Talisman Kinderziektes


mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Gisteren mijn Talisman opgehaald bij de dealer voor het vervangen van de remschijven en het oplossen van gekraak van het onderstel (3 dagen auto kwijt). Vandaag sta ik stil aan de zijkant van de weg met een zo lijkt bijna kapotte koppelingsplaat. Weer de auto naar de dealer :( . Ben benieuwd hoe lang ik deze nu kwijt ben. Voorlopig gaat het maar door...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik ben nu ook Opweg. Terug n'a een week. Naden carrosserie nu acceptabel. Auto kraakt achter nog meer en de voortreffelijke rammelt bijna uit elkaar.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ghia schreef:Dus de achterlichten vervangen ze wel bij jou?
Daar lijkt het wel op, ze gaan de artikelen bestellen en maken dan over +/- week een afspraak om de auto te fixen.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Bij mij ook rechts achter en zonder morren. De dealer zei dat de led blokken volledig dicht horenbte zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Trilling met speaker ook gehad. Hebben ze hele luidspreker vervangen (leek me al sterk) en rammelde harder dan voorheen. Vervolgens eea gekit en opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Frankko schreef:Trilling met speaker ook gehad. Hebben ze hele luidspreker vervangen (leek me al sterk) en rammelde harder dan voorheen. Vervolgens eea gekit en opgelost.
Het is ook niet de speaker maar het onderste deel van het deurpaneel. Als ik namelijk daar op drukte te hoogte van de armsteun van dat deurpaneel was de resonantie weg. Zo ook uitgelegd en ook zo ervaren door de medewerker.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Talisman tce
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 23:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Talisman tce »

Ik ben sinds sept. 2017 in bezit van een 200 tce, inmiddels 17.000 km gereden en behoudens een glazendak dat boven de 130 km/h ruisgeluid produceerde, geen problemen. Afstelling van dakconstructie duurde minder dan 30 minuten bij de garagist. Een collega heeft eenzelfde Talisman uit 2016 en heeft wel meer klachten gehad. Er is ook verschil te noteren tussen de auto's. Onderkant dashboard en dashboardkastje is ander materiaal geworden (soft touch), injectiesysteem is andere dan die van 2016 (die van mij is nog niet te tunen), EDC versnellingsbak is aangepast. De deurnaden en afstellingen zijn bij mijn auto perfect. R Link werkt prima, effectief. Het lijkt er dus wel op dat productie aangepast is... Tot dusver minder bij de garagist geweest dan met mijn vorige VAG product. Ben benieuwd... :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb dit eerder aan de bovenzijde van het paneel aan de kant van de B-stijl. Wel kan je het paneel eenvoudig verwijderen.
De clipsen om terug te monteren daarentegen zijn niet altijd evengoed om terug te plaatsen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

mrchivas schreef:Gisteren mijn Talisman opgehaald bij de dealer voor het vervangen van de remschijven en het oplossen van gekraak van het onderstel (3 dagen auto kwijt). Vandaag sta ik stil aan de zijkant van de weg met een zo lijkt bijna kapotte koppelingsplaat. Weer de auto naar de dealer :( . Ben benieuwd hoe lang ik deze nu kwijt ben. Voorlopig gaat het maar door...
Oorzaak bekend: lekkende koppelingscilinder. iemand hier ook tegen aangelopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Niks van gehoord. Maar alles kan kapot aan een wagen. Het moet wat meezitten ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

lees hier heel de tijd mee - mijn actuele lease Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi uit 2014 mag doorgeschoven worden naar een nieuwe collega die er nog een jaar mee gaat rijden (actueel 145.000 km, heel tevreden) en ik mag nieuw kiezen

maar het wordt toch nog maar weer een 508 SW uit voorraad (tank van 72L, geen kinderziektes)
de Talisman is (heel) mooi, maar .....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Een nieuwe zou ik momenteel nu wel kopen (er zijn toch héél wat aanpassingen). Een Talisman rijdt toch wat beter dan een 508 maar das puur persoonlijk. Maar ik kan absoluut begrijpen wanneer je tevreden bent toch voor die wagen gaat. Geen ander model binnen Peugeot een optie?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

nee, ik ben absoluut geen 3008 / 5008 fan .......

heb een offerte gekregen voor een 508 1.6 BlueHDi EAT6 Allure (dus Panoramadak) leder nieuwste navigatie LED dab+ JBL, haria-grijs (heel mooi)

staat via een lokale dealer bij m'n huidige hoofddealer in voorraad (zelfde lokale dealer als waar m'n huidige vandaan komt)

heb optie genomen

m'n werkgever bekijkt het momenteel met de leasemaatschappij - ligt 'n haar boven budget maar evt wat bijbetalen, ben benieuwd wat eruit komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Mooie configuratie, succes :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

dank u wel

ik keek 'n half jaar geleden eens in 'n Renault showroom - wat mij toen (dus ook) opviel was de slordige uitlijning van de deuren, met name bij één kwam een portier links-achter wel een mm of 5-6 naar buiten, bovenaan bij het raam-frame

de 508 SW is in dit opzicht ook nog geen Audi A4 (alhoewel..... die zag ik ook al wel met kleine afwijkingen) maar toch 'n stuk beter dan wat ik tot nu toe af en toe bij een Talisman heb gezien

evt ga ik dit verlengde weekend toch nog 'ns bij Renault kijken, maar er blijft die tank van slechts 52L (4-wiel sturing is hier in B niet standaard op de Intense - dat is het max dat ik kan nemen gekoppeld aan de 1.5 DCi EDC - dus dan toch 52L ipv 48L, maar zelfs dat lijkt mij zo klein...)

ik tank nu heel vaak pas tegen de 1400 km en dan gaan er zo rond de 64-65L in

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik kom van een Ford Mondeo MK4 (70l) naar de talisman met 4control. Die tank is echt a pain in the.. Maar bij mij is de wagen alleen voor het weekend of voor op reis te gaan (maar daar heb ik die tank wel nodig). De 1.6Dci is niet zuinig maar die 1.5 echt wel en een juweeltje. Had ik het geweten koos ik voor de 1.5EDC ipv de 1.6EDCI160. Maar het zij zo nu :). Verder zijn ze bij mij er in geslaagd om na 2 jr eindelijk de carosserienaden acceptabel te krijgen. (De eerste modellen waren eigenlijk schandalig). Mits een goede dealer komt dit wel goed. Affabriek is dit ondertussen in orde. Daar zou ik me geen zorgen over maken. Voor mij is dit m'n 2e Franse wagen. Mijn CLio destijds (10jr geleden) zat best goed in elkaar (wel niet lang mee gereden) Maar in dit segment en zeker voor deze prijs verwacht je wel iets degelijks en net daar ontbreekt het. Op het eerste zicht oogt alles dik en kwalitatief maar als je dieper kijkt kan het niet anders dat het verschil ergens zit. (Heb dan ook deze wagen in 10min gekocht, dus wel beetje mijn fout dan ;) )
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ik zou zelf nooit 8 jaar naar hetzelfde dashboard willen kijken... maar das persoonlijk. Zeker met een leaseauto, kan je je geen buil vallen aan de Talisman toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dat kan ik best begrijpen, ik vond de Talisman destijds modern maar nu 2 jaar ga ik toch een blinkend kader kopen voor de R-link.
Ziet er direct wat beter uit ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ik reed sinds 2003 privé met zakelijke km-vergoeding met een Citroën C8, gevolgd door een......... Citroën C8, gevolgd door een....... Peugeot 807 (die hebben we nu nog, daar wordt niet intensief meer mee gereden, maar doen we niet weg want komt nog regelmatig van pas)

dus ik kijk in dat opzicht al 15 jaar tegen eenzelfde dashboard aan :wink:

ik reed ooit tijdelijk met een vorige generatie Megane Grandtour met de 1.5 dCi, en ik was erg opgetogen met dat motortje, zo stil en inderdaad zo zuinig

maar ik presteer met de huidige 508 SW ook (veel) vaker onder de 5L/100km dan erboven, ruim eronder zelfs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ik ga straks maar eens kijken - in mijn buurt zit ergens een grote Renault dealer vlakbij een Peugeot dealer (andere dan die waar ik nu ga)

maar 'ns zien wat er in stock staat, want het mag snel gaan (omdat huidige 508 SW doorgeschoven zal worden, nieuwe collega startte al)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Have fun! ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ondanks de franse slag bij de afwerking vind ik de motoren geweldig.
Speel nu regelmatig met de multisence.
Sport als het kan comfort in de stad en eco bij lange ritten.
Four controle ledverlichting spraak sturing adaptive cruise controle auto parkeren allemaal aanwezig
Vooral de 4 wielsturing is toch wel heel prettig in de stad ik sta versteld waar je hem allemaal tussen prakt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

berenburg schreef: Vooral de 4 wielsturing is toch wel heel prettig in de stad ik sta versteld waar je hem allemaal tussen prakt
Ja! Hij heeft niet veel plaats nodig om zichzelf te parkeren. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Join the club... ik worstel hier al 2 jaar mee. Ze kloppen de dichting achteraan los (scheuren).
5x de deur openen = 10x hard kloppen met de handpalm op de kopse kant om de boel terug weer te doen opschuiven.
Dat is m'n gymnastic geworden. Echt ergerlijk..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ook al een aantal (tevergeefse) pogingen gebeurd om het goed te krijgen.
(lijmen van buitenaf, dan van binnenuit, allemaal geen nut)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ik zal mogelijk in een ander draadje hier verder gaan - vanmorgen bij een Renault dealer geweest en een zwarte (niet mijn keuze, maar OK) Talisman 1.5 DCi EDC Intense zien staan - vanbinnen toch wel weer meer bij de tijd dan een 508 SW

heb een offerte voor een grijze Intense uit stock, man vallen die Fleet prijzen mee.......... ik heb nog bijna 3.000€ over om aan mijn budget van 25.000€ excl. BTW te komen - zou evt nog een Initiale Paris kunnen kiezen ware het niet dat die niet met de 1.5 DCi wordt geleverd

vanmorgen ook bij Ford (Mondeo) geweest, ook heel mooi aanbod bekomen van een Titanium incl. LED signature verlichting leer panoramadak elektrische achterklep - en dat nog alles onder de 25.000€

die Qual der Wahl (de kwelling van de keuze..........)

enfin mocht de beslissing positief uitvallen voor de Talisman, bericht ik hier daarover en zal me dan fatsoenlijk voorstellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De Mondeo vind ik wel stukken beter rijden, maar het oog wou ook wat (en dat zegt een Fordfanaat ;) ) Vandaar mijn keuze voor de Talisman Initiale Paris :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Mondeo is wel beter maar ook wat gedateerd. Helemaal naast een Talisman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Moest ik destijds weten welke de betere was, dan ging ik voor de saaie ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
betreft dit de chrome strips onderaan de vensters die horizontaal verschuiven ?

daar heeft m'n 508 SW ook (een beetje) last van, maar die schuif je vrij gemakkelijk terug op hun plaats, loskomen doen ze niet en ze beschadigen ook niets

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Deze aan de dakrand.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

en in welke zin rijdt de Mondeo stukken beter ?
komfortabeler ? (dat is wat mij interesseert, ik geef niets om 'sportief'' rijgedrag)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Dakrand idd
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

PetDig2 schreef:en in welke zin rijdt de Mondeo stukken beter ?
komfortabeler ? (dat is wat mij interesseert, ik geef niets om 'sportief'' rijgedrag)
Voor mij veel stabieler, voelt 'robuuster' aan. Ik vind 'm confortabel maar dat is puur persoonlijk. Bij de Talisman heb ik multisense.
Comfort deint te veel, sport en veels te hard. Maar in sport vind ik het (op lage snelheden) echt tof om mee te rijden op kleine bochtige landwegetjes.
Super wendbaar en strak. Op hoge snelheden (vanaf 100+ of op slechtere wegen vanaf 80+) wat zoekerig, ik krijg maar geen degelijk of veilig gevoel.
Op slechtere wegen is het koetswerk (op Sportmodus na) teveel in beweging (achteraan zijwaarts en volgens de dealer is dat eigen aan de 4control). Maar ik zou zelf gaan rijden :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

heb vandaag twee aanbiedingen gekregen voor resp.

* een Talisman 1.5 dCi net nieuw in voorraad (Intense zonder verdere opties behalve metaalkleur, Cassiopeiagrijs) heb m' niet gezien echter wel in een zwarte gezeten in de showroom - 98g CO2, netto fleetprijs 23.000 € dus ruim onder mijn limiet van 25.000

* een Mondeo Titanium 1.5 TDCi met een pàk opties zoals NAVI pack (DAB+, ....... Active Park Assist), LEDER pack met elektrisch instelbare zetels etc, SIGNATURE Pack (dynamic LED adaptief systeem, elektrische kofferklep), elektrisch bedienbaar panoramisch dak, donkergetinte ruiten achteraan - 99g CO2, de fleetprijs lag nog iets boven de 25.000 maar de verkoper zei: 'uw prijs: 24.900 voilà alstublieft'

geen automaat op de Mondeo, maar die handbak schakelt als een mes door de boter, veel lichter dan een 508 SW manueel

gisteren 2 aanbiedingen voor 2x 508 SW - die blijf ik kwalitatief het degelijkst vinden aanvoelen (sluiten van de deuren, maar de Talisman klinkt daar toch nog beter dan de Mondeo, die me wat metaalachtig klinkt - zegt mss niet alles maar je merkt, denk ik, het oudere ontwerp)

moet er nog efkes over slapen - het interieur van de Talisman geeft me vooral in de breedte de ruimste indruk, maar dat kan verbeelding zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht