Opladen in het buitenland

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door 12Charge »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

We zijn nu op Rügen (D) met onze Zoe aangeland. Vanwege de voorspelde regen en mijn nu 77% SOH batterij de afstanden en snelheid (90 - 100 Km/h) bewust laag gehouden en perfect gepland via Furkot (super site). Twee dagen in de stromende regen gereden via Fastned Lonnekermeer, Autohaus Beresa (Ladenetz), deze was zo dood as een pier, hier in de buurt naar alternatieven gezocht. Stom, op de snelweg een nieuwe 22KW lader voorbijgereden bij Brockbachtal Süd. VW dealer ernaast, geen TNM, PS, apps, pakt allleen VW kaart :fp: Toen maar de dichtbijzijnde 22kw RWE genomen in de mittelstrasse in Osnabruck. Blijkt het een bekende te zijn waar we al eerder waren. Toen T&R Rasthaus Wildeshausen Süd; dood als een pier. Directe RWE nummer gebeld, lader geherstart, niets werkte. Advies om naar Wildeshausen Nord te gaan, 5km omrijden maar deed het gelukkig (22kw). Bloody shame van RWE want 2 maanden eerder was er ook al een dood melding en dus niets aan gedaan. Verder naar Elsdorfer Molkerei und Feinkost GmbH (43kw gratis = top) en overnachting in hotel in Seevetal (niets geladen).
Dag 2: Tank&Rast Buddikate Ost (43kw gratis), Crowdfunding Ladepunkt Grevesmühlen (43kw gratis); scm solar GmbH, Satow (22kw donatie) en Crowdfunding Grimmen (43kw donatie) op weg naar hotel met lader in Sellin. Nog een lader uitgetest in Bergen in de regen maar kreeg hem niet aan de praat. Vandaag met heerlijk weer nu wel aan de praat gekregen met een TNM pas en daar gratis kunnen laden. De truc was om op het grote E.dis scherm te tikken maar dat staat nergens :cry2: Waarom zou je je klanten ook helpen zonder te hoeven bellen. :doh:
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Weer lekker aan het toeren :thumb:
Misschien standaard ff GoingElectric of Chargemap bezoeken voor laatste info over de laadpaal. Heb me er al vaker op betrapt dat daar bruikbare aktuele info staat tav de werking en lokatie van de paal.
Succes met jullie reis, veel plezier alle twee
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Gertjan. Ik had zowel Goingelectric als Chargemap vantevoren gecheckt maar toch verrast. Ik heb foto's en info zo veel mogelijk in Chargemap toegevoegd.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

12Charge schreef:Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter
Thanx Peter, heb de laadpalen even onderzocht; het lijkt een provider te zijn die inderdaad ook OCPI roaming heeft. Vraagt helaas wel €10 per maand voor een pas waarmee je minder kan dan concurrerende (gratis) passen uit Nederland die op vrijwel dezelfde laadpunten bruikbaar zijn, zoals Flow en NLMab. In Belgie heb ik wel een stuk of 10 laadpunten gezien die niet in de TNM app staan. In Nederland missen ze ontzettend veel laadpunten (60%).
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

12Charge schreef:Goedemorgen,

Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.

Groet,

Peter
Zo wordt het inderdaad aangekondigd, maar eind 2016 had ik op de parkinb NMBS in Brugge toch maar 3x18A. Via Canze, dus geen kwestie van beperking omwille van SOC of koude batterij.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

We zijn weer terug uit Rügen met 2110 ZE km's op de teller met een nagenoeg probleemloze terugreis via een tussenstop in Hamburg. Na Grimmen en Satow nu richting Leezen gegaan waar een Senyah lader zou zitten via de Plugsurfing app. Adres (Görslower Str. 4) in de PS app was fout maar de GPS locatie was goed. PS heeft het nu aangepast naar Görslower Str. 9. Echter de lader gaf een error op de PlugSurfing sleutel en ook het telefoon nummer gaf voicemail. Volgens het meisje achter de kassa van het tankstation ernaast heeft de lader het nog nooit gedaan. :fp: Nu had ik al reserve ingebouwd omdat het een onbekende lader was en met genoeg range uitgeweken naar een 22kw lader bij de Esso in Schwering die 0,99 ct /Kwh (!) zou kosten. Als ze zo duur zijn dan moet ie wel beschikbaar zijn. :cry2: En inderdaad € 7,87 afgetikt met een benzinebonnetje voor 2,25 liter a 3,5 euro per liter :fp: Geen idee wat de kw's waren. Toen door naar T&R Schaalsee 43kw (gratis) en in Hamburg geladen in de buurt van ons hotel tijdens een diner.
2e terug reisdag: 1e stop Bad Fallingbostel bij een prive adres met 43Kw lader (!) waar je heel modern via een QR code via paypal kan doneren. :clap: Toen naar Rodenberg waar ik eerst problemen had met de volgorde van aansluiten. Contact via telefoon kon ook niet direct helpen. Meestal moet je eerst de paal inschakelen en dan aansluiten. Hier moest het uiteindelijk andersom. Deze info in Chargemap toegevoegd en lekker om de hoek in de Konditorei een pauze genomen. Verder naar Bielefeld waar een Innogy lader bij een tankstation was. Via E-charge app aangezwengeld, Creditcard werkte niet, Paypal wel (?). Rondje gelopen langs een Ladefoxx laadpaal. Nu moet je deze aansturen via een SMS op een aangemelde telefoon. Eerder had ik al 2 keer een mail gestuurd en gebeld naar Ladefoxx zonder antwoord. Nu het telefoonnummer op de paal gebeld en Stadswerke Bielefeld zou mij terug laten bellen hierover. 3 dagen later nog steeds geen contact. :cry2: Er is nog veel werk te doen in Duitsland. Verder retour via T&R Brockbachtal Nord (22kw gratis) en Fastned.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

20170403 eCharge update.png
Iemand deze eCharge App (de opvolger van e-kWh) al eens gebruikt? Volgens de beschrijving zou deze nu ook Intercharge moeten ondersteunen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Ja, In Bielefeld ermee geladen. In eerste instantie pakte hij geen creditcard maar hij werkte wel met paypal uiteindelijk. Persoonlijk vond ik de oude interface fijner maar kennelijk moet het "moderner" met die rare ronde iconen interface.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Sinds vandaag kan je bij Chargemap nu ook een Chargemap laadpas aanvragen.
Je hebt een credit-card nodig om de aanvraag te voltooien.

Hij kost eenmalig €14,90 en geeft je toegang tot vrijwel alle Franse netwerken en ze werken aan Europese dekking.
Ze vragen nu geen toeslag per laadsessie maar in de toekomst zijn ze dit wel van plan. Volgens mij is het een soort Franse 'The New Motion'.

Het mooie er aan is dat hij post-paid is, zonder abonnement. Hij werkt ook voor Belib' én Sodetrel waardoor
je dus niet meerdere pasjes, pre-paid accounts en abonnementen af hoeft te sluiten.

Volgens mij dus een waardige vervanger voor de al je Franse pasjes van o.a. Kiwhi, Sodetrel en Belib'.

* De bekende Kiwhi pass daar moet je eenmalig €20 'tegoed' op zetten
* Sodetrel (Corri-door) kost €2,40 per maand (Plugsurfing werkt inmiddels ook op Sodetrel laadpunten)
* Belib' (Parijs en omstreken) kost 15 euro per jaar

Doe er je voordeel mee, zolang het duurt :)

Persoonlijk hou ik de Kiwhi pass nog wel erbij omdat ik daar prepaid tegoed op heb staan, ik weet niet of ze ook echt jaarlijks deze 20 euro afschrijven.
Daarnaast weet ik niet 100% zeker of deze chargemap pass bijvoorbeeld ook bij Ikea of Auchan werkt. Met de Kiwhi pass heb ik daar al eens succesvol geladen.

Sodetrel had ik al opgezegd ivm dat Plugsurfing daar nu ook werkt.
En omdat ze _niets_ in het Engels wilden communiceren ondanks herhaaldelijk verzoek :wink: .
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Dear Mister Hachy,
the mKaart Chargy does indeed replace your mobicard. The mobicard will be deactivated within the coming weeks.

If you want to charge in Luxembourg occasionally, we would recommend you to order a enodrive go S prepaid card.
With this, you buy a kWh credit that can be used on all public charging stations in Luxembourg.

You can order a enodrive go S pack and find additional information on our enodrive services directly on-line via our eshop: http://eshop.enovos.lu
Please do not hesitate if you need further information.
De Enovos kaart die je gratis aan kon vragen in Luxemburg voor bijna alle laadpalen daar, komt te vervallen. In plaats daarvan komt er een soort van OV-Chipkaart genaamd 'mKaart Chargy' die je naast het OV ook op laadpalen kan gebruiken. Deze is helaas pre-paid en de kleinste hoeveelheid is 100 kWh voor 30 euro.

Kortom voor de 'occasionaly' lader veel te duur. Heb ik ze ook als feedback gegeven.
Maargoed. Doe er je voordeel mee.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi Hachy, ik was Chargy.lu ook al tegengekomen. Dit was hun antwoord toen ik vroeg of ik een Chargy/mKaart kon krijgen in NL en of TNM of PS werkt:

Dear Mr Frank,

For the moment the roaming isn’t in place in Luxembourg, but it will be soon with the platform Gireve.
The best is to contact PlugSurfing. They should have solutions. They also signed with us as a Service Supplier, so that you normally can obtain a Chargy-mKaart.
Otherwise you can also contact following Service Supplier’s to get a Chargy card:

- Eida S.A.
- Electris
- Enovos Luxembourg S.A.
-Pluxx Holding S.A.
- Sudstroum

Ik ben nu bezig om een ricaricaev.it RFID dongle te krijgen voor onze trip naar Noord-Italie in augustus van dit jaar. Ze reageren nog niet echt dus maar een keer bellen. Wel de ecomotori.net Android (geen iOS) app aan mijn site toegevoegd, deze geeft heel veel laadpalen in Italie met goede info. Je moet wel goed inzoomen. Ik ga nog de iOS apps voor emoving/A2A en repower toevoegen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Ik heb een prepaid pas van due energia (die ook op de meeste ENEL palen werkt) en de e-go Ricarica app kan je koppelen an je creditcard om zo ook de enel laadpalen te bedienen.

DUE is een van de weinige Italiaanse partijen die ook met paypal laadpassen voor toeristen aanbiedt. Via de mail communiceren ze ook engels. Zie https://mobility.dufercoenergia.com


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

RWE-palen met e-charge

Bericht door fivari »

Ik geef even de ervaring mee met de App eChargeAfbeelding.
De dochter was enkele dagen op road-trip met de Zoe: over Keulen (voor festival Sumer Jam) richting zuiden tot in Karlsruhe en weer terug. Op de terugreis was ze met 11% gearriveerd in Düren. Maar de laadpalen daar reageerden niet op het swipen met TNM of andere laadpassen.
Ze belde dan maar een hulplijntje. Toen ik begreep dat het RWE-palen waren, maakte ik de link met de eCharge App.
Vanop afstand kon ik de paal activeren, een minuut later was ze aan het laden.
Het gebruik is vrij eenvoudig, maar toch.
Het zoeken van de laadpaal gaat prima in de App en behoeft geen verdere uitleg. Elke paal heeft een uniek nummer: voor de paal waarin de dochter de kabel had ingeplugd was dat BE-1911-8. Die kan je rechtstreeks ingeven of je kan via het adres de paal selecteren.
Je kan dan "charge" aanklikken en dan kom je in het betaalvenster. Op voorhand had ik Paypal als betaaloptie opgegeven, maar je krijgt de keuze tussen drie mogelijkheden.
Je moet dan nog twee zaken specifieren: het tarief waarmee je ook meteen de laadsnelheid vastlegt. Ik heb, bij vergissing, de standaardkeuze (16A) niet veranderd, waardoor ze wat meer tijd kreeg om Düren te bezoeken. De 22 kW is mogelijk en is per kWh zelfs goedkoper. En dan moet je nog de laadtijd ingeven. Daarmee ligt het bedrag vast en na de ingegeven tijd stopt het laden ook effectief. Wanneer je de kabel kant voertuig ontkoppelt, wordt die ook langs de laadpaal vrijgegeven.
Je kan je reis voorbereiden door laadpalen op voorhand op te zoeken en bij de favorieten te plaatsen (hartje bovenaan rechts).
Screenshot_20170707-115934.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: RWE-palen met e-charge

Bericht door Nivve »

fivari schreef:Ik geef even de ervaring mee met de App eChargeAfbeelding.
De dochter was enkele dagen op road-trip met de Zoe: over Keulen (voor festival Sumer Jam) richting zuiden tot in Karlsruhe en weer terug. Op de terugreis was ze met 11% gearriveerd in Düren. Maar de laadpalen daar reageerden niet op het swipen met TNM of andere laadpassen.
Ze belde dan maar een hulplijntje. Toen ik begreep dat het RWE-palen waren, maakte ik de link met de eCharge App.
Vanop afstand kon ik de paal activeren, een minuut later was ze aan het laden.
Het gebruik is vrij eenvoudig, maar toch.
Het zoeken van de laadpaal gaat prima in de App en behoeft geen verdere uitleg. Elke paal heeft een uniek nummer: voor de paal waarin de dochter de kabel had ingeplugd was dat BE-1911-8. Die kan je rechtstreeks ingeven of je kan via het adres de paal selecteren.
Je kan dan "charge" aanklikken en dan kom je in het betaalvenster. Op voorhand had ik Paypal als betaaloptie opgegeven, maar je krijgt de keuze tussen drie mogelijkheden.
Je moet dan nog twee zaken specifieren: het tarief waarmee je ook meteen de laadsnelheid vastlegt. Ik heb, bij vergissing, de standaardkeuze (16A) niet veranderd, waardoor ze wat meer tijd kreeg om Düren te bezoeken. De 22 kW is mogelijk en is per kWh zelfs goedkoper. En dan moet je nog de laadtijd ingeven. Daarmee ligt het bedrag vast en na de ingegeven tijd stopt het laden ook effectief. Wanneer je de kabel kant voertuig ontkoppelt, wordt die ook langs de laadpaal vrijgegeven.
Je kan je reis voorbereiden door laadpalen op voorhand op te zoeken en bij de favorieten te plaatsen (hartje bovenaan rechts).

Screenshot_20170707-115934.png
Leuke rit zo!
Ik ben zelf net naar Berlijn geweest en hebben dus ook van deze palen gebruik gemaakt. Als je het eenmaal werkend heb doet het wat het moet doen en wij konden gelukkig met de credit card ter plekke laden. Volgens mij heb ik het zelfs ook via de website gedaan en werkte het ook.
Overigens zijn niet altijd alle sockets aangesloten, daar kwamen wij op de moeilijk manier achter. 20 minuten klooien met de app, blijkt de hele socket niet te zijn aangesloten en werkte de app prima :fp:
Doe er dan een sticker op of zo zeg...

De tarieven hebben ook wel een nadeel: Niet alle palen zijn 22kW, terwijl je dan nog steeds de 22kW optie kan kiezen.
Wij hebben dus een keer gehad dat de paal geen 11kW haalde terwijl we al voor een uur 22kW hadden betaald. Naar die 8 euro kan je dan dus fluiten als je dan overstapt naar de laadpaal ernaast. Ik snap nog steeds niet waarom ze zulke rare tariefstructuren verzinnen ipv de gebruikelijke per kWh/minuut. Levert veel minder problemen.
Ik zal dan ook volgende keer naar duitsland ook een route pakken die niet langs deze rare palen gaat zolang dit niet gewoon per minuut/kWh is. De FAST en Tank&Rast palen doen het prima en zijn sneller. En Tank&Rast is nog gratis ook :roll:

Moet de klachtmail nog versturen voor die 8 euro overigens. Maar na mijn mot met Flow (al 6 maanden :snooty: ) heb ik daar echt even geen trek in. Dus wie weet is hun klantenservice top en krijg ik die snel terug.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Jopie66 »

Beste mensen,

Week 31 wordt mijn Renault Zoe R 90 (Bose) afgeleverd! :dance: Ik kan niet wachten.
Als vuurdoop gaan we aansluitend 14 dagen op vakantie. Doel is midden Frankrijk (Macon).
Ik heb al veel gelezen (op duit forum) over laden in het buitenland. Hierom heb ik al een Chargemap kaart besteld en binnen gekregen.
Ik krijg een Newmotion kaart bij aflevering.
Nu zal ik voor een belangrijk deel via Duitsland rijden (wij wonen in Twente).
Mijn vraag is of de combi Newmotion en Chargemap in zowel Duitsland als Frankrijk voldoende is of dat het raadzaam is een extra pas aan te schaffen. Mij is onduidelijk of bijvoorbeeld Kihwi ook onder Chargemap valt.

Vriendelijke groet,

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Zowel Kiwhi als Chargemap bedienen beide veel Franse netwerken. Het is niet zonder meer te zeggen of ze op elkaars netwerken / laadpalen werken. Zelfde geldt voor je TNM pas. Precies de reden waarom ik voor Frankrijk alledrie heb genomen. Als je veel in Duitsland zult gaan rijden zou ik ook de plugsurfing key bestellen aangezien zij (zover ik weet) de meeste Duitse netwerken ondersteunen. Plugsurfing ondersteunt net zoals TNM ook de dure snelladers van Sodetrel langs de Franse péage en heeft ook toegang tot enkele Franse netwerken. TNM heeft de hele zomer in elk geval gratis laden in Frankrijk dus het kan de moeite lonen om even op hun website te checken welke laadpalen je het beste kan gebruiken.

In midden Frankrijk is het laadpalen aanbod niet supergroot dus als het even kan zou ik in jouw geval wel proberen een kiwhi kaart te scoren.

Veel laadpalen hebben daarnaast nog een klassieke Franse type3 stekker. Een type3 laadkabel kan daar dus ook wel van pas komen. Heb je ook een 230V 'nood' lader besteld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Bijvoorbeeld zo een: https://www.laadpaal24.nl/ls24-laadkabe ... e-16A-11kw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Jopie66 »

Hachy bedankt :thumb:
Eh nee. Ik heb geen noodstekker besteld... Ook niet type 3. Ik zag namelijk op chargemap dermate veel mogelijkheden...
Kennelijk valt Kihwi niet "onder Chargemap.. Dus ik zal de Kihwi kaart ook maar bestellen. Ik heb dat geprobeerd maar dat lukte niet omdat ik in het buitenland zit (buiten Frankrijk dus...).
De Duitste kaart (TNM) zal ik ook bestellen, aangezien wij 20 km van de grens wonen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Chargemap is geen netwerk maar een operator. Kiwhi ook. Je moet dus beide partijen checken op welke netwerken ze werken.

TNM = the New motion. Als je plugsurfing bedoelt die kan je gewoon in NL aanvragen net zoals Kiwhi. (Google op kiwhi for foreign users).

Noodlader kan je goedkoop van eBay halen (dacht bmw noodlader voor €200 ofzo) check andere topics over de granny charger hierover. Nood lader is handig bij hotels en campings zonder laadpaal.

Mocht dit allemaal niet lukken dan is er nog geen man overboord maar plan dan duidelijk je route en weet waar je laden wilt met laadpalen in de buurt van je stops als 'backup'. Jouw actieradius is +- 300km dus maak dan een planning met elke 230-250km 1 of meerdere type2 laadpunten, liefst 43kW als je op doorreis bent.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

In Duitsland is veel gratis aanbod, vaak ook nog snelladers. Maar het is niet omdat het gratis is, dat er geen laadpas nodig is.
goingelectric.de is your friend. en de Tank&RAst
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Jopie66 »

Geweldig die gratis Duitse stations :clap: . Dat gaat zeker via Tank und Rast.
Overigens zijn die laadkabels erg prijzig. Maar ik denk dat het de investering waard is. Zie inderdaad regelmatig dat alleen laadstekker 3 beschikbaar is.

Is deze geschikt?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... e=lr&pos=8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Nee, dat is alleen een Type 2 stekker, en aan de andere kant van de kabel zit nog niks.
Je hebt een Type 2 naar Type 3 kabel nodig, zoeen als Hachy voorstelde bv: https://www.laadpaal24.nl/ls24-laadkabe ... e-16A-11kw
Type 3 ziet er zo uit: Afbeelding
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door 12Charge »

Ik neem aan dat jullie de aktie van TNM voor Frankrijk niet gemist hebben? https://newmotion.com/nl_NL/elektrisch- ... chargecard Deze zomer gratis laden.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Ja dat postte ik vanmorgen nog in deze thread, maar nog dank voor de tip voor de mensen die dat hebben gemist :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Lees wel even de voorwaarden goed voordat je naar Frankrijk gaat. Er staat bv in: "Transacties langer dan 4 uur kunnen aan de klant in rekening gebracht worden."
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Dit is ook handig voor mensen die nog op vakantie gaan: https://www.tesla.com/en_GB/support/cha ... edirect=no


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

En hier nog een veel betere link met info voor het buitenland, waar Renault rijders ook veel plezier uit kunnen halen.
Fivari wordt er nog even in genoemd, o.a. bij Frankrijk:

http://www.teslavragen.nl/Reizen/Frankrijk/
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hans C »

Heb zowaar hier in Oostende een paar laadpalen ontdekt, Parkeerplaats Stadhuis en op het einde van de Northlaan, kruispunt Troonstraat. Je mag daar 2 uur laden, vraag me geen details, zijn grijze palen en voor de rest heb ik het niet zo met elektrieke voitures.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Dat zijn waarschijnlijk deze 2 palen in Oostende:
Oostende Northlaan 1.png
Zou mooi zijn als iemand die ook in ChargeMap zou toevoegen :wink:.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Het zijn 11 kW Allego'tjes, €0,34 / kWh en bij deze staan ze nu ook op Chargemap.
Bedankt Hans en Harm.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hans C »

Klopt, die zijn het.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Ik overweeg deze winter een tripje naar Denemarken waarbij ik éénmalig in Denemarken moet laden voor de terugweg. De Denen hebben twee laadnetwerken, Clever en E.on, die allebei nog geen europese laadpassen accepteren.

Voor Clever kan je een pre-paid kaart kopen van €42 euro (300dk) met 45kW laad-tegoed wat maar een jaar geldig is.

Het viel me op dat de bedragen niet mals zijn. Gelukkig hebben ze ook nog een SMS dienst die ook werkt op buitenlandse mobieltjes; het werkt als volgt:
The SMS-charcing is payed over the internet in our webshop at this website: https://clever.dk/clever-webshop/sms-ch ... c-24/p-789

Then you will receive a SMS a danish number and if you can reply with an SMS to danish numbers, you can order 20 kWh and it will cost 175 kr. / 24 euro. We are working on a method for other cards to be able to use our charcing stations but is still a work in progress.
I hope you can use the SMS if not, there is unfortunately no alternative.

Have a nice day.

Kundeservice er åben mandag-torsdag 8-16 og fredag 8-15.30 - Telefon: +45 82 30 30 30

Med venlig hilsen

Mette Mogensen
Kunderådgiver

Voor E.on is dit de laatste status:
When charging in Denmark as a non-subscriber, you can use the following two options.

City-Charge Cash:
A flat fee option, where you contact our 24/7 support hotline and pay DKK 249,- (€35) Payment is done via credit card over the phone.

EasyPark app:
E.ON has a collaboration with EasyPark. You can use the EasyPark app to activate the charge spot and pay through the app. Unfortunately this does not work in the Dutch version of the EasyPark app, so you need to download the Danish version. The price is DKK 5,25/kWh (€0,74 / kWh)
Dit is die easypark app, je moet verplicht een telnr invullen, dit mag een willekeurig nummer zijn.
https://itunes.apple.com/us/app/easypar ... 94317?mt=8
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Zover ik weet kun je met een NL-abonnement geen bedragen groter dan €2,- afrekenen middels SMS. Dus de enige manier is dan om een Deense simkaart te kopen.
Het wordt tijd dat er wat meer concurrentie komt in Denemarken, want ik vind de houding van Clever zeer klantonvriendelijk. "We hebben SMS-betalen toegevoegd, en ohja, als dat niet werkt, zoek je het maar lekker zelf uit".
Ik zal 's een balletje bij Fastned opwerpen :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Als ik het goed begrijp betaal je bij Clever niet per SMS, je activeert alleen. Betalen doe je op hun website met creditcard, van te voren. Ik denk dat dit dus wel gaat werken.

Echter een beetje kaart-compatibiliteit zou geen kwaad kunnnen.

Voor E.On kun je dus deze Easypark app gebruiken. https://itunes.apple.com/us/app/easypar ... 94317?mt=8
Hij vraagt om een deens/duits telnr bij starten, hier kan je een random nummer invullen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Bedankt voor deze tips, Hachy, die kan ik goed gebruiken voor mijn trip die ik eind dit jaar naar Zweden wil gaan maken!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in