Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Jeck
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:08
Actief als: particulier

Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door Jeck »

Renault Clio 1.6 : _
2001 : _
Benzine : _
Hallo, Sinds een aantal dagen Loopt mijn Clio'tje slecht ( lijkt op 3 cilinders te lopen ) en ploft uit de uitlaat. Bougies en penbobines zijn alle 4 al vervangen. Bij het vervangen van de bougies viel het me op dat de zuiger van cilinder nr 1 nat is bovenop. Deze doet dus niet (goed) mee. Tevens gaat soms uit zichzelf het toerental omhoog, naar ongeveer 2100tpm en blijft daar hangen. als ik dan weer weg rijdt doet de motor het weer normaal. Het motorstoringslampje gaat ook branden als de motor optoert, en geeft foutcode P0314 ( Cilinder ontstekingsfout, cilinder niet gespecificeerd ) Nogmaals, het probleem doet zich alleen voor bij stationair toerental, of bij stilstand ( bijvoorbeeld voor een verkeerslicht ) Ik zit een beetje met die plof in de uitlaat, ik ben een beetje bang dat er misschien een verbrandde uitlaatklep inzit. Ik heb al geprobeerd compressie te meten, maar ik heb hier niet het goede gereedschap voor. Iemand die adviezen heeft, of ervaring met een soort gelijk probleem...?

Mvg,

Jeck

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door mechanic »

Wellicht de koppakking defect,kun je zien of het koelvloeistof is wat er op de zuiger ligt?
Stationair wordt dit niet allemaal verbrand,op toeren vaak wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jeck
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:08
Actief als: particulier

Re: Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door Jeck »

dank voor uw snelle antwoord. het is geen koelvloeistof wat lekt, aangezien dit keurig netjes op peil blijft. Ik heb van een vriend wel eens gehoord dat het vaker voorkomt dat de kleppen verbranden, maar volgens mij is dat meer met LPG...? iemand hier ervaring mee...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door mechanic »

Wellicht dus onverbrande benzine..
Zijn de injectoren al eens gecontroleerd?
Maar een indicatie van de conditie van de motor krijg je inderdaad door een compressiemeting of cilinderlektest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jeck
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016 20:08
Actief als: particulier

Re: Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door Jeck »

Hmm... Compressie meten wordt lastig. Maar ik heb een drukregelaartje, en ik kan wel iets maken wat ik in de cilinderkop kan draaien. Gewoon de zuiger in bdp zetten, luchtdruk in de cilinder blazen, en luisteren waar ik het hoor lekken...? Met hoeveel druk kan ik de motor in blazen? Thnx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Clio 1.6 (2001) Stottert bij Stationair toerental.

Bericht door demi »

Jeck schreef:Hmm... Compressie meten wordt lastig. Maar ik heb een drukregelaartje, en ik kan wel iets maken wat ik in de cilinderkop kan draaien. Gewoon de zuiger in bdp zetten, luchtdruk in de cilinder blazen, en luisteren waar ik het hoor lekken...? Met hoeveel druk kan ik de motor in blazen? Thnx
Ik zou gewoon naar een automaterialen zaak gaan en er een kopen. zo duur zijn ze niet hoor.

Afbeelding

En je kunt ook nog met een endoscoop voor op je Smart Phone de cilinders en de kleppen bekijken. complete setje kost meen ik iets van 30,- euro

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht