Wie herkent dit probleem, niet werkende lampen in lichten ?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Tekhead
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2013 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Kalmthout

Wie herkent dit probleem, niet werkende lampen in lichten ?

Bericht door Tekhead »

Mijn Scenic-1 F2 heeft een probleem met diverse lichten. Het zit namelijk zo, vorige week ontdekt dat mistlicht RV niet meer werkte, en heb het lampje vervangen waarna het mistlicht even werkte, maar na een klein ritje weer geen licht meer, terug gecheckt en geen defecte lamp wel kapotte zekering, zekering vervangen mistlicht aangezet, en weer afgezet en nu weer defect maar nu niet meer alleen mistlicht maar ook werkt het RA licht niet meer en het markeringslampje in de rechter koplamp ook niet meer. Ik heb alle lampjes gecheckt en geen enkel was/is defect, daarna alle zekeringen nagekeken en daar was ook niets mee aan de hand. Ik heb geen uitmeting gedaan, maar vind wel raar dat alle defecten rechts zitten, maar ook dat mijn rechter remlicht wel werkt, en achterlicht niet, terwijl a'licht en remlicht in dezelfde lamp huizen, en ook merk ik dat wanneer ik m'n lichten aanzet, dashboard en display verlichting veel zwakker branden zelfs met draaiende motor.

Met welk defect heb ik hier wsl te maken, iemand een idee, want is dringend ;)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16024
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Wie herkent dit probleem, niet werkende lampen in lichte

Bericht door mechanic »

Je verlichting die zwakker brand duidt op een slechte verbinding, vermoedelijk een massa probleem.
Je remlicht en normaal licht zit in het zelfde lampje, maar de voeding komt op verschillende plaatsen binnen. Zijn 2 aparte gloeidraden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Tekhead
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2013 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Kalmthout

Re: Wie herkent dit probleem, niet werkende lampen in lichte

Bericht door Tekhead »

Hoe meet ik dan uit om te weten waar het probleem zich situeert, want het is niet alleen het achterlicht maar ook het markeer en mistlicht RV dat niet werkt, en het verzwakken van de verlichting is pas sinds die andere lampen het ook niet meer doen, daarvoor was er geen probleem met verzwakking. Is het mss mogelijk dat die alle 3 op dezelfde voeding zitten ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht