Verbruik Captur


avsboz
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door avsboz »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Sinds twee maanden een 1.5DCI. Gemiddeld 5 l/100km met een rustige rijstijl (mix van snelweg en lokale wegen).
Renault Captur 1.5DCI Dynamique / Pack City Camera / Gris Cassiopée
Andries

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Verbruik Captur

Bericht door ALBU »

1e keer getankt, verbruik 6.5 l/100 km verbruik komt overeen met wat ik getankt heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Verbruik Captur

Bericht door ALBU »

Gisteren een zuinigheidsrit gemaakt, gemiddelde snelheid 90 km/h verbruik 5.1 ltr op 100km. Zou dus met hogere temperaturen nog beter kunnen.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Bij een snelheid van 80/84 is de Captur redelijk zuinig boven de 100 km/uur gaat het verbruik hard omhoog.

Ben wel benieuwd wat de 120TCE met handbak gaat doen.

Mijn vrouw rijdt veel kortere stukjes, vanaf nu gaan we dat meer met onze kleine auto doen en de Captur eens meer gebruiken voor de wat langere stukken. Voor onze zoon gaan we nu elke zaterdag naar Den Bosch (300km) dan rijdt ik 114km op de teller waar 120/130 is toegestaan en 104 waar 100 mag enz. Kijken of ik hem dan zuiniger kan krijgen.

Wij zitten nu over een kleine 40000km op 14.58 per 100km, met een 0.9Tce die eigenlijk altijd in Eco staat.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Inderdaad, boven de 100 km/h stijgt het verbruik snel. Heb zelf zowel met de 0.9 als met de 1.2 (automaat) aardig wat gereden inmiddels, het lijkt alsof de 1.2 op hogere snelheden zuiniger loopt dan de 0.9. Toerental is ook lager dan. Met de 1.2 + handbak heb ik geen ervaring, heeft die dezelfde eindoverbrenging als de automaat?
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Geen idee naar de overbrengen eigenlijk, kan alleen vinden dat hij een 6bak heeft. De "automaat" heeft ook een 6 bak achter de dubbele koppeling.
Volgens RN is de automaat qua verbruik te vergelijken met de handbak

Hoe dat in de praktijk gaat zijn? Weet niet of er al 1.2 TCe met handbak zijn geleverd?

Zou op de snelweg dus een voordeel kunnen zijn met een iets zwaardere motor. Maar of dat weer opweegt tegen de meerprijs...ons bevalt de 0.9Tce prima.

Ik houd onze 0.9tce altijd op 3000 toeren in zijn 5 (CC) dan rijdt hij op de teller 114km (werkelijk 110km).
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Paultje1965 »

Ik heb, volgens de BC, nu eindelijk 6.3/100km gehaald. Komende van 6.7 van de vorige eigenaar. Dat is met een 120TCe EDC en 80% lange afstanden (>50km) met ca. 110km/h. Toen ik nog 120km/h aanhield, met af en toe een piek naar 130km/h om in te halen, lag dat op 6.7l/100km. Qua reistijd scheelt het niets (want de vertragingen zitten in de files) maar het geeft meer rust tijdens het rijden. Helaas zitten we in het zuiden met 2-baans snelwegen waar je dus met 110km/h aan de 'truck-slalom' moet. Telkens aan de kant duiken als weer iemand met 130+ aankomt en dan proberen om niet klem gezet te worden achter een vrachtwagen. Of dat maar gewoon accepteren en met 90km/h nog een stuk zuiniger worden :) .
Achteraf had ik dan beter een 90TCe kunnen kopen maar helaas is daar geen EDC van.

Het is niet slecht maar ook niet echt bijzonder. Mijn conclusie is dan ook dat downsizen niet helpt voor een laag verbruik. Het is meer voor de testcyclus in het lab bedoeld. Voor de luchtkwaliteit was het waarschijnlijk eens stuk efficienter geweest om de snelheidslimiet niet naar 130 te verhogen maar dat levert weer minder accijns op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

ja Paultje doen wij (ik) ook op de snelweg 114 op de teller, moet je wel goed opletten inderdaad dat je niet klemgezet wordt maar valt redelijk mee, maar qua tijd scheelt het nagenoeg niks en je stapt veel relaxter uit.

Bij inhalen en achterop komend verkeer geef ik dan wel wat gas bij.

Maar dan haal ik gemiddeld over alle km nog maar 1 op 14,6 dat is niet de 1 op 18 die de dealer ooit haalbaar achte. De vrouw rijdt dan wel veel stad maar ook veel 80km wegen maar die denkt dat ze bij het verkeerslicht iedereen eruit moet trekken, wat dan meestal nog redelijk lukt :lol:
maar voor het gemiddelde verbruik is dat niet echt goed.
Dan moet je inderdaad 100 of zelfs 90 op de snelweg gaan rijden. Ik durf ook nog wel eens een stuk binnen door te pakken met 84 op de teller dat scheelt volgens de boordcomputer enorm en qua tijd valt het vaak wel weer mee.

De 0.9Tce heeft bij veel snelweg gebruik misschien als nadeel dat het maar een 5 bak heeft ipv 6 bak bij de Tce1.2

Aan de andere kant met onze Megane Grand Tour 1.6 uit 2004 haalde ik maar 1 op 12,5 gemiddeld over bijna 100.000km dus als je het zo bekijkt wel beter.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

Eens met de conclusie dat downsizen niet helpt als je de auto normaal gebruikt.
Rij tussen de 6,5 a 6,7/100 km met onze Volvo V70 die een 2 liter motor heeft met 190pk, 300nM koppel én een automaat.
Op de snelweg probeer ik 120 op de teller aan te houden. En zo'n V70 is bepaald geen stroomlijnwonder én weegt wel een paar kilo. :lol:
Onze 0,9 TCe Captur is (met mijn vrouw achter het stuur...) niet of nauwelijks zuiniger.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door DHL »

Downsizen... ik geloof er totaal niks meer van. Mijn BMW heeft 260 pk uit een drieliter diesel. Verbruik gemeten over tot nu toe 13000 km: 7,1 l op 100. En ik gebruik die echt wel. Scenic van mijn vrouw 95 pk uit 1500cc diesel: verbruik idem ongeveer. Dat komt omdat je het vermogen van de Scenic altijd volledig moet gebruiken wil je een klein beetje opschieten en met de BMW moet je maar een vlimmetje gas geven. Zelfde ervaring met mijn Espace 2.0 dCi. De laatste phase 4 die ik had verbruikte ook maar 7,8 liter. Dus iets meer dan de Scenic.
Van de Espace V benzine die ik had kan ik weinig zeggen, behalve dat die toch een liter tot 2 liter meer dronk dan mijn huidige wagen. Maar dat was benzine..
Die kleine motoren zijn enkel goed voor de testen waarbij een zo laag mogelijk verbruik en uitstoot op papier gezet moet worden. Maar in de praktijk ben je met een grotere motor even zuinig.
Lees je ook van die driecilinders die nu meer en meer verkocht worden. Die verbruiken ook stevig naargelang hun prestaties. En je hebt de nadelen van een driecilinder er bovenop.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Gl1800 »

Heb mijn Captur 120 TCe met handbak net 8 dagen nu, mijn eerste ervaring met het verbuik is niet echt gunstig. Eerste keer tanken verbuik van 8,2 L op 100 km. Zit nu met de 2e tank halverwege en staat mijn boordcomputer op 7 8 L op 100 km.
Ik rij heel erg rustig, te rustig naar mijn zin :D , schakel altijd in de groene balk en meestal voordat de opschakel aanduiding op het display verschijnt. Zelfs in de stad bij de 2e tank meestal de Eco knop aan gehad. Op de snelweg zeker niet sneller dan 120 km/h gereden.
Wat mij wel opvalt dat op de snelweg het actuele verbuik duidelijk hoger ligt dan met mijn vorige auto. Rij nl iedere dag hetzelfde stuk snelweg.
Maar begrijp ook wel dat ik na 1,5 tank er eigenlijk nog niets van kan zeggen.
Met mijn vorige auto Peugeot 208 met 1,6 motor over 40000km 7,0 Liter gehaald op 100 km met een zeer sportieve rijstijl.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Paultje1965 »

Klopt, op snelheid op de snelweg, is het verbruik bij mij ook hoger dan het gemiddelde. Bij de meeste auto's is het verbruik bij het accelereren vreselijk hoog en, eenmaal op snelheid, vrij laag. Bij de Captur ligt het verbruik bij accelereren wel hoger maar niet zo veel als bij andere auto's. Ik haal mijn 6.3 overigens zonder ECO en een slakkengangetje hoeft ook weer niet. Traag optrekken hoeft ook niet. Maar, zoals geschreven, ik rij wel veel lange afstanden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

@Gl180

Brandstofverbruik gaat na een paar duizend kilometer heus wel dalen. Het is en blijft echter wel een "windvanger" wat je op hogere snelheden merkt.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Coelacanth »

Begin toch steeds meer bewondering te krijgen voor ons "zuster"merk met de leeuw. Bij inlevering van de 407 SW 1.6 Diesel met km stand ruim 160.000 gaf boordcomputer lifetime verbruik 5.4 l op 100 km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

Peugeot bouwt prima diesels, maar een diesel qua verbruik vergelijken met een benzine auto is natuurlijk niet erg zuiver !
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Inderdaad! Laatst een paar dagen in een Megane cdi diesel 110pk uit 2016 mogen rijden, verbruik was (bij rustige rijstijl) gemiddeld 4,5 l/100km. Lijkt me dat hetzelfde blok in een Captur dat niet veel slechter zal doen, al is de luchtweerstand dan waarschijnlijk wel wat hoger.
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cgok
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door cgok »

ik heb een Captur 1.5 dci (90 pk) van eind maart 2016. 40 liter getankt en 762 km ermee gereden. is dit normaal of verbruikt hij veel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Zou kunnen 1 op 19. Zal er ook aan liggen hoe je rijdt en of je veel kortere stukjes doet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cgok
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door cgok »

Axel57 schreef:Zou kunnen 1 op 19. Zal er ook aan liggen hoe je rijdt en of je veel kortere stukjes doet.
snelweg altijd 110-120. afstanden zijn verschillend. soms heel korte stukjes, meestal afstanden van 25 km naar werk, grootste deel over de snelweg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Lijkt me een zeer acceptabel verbruik onder genoemde omstandigheden. Wat was je verwachting dan, een veel lager verbruik?
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Er staan er maar drie op Autoweek en die zitten op 19,5 21,1 21,3.

Die van 21.3 heeft dat gemeten over bijna 90.000km.

Dus zou beter moeten kunnen.. (weet uit ervaring hadden bij mijn vorige werkgever de Megane met de eerste 1.5Dci 90pk en ik kon er met moeite 1op 15 mee halen terwijl mijn collega, reden voor 95% dezelfde route, tegen de 1op 20 haalde) maar de ene motor is de andere niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cgok
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door cgok »

Axel57 schreef:Er staan er maar drie op Autoweek en die zitten op 19,5 21,1 21,3.

Die van 21.3 heeft dat gemeten over bijna 90.000km.

Dus zou beter moeten kunnen.. (weet uit ervaring hadden bij mijn vorige werkgever de Megane met de eerste 1.5Dci 90pk en ik kon er met moeite 1op 15 mee halen terwijl mijn collega, reden voor 95% dezelfde route, tegen de 1op 20 haalde) maar de ene motor is de andere niet.
ik ben niet ontevreden, had gehoopt op iets beter resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Rij nu nog in me 208 gemiddeld 5.7/100 ben benieuwd wat de phase 2 dadelijk gaat doen.
Ben een relatief rustige rijder en rij 80% snelweg.

Ben ook jn de race geweest voor een 2008 , lopen ook prima en verbruikt bijna het zelfde als de 208 maar ik vindt de instap van de 2008 niet zo fijn als van de Captur.

Nog ff wachten voor ik het kan gaan ervaren , en bij tegen vallende resultaten toch een chip tunning uitvoeren.
Is voordeliger als een Tce 120 aanschaffen!
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Wij doen met onze huidige Tce 0.9 Captur 1 op 14,6 gemeten over 42000km zit ook veel stadswerk bij.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Ik ga het meemaken straks in juli......1é lekker in rijden i n Frankrijk op vakantie
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Hebben wij toen ook gedaan s-maandags opgehaald en de foto is van vrijdag op de camping.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Kijk dat bedoel ik :dance:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Orcram
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Orcram »

Na mijn eerste tankbeurt waaronder 300km 130km/h in Frankrijk, een verbruik van 1l/21km gemeten, over een afstand van totaal 667km! :D auto is nog bezig met inrijden dus ik neem aan dat het verbruik nog meer zal beteren in komende tankbeurten!
New Renault Captur Intens, dCi 110pk, 81kw. Atacama Oranje met Sterzwart dak. Interieurdecor Orange. Premium pack + parkeersensoren vooraan en achterruitrijcamera. Middenarmsteun.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

@rvsteentje 6.3 op100km? dat is bijna 1 op 16.

Ik neem ik aan over de 8000km die je al hebt afgelegd met je fase2?

Zelfsmet je cross climate banden...

Wij doen over 51000km met onze huidige Captur 1 op 14,8.

Dan is 1 op 16 toch nog niet zo slecht? Ja het is niet de 1 op 20 uit het boekje. :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

Zal het nog een keer controleren maar volgens mij zag ik vanmorgen (vanaf de bijrijdersstoel) 6,7 liter op de BC staan.
Dat over een afstand van ruim 9K. Valt me met mijn vrouw als chauffeur bepaald niet tegen! :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

@Axel57,

Ja met de PH2 op de cross climate banden, de 6.3l/100km is dagelijks gecombineerd verbruik wel in Eco stand.Anders is het 6.5l/100km , uitzonderlijke rit naar Almere toen 5.9l/100km!!

Banden staan inmiddels rondom op 2.5bar(stikstof) , ligt tie het lekkerste op de weg met de CC bandjes..... :wink:
Qua zuinigheid doen deze niks onder dan een zomerband van Michelin.
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Huite schreef:Zal het nog een keer controleren maar volgens mij zag ik vanmorgen (vanaf de bijrijdersstoel) 6,7 liter op de BC staan
[pietluttige mode aan :wink: ] Komt dat verbruik bij jou dan ook precies overeen met het werkelijke verbruik? Mijn ervaring is dat er (bij 3/4 lege tank) altijd wel een litertje meer ingaat dan de BC aan verbruik aangeeft. Dat zal per auto (lees: bandenmaat en slijtage van de banden) wel wat verschillen natuurlijk.
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Ik hou van de mode,

Ja ik ben ook zo en getankte liters komen overeen met de bc.
Mijn tank meter gaat tot het één laaste streepje omhoog, bij de eerste beurt wordt dit verholpen.
Zit nu bij een volle tank op een actieradius van 820km in de bc.

Op naar nog zuiniger :wink:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

HarryR schreef: [pietluttige mode aan :wink: ] Komt dat verbruik bij jou dan ook precies overeen met het werkelijke verbruik? Mijn ervaring is dat er (bij 3/4 lege tank) altijd wel een litertje meer ingaat dan de BC aan verbruik aangeeft. Dat zal per auto (lees: bandenmaat en slijtage van de banden) wel wat verschillen natuurlijk.
Praktijkverbruik zal ongetwijfeld hoger zijn.
Maar dan nog vind ik het verbruik netjes voor een 120 ECD met een bestuurder die er alles aan doet om onzuinig te rijden.
Verbruik is ook niet hoger dan met haar Ph1 90pk met handbak.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Geheel mee eens! Voor mijn gevoel (ik heb er uitgebreid mee gereden afgelopen jaar) heeft die automaat trouwens eerder een positieve dan een negatieve invloed op het verbruik, zeker in stadsverkeer. Het is ook immers geen klassieke automaat maar een "automatisch geschakelde handbak" toch?
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Verbruik Captur

Bericht door RenaultCaptur »

Tip: hou het verbruik eens serieus bij met een app als bijvoorbeeld Spritmonitor.

Vrees dat het dan nogal wat afwijkt van de ietwat rooskleurige vermelding in de boordcomputer.

Denk dat je de BC een beetje moet zien als Renault's poging van sjoemelsoftware... :D
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht