Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nou Huite, die van ons wel? lekker hoor die , extra paardekutjes
Groeten Rob-PowerbootCappie.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Huite, wat heet breed? ja mijn rug, maar ik wil+ moet niet klagen? als je zo`n mooie brommert, als wij allemaal op dit forum, rijden, heb je vanzelf lol in het leven.
Groeten Rob-PowerbootCappie.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Hmm,
ik heb eens een snelle vergelijking op autoweek.nl gemaakt tussen een Clio Estate en een Captur. Beide 90 pk benzine, Dynamique en bouwjaar 2013+.
Lijkt erop dat een iets hoger gewicht en een hogere koets toch wel wat verschil uitmaken in verbruik en zeker in topsnelheid. Dat had ik niet gedacht. Ik ga er van uit dat de V-bak ook dezelfde is (gebaseerd op eigen meting rpm bij 120 km/h want verhoudingen zijn bij Captur nog niet gespecificeerd).
Zet ze maar eens in de praktijk naast elkaar.
De Captur is een "bushokje" vergeleken bij de Clio.
En bushokjes hebben nu eenmaal een slechte Cw-waarde!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Ik zit nu op een gemiddelde van 6.5 l/100 km (1 op 15.4). Vind ik toch best een nette waarde voor een benzine auto.
Mijn vorige auto, een meer dan 10 jaar oude Picasso diesel, kwam al gauw op 6.1 l/100 km (1 op 16.4), terwijl diesels normaliter veel zuiniger zijn dan benzine auto's. En volgens mij rijden wij nu niet anders....
Groeten,
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Met dit weer en bij de lagere temperaturen vorige week toch wel een flink hoger benzineverbruik geconstateerd. Ik hoop gauw de slee te kunnen gebruiken en de Cap te kunnen laten staan......
Eerste paar weken 1 op 15 -16 , deze week 1 op 12-13. Bij driekwart grote weg en de rest stad. Tegenvallend!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Dat = het probleem van de kou, dat heeft nagenoeg iedere auto, behalve electrikke auto`s?
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
@Powerboot: bij electrische auto's loopt de actieradius echt enorm terug (bij echt lage temperaturen tot wel 50% van wat in de zomer gehaald wordt) omdat de accu's enorm veel van hun lading verliezen bij lage temperaturen! Is echt een enorm probleem bij auto's als de Zoe of de Leaf. Zelfs bij de Tesla die normaal toch wel zo'n 400-450 km. op één lading rijdt wordt het bij lage temperaturen max. 250 km.
@mvandm:
Zulke (grote) verschillen komen niet van de overgang van zomer naar winter. Winterbrandstof tank je al vanaf oktober.
Wat wel verschil maakt:
- rijstijl; heb je niet een ritje in Verstappen-tempo gedaan?
- tanken; je staat bij een ander tankstation, aan de verkeerde kant, auto staat ineens rechts hoger dan links et voilà, 4 liter meer erin! (voorbeeld uit eigen ervaring: ik had getankt, 10 liter verbruikt, dieselfuelverbeteraar gekocht en in de tank gedaan en wilde de tank dus helemaal vullen, gaat er vervolgens niet meer dan 7 liter bij!)
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Ach de koude heeft ook voordelen!
Doordat onze brommerts zijn uitgerust met relatief kleine intercoolers is de koelende werking in deze tijd van het jaar duidelijk beter dan in de zomer. Betekend meer trekkracht voorhanden!
Maar daardoor waarschijnlijk ook een hoger verbruik...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
@allen
bijgaand een klein maar interessant artikel uit AMT over de relatie brandstofverbruik in de winter
AMT.nl - Hoger brandstofverbruik in de winter (2007-12).pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Bij ons blijft het verbruik zo rond de 1 op 14,5 steken. Het gemiddelde sinds we hem hebben staat op 1op 14,09
In vergelijk met onze Punto uit 2004 is dat niet veel slechter en is de Captur toch een stukje meer auto. Met onze Megane over heel zijn leven bij ons 1 op 12. Dus dan is het wel weer iets beter.
Ach ja blijft een heerlijke auto.
Door de Turbo ben je ook misschien sneller geneigd het gas wat dieper in te trappen.
Ben nu aan het proberen steeds bij 2000/2500 toeren te schakelen, kijken of dat helpt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Het artikel dat ik eerder bijvoegde blijkt te worden geplaagd door acties van meneer Google (ongewilde advertentie bij afdrukken als pdf).
Deze versie moet het beter doen.
AMT.nl - Hoger brandstofverbruik in de winter (2007-12).pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Axel57 schreef:Ja die zit ook rond die toeren volgens mij. Probeer binnen de wijk en waar je 50 mag te schakelen voordat de Turbo er in komt.
Dat lukt me nog niet altijd, probeer ook het gaspendaal niet meer dan zeg maar half in te trappen.
Dat is bij invoegen op de snelweg wel eens een vervelend. Doe het ook niet als er meer verkeer is want dan ben je een gevaar op de weg.
Hier kom ik op het punt dat ik als beroepschauffeur vaak fout zie gaan.
Het probleem dat veel bestuurders hebben met invoegen is dat ze graag vóór de auto op de hoofdrijbaan willen komen. Het is echt niet nodig vol gas in te voegen. De opritten zijn over het algemeen lang genoeg om snelheid te maken (80 tot 90 km is snel genoeg, vrachtwagens kunnen ook niet harder). Kortom je kunt zelfs in de eco stand met goed anticiperen, en dat houdt in dat je al zo vroeg mogelijk het verkeer op de hoofdrijbaan ziet en je plekje om in te voegen uitzoek, gewoon invoegen. Veel bestuurders kijken dus te laat en zien dan verkeer naast zich rijden en gaan twijfelen over gas bijgeven of loslaten. Dán ben je dus te laat. Overigens zeg ik dit in het algemeen en niet om persoonlijk te worden
@Gogol heb zelf 8 jaar als beroeps door heel europa gereden en doe sinds 5 jaar de planning. Met die grote weet ik meestal wel raad maar voor al die kleine doen nog wel eens verrassende dingen.
Als ik bij het invoegen zie dat er niemand of weinig verkeer aankomt dat je de ruimte geeft, voldoet de eco best wel maar om met ca 100 in te voegen als het wat drukker is heb je toch we iets meer nodig vind ik tenminste.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Is het ook niet een faktor dat koude lucht meer gecomprimeerd is? Waardoor het volume zuurstof kleiner is en er dus een andere mengverhouding met benzine optreedt?
De aangezogen lucht wordt via een tussenkoeler (intercooler) gekoeld, en door een turbolader onder druk (gecomprimeerd) in de cilinders gebracht om het vermogen te verhogen en het verbruik te verlagen.
Gisteren weer een ridje Enschede-Den Haag en terug, totaal 430km.
Een paar weken geleden haalde ik nog 6.0/100, nu 7.2/100.
Op de zelfde manier gereden, veel cruise control, geen ECO en 130 waar 130 mag.
Het enige verschil is dat het nu 12 graden kouder is en ik de winterbanden er onder heb.
Oh ja, er stond ook behoorlijk veel wind.
De weersonstandigheden hebben duidelijk invloed op het brandstof gebruik maar maar zouden de winterbanden ook zoveel invloed hebben?
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Tegen de harde wind in rijden kost bij een Captur echt veel brandstof.
Een Cappie is een leuk modelletje, maar aerodynamisch blijft het natuurlijk een brede en hoge koets.
Maar dat was toch de reden dat we hem allemaal wilden hebben?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
benzine kost bijna niets nu, 1,44
wij hebben na 10.000 km 7.4 op 100, daar zitten stadsritten in, ritten Almelo-Assen en Almelo Parijs.
ik vind het goed zo hoor.
Onze scenic liep aanmerkelijk duurder.
1 op 13,5 is netjes hoor, en bijna altijd met 3 volwassenen in de auto.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Aan het eind van elke rit krijg je zo'n eco-rapport. Er staan dan ook km zonder verbruik weergegeven. Weet iemand hoe dit werkt. Ik dacht eerst dat het de uitrolkm's waren, maar dan telt hij toch niet op?
Onze Helly rijdt trouwens met 2.500 km op de teller gemiddeld 7.2/100, alhoewel ik op de snelweg ook een keer 5,2 heb gehaald.
Waar we overigens heel tevreden over zijn, scheelt 25% met onze vorige auto.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb net 2500km, hoofdzakelijk snelweg, gereden met mijn grand espace,
het is máár een 2.0T uit 2006.
Ik kwam niet/nooit onder de 1l per 10.5km,
bij een snelheid van 111km/h gemiddeld.
Na de eerste update, en de bug dat de ritregistratie, bij elke rit op nul springt, schrik ik van de boardcomputer (zie foto) van 5,7/100 naar de 10,3/100. Bijna een verdubbeling. Inmiddels de foto naar mijn dealer gestuurd. Hebben jullie hier ook...
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte...
Voor wij op vakantie gingen nog even de ruitensproeier vullen, oliepeil nakijken daar schrok ik wel van vieze smurrie aan de peilstok.
Naar de dealer die zei dat het condens was, dat komt omdat u veel elektrisch rijdt meneer dan wordt de olie niet...
Vraagprijs: € 25
ik heb een reservewiel voor mijn Captur 2019 aangeschaft. De banden reparatie set bestaande uit compressor, bandenvulmiddel en bijbehorende zwarte kunststof bak is te koop.
Ik weet niet of het bestaat maar ik zoek Captur 1 velgen met carrosseriekleur accenten.
Ik ben in het bezit van een felrode Captur uit 2015 en weet niet of dit bestaat.
Het lijkt mij wel heel erg gaaf.