ICU Compact met vaste kabel

Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

krisv5 schreef: @Fivari Mijn Renault-dealer heeft me net gebeld dat hij ook jou lader heeft! :-) Ik mag dus een keertje komen testen bij hem of de R240 laadt op 32A monofase. Al was hij er heel zeker van dat dit wel moet kunnen.
Inderdaad, sinds gisteren (02/06) geleverd. Ik had de link niet gelegd, terwijl ik toch alle info had. Nu begrijp ik ook de vraag naar een speciaal koppelstuk om enkelfasig te kunnen laden op een driefasige (rode) 32A stekker.

[Publiciteit/ON]Uiteraard heeft hij met de Fivari-charger niet alleen een prachtige mobiele en universele lader, maar ook een diagnose-instrument: hij kan de ingestelde stroom systematisch opvoeren, zien wat de pilot doet in de auto via CanZe en zien welke stroom er getrokken wordt met de ingebouwde stroommeter. [Publiciteit/OFF]
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Maar mijn prognose blijft dat je Zoe, ook al is het een R240, gewoon 32A zal laden.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

^^ I am with fivari ^^ ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door fivari »

Trouwens: ingebouwd in de nieuwe software: de mogelijkheid om een bepaalde hoeveelheid energie te laden. Daarmee kan je het balanceren vermijden. Hoewel af en toe noodzakelijk, schijnt dat balanceren niet zo efficiënt te verlopen. Ik gebruik het nu wanneer ik de dag nadien met zekerheid geen volle batterijlading zal nodig hebben. Gewoon instellen: ik wil 5 kWh laden en de lader springt in sleeping mode vanaf dat de 5 kWh geladen zijn. Of je kan een bepaalde tijd laden: bijvoorbeeld 2 uur instellen en ook dan na die 2 uur, springt de lader in sleeping mode.
En dan is er de monitoring met de hierboven al aangehaalde module ESP8266. Je kan een dashboard creëren waar interesante info bijeen gebracht wordt. De service houdt ook in dat de gegevens uit het verleden bewaard worden.
Screenshot voor de voorbije week:
Monitoring.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door PieterZoe »

Dát mis ik bij het gewone Zoeladen: dat je tot 90% of zoiets kunt laden. Ik ben van openbare laadpalen afhankelijk en dan laad je té vaak steeds naar 100% omdat je niet weet wanneer de volgende laadmogelijkheid zich voordoet. Dat is de reden waarom mijn batterij na 3 jaar op 83% SOH zit.
Mooie functie Fivari!

Overigens is het aantal laadpalen zo toegenomen de laatste 15 maanden (+ je ervaring met range etc) dat ik nu een stuk minder vaak laad dan vroeger

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
krisv5
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2015 09:42
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door krisv5 »

Het probleem is van de baan. ICU Alfen heeft de laadunit nagekeken en van de nieuwste software voorzien, en daarbij alle basisinstellingen nagekeken. De instellingen waren echter niet conform het afleveringsrapport. Daarenboven heeft ICU het toestel uitgeleverd aan EV-Point in januari 2014, EV-Point heeft het bij mij geïnstalleerd in maart 2016 (?).
In alle geval, de Zoe laadt nu aan 32/1F. Ik ben blij dat ICU als fabrikant dit voor mij heeft willen oplossen, daar het met de installateur (EV_Point) volledig de verkeerde kant opging... Deze bleef halsstarrig beweren dat de Zoe geen 32A/1F ondersteund, was behoorlijk pissig omdat ik zelf contact had gezocht met ICU, Renault Belgie, Circontrol Spanje... Maar ja, als je al 6 maanden zit te wachten op een oplossing en er de laatste 2 maanden geen reacties meer komen op vragen/verzoeken/e-mails aan het adres van de installateur, dan ga ik zelf op onderzoek. En dat ik daarbij halve waarheden en hele leugens ontbloot past natuurlijk niet in hun kraam (die van EV-Point dus). Niet goed voor het imago van de EV-markt, zulke cowboys. Wel een dikke pluim voor ICU hier dus en mijn Renault Dealer, die me steeds heeft bijgestaan met de nodige raad en advies! En ook nog eens dank aan de forumleden ( Zoe2Goe en Fivari in't bijzonder) voor het meedenken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door zoe2goe »

Fijn dat het is opgelost en goed te horen dat ook je dealer goed heeft geholpen. Zo'n installateur, tja, eigenlijk zijn er geen woorden voor.......
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: ICU Compact met vaste kabel

Bericht door Nivve »

Dan weet ik waar ik niet moet zijn als ik een laadpaal neem in december :snooty:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht