Verbruik Captur

Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wij doen met onze huidige Tce 0.9 Captur 1 op 14,6 gemeten over 42000km zit ook veel stadswerk bij.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Ik ga het meemaken straks in juli......1é lekker in rijden i n Frankrijk op vakantie
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Hebben wij toen ook gedaan s-maandags opgehaald en de foto is van vrijdag op de camping.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Kijk dat bedoel ik :dance:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Orcram
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Orcram »

Na mijn eerste tankbeurt waaronder 300km 130km/h in Frankrijk, een verbruik van 1l/21km gemeten, over een afstand van totaal 667km! :D auto is nog bezig met inrijden dus ik neem aan dat het verbruik nog meer zal beteren in komende tankbeurten!
New Renault Captur Intens, dCi 110pk, 81kw. Atacama Oranje met Sterzwart dak. Interieurdecor Orange. Premium pack + parkeersensoren vooraan en achterruitrijcamera. Middenarmsteun.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

@rvsteentje 6.3 op100km? dat is bijna 1 op 16.

Ik neem ik aan over de 8000km die je al hebt afgelegd met je fase2?

Zelfsmet je cross climate banden...

Wij doen over 51000km met onze huidige Captur 1 op 14,8.

Dan is 1 op 16 toch nog niet zo slecht? Ja het is niet de 1 op 20 uit het boekje. :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

Zal het nog een keer controleren maar volgens mij zag ik vanmorgen (vanaf de bijrijdersstoel) 6,7 liter op de BC staan.
Dat over een afstand van ruim 9K. Valt me met mijn vrouw als chauffeur bepaald niet tegen! :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

@Axel57,

Ja met de PH2 op de cross climate banden, de 6.3l/100km is dagelijks gecombineerd verbruik wel in Eco stand.Anders is het 6.5l/100km , uitzonderlijke rit naar Almere toen 5.9l/100km!!

Banden staan inmiddels rondom op 2.5bar(stikstof) , ligt tie het lekkerste op de weg met de CC bandjes..... :wink:
Qua zuinigheid doen deze niks onder dan een zomerband van Michelin.
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Huite schreef:Zal het nog een keer controleren maar volgens mij zag ik vanmorgen (vanaf de bijrijdersstoel) 6,7 liter op de BC staan
[pietluttige mode aan :wink: ] Komt dat verbruik bij jou dan ook precies overeen met het werkelijke verbruik? Mijn ervaring is dat er (bij 3/4 lege tank) altijd wel een litertje meer ingaat dan de BC aan verbruik aangeeft. Dat zal per auto (lees: bandenmaat en slijtage van de banden) wel wat verschillen natuurlijk.
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Ik hou van de mode,

Ja ik ben ook zo en getankte liters komen overeen met de bc.
Mijn tank meter gaat tot het één laaste streepje omhoog, bij de eerste beurt wordt dit verholpen.
Zit nu bij een volle tank op een actieradius van 820km in de bc.

Op naar nog zuiniger :wink:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 107
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Verbruik Captur

Bericht door Huite »

HarryR schreef: [pietluttige mode aan :wink: ] Komt dat verbruik bij jou dan ook precies overeen met het werkelijke verbruik? Mijn ervaring is dat er (bij 3/4 lege tank) altijd wel een litertje meer ingaat dan de BC aan verbruik aangeeft. Dat zal per auto (lees: bandenmaat en slijtage van de banden) wel wat verschillen natuurlijk.
Praktijkverbruik zal ongetwijfeld hoger zijn.
Maar dan nog vind ik het verbruik netjes voor een 120 ECD met een bestuurder die er alles aan doet om onzuinig te rijden.
Verbruik is ook niet hoger dan met haar Ph1 90pk met handbak.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarryR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2016 11:55
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door HarryR »

Geheel mee eens! Voor mijn gevoel (ik heb er uitgebreid mee gereden afgelopen jaar) heeft die automaat trouwens eerder een positieve dan een negatieve invloed op het verbruik, zeker in stadsverkeer. Het is ook immers geen klassieke automaat maar een "automatisch geschakelde handbak" toch?
Captur 1.2 Limited handgeschakeld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Verbruik Captur

Bericht door RenaultCaptur »

Tip: hou het verbruik eens serieus bij met een app als bijvoorbeeld Spritmonitor.

Vrees dat het dan nogal wat afwijkt van de ietwat rooskleurige vermelding in de boordcomputer.

Denk dat je de BC een beetje moet zien als Renault's poging van sjoemelsoftware... :D
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

rvsteentje doet dat volgens mij (kon hem gisteren alleen niet vinden), ik zelf doe het op Autoweek en heb een excel sheet met exacte verbruikcijfers.

Veel zit ook in de bestuurder/bestuurders en wat je met de auto doet.

Als je veel 80km wegen rijdt zal het verbruik beter zijn dan als je veel stad en snelweg rijdt (al ligt dat ook weer aan de snelheid).

Wij doen zoals gemeld nu bijna 1 op 15 (1op14,8) en ik hoop ondanks het extra gewicht van de Phase 2 dat we daar toch weer in de buurt of zelfs beter mee uitkomen.

En bij ons is de boorcomputer altijd iets positiever dan de pomp qua liters.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Verbruik Captur

Bericht door RenaultCaptur »

Met de Xmod (0,9) haalde ik over 48.000 km 1 op 14,86 ( 6,73 spritmonitor), de huidige ip staat na ± 5.000 km nog op 7,32 (1 op 13,66)
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Niks geen verbruik app, ouderwets notitieboekje :lol:

Vandaag getankt volgens bc verbruikt 44.42l getankt 44.52l gereden 730km is 1 op 16,39......... :wink:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John Black
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door John Black »

Mijn Phase 2, 0,9 benzine heeft verbruik van 7.8 op 10.
Gemeten over ca. 3.500 km. Veel forensen en dus file.

Desondanks valt het me tegen. Zeker mdat die 7.8 niet lijkt te kloppen.

Bij het tanken zit er iedere keer een paar liter verschil tussen wat de Captur aangeeft en de pomp.
Ik schat zo’n 8-9%! (Nadelig uiteraard).
Dan kom ik op zo’n 8.4 en das nog geen 1 op 12.

Krijgen we na de dieselfraude de benzinefraude?

Ik vermoed dat de standaard All-season banden ook niet echt meewerken.
Renault Captur, Edition One, Noir Etoille, Sept. 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Ik moet zeggen dat mijn meter/boordcomputer bijna op de , nauwkeurig werkt, veel beter dan onze vorige Captur.

Wij zitten op dit moment over ca 3000km 1 op 13,8 (vorige Captur 1 op 14,5 over 52500km),zit ook veel stad/korte ritten bij.

Ik kan tot op heden niet veel verschil zien qua verbruik tussen onze Premacy 3 of Alpin 5 banden.

Veel stationair in de file zal ook niet echt helpen. Maar de motor is nu pas een beetje ingereden.

RvSteentje rijdt ook op Crossclimate banden en heeft toch een redelijk verbruik.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Verbruik Captur

Bericht door avdb55 »

a.de boordcomputer wekt bij al vanaf het begin (110.000 km) gemiddeld iets meer dan 8% af. Uiteraard bijkt die het verbruik optimistischer dan de pomp.
b. Mijn verbruik op de allseasons (Vredestein Quatrac 5) is gunstiger dan op de zomerbanden (Michelin Primacy3). Het verschil is groter dan het verschil in bandomtrek is, dus teruggerekend naar dezelfde werkelijk gereden afstand is het ook beter.
(Allseasons =16" Zomerbanden =17")
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 40
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Verbruik Captur

Bericht door Axel57 »

Ja maar Phase 1 is geen Phase 2 qua brandstofmeter, die werken compleet anders.

Vandaag weer getankt het pistool wel 6 keer laten afslaan op het randje van de hals. 32.34 liter ging erin en volgens de bc had ik 31.3 verbruikt
Bij gewoon tanken en 1 of 2x afslaan 28.46 op de pomp en 27.6 op de bc.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Verbruik Captur

Bericht door Grad »

Mijn automaat geeft op de boordcomputer 8 ltr op de 100 km aan na zo'n 4500 km gereden te hebben.
Hij is vanaf oktober van 7,8 naar 8 gegaan, dit kan ik wel begrijpen met het koudere weer.
Met mijn vorige captur , een 0,9 schakel,zat ik op een verbruik van 7,6 ltr per 100 km na 30000 km.
Mijn rijstijl is redelijk rustig maar deze cijfers vind ik niet echt zuinig, maar de meerprijs per volle tank is ook niet echt schokkend.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door rvsteentje »

Ik rij wel heel veel in de Eco stand, nu met de kou dan niet maar moet toch goed me best doen om het verbruik laag te houden.
Heb ook wel lopen spelen met me bandendruk, en ik heb ze nu rondom op 2.5bar staan dan lig en rij hij het lekkerst met de CC banden.

Laast nog update en reset gehad nu zou mijn tankmeter wel tot bovenaan komen.......nou nog steeds niet heel irritant :oops:
Tanken zo als Axel57 heeft beschreven, zou doe ik het ook van het begin af! Zeg ook eerlijk vind het een ...auto om af te tanken met deze hals maar dan kloppen je gereden/ getankte liters wel......ben van de week vergeten foto te maken om 4;00 46.9 ltr getankt en gereden!!
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jokrz
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2013 20:14
Actief als: particulier

Re: Verbruik Captur

Bericht door Jokrz »

Vorige week de Captur ingeruild voor een Clio. Kreeg een goede inruilwaarde voor de Captur.
Mijn verbruik over 56.600 km is 6.2 L/100, wat mij betreft een nette score.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht