'Nieuwe' Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Bij het lezen van :
'Ervaringen na 4 weken Renault KADJAR 110 Dci EDC Bose'
Word ik wel héél nieuwsgierig naar de ervaringen van een aantal 'nieuwe' Espace rijders na evenveel weken .

Na 4 weken Kadjar lees ik , kort door de bocht , het volgende :
Een goede automaat , lekker rijden en sturen , een grote actieradius en veel comfort .

Even kort door de bocht laat ik jullie op voorhand weten dat een Stop & Go
niet aan mij is besteedt . (Ook al zou ik er verplicht mee geconfronteerd worden dan nog zou ik het systeem uitschakelen of desnoods overbruggen .
Zo'n ellende vind ik het !
Bovendien kan geen enkel cijfer- , of enig ander verslag , mij er van overtuigen dat het milieu bij een dergelijk systeem baat zou bij hebben)
Maar dit was terzijde :wink:

Maar na 4 weken Kadjar lees ik ook :

Dat een grote bestuurder met z'n knie tegen de deur aanzit , heb ik ook .
Dat de automaat na het lossen van het rempedaal even tijd nodig heeft om te schakelen , is bij mij ook .
Dat de locaties van de bediening van de cruise control niet optimaal is , vind ik ook ... bij mijn Espace van
bijna 12 jaar oud .

Ik vind dit echt geen appelen met peren vergelijken maar een evaluatie van 12 jaar Renault en ik ben echt benieuwd naar de ervaringen van de 'nieuwe' Espace rijders .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ik heb op mijn werk nu een paar keer mogen rijden in een Espace Initiale Paris, en kan niet anders zeggen dan GEWELDIG!
Zoveel comfort, opties, super afwerking en de hele beleving. Echt een luxe ruime reiswagen. Ben 1,89 maar kan er prima inzetten. Stuur goed verstelbaar, stoel meervoudig verstelbaar. Renault verliest her en der wat "oude verstokte" Espace rijders ( die nog steeds een dikke V6 willen etc :wink: ) maar krijgt er 10 x zoveel meer andere klanten bij vanuit Audi, BMW, Mercedes etc. (Meerdere verkopers hier op werk gesproken). Verschuiving van de markt, en subliem inspelen op de veranderende wereld en marktomstandigheden.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Ja, ook hier bijna totale tevredenheid tot hiertoe. Rijdt zeer aangenaam.
Enkel jammer dat er inderdaad geen V6 beschikbaar is, dan had het plaatje af geweest. Heb nu de benzine gekocht omdat die toch een beetje presteert, maar een 3.0 V6 diesel doet me likkebaarden. Ik zou niet getwijfeld hebben om die zwaardere motor te kopen.
Je kan de Espace 4 niet meer vergelijken met de Espace 5, zijn twee totaal verschillende auto's geworden. Ik heb steeds graag met de 4 gereden. Vond deze ook zeer comfortabel, vooral de 175 pk diesel die een breed bruikbaar toerental had. Als ik nu zou moeten kiezen, kies ik voor de V. De 12 jaar verschil in ontwikkeling voel je wel op alle vlakken.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mark1973
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2016 09:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace V

Bericht door Mark1973 »

Wij rijden de nieuwe Espace V initiale. Zit helemaal tsjokvol met allerlei vernuftige dingen. Alleen na gereden te hebben in onze kerstvakantie zijn we nu ruim 5000 km verder en hebben we al meerder problemen met de auto. Het zijn op dit moment nog maar 2 A4 tjes vol mankementen en deze varieren van software problemen tot motor problemen. Daarnaast vallen er ook al spontaan lijsten van de auto. Ik hoop dat dit niet erger gaat worden want dan is deze auto zo weer bij ons weg.
Het lijkt wel of deze auto is getest bij het mooie weer in frankrijk in de zomermaanden. Zodra de auto het koud vind gaat deze storingen vertonen. Sensoren werken dan niet, scherm valt uit stoel komt niet in positie, gas pedaal (electronisch) reageert niet en dan ineens met vol gas, lekker handig als je ingeparkeerd staat. Dit is een kleine greep uit de lijst.

Daarnaast zijn er een aantal opties die je bij de oude model renault als standaard mag betitelen ineens verdwenen bij dit nieuwe model. Bijvoorbeeld gaan de deuren niet meer automatisch op slot als je met de auto wegrijd. Ook is de functie op afstand sluiten van de ramen met je afstand bediening als je de auto op slot doet niet meer opgenomen. Dat ga je pas missen in de zomermaanden, maar dit is niet handig.

Op dit moment is de optie die deze auto heeft met de achterklep openen op afstand naar zeggen wel aanwezig maar uitgeschakeld. Dit omdat hier schijnbaar een technisch probleem mee is. De sensor laat de klep onder het rijden soms spontaan opengaan en dus moet dit eerst worden opgelost. Als je hier naar vraagt wanneer dit probleem is opgelost en de functie weer kan worden aangezet, dan wordt hier geen antwoord op gegeven.

Verder moet ik wel zeggen, de auto rijd meer dan fantastisch, we hebben hiervoor de Espace IV gereden en bij lange afstanden was dit ook al een zeer fijne auto. Je wordt er niet moe in. Deze nieuwe Espace is nog veel meer comfortabel en de adaptive cruise control is een enorme hulp bij grotere afstanden. Het rijden wordt hierdoor comfortabeler en het zit comfort is geweldig. Tegen de tijd dat je rug begint te zeuren zet je de massage in de stoelen aan, eerst dacht ik wat een onzin maar het is echt geweldig.\

Ik hoop dan ook dat de twee A4tjes die nu als mankementen bij de dealer liggen opgelost kunnen worden en ik niet het komende jaar een keer of 10 - 15 voor storingen naar de dealer moet.

wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Die deuren gaan bij mij wel automatisch vast hoor als ik ga rijden. Voor de rest herken ik geen problemen tot hiertoe.
Welke motor heb je en welke problemen heb je met de motor?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door larsdijkstra 16v »

deuren automatisch laten sluiten kun je instellen in het menu van de auto, heel simpel.

mbt kadjar: ik snap de discussie over plaatsing van de CC knoppen niet. Eenmaal aangezet (op middenconsole) bedien je het toch heel makkelijk op de tast links op stuur? na 10 min heb je het door, kind kan de was doen
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mark1973
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2016 09:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Mark1973 »

Wij rijden de benzine uitvoering, wij kunnen de auto wel op slot doen tijdens het rijden maar dan moeten we een knopje indrukken. Algemeen lijkt het net of de stekker van de hoofdcomputer los contact heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mark1973
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2016 09:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Mark1973 »

Als de auto optrekt dan stottert hij, dit doet hij niet altijd. Het is alsof de electronica iets bijstuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Nu heb ik de auto (DCI 160) een kleine 10 dagen en inmiddels 2000 km gereden, ik ben er zeer blij mee.

Ik kom uit een BMW 530i en een Volvo V70 D4. De Espace is veel comfortabeler, stuurt prima en rijdt gewoon echt fijn.

De electronica werkt gewoon goed, geen rammels of wat dan ook, ik ga niet zeggen dat het meevalt maar ik had dit niet verwacht.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mark1973
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2016 09:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Mark1973 »

Ik heb intussen een afspraak met de dealer. Deze is overigens erg goed en neemt de lijst van mankementen zeer serieus. Maar liefst twee dagen zijn hiervoor ingepland om de storingen en de uiterlijke gebreken te verhelpen. ik ga er vooralsnog van uit dat de problemen naar volle tevredenheid opgelost worden. Waarschijnlijk is er iets mis met de computer van de auto.
We wachten af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Sommige zaken zoals dat stotteren en wispelturig gaspedaal zullen opgelost zijn met een herprogrammatie. Ik had er ook last van.
Hou me op de hoogte ivm het stotteren bij jou als je wil?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mark1973
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2016 09:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Mark1973 »

Oke doe ik. Bedankt voor je feedback

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



toms
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2016 14:16
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door toms »

ik heb een espace v 1,6 dci. Sinds november 2015, nu 25.000km. Zoals velen hierboven vind ik de auto ook heerlijk rijden, goede automaat, fijne motor, goede stoelen, etc. Maar ondertussen is de auto al 3x in de garage geweest. Twee keer complete software reset, probleem met remmen, probleem met gordels en probleem met open dak. Bij temperaturen boven de 25 graden zie ik de ene na de andere rubber loslaten (bij het voorportier, bij de achterklep), ook lijken de naden tussen diverse portierdelen steeds groter te worden. De r link werkt naar behoren ... tenminste als hij er zin in heeft ... soms een paar minuten niks, dan een half uur niks, soms gewoon goed. TOt slot, deze auto is echt vele malen kleiner dan de vorige grande espace, tenminste achterin ... ondank al het bovenstaande ben ik blij met de auto ... de grote vraag is hoe alle problemen verder evalueren .....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



huisvrouw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2013 03:12
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door huisvrouw »

Het mij een totaal raadsel waarom deze auto Espace (V) is genoemd, het is geen ruimte auto en wil dat ook niet zijn.
Had het maar een "Grand Tourismo" genoemd, dan was duidelijk dat er geen opvolger voor de Espace was geweest en dat het tijdperk van ruime auto's voor Renault als afgesloten kon worden beschouwd.

Als zeer tevreden Grand Espace IV rijder zal ik op zoek moeten gaan naar een ander merk met een ruime auto, want Renault maakt ze niet meer..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Dat noemen we evolutie, vrijwel geen enkele autofabrikant maakt nog zo'n rijdende zeecontainer met de wegligging van een pannekoek. De nieuwe Espace is naar huidge maatstaven nog steeds een zeer grote en ruime auto, je zal alleen als je naar de kerk rijdt je hoed af moeten zetten want hij is wat lager .....
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Pleiades »

Is de nieuwe Koleos niet groter dan de Espace V?
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



huisvrouw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2013 03:12
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door huisvrouw »

Het pluspunt van de Grand Espace IV was dat het inderdaad de ruimte van een zeecontainer bood met een uitmuntend comfort in de auto voor mn lange afstanden op de snelweg. Heb de afgelopen 15 jaar zeer regelmatig echt lange afstanden (2500km NL-Portugal vv.) met de Grand Espace gereden en ben er nooit vermoeid uitgekomen. Bij heel veel auto's kom je gebroken thuis na zo'n reis en moet je met een lijkkist op het dak rijden omdat de auto gewoon veeeel te klein is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



huisvrouw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2013 03:12
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door huisvrouw »

Dat de fabrikant niet naar de wensen van tevreden Espace rijders heeft gekeken is mij een raadsel.

De "opvolger" een Espace noemen is een schandaal.. en een met name erg domme en ondoordachte marketing stunt.. elke tevreden Espace rijder doorziet direct dat dit geen ruimte auto meer is en loopt gewoon boos weg bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Nu ook niet overdrijven hee, er zijn wel mensen die van Espace IV naar Espace V overstappen. Een log voertuig is nu eenmaal niet meer in de mode, ze willen zuiniger dus compacter qua luchtweerstand. Ik miste het ook wel, maar als je personen wil vervoeren kan je ongeveer evenveel meenemen. Het is enkel in de hoogte dat je plaats verliest. Of het commercieel een goede zet is laat ik in het midden. Kan enkel opmerken dat je veel minder Espace V ziet rijden dan destijds Espace IV.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

rvdgaag schreef:Dat noemen we evolutie, vrijwel geen enkele autofabrikant maakt nog zo'n rijdende zeecontainer met de wegligging van een pannekoek. De nieuwe Espace is naar huidge maatstaven nog steeds een zeer grote en ruime auto, je zal alleen als je naar de kerk rijdt je hoed af moeten zetten want hij is wat lager .....
Na dit topic nog even te lezen heeft 'de evolutie' mij waarachtig niet overtuigd van de Espace V .
Slechts één rijder is tevreden . Anderzijds is er ook al eentje op de tweedehandsmarkt beland .
Heel jammer dat de door zovelen geliefde Espace IV hier plots hoort te worden afgemaakt .
Ter eer en meerdere glorie van ... wat eigenlijk ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Voor mij was Espace IV een geweldige wagen. Maar concept is nu ook al van 2002, dus sommige zaken zoals wegligging, verbruik,... veranderen. Ik zeg bewust niet verbeteren want daarvan ben ik niet overtuigd.
Toen de IV uitkwam in 2002 had die veel meer een waw effect op de klanten. En je zag ze hierdoor ook veel vaker rijden. Hier in Belgie zie je de nieuwe niet veel. Vrees dat de verkoop niet is wat ze verwacht hadden. Maar als ik de vele ongemakken lees van de huidige Renaultprodukten hou ik ergens mijn hart vast en hoop ik echt op geen herhaling van de periode 2002 tot 2006... Kadjarrijders die klagen, Talisman lijkt me erg te zijn, Espace hoor je iets minder geklaag maar die rijden ook veel minder.
Tja, ik had aanpassingsmoeilijkheden toen ik BMW ging rijden. Maar intussen alweer goed gewoon, in die mate dat ik wellicht niet terugkeer.
De Scenic van mijn vrouw is 6 jaar. Bedoeling was een Espace V en een nieuwe Grand Scenic te hebben. De Espace is verkocht, de Scenic zal wellicht nooit door mij gekocht worden, tenzij mijn vrouw er gek van is. Haar kan ik niets weigeren, daar is ze te lief voor :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Hier een uiterst tevreden Espace V rijder (2016 Tce200 Initiale)
1 keertje is ie binnengemoeten voor een storing om de sensor die de afstand met je voorligger meet te laten resetten.

Voor de rest een heerlijk comfortabel geweldige sturende bolide. Ik kom uit BMW en ik vind de afwerking gewoonweg de absolute top (behalve de afwerking van de panelen onderaan, die zijn van hard plastic) maar daar zit je eigenlijk vrijwel nooit met je handen.

7traps automaat doet z'n werk naar behoren, verbruik blijft binnen de grenzen, 150-160 op de autobahn (jammer genoeg niet op cruisecontrol want max 140) doet ie alsof ie er voor ontworpen is. Geluidscomfort binnenin is waw, nog nooit zo een stille auto geweten, tenzij een S klasse... maar ook hier zit de benzinemotor voor iets tussen, de dieselversie is iets rumoeriger binnenin)

R link laat me ook nooit in de steek, heb momenteel wel geen bluetooth meer, maar dat ligt aan de laatste update van Android, mijn vrouw haar telefoon kan nog steeds connecteren, mijn vorige telefoon ook.

Zetels zitten geweldig, massagefunctie kan soms es heel deugd doen. Stoelverwarming is me mss net een tikkie te hevig, die moet ik vaak weer snel afzetten.

Als ik dan toch op een puntje echt moet vitten, de achteruitrijcamera is onbruikbaar als het een tijdje geregend heeft... dan zie je een waas met groene gele en blauwe lijnen, gelukkig hebben we nog spiegels en parkeersensoren.
En ook de keyless entry werkt soms helemaal niet als de sleutel in de broekzak van m'n jeans zit, precies of het signaal geraakt daar niet door. Sleutel uit de broek nemen is voldoende om de boel tot leven te wekken.

Zou ik em opnieuw kopen: onmiddelijk. Ik zou écht niet weten wat ik voor dit geld nog beter kan kopen.


Vanmorgen nog es héél verliefd gekeken toen ik em achterliet op z'n parkeerplek hier op het werk... 't is toch verdorie een knappe kist
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Tijd om dit even wat leven in te blazen :D

Met zo weinig gegevens valt er uiteraard weinig te evalueren .
De aanwezigheid van de Espace V op het forum lijkt me te vergelijken met de aanwezigheid ervan in het straatbeeld hier in Frankrijk .
Heel weinig :think:

De weinige reacties zijn ook extreem ; van eentje met een waslijst van haperende elektronica en loshangende onderdelen
naar een rechtstreeks in de hemel prijzen .

Mag ik dan voorzichtig vaststellen dat Renault het moeilijk heeft om het niveau van de kwaliteit stabiel te houden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Er zijn in NL vorig jaar 763 Espaces in NL verkocht, da's weinig en toont aan dat het vertrouwen in het product bij dit segment auto's voor Renault ng niet optimaal is, om een idee te geven de BMW 5 serie verkoopt er in 2016 1489.

Ik heb hem nu een jaar en na een periode waar er diverse zaken problemen gaven en de auto in totaal 5 weken inde werkplaats heeft gestaan is hij nu "stabiel". Hij bevalt mij goed, omdat ik 3 grote pubers heb, heb ik voor het gezin deze auto nodig. Als de kids niet meer mee gaan op vakantie iod dan ga ik weer terug naar de BMW 5 serie.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Als je in de garage vraagt hoe het zit met de verkoop van Espace zeggen ze niet te kunnen volgen lol... Anderzijds, als ik op autoscout kijk hoeveel er te koop staan, dan vraag ik me af hoeveel er effectief nog rondrijden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tomski
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2016 10:45
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Tomski »

Hier op het werk rijden er al 7 rond..
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Pleiades »

Bij mij in de straat stonden 5 stuks Espace IV. Drie stuks zijn vervangen door BMW's, eentje door een Mercedes GL en de laatste door een Talisman. Vrijwel iedereen die ik heb gesproken was tamelijk teleurgesteld in de nieuwe Espace.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

Hier in de streek zie ik er twee rijden... Zeer weinig in vergelijking met het uitkomen van Espace IV toendertijd. Voor die auto liep het echt storm.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Zuma »

Ik rijd altijd 2e hands. Thans een grand espace IV 3,5 V6. Met recht een echte zeecontainer maar wel een rappe en hoog rijcomfort. Vanwege onze kampeerhobby met 2 kids heb ik die ruimte ook echt nodig. De volgende auto wordt daarom zeker geen Espace V. Eerder weer een van de laatste IV of anders een bus met dubbele cabine....

Getypt met veegtelefoon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Cabool »

Ik heb nu 40.000km op iets meer dan een jaar en na een eerste jaar met verschillende kleine dingetjes (gsm bluetooth, active cruise control en Rlink 2 dat vastloopt) na de laatste updates sinds een tijdje geen problemen meer. Integendeel, begin hem meer en meer te bevallen. Na eerste jaar dacht ik, ik ga hierna terug naar Mercedes, maar ondertussen wil ik zeker een facelift Espace testen vooraleer terug naar Mercedes te gaan. Als ze de minpunten van de Espace V oplossen heb je gewoon een fantastische auto. Zeker het volledig verouderde (non-touch) scherm bij Mercedes (en BMW en Audi) zou ik niet meer gewoon kunnen worden. De ingebouwde Coyote heb ik nog bij geen enkel ander merk gezien en gebruik ik constant. En de kinderen zijn gek van de ruimte, de sfeerverlichting en het comfort. Ook de 1.6dci, de vinnigheid en de automaat zijn gewoon prima! Als ik met een BMW 5 mee rij, valt me op hoe veel lawaai die automaat maakt bij het vertrekken. De degelijkheid staat een niveau minder dan de Duitse merken, maar je krijgt er veel andere dingen voor die de Duitse merken niet hebben.

Wat mij meest opvalt na jaren met Mercedes C-klasse gereden te hebben is het gebrek aan voeling met de weg. Met de Mercedes kon je perfect tot op de km/u aanvoelen hoe snel je door bochten kon gaan, je kon maw perfect op de limieten rijden moest je dat willen (bij wijze van spreken, want is uiteraard niet aan te raden op de openbare weg). Met de Espace heb je dat gevoel helemaal niet en is de wegligging ook een heel stuk minder. Al mag je natuurlijk een monovolume niet vergelijken met een berline of break. Maar bv. als het regent heb je bij de Espace op de snelweg geen enkel gevoel hoe snel je kan. Je zou perfect 140 km/h kunnen rijden bij regenweer alhoewel dat totaal onverantwoord zou zijn gewoon omdat je het niet aanvoelt. Het contact met de weg is in de Mercedes veel directer. Tenzij je een bocht door moet, dan voel je de Espace heel makkelijk over de voorwielen schuiven, iets dat je totaal niet hebt met de Mercedes. Ik zie dat ik in dezelfde bocht veel trager doorga met de Espace dan met de Mercedes, vooral als het nat is. Maar zoals gezegd, het is een totaal ander type auto natuurlijk. Ik vermoed dat je met een V-klasse ook niet dezelfde wegligging hebt als met een C-klasse.

Al met al, prima auto, maar je moet wel alle updates laten doen. En ik vermoed je handen afhouden van de eerste generatie. Volgens mij zijn er vanaf my2017 weinig problemen. Maar dat weet je als je een volledig nieuw Frans model koopt... en overigens zijn Duitse merken ook niet foutloos met volledig nieuw ontwikkelde modellen.

Een tevreden Espace rijder, maar Mercedes liefhebber. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TommieVtwin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:32
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door TommieVtwin »

Ik rijd sinds een maand met de Espace 5 initiale 1.6. Rijdt zeer goed, super comfort, massagestoelen zijn een zegen, maar er zijn toch een aantal zaken waar Renault de bal heel zwaar mis heeft geslagen:
1) Cruise control max 140???? Leuk in Duitsland. Heeft waarschijnlijk te maken met afstandsradar, begrijpelijk, maar zorg dan dat die apart kan worden uitgeschakeld zodat de cruise hoger kan worden ingesteld.
2) Coyote: op zich heel goed systeem natuurlijk (had vroeger draagbare versie) maar.... Waarom moet dat het volledige scherm van je Rlink innemen??? Er is zelfs op heel je dashboard geen klokje meer zichtbaar als de Coyote actief is. Waarom moet je steeds volledig Coyote opstarten (5 menu's doorlopen) voordat je dat pokkegeluid kan uitzetten? En waarom kan je dat niet gewoon permanent uitzetten??? En waarom kan je dat niet uitzetten voor alle alerts als er op dat moment een alert actief is (bob als je voor een rood licht staat met een roodlichtcamera). Dan heb je je net zitten doodergeren aan de herrie (ja, je kan trager gaan rijden om de herrie uit te laten gaan, maar ik kies graag zelf, mag het?) kan je nog geeneens dhet geluid uitzetten als je veilig stilstaat!
3) Ongeveer 15% van de gevallen komt de bestuurdersstoel niet in de juiste positie na het starten. Really?? Dat los je dan op door een copy van je profiel aan te maken want gewoon op het actieve profiel klikken doet niets.
4) Achteruitrijcamera is waardeloos in de regen
5) Elektrische offeropening/sluiting laat zich niet overrulen door een manuele ingreep. Soms moet die klep gewoon sneller open (als je in de stromende regen staat bvb)
6) Voorruitverwarming laat zich niet apart bedienen. Als je die opzet gaat ook de voorruitontwaseming volle bak blazen. In mijn Volvo kon ik dat gewoon kiezen: enkel verwarming of met extra blazen. Soms is dat blazen echt niet nodig.
7) Bij koude motor heeft hij de neiging om zwaar te schokken bij eerste vertrek (eerst achteruit van de oprit en dan in D wegrijden). Voelt aan als een beginneling die gaat stilvallen op zijn koppeling. Onbegrijpelijk.
8) Gasrespons is gewoon heel erg mak in iedere stand, behalve sport
9) Als je in je gepersonaliseerde wageninstellingen sportstanden kiest, krijg je bij iedere start geleuter en moet je bevestigen. Ben je niet snel genoeg, dan gaat hij vanzelf in Neutrale setting. WHY???
10) DAB radio werkt echt niet goed. Regelmatig signaal kwijt.
11) Radiostations scrollen vanaf stuurremonte: als je aan het draaiwiel komt gaat hij steeds naar voorkeurstation 1. Zou toch veel logischer zijn dat hij gewoon naar het vorige of volgende gaat (bvb naar 2 of 4 als je op 3 staat??
12) Regendetectie is nukkig, werkt soms uitstekend, soms zit je de hele tijd te klooien om je wissers even te laten gaan.
13) bij regenweer overdag gaan de lichten niet vanzelf aan, maar blijf je op dagrijlichten rijden. Ik zou dat heel graag anders zien ivm veiligheid. (ja je kan ze manueel aansteken, maar je verwacht toch dat zoiets vanzelf gaat?) Was met mijn Ford Mondeo in de tijd wel zo, alsook met mijn Volvo.
14) Bekerhouders zijn quasi onbruikbaar. Je kan er geen fles van 0,5l in kwijt en tijdens het rijden is het ronduit moeilijk (lees gevaarlijk) om aan je fles te geraken, mocht je die daar al kwijtkunnen. Utterly useless.


Voor de rest echt wel degelijk een prima wagen, maar deze puntjes (behalve het laatste dan) zou Renault toch wel dringend moeten aanpakken met software updates denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door rvdgaag »

Voor coyote kan je met een widget een kwart scherm instellen
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door DHL »

De laatste zin was wellicht ironisch bedoeld lol

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

De laatste post of de laatste zin van de vorige post ? LOL !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Manu
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Espace

Bericht door Manu »

Naar mijn gevoel is Renault hier in Frankrijk nog steeds aan het herstellen van een periode van onbetrouwbaarheid .
Een topmodel op de markt gooien met twijfelachtige prestaties , elektronica en een achterklep die niet naar behoren werk , loskomende panelen en terugroepacties vermijd je dan toch best , niet ?

Bovendien is een land van autoliefhebbers als het Verenigd Koninkrijk eenvoudig niet voorzien van een rechtsgestuurde versie een uitstekende manier om ook nog eens de internationale pers op je dak te krijgen . En niet op de manier die je graag hebt .

Ik vind mezelf een autoliefhebber , pur sang .
Met de manier waarop ik dat beleef wil ik niemand iets verwijten , elk is dat op zijn manier .
Van in mijn jeugd geniet ik van motoren met twee dubbele Weber carburateurs . Daarna van
een 2002 die voor zijn tijd comfortabel en zonder meer gewoon snel was .
Van 16 kleppers en van Twin Sparks en heuse V6'en die het écht deden .

De aankondiging van de Espace V was veelbelovend maar de auto maakt dat niet waar .

Dat doet me denken aan de voorstelling van de eerste betaalbare Turbo Diesel . Een Ford Mondeo .
De aankondiging beloofde spectaculaire prestaties ; Niet te onderscheiden van een benzinemotor maar met minder verbruik .
Ik heb met die auto een aantal dagen gereden en die turbo was er wel maar het spektakel niet .
Idem verhaal met de eerste betaalbare 16 kleppen motor . Weer een Ford Mondeo .
Ford beloofde de souplesse van een V6 en een motorkoppel van hier tot in China . Met deze auto reed ik ook een paar
dagen maar dat was ook een teleurstelling .
De Espace V was wat mij betreft ook zeer beloftevol maar ...

Veel recente Espace V op de tweedehandsmarkt duidt op veel teleurgestelde kopers , net als hier .
Dit fenomeen lijkt hier wel de prijs van tweedehandse Espace IV op te drijven .

( Ik hoor niemand klagen over de elektronische "vroem vroem" waarvan je in de auto kunt genieten , die gaat blijkbaar niet stuk .
De persoon die het idee had om die miskleun in te bouwen in een luxueuse Franse auto mogen ze
enkele maanden opsluiten in een kelder . Ik garandeer jullie dat die naar boven komt met een lumineus idee voor
een nieuwe fooratractie .) (LOL)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht