Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ghia schreef:Ziet er inderdaad goed uit. Welke productiedatum hebben jullie wagens?
Waar check ik die? Ik heb de auto geleverd gekregen in Augustus 2017 terwijl hij al een poosje bij een andere dealer stond.

Sent from my CUBOT_X18_Plus using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Via het chassisnummer of andere stickers in het interieur? :P

Verder opvallend dat het bij jullie wel goed is. Blijkbaar moet er toch een aanpassing geweest zijn in productie (wat voglens mn garage niet zo is)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Februari 2017
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

Ik had tijdens het wassen en afdrogen vorige zaterdag ineens het klepje van de tank in mijn hand ... dat schuift blijkbaar gewoon van het deurtje af ... heel de (in mijn geval zwarte) cover schuift gewoon van het deurmechanisme over de tankdop af.

Ik heb het er terug op kunnen schuiven, maar het komt wel erg gemakkelijk los, denk eraan om er wat Loctite of zo op te zetten zodat het vast blijft zitten
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Was jij met de tankdop open?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

berenburg schreef:Was jij met de tankdop open?
Neen, maar ik open deze wel om de binnenkant ook te poetsen en ervoor te zorgen dat er geen water meer uitloopt nadat ik de wagen helemaal gedroogd heb met quick detailer en microvezel doeken
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

lambocars schreef:
berenburg schreef:Was jij met de tankdop open?
Neen, maar ik open deze wel om de binnenkant ook te poetsen en ervoor te zorgen dat er geen water meer uitloopt nadat ik de wagen helemaal gedroogd heb met quick detailer en microvezel doeken
Bedoel je die ronde rubber?? Die is er bij mij gewoon eens uitgevallen terwijl ik het deurtje openmaakte om te tanken. Heb het er ook weer in kunnen prutsen. Maar ja. Als je met zo een klein tankje om de haverklap moet tanken, sta ik er niet stom van dat dat daar eens los komt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Hoe is het nu met de versnellingsbak (wissel of aanpassingen) van de benzine versies 150 en 200 pk.
Jimmy-Ilse en Fatal zero kunnen jullie ons een update geven of alle problemen qua schakelen, geluid en schokkerig vertrekken opgelost zijn?
Thx,
Mils.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Hier ook bak en koppeling wissel gehad. Piep whoop geluid weg. Schokkend optrekken nog sporadisch. Ligt aan software volgend dealer en niet te verhelpen.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De Talisman is klaar, benieuwd wat ze allemaal gedaan hebben. tegen dit weekend ga ik 'm pas halen (zoontje terug in het ziekenhuis)
Ik had een A4'tje met euvels. Ondertussen is er ook onderhoud gedaan. Wat ik wel weet is dat het logo-achter vervangen is voor blaasjes en de sleepring van het stuur ( was aardig krokant). Benieuwd naar de softw versie 300, de naden, chromelijsten die schuren/loskomen etc...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Hier ook geen problemen meer met de 7-traps automaat sinds de vervanging nu 13.000 km geleden. Nieuwe bak gekregen met een nieuwer type dubbele koppelingsplaten en een nieuw dubbel massavliegwiel. Ik heb juist bij koude motor een licht schokje als ik hem in D zet maar verder schakelt hij boterzacht en geen verder of ander geschok noch lawaai...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Mils schreef:Hoe is het nu met de versnellingsbak (wissel of aanpassingen) van de benzine versies 150 en 200 pk.
Jimmy-Ilse en Fatal zero kunnen jullie ons een update geven of alle problemen qua schakelen, geluid en schokkerig vertrekken opgelost zijn?
Thx,
Mils.
Ik heb mijn auto inmiddels een week of 3 terug. Heeft bijna een kwartaal in de werkplaats gestaan.
Vervangen zijn koppeling en drukgroep en de complete automaat. Volgens dealer was de automaat degelijk defect, geen verdere opgaaf van reden of exacte defect.

Mijn automaat is 3x opnieuw ingeleerd. De grote schokken zijn eruit. 90% van de tijd schakelt de automaat boterzacht. Echter een enkele keer met wegrijden wilt hij nog wel eens bruusk ingrijpen. Volgens de dealer had Renault Frankrijk aangegeven dat er nog een softwareupdate moet komen voor de versnellingsbak. Timing daarvan is, zoals wij vaker te horen krijgen, onbekend. Heb de afgelopen weken al weer 8500 kilometer gereden.

Ik heb geaccepteerd dat ik een hele mooie maar beroerd gebouwde auto rij. Doel nu is om zoveel mogelijk kilometers te maken en snel door het leasecontract heen te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Gelukkig een leasing dan maar toch :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Dat schokkerige bij het wegrijden herken ik ook. Volgens mij zijn er 2 schakelbakken in omloop: een eerste versie die jij had en die bij velen inmiddels is kapodt gegaan en een tweede, stabielere versie. Die laatste heb ik (auto is van mei 2017). Ben er behoorlijk tevreden mee, op die schokkies na dan. Als dat met een update ooit kan worden opgelost, prima.

Voor de rest zie ik na een jaar nu ook meer kieren en naden ontstaan (bijv. head up display gedeelte op dashboard). Ik ben het helemaal eens met je laatste opmerking en koester dat ik een "2e generatie" heb...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Deze avond de auto terug, deze mag gelijk terug. De lijst die ik erbij legt heeft blijkbaar geen zin..
De naden zijn beter (meer acceptabel maar het blijft een scheef geval). Chromelijsten blijven loskomen, klopt tegen de lijst v/d achterdeur aan met scheur tot gevolg in de rubber. Update 2.2.19.300 ging niet bij mij, ook niet gedaan. Condens/lek tsja staat nu zeer mooi met dit warme weer etc.
Dit weekend opendeur. Ik denk dat ik 'm laat staan...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Knippie schreef:
Voor de rest zie ik na een jaar nu ook meer kieren en naden ontstaan (bijv. head up display gedeelte op dashboard). Ik ben het helemaal eens met je laatste opmerking en koester dat ik een "2e generatie" heb...
De sierstrip heb ik na 2maand zelf gekleeft op de middentunnel. De strip aan de passagierszijde trekt ook krom. Het deksel van de Head-up is ook gekit. Om te zwijgen van kraakjes maar dat is natuurlijk plastic, kan ik ergens mee leven.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

sorry voor de late reactie

mijn talisman heeft uitstel had van executie. alle stukken zijn binnen behalve 1 stofkapje. vandaar uitgesteld naar 7-8 mei.

hoop dat het opgelost is , maar sta argwanend als ik al die verhalen lees. hopend dat het de versnellingsbak dan toch niet is.
ik heb nu enkel een geluid en brutere overgang van derde naar vierde. en enkel als ik doortrek boven de 2500 toeren. als ik rustig rij en de wagen schakelt automatisch rond de 2000 toeren heb ik enkel iets meer voelbare overgang. al de rest van de gangen gaan naadloos over. en dan geen enkel geluid.

ik heb uitleg gekregen (maar of dit juist ? Don't shoot the Messenger) : de koppelingen zouden al een compleet andere serienummer hebben. het vliegwiel is ook beter gebalanceerd volgens renault consessiehouder. door deze twee faktoren samen zou het geluid komen en de overgang. hopelijk is het dat alleen. anders weer geloop en miserie.

enig lichtpuntje. er is nog een persoon die zelfde symptomen had. deze heeft alles al doorlopen wat ik te wachten sta. en die is ontzettend tevreden. zou blijkbaar volledig weg zijn. maar ja, de ene talisman is de andere niet. :-)

ze gaan op dezelfde dag ook de antenne eens bekijken. signaal van gps is niet denderend in een stad. eigenlijk gewoon slecht.


heeft er iemand van jullie , die met de benzineversies rijden, ook al ervaren als je op de autosnelweg eens wil versnellen er een sissend geluid te horen is? enkel maar bij indrukken van gaspedaal en tot bereiken van gewenste snelheid. ik heb een vermoeden dat het de turbo is die ik hoor aangezien die juist aan het brandschot zit aan de achterkant van het dashboard.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

jimmy-ilse schreef:sorry voor de late reactie

mijn talisman heeft uitstel had van executie. alle stukken zijn binnen behalve 1 stofkapje. vandaar uitgesteld naar 7-8 mei.

hoop dat het opgelost is , maar sta argwanend als ik al die verhalen lees. hopend dat het de versnellingsbak dan toch niet is.
ik heb nu enkel een geluid en brutere overgang van derde naar vierde. en enkel als ik doortrek boven de 2500 toeren. als ik rustig rij en de wagen schakelt automatisch rond de 2000 toeren heb ik enkel iets meer voelbare overgang. al de rest van de gangen gaan naadloos over. en dan geen enkel geluid.

ik heb uitleg gekregen (maar of dit juist ? Don't shoot the Messenger) : de koppelingen zouden al een compleet andere serienummer hebben. het vliegwiel is ook beter gebalanceerd volgens renault consessiehouder. door deze twee faktoren samen zou het geluid komen en de overgang. hopelijk is het dat alleen. anders weer geloop en miserie.

enig lichtpuntje. er is nog een persoon die zelfde symptomen had. deze heeft alles al doorlopen wat ik te wachten sta. en die is ontzettend tevreden. zou blijkbaar volledig weg zijn. maar ja, de ene talisman is de andere niet. :-)

ze gaan op dezelfde dag ook de antenne eens bekijken. signaal van gps is niet denderend in een stad. eigenlijk gewoon slecht.


heeft er iemand van jullie , die met de benzineversies rijden, ook al ervaren als je op de autosnelweg eens wil versnellen er een sissend geluid te horen is? enkel maar bij indrukken van gaspedaal en tot bereiken van gewenste snelheid. ik heb een vermoeden dat het de turbo is die ik hoor aangezien die juist aan het brandschot zit aan de achterkant van het dashboard.
Ik had ook enkel van 3 naar 4 voelbaar mindere overgang en het piep geluid indien je wat steviger doortrok. Dus hetzelfde en is dus verkeerde koppeling. Nu vervangen en nergens meer last van.

M.b.t. sissend geluid, dat is de turbo die opspoelt door versnellen. Bij kruissnelheid is deze niet te horen. Enkel bij versnellen. Niks aan het handje dus.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Bedankt voor jullie reactie's :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ghia dat is toch wel heel erg triest zeg, heb je een lijst en dan doen ze er geen ene fluit aan. Of onvoldoende! Dat lijkt me alles behalve acceptabel. A.s. dinsdag breng ik mijn Talisman weg voor de banden wissel en dan gaan ze mijn bescheiden lijstje erbij pakken. Vocht in de achterlichten is uiteraard er 1 van, al zag ik net al dat ik geen condens opn het ogenblik heb. Ik voel hem natuurlijk al aankomen "niet geconstateerd"....

De massagefunctie in mijn stoel begint wel ernstige tikken te geven, en zelfs schrapend.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

M'n zetel maakte al een hele tijd lawaai maar nu niet. Om gek te worden dus. M'n zetelframe vd passagier dient vervangen te worden voor metaalgeluid. Echter krijgt de dealer de info om die buis te lassen. Dit wordt nu niet gedaan omdat de zetel weer gestript moet worden. En het leer ziet er nu al niet uit...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Vandaag de auto naar de Renault dealer geweest voor de volgende punten:

- Resonantie in de passagierdeur wanneer er een stevige bass aanwezig is
- A-stijl bekleding laat los
- Deuren dien je hard dicht te gooien alvorens die echt dicht zit
- Massage maakt een tik/schraapt ergens
- Zomerbanden er weer onder
- Vocht in de achterlichten

Van de items hebben ze ze allemaal geconstateerd, en er gaat een 2e afspraak komen ivm bestellen van de onderdelen. M.a.w. het word serieus aangepakt en opgelost. To be continued!
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dus de achterlichten vervangen ze wel bij jou?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

Gisteren mijn Talisman opgehaald bij de dealer voor het vervangen van de remschijven en het oplossen van gekraak van het onderstel (3 dagen auto kwijt). Vandaag sta ik stil aan de zijkant van de weg met een zo lijkt bijna kapotte koppelingsplaat. Weer de auto naar de dealer :( . Ben benieuwd hoe lang ik deze nu kwijt ben. Voorlopig gaat het maar door...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik ben nu ook Opweg. Terug n'a een week. Naden carrosserie nu acceptabel. Auto kraakt achter nog meer en de voortreffelijke rammelt bijna uit elkaar.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ghia schreef:Dus de achterlichten vervangen ze wel bij jou?
Daar lijkt het wel op, ze gaan de artikelen bestellen en maken dan over +/- week een afspraak om de auto te fixen.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Bij mij ook rechts achter en zonder morren. De dealer zei dat de led blokken volledig dicht horenbte zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Trilling met speaker ook gehad. Hebben ze hele luidspreker vervangen (leek me al sterk) en rammelde harder dan voorheen. Vervolgens eea gekit en opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Frankko schreef:Trilling met speaker ook gehad. Hebben ze hele luidspreker vervangen (leek me al sterk) en rammelde harder dan voorheen. Vervolgens eea gekit en opgelost.
Het is ook niet de speaker maar het onderste deel van het deurpaneel. Als ik namelijk daar op drukte te hoogte van de armsteun van dat deurpaneel was de resonantie weg. Zo ook uitgelegd en ook zo ervaren door de medewerker.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Talisman tce
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 23:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Talisman tce »

Ik ben sinds sept. 2017 in bezit van een 200 tce, inmiddels 17.000 km gereden en behoudens een glazendak dat boven de 130 km/h ruisgeluid produceerde, geen problemen. Afstelling van dakconstructie duurde minder dan 30 minuten bij de garagist. Een collega heeft eenzelfde Talisman uit 2016 en heeft wel meer klachten gehad. Er is ook verschil te noteren tussen de auto's. Onderkant dashboard en dashboardkastje is ander materiaal geworden (soft touch), injectiesysteem is andere dan die van 2016 (die van mij is nog niet te tunen), EDC versnellingsbak is aangepast. De deurnaden en afstellingen zijn bij mijn auto perfect. R Link werkt prima, effectief. Het lijkt er dus wel op dat productie aangepast is... Tot dusver minder bij de garagist geweest dan met mijn vorige VAG product. Ben benieuwd... :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb dit eerder aan de bovenzijde van het paneel aan de kant van de B-stijl. Wel kan je het paneel eenvoudig verwijderen.
De clipsen om terug te monteren daarentegen zijn niet altijd evengoed om terug te plaatsen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

mrchivas schreef:Gisteren mijn Talisman opgehaald bij de dealer voor het vervangen van de remschijven en het oplossen van gekraak van het onderstel (3 dagen auto kwijt). Vandaag sta ik stil aan de zijkant van de weg met een zo lijkt bijna kapotte koppelingsplaat. Weer de auto naar de dealer :( . Ben benieuwd hoe lang ik deze nu kwijt ben. Voorlopig gaat het maar door...
Oorzaak bekend: lekkende koppelingscilinder. iemand hier ook tegen aangelopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Niks van gehoord. Maar alles kan kapot aan een wagen. Het moet wat meezitten ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

lees hier heel de tijd mee - mijn actuele lease Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi uit 2014 mag doorgeschoven worden naar een nieuwe collega die er nog een jaar mee gaat rijden (actueel 145.000 km, heel tevreden) en ik mag nieuw kiezen

maar het wordt toch nog maar weer een 508 SW uit voorraad (tank van 72L, geen kinderziektes)
de Talisman is (heel) mooi, maar .....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Een nieuwe zou ik momenteel nu wel kopen (er zijn toch héél wat aanpassingen). Een Talisman rijdt toch wat beter dan een 508 maar das puur persoonlijk. Maar ik kan absoluut begrijpen wanneer je tevreden bent toch voor die wagen gaat. Geen ander model binnen Peugeot een optie?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

nee, ik ben absoluut geen 3008 / 5008 fan .......

heb een offerte gekregen voor een 508 1.6 BlueHDi EAT6 Allure (dus Panoramadak) leder nieuwste navigatie LED dab+ JBL, haria-grijs (heel mooi)

staat via een lokale dealer bij m'n huidige hoofddealer in voorraad (zelfde lokale dealer als waar m'n huidige vandaan komt)

heb optie genomen

m'n werkgever bekijkt het momenteel met de leasemaatschappij - ligt 'n haar boven budget maar evt wat bijbetalen, ben benieuwd wat eruit komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht