Onderhoud

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
cdtje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 21:05
Actief als: particulier

Onderhoud

Bericht door cdtje »

Volgens de display moet mijn Captur over 20 dagen een onderhoudsbeurt hebben. Dit verbaast mij, de auto is begin januari 2014 afgeleverd en er staat nu 15.000km op de teller. Terwijl het onderhoudsboekje zegt na 30.000km of een jaar. Wie weet raad? By the way, ik moest na 10.000km al 1.3 liter olie bijvullen. Volgens de dealer was dat wel veel maar niet verontrustend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Onderhoud

Bericht door Verwijderd 18239 »

Wat voor melding geeft de auto: onderhoudsbeurt of olie verversen :?:
Een beetje olie bijvullen na 10.000 km is niks abnormaals, zeker niet in de eerste inrijkilometers.
Ik zou zeker iedere maand het oliepeil even controleren en dan eventueel bijvullen en niet pas na 10.000 km.
Zeker i.v.m. de turbo is het belangrijk dat het motoroliepeil zoveel mogelijk op maximaal blijft voor een goede smering en koeling van kritische onderdelen, zoals de turbo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
cdtje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 21:05
Actief als: particulier

Re: Onderhoud

Bericht door cdtje »

Hij geeft onderhoudsbeurt weer in de display. Inmiddels (zojuist) komt de melding "olie bijvullen" op de display. Vanmiddag maar even langs de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Re: Onderhoud

Bericht door rinia »

regelmatig olie peilen is een goed idee, voortdurend bijvullen vind ik minder, op die manier stimuleer je het verbruik. Dus zo nu en dan bijvullen vind ik beter.
Maar er kan ook iets anders aan de hand zijn: ik begreep van de dealer dat bij het type 120 EDC de pakking van het distributie deksel niet goed (dicht) is. Dan wordt er olie verloren en niet verbruikt. Mijn Captur heeft dit euvel en wordt onder garantie gerepareerd. Met groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Onderhoud

Bericht door Verwijderd 18239 »

Als er nu al een melding komt 'olie bijvullen' is er iets aan de hand, even na laten kijken, lijkt duidelijk op een lekkage.
Die onderhoudsinterval is in de war, die moet inderdaad pas na ongeveer 12 maanden een melding geven dat de auto aan een beurt toe is en niet al na ruim 9 maanden, ook even na laten kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Onderhoud

Bericht door Huite »

@ cdtje
Misschien de auto bij aflevering door de garage niet op "0" gezet en is de "geboortedatum" hier leading?
En geldt voor meer newby's hier, maar het is wel handig om even te vermelden wat voor brommert dat je hebt!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Onderhoud

Bericht door avdb55 »

typisch een geval om z.s.m. bij de dealert te parkeren.
Ik heb vroeger wel auto's gehad die iedere 1.500 km een litertje olie verstookten, maar vandaag de dag is dat toch niet de bedoeling. Uiteraard, enig verbruik moet, maar hier lijkt meer aan de hand. en btw, als dit door lekkage verloren zou zijn gegaan, is er inmiddels een enorme smeerboel. Die moet zichtbaar zijn.
Lijkt me ook sterk dat de service-indicator geactiveerd is bij de "geboorte". Een Captur die 3 maanden onderweg geweest is? Wie gelooft dat? Of hij heeft 3 maanden in de showroom staan pronken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht