Lekkage onder laadvloer

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Lekkage onder laadvloer

Bericht door vast goed »

Bij de halfjaarlijkse poetsbeurt van de auto viel me op dat er schimmel zat in de verdiepte bagageruimte van mijn Scenic (de ruimte onder de laadvloer). De vloerbedekking rechtsachterin de bagageruimte (dus in hoek van achterkant auto/achterlicht) was ook vochtig.

Het betreft een Grand Scenic II (2008) met 5 stoelen, zonder panoramadak. Ik kan een paar 'bronnen' voor de lekkage bedenken: antenne (antennevoet is aan het verweren), derde remlicht, rubbers langs de achterklep, achterlichtunits, trekhaak (al hangt die lager, dus niet waarschijnlijk).

Ik vraag me allereerst af hoe ik de lekkage het beste kan opsporen. En vervolgens natuurlijk: hoe op te lossen? Wie heeft hier ervaring mee of tips voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Lekkage onder laadvloer

Bericht door ALBU »

Vaak is toch de trekhaak de schuldige, ik heb dit nu al bij 2 scenic's gehad, komt naar binnen langs de bevestiging aan de auto, er zit een rubber maar dat dicht niet goed af.
Bij mijn vorige scenic heb de achterzijde verwijderd,(is geen leuke klus) en de zaak afgekit. bij mijn huidige auto moet ik dat nog steeds doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Re: Lekkage onder laadvloer

Bericht door vast goed »

Het kan snel gaan: ik had vandaag toch APK-keuring, bij de garage hebben ze gelijk even naar lekkage gekeken. Het bleek via het rechterachterlicht te komen. Beide achterlichten zijn opnieuw afgekit, hopelijk is het nu droog.

Wel opnieuw de stadslichten vernieuwd. Die blijken zo ongeveer elk jaar vernieuwd te moeten worden. Het lijkt er eerder op dat daar verkeerde spanning op staat of zoiets, waardoor ze telkens stuk gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht