Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Hallo allen,

Volgende week zaterdag wil ik een Renault Laguna gaan kopen, vandaar dat ik een account op dit forum heb gemaakt (en al diverse topics heb doorgelezen). Laat ik me eerst even kort voorstellen: mijn naam is Maarten, 27 jaar en ik werk als ZZPer in de IT. Van auto's weet ik vrijwel niets.

De auto die ik wil gaan kopen is een Renault Laguna Grand-Tour Tech Line uit 2006 met 70.000km op de teller. Deze auto heeft een 2 liter benzine motor en wordt verkocht door een Renault dealer die de auto ook aan de eerste eigenaar heeft verkocht en altijd heeft onderhouden. Aangezien ik een eind moet rijden naar deze dealer heb ik alvast een voorlopig koopcontract getekend met afspraken over o.a. de verkoopprijs en garantie. Jaren geleden heb ik een paar weken in een Renault Laguna Grand-Tour Privilege uit circa 2002 gereden en dat beviel zo goed dat ik er nu zelf een wil bezitten. Volgende week ga ik dus een proefrit maken en neem ik daarna de auto direct mee (deze wordt in de tussentijd voorzien van APK, reiniging en een onderhoudsbeurt). Mocht de proefrit toch tegenvallen, dan gaat de koop niet door.

Aangezien deze auto verkocht wordt door een Renault dealer en ook altijd door hun is onderhouden, verwacht/hoop ik geen problemen bij deze aanschaf. Toch wil ik jullie vragen om tips en adviezen: Wat zijn bekende euvels van dit model? Is dit een verstandige koop? Waar moet ik op letten, wat moet ik vragen?

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties :)
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door RichTrip »

Controleer of alle electronica werkt. Denk aan de ramen, keyless entry indien aanwezig, airco/ECC, navigatie, radio en zeker de wisselaar (neem wat CD's mee, steek die er niet zo in, maar gebruik de Load knop en wacht op het piepje).

Wanneer is de distributieriem vervangen? Elke 5 jaar of 120.000 km, dus waarschijnlijk gebeurd in 2011.

Voor de rest is het een Laguna II Phase II met de beste benzinemotor. Indien goed onderhouden is het normaal gesproken een probleemloze auto.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Ik rij zelf al 5 jaar in zo'n Laguna II ph2 met deze motor en geniet er nog dagelijks van.
Heerlijk comfortabele en rustige wagen, voelt zeer degelijk en veilig aan. Wat ik ook erg fijn vind is dat je voor zo'n grote station erg goed zicht rondom hebt en helemaal niet het gevoel hebt met een grote station aan het rijden te zijn.

De 2.0 16V is niet de meest snelle motor maar wel zeer betrouwbaar en redelijk zuinig, vooral met de handbak (ik rij hem met de automaat)
Hij kan makkelijk een paar ton aan, die van mij heeft nu bijna 1,5 ton op de teller en rijdt nog alsof hij zo uit de fabriek komt.

Ik weet niet of het een uitvoering is met het Carminat DVD navigatie systeem?
Renault is helaas gestopt met ondersteunen van dit systeem, de laatste kaart is alweer van 2012 en ik begin echt te merken dat die gaat achterlopen. Verder gaat de knop vd stembediening (knop op uiteinde vd knipperlicht hendel) snel stuk, test die dus ook even.
Achterruitwisser, elektrische raambediening, hoogteverstelling van eventuele xenonverlichting en parkeersensoren willen ook nog wel eens problemen geven. Wat Richtrip zegt: echt alle knopjes en opties proberen en een lange proefrit maken met iemand anders erbij. 2 mensen valt meer op dan 1 en zelf ben je soms verliefd op een occasion en niet kritisch genoeg.

Zowel xenon hoogteverstelling als parkeersensoren zijn door de dealer makkelijk te checken door het systeem met de CLIP (OBD2 diagnose systeem) uit te laten lezen. Je moet hem zowiezo laten uitlezen op evt storingen voor aankoop.

Heb je een linkje vd occasion? Dan kunnen we wellicht nog wat tips geven, dealers willen soms nog wel eens de verkeerde uitvoering bij de advertentie zetten, zelfs merkdealers.... :shock:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Inderdaad heeft de auto ingebouwde navigatie, de link naar de advertentie is hier: http://5635.cartelautowebshop.nl/renaul ... /overzicht
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Dat kan het broertje van die van mij zijn :D
Zelfde kleur en uitvoering. Vind deze kleur nog steeds erg mooi :dance:
Ik heb bij die van mij de donkere stootstrips rondom in kleur laten spuiten, daar ben ik nog steeds erg blij mee, staar stuk strakker en kost je ook niet de kop.

Deze occasion lijkt me een zeer goede keus. Mooie lage km stand en complete Techline uitvoering, zelfs met het optionele ESP systeem. Hij ziet er zo op de foto's ook strak uit, maar dat kan in het echt soms erg tegenvallen.

Wat je aan "jouw" occasion wel ziet is dat de zachte rubber interieur delen als de binnenste voorportier handgrepen, klep vd DVD speler en de middenconsole gaan beschadigen. Dat zie je bij bijna alle Laguna II ph2 en er is weinig aan te doen.
Als het gaat storen kan je dit vervangen (binnenste handgrepen heb ik recent om die reden nog vervangen).

Benieuwd naar je proefrit en of je hem gaat kopen :D

Dan ben je zeker ook welkom op het Lagunaclub forum, een enthousiaste club van alleen maar Laguna rijders

http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Duidelijk verhaal, ik ga even een lijstje maken met de tips die jullie gegeven hebben en ga daarmee volgende week zaterdag aan de slag :thumb: Inderdaad neem ik iemand mee, voornamelijk om "taxi" te spelen (maar stiekem ook wel om de auto kritisch te bekijken want ik ben wel heeel enthousiast :lol:).

Na de proefrit geef ik hier even een update (grote kans dat dat gebeurt vanaf m'n mobiel vanuit de Laguna :wink:) en dan meld ik me meteen even aan bij het Lagunaclub forum :D
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Veel plezier alvast en je bent vast verkocht!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Nog 1 tip dan: vraag de dealer of ze tijdens de onderhoudsbeurt het gaskleppenhuis vd motor preventief willen reinigen.

Zeker met deze lage kilometerstand zijn er waarschijnlijk veel korte ritten mee gemaakt en het gaskleppenhuis van deze motor kan dan zelfs met lichte verontreiniging met koude motor voor stotteren zorgen.
Ik laat die van mij ook preventief reinigen om die reden.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

havana
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2014 17:49
Actief als: particulier

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door havana »

Ik kaap met jullie goedvinden dit topic even :)

Ik ben zelf in de markt voor een Laguna.

Zouden jullie commentaar willen geven op de volgende advertentie?

http://link.marktplaats.nl/m829158300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door GTMart »

De betreffende auto is verkocht zie ik, vis je nu achter het net Maarten?
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Nee Maarten heeft een voorlopig koopcontract getekend, dus hij is aan hem verkocht
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door GTMart »

@havana
Het lijkt mij een business uitvoering.

Opvallend is wel dat deze auto 12x een wisseling in handelsvoorraad kende, één rechtspersoon als eigenaar en drie particulieren. Niet echt een auto van eerste of tweede eigenaar :think:
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door GTMart »

Hij krijgt er een fijne auto aan Renier en de weg naar de Laguna club weet ie ook al :thumb:
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Inderdaad heb ik een koopcontract getekend met een ontbindings mogelijkheid als de proefrit tegenvalt. Vandaar dat de verkoper hem op zijn website op "verkocht" heeft gezet. En het klopt dat ik op de Laguna club alvast een account heb gemaakt (en heel veel topics heb gelezen), al zal ik even wachten met daar een "hoi hier ben ik" post maken tot ik daadwerkelijk een Laguna bezit. Anders ben ik er immers illegaal :lol:

@havana zoals aangegeven weet ik niets van auto's. Echter met de hoeveelheid kilometers en vorige eigenaren heb ik het gevoel dat "jouw" auto (een stuk) duurder is dan "mijn" auto. Maar vertrouw hierin niet op mijn mening, want ik weet echt weinig van auto's.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

@maarten87: ik ben benieuwd hoe het zaterdag is afgelopen met de proefrit?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ik ook, maar het is volgende week zaterdag pas :-) De verkoper constateerde vorige week dat de radio niet goed werkt en vervangt die daarom. De nieuwe radio moet uit Frankrijk komen, vandaar dat ik nu aanstaande zaterdag pas de afspraak heb staan. Maar er volgt zaterdag hier zeker een update van me!
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Ah, ok :oops:

Ik zou als ik jou was nog even navragen of hij de af fabriek accu nog heeft.
Ze kunnen hem zo voor je doormeten en indien nodig vervangen bij onvoldoende capaciteit, scheelt je in de komende winter een hoop ellende
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ik heb de verkoper gevraagd naar de accu en het gaskleppenhuis en daarnaast heb ik mijn ouders gestrikt om taxi te spelen. Nu nog even een strand in de buurt van de verkoper vinden om met z'n allen (inclusief mijn pleegzoon en de hond van mijn ouders) zaterdagmiddag naartoe te gaan en dan is alles geregeld :-)
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Goed bezig!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Hoi allen,

Hierbij de beloofde update: Eergisteren probeerde ik via Mijn ING ervoor te zorgen dat ik de auto kon pinnen. Helaas kon dat niet boven EUR 5000,- dus besloot ik maar alvast het volledige bedrag over te maken naar de verkoper. Keurige bevestiging gekregen dat ze het geld uiteraard snel terugstorten mocht de koop niet doorgaan. Gisteren werd ik gebeld door de verkoper: of ik even tijd had voor een slecht nieuws telefoontje :shock: De radio was ingebouwd, maar bij het verplaatsen binnen de garage was er een andere auto tegen "mijn" auto gekomen. Dus nu is de voorbumper beschadigd. Uiteraard wordt dat zsm hersteld, maar het gevolg was wel dat het afleveren van de auto uitgesteld moest worden. De verkoper stelde direct voor dat de bezichting/proefrit vandaag wel door zou gaan, en ze dan de auto zsm bij mij thuis zouden bezorgen. Best netjes, aangezien dat 2 uur rijden is.

Ik ben de moeilijkste niet, dus ik ben akkoord gegaan en heb mijn ouders even afgebeld; een taxi had ik immers niet meer nodig :lol: Dus vanmorgen met pleegzoon in een geleende auto gestapt en naar Zeeland gereden. Bij de betreffende Renault dealer kreeg ik (lekkere koffie en) verdere uitleg: ze hebben drie filialen en ze hadden "mijn" auto even naar een ander filiaal vervoerd om daar de radio in te bouwen/activeren en het onderhoud + APK uit te voeren. Dit aangezien ze daar meer monteurs beschikbaar hadden tijdens de vakantie periode. Alleen bij dat filiaal is er een andere auto tegen de bumper gebotst, waardoor er een kras op zit en (het kapje op) de linker sproeier van de xenon koplamp afgebroken is. Ik kreeg direct de toezegging dat aanstaande maandagochtend direct een schadeherstel bedrijf uit die regio gebeld wordt en de bumper opnieuw gespoten wordt. Voordeel daarvan is dat een andere kras (die er blijkbaar al op zat) dan ook weg is. Uiteraard wordt ook (het kapje van) de sproeier vervangen en de radio is wel ingebouwd maar hun computer kon de activatie nog niet afronden. Die punten worden allemaal opgelost voor het uitleveren komende week.

Vervolgens heb ik een proefrit gemaakt. De auto blijkt keyless entry te hebben (deuren openen en motor starten met keycard in broekzak) en dat was een aangename verrassing want dat stond niet op hun advertentie. De auto rijdt erg soepel, stil en vlot. Wel kwam er een boordcomputer melding over een leeg batterijtje in een afstandsbediening (wordt verholpen door de verkoper) en we vonden een paar kleine blauwe sleuteltjes sleuteltjes in de asbak (vermoedelijk van de vorige eigenaar, de verkoper gaat hem bellen). Onderweg heb ik op alle knopjes even gedrukt, de navigatie gebruikt (vrouwenstem met heel zacht volume, dat moet ik nog even zien te wijzigen), alle ramen open, achteruit rijdend parkeersensoren getest, airco aan, etc. Zoals inmiddels duidelijk mag zijn weet ik niets van auto's, maar zover ik kan inschatten werkt alles prima.Ook heb ik even de onderhoudsboekjes doorgebladerd en zover ik het begreep heeft de auto alle beurten netjes gehad.

Toen we terug kwamen bij de verkoper was het eigenlijk allemaal snel geregeld: de auto had ik immers al betaald dus hij hoefde alleen nog even een kopie van mijn rijbewijs tbv de tenaamstelling. Want natuurlijk heb ik de auto gekocht :dance: We hebben afgesproken dat ik updates ontvang en ze hopelijk de auto woensdag bij mij thuis voor de deur zetten.

Vervolgens zijn we naar het strand gereden en hebben we nog een leuke middag aan het strand gehad. Zelfs de zon werkte mee en zwemmen in de zee was hartstikke lekker (en het was ontzettend rustig vanwege de mindere weersvoorspelling). Al met al dus een leuke dag gehad en ik ben nu de trotste eigenaar van een Renault (die alleen nog even aan de andere kant van het land staat :wink: )

Bij thuiskomst bleek de postbode geweest te zijn en nu staat dus mijn poetsset van Meguiar (inclusief shampoo, klei, wax, etc) al klaar. Dit wordt de eerste auto die ik met de hand ga wassen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik zal zeker tzt een fotootje in het "Mijn Renault" topic zetten!
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Mooi verhaal :lol:
Fijn dat het is doorgegaan en weer een tevreden Laguna rijder erbij :clap:
Alvast veel rijplezier ermee gewenst :thumb:

Weet je dat ik exact hetzelfde had met die van mij..... :mrgreen:
Kwamen mijn vrouw en ik 1 week voor de overdracht nog 1x kijken, komt direct de verkoper op me afrennen dat hij met manoeuvreren in de showroom met de voorbumper de muur had geraakt.... :shock:

Keyless entry is inderdaad standaard op de Tech Line en is een geweldige uitvinding :dance:
Ik heb nog extra laten instellen (via de CLIP) dat de verlichting automatisch aan/uit gaat met de motor.
Heb je daar ook geen omkijken meer naar. En het bespaart je een hendel vd knipperlichtbediening (door het draaien vd aan/uit schakelaar vd verlichting gaat op de duur de bedrading vd knop vd stembediening in die hendel defect)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Haha je eerdere opmerking over dat onze auto's "broertjes" kunnen zijn klopt dan (haast op een enge manier) wel heel erg :lol: Goed idee om de verlichting te laten koppelen aan het starten van de motor! (Ik wist helemaal niet dat zoiets kan.) Als de verkoper mij de komende dagen belt met updates dan zal ik vragen of hij dat nog even wil regelen :thumb:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Ja dat kunnen ze zo instellen met de CLIP en is verplicht in de Scandinavische landen.
Met diezelfde CLIP kan je ook het toetergeluid bij het handsfree afsluiten (als hij vanzelf op slot gaat bij weglopen) laten instellen. Er zijn 7 verschillende "toeter tunes" en als hij aan de CLIP hangt kan je ze een voor een horen.
Maar ik heb het geluid helemaal laten uitzeten (optie 8 ) wel zo rustig voor de buren als ik 's nachts laat thuis kom.... :lol:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ohh dus als ik in een "Tokkie bui" ben dan kan ik een heeeele ordinare afsluittoon laten instellen? :lol: Klinkt goed allemaal, ik ga nog even met de verkoper in overleg om in ieder geval de verlichting op die manier ingesteld te krijgen. De auto geeft nu een redelijk beschaafd tuutertje bij het weglopen en dat vind ik voorlopig prima. Heb vaak computers, etc in de auto liggen dus ik wil wel graag een bevestiging dat hij daadwerkelijk op slot zit.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Die af fabriek tuuter is ook de meest beschaafde van de 7 opties maar ik ging mer er al snel aan ergeren
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ja dat kan ik me wel voorstellen. Maar ik durf niet zo weg te lopen bij de auto met dure apparatuur in de kofferbak zonder bevestiging te krijgen dat hij dicht zit 8) Overigens krijg ik steeds meer zin om mijn auto voor de deur te hebben staan en erin te rijden :dance: Vanaf vrijdag een week op vakantie, dus ik hoop hem dan toch wel echt te hebben :D
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Maar weer even een update: de lakschade is hersteld en de verkoper heeft me daar keurig over op de hoogte gehouden. Helaas is het ze nog niet gelukt om de nieuwe radio werkend te krijgen. Aangezien ik morgen op vakantie ga, is dat een probleem want ik heb nu dus geen auto.

Gisteren had ik telefonisch contact met de verkoper en daarbij wilden ze weten hoeveel bagage ik meeneem op vakantie. Ik heb toen uitgelegd dat ik ga kamperen in Nederland en dus ruimte moet hebben voor een tent, bagage voor twee personen voor ruim een week, etc. (Of een trekhaak zodat ik een aanhanger kan meenemen) Mij werd toen beloofd dat er morgen (vandaag dus) een auto bij mij bezorgd zou worden. Misschien die van mijzelf of anders een leenauto.

En zojuist kreeg ik een mailtje: er is iemand van die Renault dealer naar mij onderweg met een Renault Grand Scenic leenauto. Wat een service van Auto Koese! :clap: Ze weten dat ik te ver weg woon om klant te blijven m.b.t. onderhoud, etc. En toch bezorgen ze een leenauto op ruim 2 uur rijden van hun vestiging om ervoor te zorgen dat mijn pleegzoon en ik gewoon op vakantie kunnen :dance:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door jupu1973 »

wow, das pas service....:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Het wordt nog gekker: Op mijn voorstel dat ik volgende week vanaf mijn vakantieadres (in zuid Nederland) even de auto kom omruilen zodra hij klaar is, mailen ze terug dat dat echt niet hoeft: zij komen wel weer naar mij :lol:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door GTMart »

een warme douche voor deze dealer!!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Ja dat verdienen ze zeker! Inmiddels heb ik de (smurf blauwe) leenauto in mijn bezit. De chauffeur wist te vertellen dat Renault Frankrijk geholpen heeft met de radio. Daaruit is naar voren gekomen dat er nog iets vervangen moet worden. Dat onderdeel is besteld.
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Afgelopen zaterdag heb ik de leenauto omgeruild voor mijn auto. De verkoper stond erop dat ze weer naar mij toe zouden komen, maar ik ben er even heengereden vanaf mijn vakantieadres. Mijn auto hadden ze klaargezet met volle tank benzine en een heerlijke slagroomtaart van de lokale bakker met daarop een foto van het hele team. De taart smaakte heerlijk, en leuk dat ik er een auto bij cadeau kreeg :lol:

Aangezien ik nog op vakantie ben heb ik nog niet veel kilometers gereden, maar de ritjes die ik gemaakt heb bevielen uitstekend. Allemaal enorm bedankt voor de tips, volgens mij heb ik een hele fijne auto gekocht :D Zodra ik weer thuis ben en de auto goed gewassen heb, volgen er foto's :thumb:
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door ericon »

Wat een prachtige auto en wat een service zeg!, dat dit nog bestaat!.
Veel dealers kijken je nog amper aan als je voor zo'n bedrag een auto koopt, maar kennelijk zijn er nog goede dealers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 15
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door Renier »

Veel plezier ermee gewenst!

Hebben ze de automatische verlichting nog voor je ingeschakeld?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maarten87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 16
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2014 16:26
Actief als: particulier
Locatie: Westervoort

Re: Kooptips Laguna Grand-Tour 2006

Bericht door maarten87 »

Jazeker de automatische verlichting werkt! Inmiddels ben ik weer thuis van vakantie en hoop ik komende week tijd te vinden om de auto te wassen :lol: Heb momenteel nog wel een puntje: de deuren gaan niet keyless open, ik moet met de keycard openen en sluiten. Dat deed de auto ook op de eerste dag van mijn vakantie, maar daarna werkte het spontaan weer. Via google lees ik dat het starten met de keycard in de reader het reset, maar dat heeft het nog niet opgelost. De auto start wel gewoon keyless, dus ik probeer nog wel een en ander voor ik de verkoper weer bel voor advies :D
Renault Laguna II ph2 Grand-Tour 2.0 16V Tech Line 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht