeken omtrent die druklagers (zoals de naam het zegt gaat het over druk en compressie en dat is altijd zoeken, de opmerking van compressieverlies wordt hierdoor wellicht duidelijker).

Thx 'buddy' mechanic en ik vermoed dat ze in de atelier gaan lachen met het condoom gebruik met m'n toen nog jonge kinderen!
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: wegvallen koppeling

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Heb het opnieuw gehad met mijn Trafic nu ook, aan nog maar een kleine 70.000 km. Startte echter met mijn ontkoppelingspedaal die ingedrukt bleef en niet meer terug kwam. Eerst dachten ze dat het vanzelf zou overgaan, dan moest hij een week binnen.

Zelfde probleem: de druklager had blijkbaar een beetje olie achter het ventieltje, waardoor die niet meer terug keert. Kan misschien komen door opspattend water te rijden met mijn kindjes, ik weet het niet.

Vervangen binnen garantie in elk geval, dus goede garage en eigenlijk ook heel goede auto waar ik dol tevreden over blijf, zowel qua verbruik als qua onderhoud (slechts om de 40.000 km).

Nu toch al boven de 80.000 km, terwijl ik die nog maar een jaar en zes maanden heb... (maart 2012). Voorbanden beginnen intussen toch wel wat minder profiel te vertonen en trillen klein beetje sinds mijn zoon met de camionette leerde rijden (en geslaagd was).
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht