Onluchten koppeling

Plaats reactie

Topic author
meteren
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2015 19:34
Actief als: particulier

Onluchten koppeling

Bericht door meteren »

Hoi Allemaal,
ik ben al jaren een tevreden Megane rijder en aardig op de hoogte van de voor- en nadelen van dit type. En ook in de afgelopen jaren geleerd veel aan mijn auto zelf te doen. Nu heb ik echter iets vreemds dat ik niet krijg opgelost en de garage (universeel) schijnbaar ook niet.
Onder het remvloeistof reservoir tankje zit een kunststof hydraulische leiding die stuk was en vervangen moest worden, aangezien ik geen brug heb, heb ik dit dus bij de garage laten doen.
De koppeling is na vervangen van deze leiding en afvullen, niet meer wat het hoort te zijn. Een groot gedeelte heeft geen aangrip en pas op het laatste stuk pakt tie hem. Als de motor uit is heb ik iets meer druk op het koppelingspedaal dan als de motor aan is. Dit is echt vreselijk knudde om mee te moeten rijden. Volgens de garage duurt dat een paar weken om de laatste luchtbelletjes te laten ontsnappen naar het reservoirtje (zelfde als van de remvloeistof). Volgens mij klopt daar niets van.
Kan iemand mij vertellen in Jip en Janneke taal, of met tekeningen waar de ontluchtingsnippels nu echt zitten, zodat ik dit zo snel mogelijk goed kan maken, want ik vertrouw de auto nu voor geen meter.
Zie jullie reactie wel tegemoet,
Groet Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Onluchten koppeling

Bericht door mechanic »

De koppeling ontlucht zichzelf zeker niet,dus de garage zit er langs in dat opzicht.
Bovenaan in de bak zit een leiding die komt van de werkcilinder in de bak. In deze leiding zit ook een ontluchtingsnippel.
Meestal moet je deze 2-3 keer ontluchten alvorens de lucht eruit is. Dit zou ik dan ook zeker nog eens proberen. Zorg dat er een slangetje op de nippel zit,dan kan je evt luchtbellen zien.
Omdat je voorheen geen problemen had,lijkt dit me de oorzaak. Met wat toeval kan het ook zijn dat er een ander defect is ontstaan,maar is onwaarschijnlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht