Niet starten Espace III

Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Gesloten
Gebruikersavatar

Topic author
Walkabouts
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2014 13:45
Actief als: particulier

Niet starten Espace III

Bericht door Walkabouts »

Gisteren wilde ik wegrijden met de Espace, maar de motor sloeg na 10 seconden af. Daarna heb ik nog geprobeerd om de motor weer te starten maar geen succes. Accu doorgemeten en die gaf 11,9V aan. Ook al diverse malen gestart, dus dit kon dus wel. Toch nieuwe accu geprobeerd, maar lukte ook niet. Brandstofpomp hoorde ik wel aanslaan. Ten einde raad maar de ANWB gebeld en die kwam. Diverse checks uitgevoerd, maar geen succes. Bougies, startmotor, accu, brandstofpomp.

Aangezien de digitale brandstofmeter op 1 blokje/streepje stond vroeg ik aan de man of er wellicht te weinig benzine in zat? Om het verhaal niet te lang te maken.......dit was dus het probleem. Vijf liter via een jerrycan erin gegooid en starten zonder problemen. :oops:

Nu mijn vragen, ik had dus nog 1 blokje/streepje dus de Espace gaf aan dat er nog benzine inzat. Dit was dus niet zo, bekend Espace probleem? Waar kan dit aan liggen? Moet ik nu brandstoffilter vervangen aangezien de tank leeg gereden is? Klopt het dat er geen waarschuwingslampje gaat branden?

Ik weet nu dat ik dus bij blokje/streepje twee ga tanken, maar raar is het wel. :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sandorvink
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014 09:57
Actief als: particulier

Re: Niet starten Espace III

Bericht door sandorvink »

je brandstof filter zal nu wel zijn broek vol hebben! normaal gesproken moet er een lampje gaan branden dat je op reserve rijd! misschien is je tank vlotter/sensor aan het vergaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht