laag toerental bij koude motor

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

hallo alle maal wij zij sinds 15 oktober in bezit van een scenic 1.6 16 v van 2001 met127.000 km
Na 2 dagen dynamo vervangen heb ik iets van dat kan altijd.
Maar mij valt op dat hij bij koude start wel goed start maar toerental is laag ongeveer 400/500 toeren, als ik een beetje gas geef loopt hij prima als ik het gas los laat zakt hij terug ongeveer na 400/500 toeren maar draait regelmatig niet stotterend of zo.
Maar als ik gewoon weg rij rijd hij verder prima en als de motor warm is draait het stationair ongeveer 700/750 toeren motor loopt zowel koud als warm wel regelmatig dus niet onrustig alleen toerental is erg laag bij koude start.

Iemand een idee?

Ik had eerder iets gelezen over de stappenmotor maar die zit niet daar waar hij zou moeten zitten, er zijn schijnbaar 2 systemen gas klep is schoon bdp sensor werkt 100 %

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

ik hem net nog eens gestart motor was koud buitentemperatuur is op het moment 6 graden hij staat op het streepje tussen 500/1000 toeren ik neem aan dat het 750 is.
ik heb hem vanmiddag wel gereset volgens een eerdere topic op het forum accu klemmen los 5 seconden tegen elkaar houden daarna accuklem erop toen gestart en zoveel mogelijk stroomverbruikers aangezet en een kwartier stationair laten draaien.
Ik heb nu wel het idee dat het iets beter is.
groetjes Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

OPGELOST heb de buitenlucht tempratuurmeter vervangen en het gasklephuis schoongemaakt
het gasklephuis was zeer sterk vervuild
en HOERA hij loopt weer als een goed gesmeerde naaimachine
draaid koud + - 1000 toeren en warm 700
groetjes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reinreno
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 jun 2009 15:36
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Reinreno »

Hey Peter wat goed - voor mijn informatie en wellicht voor de toekomst - waar zit die temperatuursensor?
En waar dat gasklephuis?
Helemaal verstopt achter de motor? Dat is waar bij mij de gaskanel en de CC naar toe gaat - Ik heb een 2.0 - is misschien weer anders?

Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

nee is het zelfde als je mij even je tel nummer mailt leg ik het je even uit is makelijker als u wilt
plohse@telfort.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

kan het ook hier uit leggen ook handig voor de andere scenic rijders onder ons
je haalt eerst de twee ruiten wissers eraf dan de twee zwarte kappen er af schroeven dan ziet men nog een zwarte kap er onder
die zit tussen de veer poten als men die ook weg haalt heb je veel plaats om bij het gasklephuis te komen
de lucht tempratuur sensor zit onder de grijze sier kap boven op de motor aan de voor zijde van het zwarte inlaat spruitstuk
grijze sensor met grijze stekker kan niet missen
dan de luchtfilter verwijderen en het luchtfilter huis let op aan het lucht filter huis zit ook de kabel van de lambda zonde vast
dan de twee schroeven aan de achterkant van het gasklephuis los schroeven en het zwarte kunststoffen inlaatspruitstuk los schroeven
denk er aan om eerst ook de 4 bobines eruit te halen heb je namelijk meer werk ruimte
let wel op met de leiding die boven op het gasklephuis zit voorzichtig los halen zo dat die niet afbreekt
het zelfde geld voor de leiding die van het kunststoffen inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger gaat
en de bedrading van de sensors en gasklephuis
alles bij elkaar ongeveer 2 uur werk

hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben
groetjes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reinreno
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 jun 2009 15:36
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Reinreno »

Hey super ga ik proberen

Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18451

Re: laag toerental bij koude motor

Bericht door Verwijderd 18451 »

oke succes als u vragen heeft hoor ik het wel
groetjes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht