stotteren en Roken Kangoo

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
cvlmet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2014 12:58
Actief als: particulier

stotteren en Roken Kangoo

Bericht door cvlmet »

Hallo monteurs en hobby isten
ik ben ook lid van problemcar en lees al de klachten over Renault.
ik ben een groot liefhebber van sleutelen en met mijn portemonnee kan ik nou eenmaal niet voor alles naar de garage.
nu heb ik 3 weken geleden een Renault kangoo gekocht ( kent. 74-JV-JT bjr. 2002 1.9 diesel , met een klokgave carrosserie en een km stand van 160000) € 1950,-
tijdens de proefrit reed hij prima, maar volgens die Turkse Autogarage houder Avanautos moest hij nog gekeurd worden.
of die monteur van hem nou aan ramadan deed of dat hij van de honger zijn werk niet goed kon doen weet ik niet , maar de garagehouder zei als excuus voor de manco's ja sorry maar de monteur heeft ramadan. Tja :roll: :cry2:
de remklachten waren verholpen das waar (want die liepen vast en er zijn nieuwe remschoenen ingekomen. )
maar na de koop en die remklachten begon hij langzamerhand steeds slechter te lopen en te roken.
de motor is een F8Q motor met een elektrische brandstofpomp.
de motor rookt ontzettend en stottert ook .
in de diesel leidingen zie ik ook luchtbelletjes gaan als de Auto loopt . als ik in de bal knijp om te ontluchten is het eventjes weg dat stotteren , maar als ik optrek en wegrij gaat hij weer gewoon stotteren en roken, en stinken naar onvolledige verbrande diesel.
heb de leidingen al vervangen en het brandstof filter met huis en al, maar de luchtbelletjes blijven.
ook bij een bepaalde gas stand wanneer de auto niet optrekt en ook niet afremt op de motor begint hij plots te knikkeren, en verandert de rook van kleur van zwart naar blauw. als ik dan weer meer gas geef verandert dat weer in zwart en met weinig power haal ik net de 90 km.
ben naar de Renault dealer geweest en heb de filter in de tank ook schoongemaakt en daarna diesel reiniger in de tank gegooid volgens het advies van die Renault dealer in zaandam . (1 flesje op een halve tank)
maar hij blijft dezelfde klachten houden.
nou heb ik ook gedacht dat de brandstof pomp (Lucas) niet op tijd zou kunnen staan.
kan ik die zelf veranderen ? of moet dit elektronisch gebeuren ?
is de as van de brandstof pomp ook spieloos ? of heeft hij toch wel een spie ?
weet je ? , jullie zou me geweldig helpen met goede raad.


met vriendelijk groeten
Chris van Leeuwen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: stotteren en Roken Kangoo

Bericht door mechanic »

Timing pomp alleen statisch af te stellen. Pomp kan eraf zonder riem tedemonteren,wel poulie blokkeren..
Deze timing veranderd niet,en kan maar op 1 manier goed staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cvlmet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2014 12:58
Actief als: particulier

Re: stotteren en Roken Kangoo

Bericht door cvlmet »

ik heb weer wat nieuwe gegevens, ik heb op een stille en rustige plek met een warme motor vol gas gegeven en dat heb ik een paar keer 15 seconden lang gedaan , en zowaar hij werd steeds schoner.
heb ook in zij 3 vol gas gereden en nu is hij een stuk schoner en rookt minder. maaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr
ik merk toch dat hij nog licht stottert , zou het een vuile verstuiver kunnen zijn ??
en dan nog iets, ik merk welliswaar minder luchtbelletjes in de diezel leidingen maar als ik in de bal knijp om te ontluchten hoor ik een zacht sissend heluid uit de brandstofpomp komen , zonder dat ik daar iets uit zie komen, heel vreemd.
ik denk dat als ik weer gewoon een tijdje rustig ga rijden 95 km per uur dat hij weer erger gaat roken.
t zou toch van de gekke zijn dat ik elke dag die motor op zijn staart moet trappen om hem schoon te houden?
of zal ik nog maar eens een flesje diesel reiniger in een halve tank gooien?
volgens een renault dealer monteur was dat niet verkeerd om te doen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: stotteren en Roken Kangoo

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
Bij deze moter kan soms de katalysator verstopt geraken door EGR en korte ritten .
Advies van Renault was EGR elektrisch afkoppelen en een 100 km gaan rijden in hogere toeren .
Meestal hielp dit voor een tijdje .
Wat ik deed was de kat. leeghalen en probleem was opgelost .
De pomp kan wel degelijk geregeld worden met een pen in pomp die in een gleuf valt .
Dit bij controle op BDP met distributie .
Heb er PDF bijgeplaatst met wat nuttige info.
Je kan een plaatje maken en tussen de leiding van de EGR plaatsen .
Zie bijlage nr9
Mvg Kurt
3303A.pdf
EGR.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht