Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ghia schreef:Herkenbaar helaas. Laat je iets weten wat ze doen met die tik en die condens? Hier geen goedkeuring van RN voor herstel.
Zal het je laten weten, ik wacht zelf nog even tot ik mijn bandenwissel doe. Die liggen vanuit de leasemij ook bij de Renault dealer. Dan kan ik direct wat dingen laten combineren.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Super MFB! :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Krakend stuur wordt opgelost door nieuwe rubber blokken bij de ophanging, ik ben benieuwd tot nu toe heeft de dealer alle pijntjes met succes opgelost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Jammer dat dit geluid nu bij mij weg is, seffens is de waarborg voorbij en zit ik ermee.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Koud weer is weer in aantocht.
Pekel doet de rest
Gegarandeerd kraken.
Bij mij was het het heftigst na de wasstraat gelijk door naar de dealer, geen twijfel of discussie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Goede tip! Thanks.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Er zit een terugroep actie aan te komen voor de vooras hoorde ik net bij de dealer. Vraag me niet meer, want ik weet ook niet meer. Of dit enkel België is me ook niet bekend.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Is dit nog iets anders dan met die moer/uitlijning?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Volgens dat ik verstond worden er onderdelen vervangen. Heb op dit moment andere dingen aan mijn hoofd, in bijna 40 jaar rijden, mijn 1e veerbreuk. Nu de CC staat bij de dealer en ze pakken hem tussendoor. Zal hem morgenavond wel terug hebben, vrijdag = pintje drinken. Als ik het niet vergeet zal ik het nog eens vragen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

thx!
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Heb op een ogenblik een Talisman vervanger, vooras kraakt, maar daar zou een TRA voor komen binnenkort. Wagen was bvan de verkoper, heeft nog een raar isieu, als de stoel achteruit gaan voor uit te stappen, gaat hij niet meer vooruit bij instappen. Voor de rest eigenlijk geen problemen. Maar veel heb ik nog niet uitgeprobeerd, pas 15km gereden
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Klopt van die zetel, heb het maar uitgezet.
Toen we in Frankrijk waren kon m'n vriendin niet meer aan de pedalen (echt!)
Gelukkig voor mij geen last ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Hier hetzelfde verhaal :-):-) Laat ze maar een beetje ploeteren
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

Ik heb mijn Talisman Grandtour nu van midden januari ... ondertussen nog maar 5000km ... de wagen is vier keer binnen geweest ... inderdaad 'VIER' keer ... maar voor problemen met de lak, niet voor problemen zoals jullie allemaal omschrijven, dus ik hoop toch dat de 2018 lichting iets beter geworden is.

Maar ... er zijn toch wel enkele opmerkingen te geven:
Bestuurderstoel kraakt, ik heb wel gemerkt dat als hem iets vooruit zet en iets hoger, dan is het weg ... maar met mijn 2m05 is dat niet echt de bedoeling dus.
Rechter achterlicht had ik zaterdag ook condens in, maar ik had de wagen net gewassen en de zon kwam erdoor ... dus ik denk dat het gewoon condens is, geen lek.
Bij het veranderen van het profiel komt de zitting wel mooi in de juiste positie ... maar de rugleuning niet ... ik zit 'rechter' in de wagen dan mijn vrouw, dus dat is wel wat lastig.
Vind het ook raar dat de R-Link aangeeft 'positie van stoelen en buitenspiegels opgeslagen' ... maar die spiegels bewegen niet als ik van profiel verander, volgens mij heeft de Intens helemaal geen geheugen op de spiegels, alleen de IP versie.
Achterklep ... tja ... dan werkt die dagen aan een stuk perfect ... maar als je dan net met beide handen iets vast hebt op de parking ... dan vertikt ie het dus!
De deur aan de bestuurderskant moet je wel goed dicht gooien anders valt die niet in het slot ... nog niet zo erg dat ie er bijna aan de passagierskant terug uit vliegt, maar toch harder dan bij mijn vrouwtje haar Passat en bij mijn vorige Volvo ... kan gewenning zijn natuurlijk.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Als ik dit zo lees, dan denk ik dat Renault helemaal niets doet met de ontwikkeling... Jammer. Ik hoop dat het voor jou gewenning is. Ik kom ook uit een Volvo en irriteer me inmiddels dood aan de kwaliteit van bepaalde dingen en de houding van Renault...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

vandaag bezoekje gebracht aan garage met de melding dat mijn ontvangst van de radio en gps niet denderend was.
was blijkbaar gekend probleem. ik krijg half april een volledig nieuwe antenne ingebouwd. deze zou beter moeten zijn qua ontvangst, is mij verzekerd.

en toen ik er was kwam de versnellingsbak ter sprake. zelf niet over begonnen. er was nog een klant die ook met een 1,6 tce 150 edc reed. had hetzelfde probleem als hier al enkele keren aangehaald is. renault belgië erkend en herkend het. de andere klant kreeg een ander vliegwiel, drukgroep en de vernieuwde koppeling. volgens renault belgië zit hier het grote probleem.
er werd mij prompt voorgesteld om ook de mijne te vervangen. direct datum afgesproken. samen uitvoeren met de antenne.

ik moet eerlijk zijn, dat noem ik service. ik voelde mij al schuldig worden met telkens naar daar te gaan om te klagen. steeds ontvangen met glimlach. hopelijk is dit nu beter.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik ben benieuwd betreffende die antenne. DAB is hier een ramp (zelfs na de TB's)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hbnillesen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door hbnillesen »

Gisteren ook spontaan een scheur in het voorraam, vanmorgen scheur groter geworden nu een halve cirkel, geen steen slag, vervelend. Verzekering bellen en laten vervangen.
Renault Talisman Estate Intens TCe 150 EDC
8,7 scherm met Bose geluidsinstallatie
City pack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ook gehad. Gekend bij RN. Sinds vandaag een zeer iritate rammelende passagiersstoel onderaan maar kan niet direct is vinden. Stoelframe?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Verzekering? Gewoon Renault NL voor de kosten laten opdraaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Iemand anders ook last van een rammelende hoofdsteun en dit eventueel opgelost? Vooral op de snelweg echt bloedirritant en dealer heeft het al 2 keer proberen te verhelpen zonder succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door CerielK »

@Frankko: heb dit ook gehad, inderdaad verhelpen haalde weinig uit, trilling bleef, oplossing is twee rubber ringetjes van een Gardena-verloopstuk op de buisjes van de hoofdsteun en dan omlaag in de houders, weg irritant geluid... Heb er ook van gelezen dat die plastic houders in de stoel vervangen worden en dat dit iets op zou lossen, maar dit hebben ze volgens mij bij mij niet gedaan, kon ik niet helemaal duidelijk krijgen destijds...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door CerielK »

Sinds dinsdag deze week mijn Talisman weer bij de garage achtergelaten, planning is tot en met morgen, zeer benieuwd hoe hij terugkomt... :roll:

Opsomming issues:
- Vervangen koppeling (zwoep-geluid bij schakelen, slippende koppeling bij schakelen fors doortrekken in Sport-stand)
- Krakend onderstel
- Krakend/piepend stuurwiel
- Combinatie van twee bovenstaande :think:
- Massagestoel schakelt zich weer vanzelf uit na paar minuten en daarna niet meer aan te krijgen tot na herstart dag erna
- Uitschuifbaar deel bestuurderstoel zit los
- Zware vibratie/brommend geluid door interieur bij fors remmen (afrit autoweg etc)

Kortom, de bekende zaken...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ik blijf het zonde vinden.. zo'n mooie auto en dan zulke k*t kwaliteit (na verloop van tijd). Hopelijk is het op te lossen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

CerielK schreef:Sinds dinsdag deze week mijn Talisman weer bij de garage achtergelaten, planning is tot en met morgen, zeer benieuwd hoe hij terugkomt... :roll:

Opsomming issues:
- Vervangen koppeling (zwoep-geluid bij schakelen, slippende koppeling bij schakelen fors doortrekken in Sport-stand)
- Krakend onderstel
- Krakend/piepend stuurwiel
- Combinatie van twee bovenstaande :think:
- Massagestoel schakelt zich weer vanzelf uit na paar minuten en daarna niet meer aan te krijgen tot na herstart dag erna
- Uitschuifbaar deel bestuurderstoel zit los
- Zware vibratie/brommend geluid door interieur bij fors remmen (afrit autoweg etc)

Kortom, de bekende zaken...
Inderdaad bekende zaken. Krakend onderstel achter is bij mij weer terug. Binnenkort maar weer eens naar laten kijken. Massagefunctie was bij mij ook eerst hetzelfde. Pas na volledige vervanging van massageonderdeel, nu geen problemen meer. Moet wel toegeven dat ik het zelden meer gebruikt.

Verder redelijk content nu. Auto rijdt heerlijk en de schoonheidsfoutjes accepteer ik maar.

Succes met alle punten.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Frankko schreef:Iemand anders ook last van een rammelende hoofdsteun en dit eventueel opgelost? Vooral op de snelweg echt bloedirritant en dealer heeft het al 2 keer proberen te verhelpen zonder succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekend probleem inderdaad. Bij mij zijn de geleiders vervangen. Om te verkomen dat het probleem terugkomt en ik me weer ga ergeren, heb ik de hoofdsteunen helemaal laag gezet. Niet zoals het hoort maar tenminste geen irritatie meer :S.

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Rcupra schreef:
Frankko schreef:Iemand anders ook last van een rammelende hoofdsteun en dit eventueel opgelost? Vooral op de snelweg echt bloedirritant en dealer heeft het al 2 keer proberen te verhelpen zonder succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekend probleem inderdaad. Bij mij zijn de geleiders vervangen. Om te verkomen dat het probleem terugkomt en ik me weer ga ergeren, heb ik de hoofdsteunen helemaal laag gezet. Niet zoals het hoort maar tenminste geen irritatie meer :S.

Rob
Geleiders zijn al vervangen en toen was het een tijd weg maar nu is het er weer. Heb de hoofdsteun al eens gewisseld maar ze dien het allebei. Hoofdsteun laag is geen optie want ben lang en dan voel ik m op mn rug en is niet de bedoeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

CerielK schreef:@Frankko: heb dit ook gehad, inderdaad verhelpen haalde weinig uit, trilling bleef, oplossing is twee rubber ringetjes van een Gardena-verloopstuk op de buisjes van de hoofdsteun en dan omlaag in de houders, weg irritant geluid... Heb er ook van gelezen dat die plastic houders in de stoel vervangen worden en dat dit iets op zou lossen, maar dit hebben ze volgens mij bij mij niet gedaan, kon ik niet helemaal duidelijk krijgen destijds...
Ga het wel op deze manier oplossen want zat zelf ook al aan zoiets te denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



steve0705
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door steve0705 »

Ghia schreef:Ik blijf me ook afvragen dat iemand het hetvolgende ook voorheef: bij goede/strakke asfalt geen problemen.
Maar vanaf bij een put/deksel/oneffenheid de achterkant die begint te zwabberen. Geeft echt een onveilig gevoel.
Zelfs ooit eens moeten 100km/u rijden op snelweg (geen regen, wind of ijs)
Echter is de auto prima qua uitlijning, ophanging blijkt correct (na vervanging van de dempers).
Krijg je dan te horen van de monteur; heb er 170 mee gereden en ben niet van de baan afgegaan.
Dàt wil ik dus ook niet horen... Snelheid doet er niet toe.

Het valt me nu echt op, nu auto houdt echt stukker minder de baan dan m'n vorige wagens (bij slechter wegdek).
Maar zou de (half?)starre achteras hiervoor iets tussenzitten? Ik rij 5/7 in een firma wagen. En in het weekend (meestal 1dag) met de Talisman.
Op de duur zou ik geloven dat ie in orde is. Alleen voelt het onveilig.
Zelf betrap ik me erop dat ik m'n instellingen naar Sport zet om maar een strakker/veiliger/zwaarder gevoel te krijgen.
Meningen?
Ik rij met een Talisman intens zonder 4-control en ik ervaar hetzelfde probleem. Op vlakke wegen voelt hij normaal/stabiel aan, maar bij de minste oneffenheid geeft hij inderdaad het gevoel van uit balans te raken ('zwabberen' zoals Ghia het omschrijft), ook op rechte stukken weg. Ik ging ervan uit dat dit eigen was aan de ophanging van de Talisman en dat de reden waarom ik dit niet heb ervaren bij de testrit was omdat het testvoertuig een IP was met de instelbare dempers en 4-control. Toch maar eens laten nakijken dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb de IP en ervaar net een veel stabieler weggedrag met een intens (in B zonder 4control). Bij de testrit was het me ook niet opgevallen anders had ik 'm zeker niet gekocht.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ondertussen een hele discussie betreffende condens (lees water) in de lamp units. De dealer krijgt geen goedkeuring van RN. De klantendienst adviseert me de rechtsbijstand in te schakelen?! Het moet niet gekker worden. Had ik maar direct een advocaat opvezet. Maar wie dacht dat er steeds nieuwe dingen zouden bijkomen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik begin er sterk aan te twijfelen dat jij geen pré-serie model heb gekocht en dat RN dit maar al te goed weet via uw VIN-nummer.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

M'n laatste jaar waarborg is ingegaan. Dit jaar moet echt alles opgelost worden. Het sleept te lang aan. Wegdoen is geen optie want ik rij te weinig kms en verlies er zo nog extra op. Ergens heb ik 'm wel leren waarderen (op biljartvlakke wegen). Maar heb het gevoel dat ik met 'n wagen rij van 1 of zelfs 2 klasses lager. Binnen 1.5jr krijg ik een A4 Avant van het werk. Doodsaai maar zal wel prima zijn. Ik zal moeten afkicken qua garage bezoeken ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Rammelende hoofdsteunen zelf maar opgelost door wat plakband om de geleiders te wikkelen zodat hij wat strakker in de houder zit.

Laatste tijd wel weer signaal problemen met zowel radio als gps. Duurt vaak een goede minuut voordat het werkt. Meer mensen met dit euvel?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Frankko schreef:Rammelende hoofdsteunen zelf maar opgelost door wat plakband om de geleiders te wikkelen zodat hij wat strakker in de houder zit.

Laatste tijd wel weer signaal problemen met zowel radio als gps. Duurt vaak een goede minuut voordat het werkt. Meer mensen met dit euvel?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja hoor hier ook en dit sinds de laatste kaart-update. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dan ligt toch ook niet aan mij.
Vandaag de eerste warme dag... dash kraakt weer aan alle kanten.
Het metaalgeluid is ook terug bij het dichtgooien van de achterportieren.
En hoppa terug condens zichtbaar in de lampen. Chroomlijsten van voorportieren lopen weer aan, even 10x kloppen op de kopse kant met de handpalm en alles zit terug goed..
Binnenkort bezoekje plannen voor onderhoud en nazicht van alles.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht