Talisman Kinderziektes


Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik blijf het zonde vinden.. zo'n mooie auto en dan zulke k*t kwaliteit (na verloop van tijd). Hopelijk is het op te lossen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

CerielK schreef:Sinds dinsdag deze week mijn Talisman weer bij de garage achtergelaten, planning is tot en met morgen, zeer benieuwd hoe hij terugkomt... :roll:

Opsomming issues:
- Vervangen koppeling (zwoep-geluid bij schakelen, slippende koppeling bij schakelen fors doortrekken in Sport-stand)
- Krakend onderstel
- Krakend/piepend stuurwiel
- Combinatie van twee bovenstaande :think:
- Massagestoel schakelt zich weer vanzelf uit na paar minuten en daarna niet meer aan te krijgen tot na herstart dag erna
- Uitschuifbaar deel bestuurderstoel zit los
- Zware vibratie/brommend geluid door interieur bij fors remmen (afrit autoweg etc)

Kortom, de bekende zaken...
Inderdaad bekende zaken. Krakend onderstel achter is bij mij weer terug. Binnenkort maar weer eens naar laten kijken. Massagefunctie was bij mij ook eerst hetzelfde. Pas na volledige vervanging van massageonderdeel, nu geen problemen meer. Moet wel toegeven dat ik het zelden meer gebruikt.

Verder redelijk content nu. Auto rijdt heerlijk en de schoonheidsfoutjes accepteer ik maar.

Succes met alle punten.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Frankko schreef:Iemand anders ook last van een rammelende hoofdsteun en dit eventueel opgelost? Vooral op de snelweg echt bloedirritant en dealer heeft het al 2 keer proberen te verhelpen zonder succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekend probleem inderdaad. Bij mij zijn de geleiders vervangen. Om te verkomen dat het probleem terugkomt en ik me weer ga ergeren, heb ik de hoofdsteunen helemaal laag gezet. Niet zoals het hoort maar tenminste geen irritatie meer :S.

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Rcupra schreef:
Frankko schreef:Iemand anders ook last van een rammelende hoofdsteun en dit eventueel opgelost? Vooral op de snelweg echt bloedirritant en dealer heeft het al 2 keer proberen te verhelpen zonder succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekend probleem inderdaad. Bij mij zijn de geleiders vervangen. Om te verkomen dat het probleem terugkomt en ik me weer ga ergeren, heb ik de hoofdsteunen helemaal laag gezet. Niet zoals het hoort maar tenminste geen irritatie meer :S.

Rob
Geleiders zijn al vervangen en toen was het een tijd weg maar nu is het er weer. Heb de hoofdsteun al eens gewisseld maar ze dien het allebei. Hoofdsteun laag is geen optie want ben lang en dan voel ik m op mn rug en is niet de bedoeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

CerielK schreef:@Frankko: heb dit ook gehad, inderdaad verhelpen haalde weinig uit, trilling bleef, oplossing is twee rubber ringetjes van een Gardena-verloopstuk op de buisjes van de hoofdsteun en dan omlaag in de houders, weg irritant geluid... Heb er ook van gelezen dat die plastic houders in de stoel vervangen worden en dat dit iets op zou lossen, maar dit hebben ze volgens mij bij mij niet gedaan, kon ik niet helemaal duidelijk krijgen destijds...
Ga het wel op deze manier oplossen want zat zelf ook al aan zoiets te denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



steve0705
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door steve0705 »

Ghia schreef:Ik blijf me ook afvragen dat iemand het hetvolgende ook voorheef: bij goede/strakke asfalt geen problemen.
Maar vanaf bij een put/deksel/oneffenheid de achterkant die begint te zwabberen. Geeft echt een onveilig gevoel.
Zelfs ooit eens moeten 100km/u rijden op snelweg (geen regen, wind of ijs)
Echter is de auto prima qua uitlijning, ophanging blijkt correct (na vervanging van de dempers).
Krijg je dan te horen van de monteur; heb er 170 mee gereden en ben niet van de baan afgegaan.
Dàt wil ik dus ook niet horen... Snelheid doet er niet toe.

Het valt me nu echt op, nu auto houdt echt stukker minder de baan dan m'n vorige wagens (bij slechter wegdek).
Maar zou de (half?)starre achteras hiervoor iets tussenzitten? Ik rij 5/7 in een firma wagen. En in het weekend (meestal 1dag) met de Talisman.
Op de duur zou ik geloven dat ie in orde is. Alleen voelt het onveilig.
Zelf betrap ik me erop dat ik m'n instellingen naar Sport zet om maar een strakker/veiliger/zwaarder gevoel te krijgen.
Meningen?
Ik rij met een Talisman intens zonder 4-control en ik ervaar hetzelfde probleem. Op vlakke wegen voelt hij normaal/stabiel aan, maar bij de minste oneffenheid geeft hij inderdaad het gevoel van uit balans te raken ('zwabberen' zoals Ghia het omschrijft), ook op rechte stukken weg. Ik ging ervan uit dat dit eigen was aan de ophanging van de Talisman en dat de reden waarom ik dit niet heb ervaren bij de testrit was omdat het testvoertuig een IP was met de instelbare dempers en 4-control. Toch maar eens laten nakijken dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb de IP en ervaar net een veel stabieler weggedrag met een intens (in B zonder 4control). Bij de testrit was het me ook niet opgevallen anders had ik 'm zeker niet gekocht.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ondertussen een hele discussie betreffende condens (lees water) in de lamp units. De dealer krijgt geen goedkeuring van RN. De klantendienst adviseert me de rechtsbijstand in te schakelen?! Het moet niet gekker worden. Had ik maar direct een advocaat opvezet. Maar wie dacht dat er steeds nieuwe dingen zouden bijkomen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik begin er sterk aan te twijfelen dat jij geen pré-serie model heb gekocht en dat RN dit maar al te goed weet via uw VIN-nummer.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

M'n laatste jaar waarborg is ingegaan. Dit jaar moet echt alles opgelost worden. Het sleept te lang aan. Wegdoen is geen optie want ik rij te weinig kms en verlies er zo nog extra op. Ergens heb ik 'm wel leren waarderen (op biljartvlakke wegen). Maar heb het gevoel dat ik met 'n wagen rij van 1 of zelfs 2 klasses lager. Binnen 1.5jr krijg ik een A4 Avant van het werk. Doodsaai maar zal wel prima zijn. Ik zal moeten afkicken qua garage bezoeken ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Rammelende hoofdsteunen zelf maar opgelost door wat plakband om de geleiders te wikkelen zodat hij wat strakker in de houder zit.

Laatste tijd wel weer signaal problemen met zowel radio als gps. Duurt vaak een goede minuut voordat het werkt. Meer mensen met dit euvel?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Frankko schreef:Rammelende hoofdsteunen zelf maar opgelost door wat plakband om de geleiders te wikkelen zodat hij wat strakker in de houder zit.

Laatste tijd wel weer signaal problemen met zowel radio als gps. Duurt vaak een goede minuut voordat het werkt. Meer mensen met dit euvel?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja hoor hier ook en dit sinds de laatste kaart-update. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dan ligt toch ook niet aan mij.
Vandaag de eerste warme dag... dash kraakt weer aan alle kanten.
Het metaalgeluid is ook terug bij het dichtgooien van de achterportieren.
En hoppa terug condens zichtbaar in de lampen. Chroomlijsten van voorportieren lopen weer aan, even 10x kloppen op de kopse kant met de handpalm en alles zit terug goed..
Binnenkort bezoekje plannen voor onderhoud en nazicht van alles.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ghia schreef:Dan ligt toch ook niet aan mij.
Vandaag de eerste warme dag... dash kraakt weer aan alle kanten.
Het metaalgeluid is ook terug bij het dichtgooien van de achterportieren.
En hoppa terug condens zichtbaar in de lampen. Chroomlijsten van voorportieren lopen weer aan, even 10x kloppen op de kopse kant met de handpalm en alles zit terug goed..
Binnenkort bezoekje plannen voor onderhoud en nazicht van alles.
Die van mij kent z’n kwalen maar volgens mij is die van jou op maandag door stagiaires in elkaar gezet. Wat een rampenbak is dat zeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik vraag me af of niemand die al opgemerkt heeft aan hun Talisman dat die chrome deurlijsten (thv de dakrand) tegen elkaar kloppen en zo de rubbers doen scheuren. Ik heb nog geen enkele gezien die dit niet heeft. Zelfs de Megane en Scenic maar daar valt het minder op omdat er alleen een chromelijst onder de ruiten is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Tja, mijn estate Grandtour heeft het niet want ik heb zelf al geprobeerd naar links en rechts te verschuiven met de hand, maar geen beweging in te krijgen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Ghia schreef:Ik vraag me af of niemand die al opgemerkt heeft aan hun Talisman dat die chrome deurlijsten (thv de dakrand) tegen elkaar kloppen en zo de rubbers doen scheuren. Ik heb nog geen enkele gezien die dit niet heeft. Zelfs de Megane en Scenic maar daar valt het minder op omdat er alleen een chromelijst onder de ruiten is.
Ghia ik heb zojuist mijn auto eens goed bekeken mbt de raam lijsten en rubbers maar heb echt nergens last van. Rubbers zijn 100% en chromen lijsten schuiven niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Idem hier.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Hier ook niets. AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ziet er inderdaad goed uit. Welke productiedatum hebben jullie wagens?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Die van mij is van november 2016.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De mijne is 1 jaar ouder (productie okt 2015). Misschien dat er een aanpassing is, maar volgens de garage niet.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

De mijne van november 2016

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Ghia schreef:Ziet er inderdaad goed uit. Welke productiedatum hebben jullie wagens?
Waar check ik die? Ik heb de auto geleverd gekregen in Augustus 2017 terwijl hij al een poosje bij een andere dealer stond.

Sent from my CUBOT_X18_Plus using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Via het chassisnummer of andere stickers in het interieur? :P

Verder opvallend dat het bij jullie wel goed is. Blijkbaar moet er toch een aanpassing geweest zijn in productie (wat voglens mn garage niet zo is)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Februari 2017
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

Ik had tijdens het wassen en afdrogen vorige zaterdag ineens het klepje van de tank in mijn hand ... dat schuift blijkbaar gewoon van het deurtje af ... heel de (in mijn geval zwarte) cover schuift gewoon van het deurmechanisme over de tankdop af.

Ik heb het er terug op kunnen schuiven, maar het komt wel erg gemakkelijk los, denk eraan om er wat Loctite of zo op te zetten zodat het vast blijft zitten
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Was jij met de tankdop open?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

berenburg schreef:Was jij met de tankdop open?
Neen, maar ik open deze wel om de binnenkant ook te poetsen en ervoor te zorgen dat er geen water meer uitloopt nadat ik de wagen helemaal gedroogd heb met quick detailer en microvezel doeken
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

lambocars schreef:
berenburg schreef:Was jij met de tankdop open?
Neen, maar ik open deze wel om de binnenkant ook te poetsen en ervoor te zorgen dat er geen water meer uitloopt nadat ik de wagen helemaal gedroogd heb met quick detailer en microvezel doeken
Bedoel je die ronde rubber?? Die is er bij mij gewoon eens uitgevallen terwijl ik het deurtje openmaakte om te tanken. Heb het er ook weer in kunnen prutsen. Maar ja. Als je met zo een klein tankje om de haverklap moet tanken, sta ik er niet stom van dat dat daar eens los komt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Hoe is het nu met de versnellingsbak (wissel of aanpassingen) van de benzine versies 150 en 200 pk.
Jimmy-Ilse en Fatal zero kunnen jullie ons een update geven of alle problemen qua schakelen, geluid en schokkerig vertrekken opgelost zijn?
Thx,
Mils.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Hier ook bak en koppeling wissel gehad. Piep whoop geluid weg. Schokkend optrekken nog sporadisch. Ligt aan software volgend dealer en niet te verhelpen.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De Talisman is klaar, benieuwd wat ze allemaal gedaan hebben. tegen dit weekend ga ik 'm pas halen (zoontje terug in het ziekenhuis)
Ik had een A4'tje met euvels. Ondertussen is er ook onderhoud gedaan. Wat ik wel weet is dat het logo-achter vervangen is voor blaasjes en de sleepring van het stuur ( was aardig krokant). Benieuwd naar de softw versie 300, de naden, chromelijsten die schuren/loskomen etc...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Hier ook geen problemen meer met de 7-traps automaat sinds de vervanging nu 13.000 km geleden. Nieuwe bak gekregen met een nieuwer type dubbele koppelingsplaten en een nieuw dubbel massavliegwiel. Ik heb juist bij koude motor een licht schokje als ik hem in D zet maar verder schakelt hij boterzacht en geen verder of ander geschok noch lawaai...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Mils schreef:Hoe is het nu met de versnellingsbak (wissel of aanpassingen) van de benzine versies 150 en 200 pk.
Jimmy-Ilse en Fatal zero kunnen jullie ons een update geven of alle problemen qua schakelen, geluid en schokkerig vertrekken opgelost zijn?
Thx,
Mils.
Ik heb mijn auto inmiddels een week of 3 terug. Heeft bijna een kwartaal in de werkplaats gestaan.
Vervangen zijn koppeling en drukgroep en de complete automaat. Volgens dealer was de automaat degelijk defect, geen verdere opgaaf van reden of exacte defect.

Mijn automaat is 3x opnieuw ingeleerd. De grote schokken zijn eruit. 90% van de tijd schakelt de automaat boterzacht. Echter een enkele keer met wegrijden wilt hij nog wel eens bruusk ingrijpen. Volgens de dealer had Renault Frankrijk aangegeven dat er nog een softwareupdate moet komen voor de versnellingsbak. Timing daarvan is, zoals wij vaker te horen krijgen, onbekend. Heb de afgelopen weken al weer 8500 kilometer gereden.

Ik heb geaccepteerd dat ik een hele mooie maar beroerd gebouwde auto rij. Doel nu is om zoveel mogelijk kilometers te maken en snel door het leasecontract heen te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Gelukkig een leasing dan maar toch :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht