Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Die af fabriek tuuter is ook de meest beschaafde van de 7 opties maar ik ging mer er al snel aan ergeren
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ja dat kan ik me wel voorstellen. Maar ik durf niet zo weg te lopen bij de auto met dure apparatuur in de kofferbak zonder bevestiging te krijgen dat hij dicht zit 8) Overigens krijg ik steeds meer zin om mijn auto voor de deur te hebben staan en erin te rijden :dance: Vanaf vrijdag een week op vakantie, dus ik hoop hem dan toch wel echt te hebben :D
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Maar weer even een update: de lakschade is hersteld en de verkoper heeft me daar keurig over op de hoogte gehouden. Helaas is het ze nog niet gelukt om de nieuwe radio werkend te krijgen. Aangezien ik morgen op vakantie ga, is dat een probleem want ik heb nu dus geen auto.

Gisteren had ik telefonisch contact met de verkoper en daarbij wilden ze weten hoeveel bagage ik meeneem op vakantie. Ik heb toen uitgelegd dat ik ga kamperen in Nederland en dus ruimte moet hebben voor een tent, bagage voor twee personen voor ruim een week, etc. (Of een trekhaak zodat ik een aanhanger kan meenemen) Mij werd toen beloofd dat er morgen (vandaag dus) een auto bij mij bezorgd zou worden. Misschien die van mijzelf of anders een leenauto.

En zojuist kreeg ik een mailtje: er is iemand van die Renault dealer naar mij onderweg met een Renault Grand Scenic leenauto. Wat een service van Auto Koese! :clap: Ze weten dat ik te ver weg woon om klant te blijven m.b.t. onderhoud, etc. En toch bezorgen ze een leenauto op ruim 2 uur rijden van hun vestiging om ervoor te zorgen dat mijn pleegzoon en ik gewoon op vakantie kunnen :dance:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door jupu1973 »

wow, das pas service....:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Het wordt nog gekker: Op mijn voorstel dat ik volgende week vanaf mijn vakantieadres (in zuid Nederland) even de auto kom omruilen zodra hij klaar is, mailen ze terug dat dat echt niet hoeft: zij komen wel weer naar mij :lol:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door GTMart »

een warme douche voor deze dealer!!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ja dat verdienen ze zeker! Inmiddels heb ik de (smurf blauwe) leenauto in mijn bezit. De chauffeur wist te vertellen dat Renault Frankrijk geholpen heeft met de radio. Daaruit is naar voren gekomen dat er nog iets vervangen moet worden. Dat onderdeel is besteld.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Afgelopen zaterdag heb ik de leenauto omgeruild voor mijn auto. De verkoper stond erop dat ze weer naar mij toe zouden komen, maar ik ben er even heengereden vanaf mijn vakantieadres. Mijn auto hadden ze klaargezet met volle tank benzine en een heerlijke slagroomtaart van de lokale bakker met daarop een foto van het hele team. De taart smaakte heerlijk, en leuk dat ik er een auto bij cadeau kreeg :lol:

Aangezien ik nog op vakantie ben heb ik nog niet veel kilometers gereden, maar de ritjes die ik gemaakt heb bevielen uitstekend. Allemaal enorm bedankt voor de tips, volgens mij heb ik een hele fijne auto gekocht :D Zodra ik weer thuis ben en de auto goed gewassen heb, volgen er foto's :thumb:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door ericon »

Wat een prachtige auto en wat een service zeg!, dat dit nog bestaat!.
Veel dealers kijken je nog amper aan als je voor zo'n bedrag een auto koopt, maar kennelijk zijn er nog goede dealers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Veel plezier ermee gewenst!

Hebben ze de automatische verlichting nog voor je ingeschakeld?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Jazeker de automatische verlichting werkt! Inmiddels ben ik weer thuis van vakantie en hoop ik komende week tijd te vinden om de auto te wassen :lol: Heb momenteel nog wel een puntje: de deuren gaan niet keyless open, ik moet met de keycard openen en sluiten. Dat deed de auto ook op de eerste dag van mijn vakantie, maar daarna werkte het spontaan weer. Via google lees ik dat het starten met de keycard in de reader het reset, maar dat heeft het nog niet opgelost. De auto start wel gewoon keyless, dus ik probeer nog wel een en ander voor ik de verkoper weer bel voor advies :D
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Dit hoort zo.
Sluit je de auto met de keycard af dan moet je hem daarna ook weer met de keycard openen.
Start je daarna handsfree de motor dan staat hij weer op handsfree stand en zal hij bij weglopen vanzelf op slot gaan.
Je kan het zo testen!

Let op met het handsfree signaal, het gaat dwars door betonnen muren heen.
Ik had ooit mijn auto op de oprit en binnen lag de keycard op zijn vaste plekje, hemelsbreed 2 m vd auto.
Kon iemand dus mooi zo de auto openen...
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door RichTrip »

Super dealer! Ik ben ook wel erg benieuwd wat er nu aan de hand was met de radio. En wat voor een los deel van het systeem. De wisselaar of de versterker? Hebben ze dat verteld?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hrvos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2015 18:50
Actief als: particulier

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door hrvos »

http://www.kennycars.nl/occasions.aspx? ... o=gallerij

Zou dit een mooie wagen zijn?
9 jaar oud met maar 99000KM op de teller en op LPG

Mvg.
Hilko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Tja, is echt de basis uitvoering, dus net waar je voor gaat.
Persoonlijk hou ik van een wat beter aangekleed model
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hrvos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2015 18:50
Actief als: particulier

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door hrvos »

dat is ieder voor zich natuurlijk. maar hoe zit het met storingen. renault stond bekend om vooral elektrische storingen, motorproblemen. en hoe doet ie het op LPG?
Daarnaast heef ie nog maa 99000 KM gelopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Hey allen,

Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me liet horen (ik heb in juli dit topic geopend), laat ik mijn ervaringen van de tussentijd even delen:

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik sinds kort de Renault Laguna Grand-Tour Tech Line uit 2006, die in dit topic besproken is. Mijn laatste berichtje was dat de keyless entry vreemd deed. Ik heb dat hier bij een lokale dealer laten onderzoeken en zij vertelden dat de antenne van dit systeem in de achterkant van de auto vervangen moest worden. Ik ben daarom naar de Renault dealer in zeeland gereden (waar ik de auto gekocht heb), om binnen de garantie dit probleem te laten verhelpen. Zij kwamen tot de conclusie dat mijn auto die antenne helemaal niet heeft... Wel wisten ze wat er echt aan de hand is: blijkbaar hebben mijn keycards een accuutje in zich (naast het vervangbare batterijtje) en die moet je af en toe opladen door de keycard in de auto te doen (dus niet keyless starten). Sinds ik dat regelmatig doe werkt het feilloos.

Daarna heb ik (weer bij de lokale Renault dealer hier bij mij) winterbanden en bijbehorende 16" velgen (niet van die lelijke stalen zwarte) op de auto laten zetten. Dat ging gelukkig prima. Enige tijd geleden ontstond er een nieuw probleempje met de auto: ik kon niet meer tanken. De benzine liep er bij het tanken slechts heel langzaam in en de pomp sloeg steeds af. Ik heb de lokale Renault dealer weer het onderzoek laten doen en zij constateerden een probleem in de benzineleiding. Aangezien die geintegreerd is in de benzinetank, wilden zij de hele benzinetank vervangen (kosten: EUR 800+ puur voor materiaal). Vervolgens ben ik weer naar de Renault dealer in Zeeland geweest (ivm garantie) en heb ik van hun enkele dagen een leenauto gekregen. Zij bevestigden het probleem met de benzineleiding, maar ze hebben dat stuk slang gerepareerd en niet de hele tank vervangen. Sindsdien is tanken weer probleemloos mogelijk.

Kort samengevat heb ik dus wel wat probleempjes met de auto gehad, maar dat neemt het enorme rijplezier van de auto niet weg. Hij rijdt echt fantastisch, zowel in Duitsland met 200+ km/uur over de snelweg als achteraf over kleine zandweggetjes. Ik heb er dan ook nog geen minuut spijt van gehad. Sterker nog: ik heb iedere dag weer enorm plezier van deze auto. Wel denk ik dat dit geen auto is "voor de kleine portemonnee". Ondanks dat er nog garantie op mijn auto zit, heb ik toch al wel redelijk wat kosten gemaakt.

Tot slot: In de tussentijd heb ik de auto uiteraard wel gewassen (en gekleid, etc) met mijn Meguiars set. Helaas ben ik vergeten foto's te maken en hier online te zetten. Ik hoop er binnenkort aan te denken om even een fotootje te maken (als hij er netjes uitziet). Eigenlijk moet ik er dan over een poosje nog een maken, want momenteel zitten de winterbanden er nog op.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Als je Renault Top occsion garantie hebt kan je de garantie reparatie bij iedere Renault dealer in NL laten uitvoeren.
Hoef je dus niet voor terug naar de verkopende dealer.
Als je alleen BOVAG garantie hebt, moet je inderdaad steeds naar de verkopende dealer terug.

Vreemd verhaal vd dealer van dat keylses systeem. Het klopt dat de phase 1 keycard (model 2001-2005) een door inductie op te laten tweede batterijtje heeft. Bij jouw phase 2 (2005-2007) is dat niet meer zo. Ik heb in de afgelopen 6 jaar nog nooit mijn keycard in de keyreader gehad. En als je geen ontvanger hebtkan het systeem zowiezo niet werken...

Mooi te lezen dat je e blij mee bent!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht