Domme pech

Fuego specifieke technische vragen
Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Het is met al vaker gebeurd met deze Fuego, maar ook met een andere, dat hij van het ene op het andere moment niet wil starten en een half uurtje later weer wel. Afgelopen zaterdag gebeurde het weer. Misschien omdat ik de alarmlichten had aangezet bij een niet-draaiende motor, toen ik even wat bij iemand moest afgeven en niet zo gelukkig kon parkeren. Het was al donker, dus... Ik hoor wel iets onder de motorkap, maar eigenlijk ook weer niet. Toch de Wegenwacht gebeld, maar die hadden er geen verklaring voor. Een zwakke accu misschien? Startmotor tot rust laten komen? Wie weet hier meer van?

Vorig jaar september, toen mijn hond overleed, gebeurde een paar keer achter elkaar hetzelfde. Maar daarna geen problemen. Ook niet toen ik de Fuego eind maart uit de winterstalling haalde.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Toch maar eens een andere startmotor monteren?
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bart-fs1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 237
Lid geworden op: 01 jan 2013 20:43
Actief als: particulier
Locatie: beveren-waas, belgië

Re: Domme pech

Bericht door bart-fs1 »

ik heb er nog wel eentje liggen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Domme pech

Bericht door WillemS »

Wat vaak gebeurt bij oudere auto's is dat de bevestigingen van de massa's een overgangsweerstand krijgen door corrosie.
Een oplossing is om een voor een de massaverbindingen los te maken, schoon schuren, vaseline erop en weer vast zetten.
Het komt ook voor dat bij zo'n gevlochten massastrip het aangeknepen oog geen goed kontakt meer maakt, als het kan solderen anders maar een nieuwe strip.
Echt, zeker een startmotor heeft perfekte verbindingen nodig, hij trekt heel veel stroom.
Succes
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door larsdijkstra 16v »

ik had bij mijn 19 16v slechte verbindingen van + en - bij de accu. nieuwe stevige klemmen erop en nooit meer last!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

woutosaurus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:05
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door woutosaurus »

Als je nog wel een klikje of iets dergelijks hoort onder de motorkap betekent het dat je contactslot en de schakeling(relais) waarschijnlijk nog goed werken. Eerste verdachte is de startmotor. De koolborsteltjes daarvan kunnen versleten zijn of misschien blijft het hefboompje hangen. De volgende keer dat dit gebeurt zou je kunnen proberen een zacht tikje met een hamer tegen de startmotor te geven, of/en de auto even heen en weer bewegen terwijl deze in de versnelling staat. Als deze het daarna ineens weer doet weet je meer :think:
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Toen ik weer achter het stuur ging zitten en het contactsleuteltje omdraaide, was er wel een kleine klik. Maar daarna niet meer.
Omdat ik ongelukkig geparkeerd stond, heb ik de auto proberen te verplaatsen. Maar toen stond hij in z'n vrij. Misschien heeft dat toch geholpen. Bij andere keren, het is maar een paar keer gebeurd eigenlijk, heb ik niets gedaan en gewoon gewacht. Dat ik de alarmlichten heb aangezet, heeft er geen verband mee.

Ik kan natuurlijk de andere startmotor monteren. Dat is misschien sowieso goed.

Bedankt voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

een extra 3.5 mm2 kabel trekken van contactslot "D" naar startmotor helpt
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Weer domme pech

Bericht door Meerten »

Ik begin eindelijk door te hebben wat er met mijn Fuego aan de hand is. Het is niet voor het eerst genoemd. Het gaat om de dynamo en dan met name om de borsteltjes van de spanningsregelaar. Ik was vorige week maandag naar een begrafenis bij mij in de buurt (gelukkig). Zolang het nodig was, startte de auto. Toen alles was afgelopen, ging het mis. Een geluk bij een ongeluk. Een ander geluk bij een ongeluk was de wegenwacht die mij kwam helpen, een man met Renault ervaring en Renault liefde. Dat merkte je meteen. Hij werkte destijds in een Renault garage en heeft heel wat Fuego's voorbij zien komen. Op de begrafenis zelf sprak ik overigens ook met een familielid die al heel lang in het vak zit bij Renault en de Fuego dus ook goed kent. Hij werkt nu bij de Renault garage in Amstelveen, als verkoper. Terug naar het pechgeval. Al snel constateerde de wegenwacht dat het niet aan de startmotor lag, maar aan de dynamo. Ik ben dan weer zo onnozel om dat niet te zien. Het acculampje ging immers niet branden. Duidelijker kan het niet.

Ik heb gisteravond weer een kort testritje gereden in de Fuego en op het acculampje gelet. Dat ging niet branden. Een flinke tik op de dynamo zal het probleem wel even verhelpen, maar op termijn moet er een nieuwe dynamo komen dan wel spanningsregelaar. Even kijken wanneer mijn monteur tijd heeft. Ik ben wel blij dat het eindelijk duidelijk is. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Domme pech

Bericht door WillemS »

Je kunt ook de dynamo ruilen tegen een kompleet gereviseerd exemplaar !
Als die niet op voorraad is kunnen ze binnen een dag de jouwe reviseren. je hebt dan ook 2 jaar garantie.
Ik schat de kosten zo tussen de 100 en 130 euro.
In Haarlem zit in de Stephensonstraat 8/10, 2014 KD v.d.Bos Auto elektra en elektronica.
Aardige mensen en prima service.
mvg WillemS
p.s. is vlak bij de randweg !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Het accu lampje brand op een moment dat de dynamo de accu niet bij laadt.
Dat is altijd het geval als je de auto gaat starten.

Als de dynamo niet goed werkt, gaat het acculampje tijdens het rijden branden.
Een "tik" op de dynamo zal het probleem niet oplossen.

Denk nog eens na over wat ik je laatst voorstelde. Trek een 2e kabel van het contactslot "D" naar de startmotor.
Parallel aan de bestaande bekabeling. Het koper in de kabel die er nu ligt is al 30 jaar oud. Door deze kabel loopt relatief veel stroom. De weerstand van die kabel neemt sterk toe als de motor warm is. Daardoor kan de startmotor niet goed bekrachtigd worden.
Kies een 3.5 mm2 kabel.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door Ben. »

Dit doet mij denken aan mijn blauwe GTL (LY-16-RG).
Deze had hetzelfde probleem, op de gekste momenten niet meer starten wachten en dan weer verder.
Maar hebben de andere type Fuego's ook dit probleem.
En nu heeft mijn huidige GTL ook dit probleem, niet starten en alleen een tik.
Dus na enkele tikken wel weer starten.
Meerten nog een keer richting Utrecht voor de GTL.
Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Ben,

Ik had dit probleem ook met mijn turbo. De extra kabel is de oplossing.

Groet

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Inderdaad een datum prikken voor een bezoekje aan jou, Ben.
ik mag wel opschieten, want 1 december komt er aan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Anders wordt het maart volgend jaar, maar liever niet.
De Fuego staat nu min of meer stil in Beverwijk. Ik ben
daar vaak en maak dan een ritje over het bedrijventerrein.
Idioot eigenlijk, maar dan rijdt hij tenminste. En dat doet
hij prima. Hij start ook goed. Idioot allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door Ben. »

Hallo Meerten ik heb alleen 28 november nog vrij voor de Fuego.
Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Hallo Ben,
Ik moet het morgen (maandag) nog even checken, maar ik denk dat ik
op de 28e vrij ben. Dan gaat de Fuego de maandag daarop naar de stalling,
tenzij hij bij jou kan overwinteren. Wat wil je precies doen? Je kent de problemen.
Maar ik heb geen idee wat ik mag verwachten.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door Ben. »

Hallo Meerten.
Zaterdag 28 november gaat niet lukken.
Zie BP.

Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Hallo Ben,

Begin maart haal ik mijn Fuego weer op uit de stalling.
Wanneer zouden we kunnen afspreken.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Re: Fuego

Bericht door Ben. »

dat wordt zaterdag 19 in de middag of zondag.
Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bart-fs1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 237
Lid geworden op: 01 jan 2013 20:43
Actief als: particulier
Locatie: beveren-waas, belgië

Re: Domme pech

Bericht door bart-fs1 »

ik was juist met de vriendin erover aan het hebben wanneer ik eens een zaterdagmiddag zou kunnen komen, maar ik was aan de 12de aan het denken... zou dat een optie zijn voor jou Ben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Re: Domme pech

Bericht door Ben. »

Als het lukt Meerten dan wordt het pas 19 maart in de middag.
Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Domme pech

Bericht door Meerten »

Hallo Ben

Ik ga de Fuego volgende week uit de winterstalling halen en voor de deur
in Beverwijk of IJmuiden parkeren. Dan kom ik op 19 maart jouw kant op,
in de hoop dat de startproblemen dan voorgoed worden opgelost. Anders
ben ik wel gedwongen om de Fuego te verkopen, want als ik er geen
vertrouwen meer in heb, heeft het weinig zin om in ieder geval deze
Fuego aan te houden.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Meerten,

Koop svp voor die tijd een rolletje 3 meter audiokabel 3.5 mm2 en kabelschoentjes van dit type
http://www.elektronicawereld.nl/categor ... mm/details passend op de aansluiting vd startmotor. Kabelschoentjes zijn oa bij Brezan te koop.
Neem de reserve startmotor mee om te passen.
Verder nog een paar van deze lasdoppen: http://www.elektronicawereld.nl/categor ... op/details Ook bij Brezan.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Domme pech

Bericht door WillemS »

Die "lasdoppen" zijn bagger, gewoon solderen en krimpkous gebruiken.
Overigens ijn die schoentjes voor max. 2,5mm2.
Doe een vierpuntsmeting dan zie je direkt waar de zwakke plek zit en kan je het probleem definitief verhelpen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Die "bagger" werkt bij mij anders zeer goed. Al hoewel solderen natuurlijk altijd beter is.
Het probleem komt heel vaak bij de Fuego voor helaas.
Ik heb jaren gezocht naar de oplossing. Afgelopen seizoen dit geplaatst en het probleem is niet meer teruggekomen
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Start probleem Fuego GTL.

Bericht door Ben. »

Hoe heb je dit probleem opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Domme pech

Bericht door mechanic »

https://www.google.nl/search?q=solder+c ... zykUlbM%3A

Iets in deze trand is super,en eenvoudig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Ben,

Ik heb een metalen buis van 1/4" diameter. Die kan vrij gemakkelijk door een rubber in het schutbord gestoken worden.
De nieuwe kabel gaat er doorheen. Daarna maak ik de kabel in de motorruimte vast. En trek vervolgens de metalen buis naar binnen weer terug. Daarna maak ik de aansluitingen.
Klaar is Kees (uh, Enrico)
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Start probleem Fuego GTL.

Bericht door Ben. »

En waar maak je deze aansluitingen.
Gr Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Als je dit draadje terugleest, dan vind je het antwoord al :D

Op 25 augustus 2015 schreef ik:

Trek een 2e kabel van het contactslot "D" naar de startmotor.
Parallel aan de bestaande bekabeling. Het koper in de kabel die er nu ligt is al 30 jaar oud. Door deze kabel loopt relatief veel stroom. De weerstand van die kabel neemt sterk toe als de motor warm is. Daardoor kan de startmotor niet goed bekrachtigd worden.
Kies een 3.5 mm2 kabel.

Dus bij het contactslot en bij de startmotor
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

http://www.elektronicawereld.nl/categor ... mm/details

Je zet een kabelschoen van bovenstaand type op de startmotor. En je sluit de oude aansluiting op het nieuwe lipje.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Start probleem Fuego GTL.

Bericht door Ben. »

Dus als ik het goed begrijp.

maak ik dus een nieuwe kabel van het kontaktslot "D" naar het startmotor relais.
Dit relais is een groot vermogen schakelaar die de startmotor, veldspoel en stator, direct verbind met de plus pool van de accu.
De spoel van dit relais neemt in verhouding minder stroom dan de startmotor.
Het kan dus ook liggen aan de contacten van het relais in de startmotor.

Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Domme pech

Bericht door Fuego Turbo »

Neen. Ik had/heb een gloednieuwe startmotor gemonteerd. Het startprobleem bleef. De extra kabel is de oplossing
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ben.
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 mei 2014 18:11
Actief als: particulier

Start probleem Fuego GTL.

Bericht door Ben. »

Ok, dat begrijp ik, dat bij het plaatsten van een nieuwe startmotor het probleem blijft.
Dus de weerstand van de nieuwe kabel is dan kleiner dan de oude kabel.
Waardoor er dan minder vermogen verlies is voor het start relais.
Maar de aansluit kabel voor het start slot, is toch net zo oud.

Groet Ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht