Elektrisch raam gaat niet meer op en neer

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
AdV-Online
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2011 19:14
Actief als: particulier

Elektrisch raam gaat niet meer op en neer

Bericht door AdV-Online »

Mégane Bussiness :
2006 :
Benzine :

Jawel, ook hier een probleem met een ruit dat niet meer elektrisch wil bewegen. Op een domme manier zat ik met mijn hand tussen de sluitende ruit, deze stopte netjes en ik heb er dan ook geen letsel aan overgehouden. Maar sindsdien wil de ruit niet meer op of neer, ook niet door 2x op de sluitknop van de afstandsbediening te drukken.

Ik heb alle eerdere topics er over gelezen, de truukjes met schakelaar vasthouden geprobeerd, de zekeringen nagekeken, de schakelaar nagekeken en dat is allemaal in orde. Het probleem zal dus waarschijnlijk achter de deurbekleding zitten, daar moet ik eerst het juiste gereedschap en de tijd voor zien te vinden om dat los te halen. De accu ontkoppelen heb ik nog niet gedaan.

Maar kan het werkelijk zo zijn dat als er maar even een keer iets tussen het raam zit dat je dan meteen aan de kosten van een nieuwe motor/module moet denken? Of is er toch nog een andere reset truuk?

De ruit staat maar met een kier van enkele cm's open, en de auto staat in de garage. Tevens hoef ik van de week niet weg dus geen paniek maar verhelpen wil ik het wel. Of minstens de ruit weer helemaal dicht.

Ik hoor graag van jullie, alvast dank, André. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tuintje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 aug 2014 19:14
Actief als: particulier
Locatie: Het Noorden des Lands

Re: Elektrisch raam gaat niet meer op en neer

Bericht door Tuintje »

Accu polen loshalen en een 10 minuten wachten? Misschien dat dat wil helpen.
www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AdV-Online
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2011 19:14
Actief als: particulier

Re: Elektrisch raam gaat niet meer op en neer

Bericht door AdV-Online »

Zo dan, m'n raam werkt weer! Het los halen van de accu om wellicht iets te resetten wou ik toch niet aan beginnen, wie weet wat er zich nog meer reset waar ik dan net weer geen gegevens van heb? Maar het hoefde ook niet.

Vandaag de tijd gehad om het deurpaneel te demonteren. Wat een klus zeg! En natuurlijk doe je het verkeerd want je weet niet hoe het precies zit. Maar uiteindelijk was die helemaal los en kon ik de raammotor van de module loskoppelen. Met een losse accu en wat 220 snoer heb ik 12V op de motor gezet en ging het raam netjes dicht. De module er weer op, de schakelaar er aan en toen ging het raam met korte stukjes op en en neer. Daarover had ik hier al gelezen dus met het raam weer helemaal dicht heb ik de schakelaar 10 seconden vastgehouden en daarna deed alles het weer zoals het hoort.

Was 3 uur werk maar mooi even paar honderd euro bespaard!

En zelfs geen schroeven overgehouden! :lol:

Gegroet, André :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht