Talisman Kinderziektes


PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

ik reed sinds 2003 privé met zakelijke km-vergoeding met een Citroën C8, gevolgd door een......... Citroën C8, gevolgd door een....... Peugeot 807 (die hebben we nu nog, daar wordt niet intensief meer mee gereden, maar doen we niet weg want komt nog regelmatig van pas)

dus ik kijk in dat opzicht al 15 jaar tegen eenzelfde dashboard aan :wink:

ik reed ooit tijdelijk met een vorige generatie Megane Grandtour met de 1.5 dCi, en ik was erg opgetogen met dat motortje, zo stil en inderdaad zo zuinig

maar ik presteer met de huidige 508 SW ook (veel) vaker onder de 5L/100km dan erboven, ruim eronder zelfs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ik ga straks maar eens kijken - in mijn buurt zit ergens een grote Renault dealer vlakbij een Peugeot dealer (andere dan die waar ik nu ga)

maar 'ns zien wat er in stock staat, want het mag snel gaan (omdat huidige 508 SW doorgeschoven zal worden, nieuwe collega startte al)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Have fun! ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ondanks de franse slag bij de afwerking vind ik de motoren geweldig.
Speel nu regelmatig met de multisence.
Sport als het kan comfort in de stad en eco bij lange ritten.
Four controle ledverlichting spraak sturing adaptive cruise controle auto parkeren allemaal aanwezig
Vooral de 4 wielsturing is toch wel heel prettig in de stad ik sta versteld waar je hem allemaal tussen prakt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

berenburg schreef: Vooral de 4 wielsturing is toch wel heel prettig in de stad ik sta versteld waar je hem allemaal tussen prakt
Ja! Hij heeft niet veel plaats nodig om zichzelf te parkeren. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Join the club... ik worstel hier al 2 jaar mee. Ze kloppen de dichting achteraan los (scheuren).
5x de deur openen = 10x hard kloppen met de handpalm op de kopse kant om de boel terug weer te doen opschuiven.
Dat is m'n gymnastic geworden. Echt ergerlijk..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ook al een aantal (tevergeefse) pogingen gebeurd om het goed te krijgen.
(lijmen van buitenaf, dan van binnenuit, allemaal geen nut)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ik zal mogelijk in een ander draadje hier verder gaan - vanmorgen bij een Renault dealer geweest en een zwarte (niet mijn keuze, maar OK) Talisman 1.5 DCi EDC Intense zien staan - vanbinnen toch wel weer meer bij de tijd dan een 508 SW

heb een offerte voor een grijze Intense uit stock, man vallen die Fleet prijzen mee.......... ik heb nog bijna 3.000€ over om aan mijn budget van 25.000€ excl. BTW te komen - zou evt nog een Initiale Paris kunnen kiezen ware het niet dat die niet met de 1.5 DCi wordt geleverd

vanmorgen ook bij Ford (Mondeo) geweest, ook heel mooi aanbod bekomen van een Titanium incl. LED signature verlichting leer panoramadak elektrische achterklep - en dat nog alles onder de 25.000€

die Qual der Wahl (de kwelling van de keuze..........)

enfin mocht de beslissing positief uitvallen voor de Talisman, bericht ik hier daarover en zal me dan fatsoenlijk voorstellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De Mondeo vind ik wel stukken beter rijden, maar het oog wou ook wat (en dat zegt een Fordfanaat ;) ) Vandaar mijn keuze voor de Talisman Initiale Paris :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Mondeo is wel beter maar ook wat gedateerd. Helemaal naast een Talisman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Moest ik destijds weten welke de betere was, dan ging ik voor de saaie ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
betreft dit de chrome strips onderaan de vensters die horizontaal verschuiven ?

daar heeft m'n 508 SW ook (een beetje) last van, maar die schuif je vrij gemakkelijk terug op hun plaats, loskomen doen ze niet en ze beschadigen ook niets

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Deze aan de dakrand.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

en in welke zin rijdt de Mondeo stukken beter ?
komfortabeler ? (dat is wat mij interesseert, ik geef niets om 'sportief'' rijgedrag)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Dakrand idd
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

PetDig2 schreef:en in welke zin rijdt de Mondeo stukken beter ?
komfortabeler ? (dat is wat mij interesseert, ik geef niets om 'sportief'' rijgedrag)
Voor mij veel stabieler, voelt 'robuuster' aan. Ik vind 'm confortabel maar dat is puur persoonlijk. Bij de Talisman heb ik multisense.
Comfort deint te veel, sport en veels te hard. Maar in sport vind ik het (op lage snelheden) echt tof om mee te rijden op kleine bochtige landwegetjes.
Super wendbaar en strak. Op hoge snelheden (vanaf 100+ of op slechtere wegen vanaf 80+) wat zoekerig, ik krijg maar geen degelijk of veilig gevoel.
Op slechtere wegen is het koetswerk (op Sportmodus na) teveel in beweging (achteraan zijwaarts en volgens de dealer is dat eigen aan de 4control). Maar ik zou zelf gaan rijden :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

heb vandaag twee aanbiedingen gekregen voor resp.

* een Talisman 1.5 dCi net nieuw in voorraad (Intense zonder verdere opties behalve metaalkleur, Cassiopeiagrijs) heb m' niet gezien echter wel in een zwarte gezeten in de showroom - 98g CO2, netto fleetprijs 23.000 € dus ruim onder mijn limiet van 25.000

* een Mondeo Titanium 1.5 TDCi met een pàk opties zoals NAVI pack (DAB+, ....... Active Park Assist), LEDER pack met elektrisch instelbare zetels etc, SIGNATURE Pack (dynamic LED adaptief systeem, elektrische kofferklep), elektrisch bedienbaar panoramisch dak, donkergetinte ruiten achteraan - 99g CO2, de fleetprijs lag nog iets boven de 25.000 maar de verkoper zei: 'uw prijs: 24.900 voilà alstublieft'

geen automaat op de Mondeo, maar die handbak schakelt als een mes door de boter, veel lichter dan een 508 SW manueel

gisteren 2 aanbiedingen voor 2x 508 SW - die blijf ik kwalitatief het degelijkst vinden aanvoelen (sluiten van de deuren, maar de Talisman klinkt daar toch nog beter dan de Mondeo, die me wat metaalachtig klinkt - zegt mss niet alles maar je merkt, denk ik, het oudere ontwerp)

moet er nog efkes over slapen - het interieur van de Talisman geeft me vooral in de breedte de ruimste indruk, maar dat kan verbeelding zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

ah ja zelf rijden zal moeilijker zijn - het zou zo vlot mogelijk moeten gaan - mijn huidige 508 SW zal doorgeschoven worden naar een nieuwe collega en had al aangegeven dat ik voor een nieuwe 508 (enkel nog beschikbaar uit stock) zou gaan - dus het moet uit stock komen en ik moet als het éven kan snel beslissen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Ik ga helemaal mee met je Ghia, me een Ford, welk model dan ook ka je een bochtje nemen en heb je voor de rest een confortabele wagen. Maatje van mij heeft een nieuwe Mondeo, rijdt heerlijk8 Mijn vriendin een C-Max en die doet het ook goed, ik kreeg laatst het verzoek om het iets rustiger te doen toen we van Calais naar huis reden na een bezoekje UK.
Ze hebben gewoon de goeie ingenieurs voor onderstellen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb voor het eerst in al die jaren mensen die wagenziek worden achter (zelfs een kotsende hond op m'n geperforreerd leder :o !)
Ligt niet aan m'n rijstijl maar denk aan de 4control? Moet toegeven was wel een bochtig parcours ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Had ik net een heel stuk gepost... is het verdwenen.

@PetDig2: ik heb ook een ruimer gevoel in de Talisman dan in de Mondeo echter in de lengte stelt de Talisman mij wat teleur.
De voetruimte bij de passagier loopt snel omhoog waardoor je al snel met opgetrokken kniën zit. Achterin zit m'n 10maand oud zoontje in z'n maxicosi (binnenkort een stoeltje) maar deze wagen is niet zo ruim alsof de buitenmaten zouden vermoeden. De Mondeo MK4 was zowieso riant voor als achter.
Bij de MK5 is dit naar mijn gevoel ook minder dan de MK4. Maar ach er zijn slechtere binnenruimtes in dit segment (of dat segment erboven).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

[OT]

dat probleem met de omhoog komende vloer rechtsvoor ken ik in zowat extreme vorm van in de C8's en de 807

mijn vrouw hindert dat niet, ze is 1.59m 'hoog' - maar onze 4 zoons waarvan één ruim 1.90m, zaten toen ze volwassen werden niet graag voorin - achterin zat het voor hen comfortabeler tot op de derde zitrij toe (daar staan de 2 stoelen niet strak tegen elkaar)

in de 508 SW daarentegen zit onze langste zoon heel graag rechts voorin, hij kan er zijn benen helemaal strekken (hij rijdt zelf (nog) niet, is geopereerd aan zijn heup L, binnenkort R ook)

en ik heb op mijn werk sinds kort een jonge collega wiens chef ik ben - deze kerel steekt ook een stuk boven mij (1.74m) uit en rijdt vaak met mij mee - hij vindt de 508 SW zelfs ruimer (aandoen) dan de A6 Avant van onze operationeel directeur (ook achterin)

dus bedankt voor deze informatie - was gisteren niet rechts voorin gaan zitten in de Talisman

ik heb een offerte voor een hariagrijze 508 SW Allure met volleder, connected navi met voice ctrl, LED, DAB+ en JBL, EAT6 (echte automaat dus geen dubbele koppeling bak) die komt net boven de 25.000€ maar ook net boven de 105g (108) dus daarvoor zou ik in tweeërlei opzicht iets moeten bijbetalen, de garage wil nog iets doen aan het aankoopbedrag zelf omdat ie bij hen in stock staat

afhankelijk van hoeveel dat is, wordt het die (blijft toch 1ste keus), dan wel de (ondanks geen automaat en ondanks de slechts 16" wielen icm de 1.5 TDCi) extreem goed uitgeruste (volleder ook) Mondeo Titanium

de Peugeot heeft de wat slankere, gedistingeerdere look, het panoramadak is behoorlijk groter dan dat van de Mondeo, maar kan niet open, met EAT6 dus 108g CO², de 17" wielen staan mooi (actuele heeft die ook), 18" of groter is 'overdone'

de Mondeo is technologisch moderner met verkeersborden herkenning, lane assist, dynamic LED, is ook mooi maar achteraan wat 'logger' van model, extra benadrukt door de kleinere 16" wielen, dwingend voor de lage CO² uitstoot (99g), geen automaat maar super licht schakelende handbak

zowel 508 als Mondeo zijn echter 'outdated'

[/OT]

de Talisman: het is nipt (de nieuwste qua look, wel 'automaat' bij slechts 98g CO² en fijn 1.5 dCi blokje, maar tank van slechts 52L, geen panoramadak bij 't stockmodel) en ik weet niet of ik het al aan zou durven, heb er toch in totaal zo'n beetje een 'net niet' gevoel bij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door lambocars »

Ik heb sinds vorige week een bizar probleem ... met de telefoon.
Als ik gebeld wordt krijg ik netjes de oproep door, ik neem op ... en geen geluid ... ik hoor niets, en de persoon die me belt hoort mij ook niet.
Als ik zelf bel heb ik hetzelfde probleem ... 'bezig met nummer kiezen' ... 'gesprek begint te lopen ... maar geen geluid aan beide kanten.

Ik heb een Samsung A5 2017 model ... heeft altijd perfect gewerkt, ik heb geen update gedaan van de R-Link recent, en toch ineens problemen.

Heeft iemand dit ook al gehad?
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Bij mijn telefoon (iPhone6+) valt alleen af en toe de bluetooth verbinding uit, maar verder weinig issues. Ik had wel het volgende; ik reed keurig op de adaptive cruise control, in een bleek voorjaarszonnetje met 106 kmh over de snelweg, toen er ineens van alles ging piepen. Met de volgende meldingen:
- controleer regelaar
- controleer inspuitsysteem
- controleer stop & start
- controleer luchtverontreiniging
- adaptief remmen uitgeschakeld
Gelukkig bleek het alleen een defecte sensor te zijn bij de inlaat van de turbo. Wel vreemd dat dat kennelijk een invloed heeft op de adaptive cruise control en het stop & start systeem. De garage kon de storing echter eenvoudig en vlot uitlezen. Maar je raadt het al, deze was helaas niet op voorraad bij de dealer. Dus rij ik nu twee dagen in een busje, een Scenic is het geloof ik. Wit met gave stickers van de dealer. Nou ja, morgenmiddag krijg ik de Talisman weer terug.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

MarcelP schreef:Bij mijn telefoon (iPhone6+) valt alleen af en toe de bluetooth verbinding uit, maar verder weinig issues. Ik had wel het volgende; ik reed keurig op de adaptive cruise control, in een bleek voorjaarszonnetje met 106 kmh over de snelweg, toen er ineens van alles ging piepen. Met de volgende meldingen:
- controleer regelaar
- controleer inspuitsysteem
- controleer stop & start
- controleer luchtverontreiniging
- adaptief remmen uitgeschakeld
Gelukkig bleek het alleen een defecte sensor te zijn bij de inlaat van de turbo. Wel vreemd dat dat kennelijk een invloed heeft op de adaptive cruise control en het stop & start systeem. De garage kon de storing echter eenvoudig en vlot uitlezen. Maar je raadt het al, deze was helaas niet op voorraad bij de dealer. Dus rij ik nu twee dagen in een busje, een Scenic is het geloof ik. Wit met gave stickers van de dealer. Nou ja, morgenmiddag krijg ik de Talisman weer terug.
Bij welke dealer was dat? vorig week ook bij de dealer geweest. als vervangend vervoer (4 dagen) ook een witte Scenic meegekregen met ook gave stickers erop van de dealer :D . Ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PetDig2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PetDig2 »

de 508 SW 1.6 BlueHDi EAT6 Allure met LED, DAB+ en JBL is goedgekeurd

de Talisman zal mss voor volgende keer zijn (als de tank ondertussen groter is :-) )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Succes met de 508 :)!
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paultje72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door paultje72 »

paultje72 schreef:* Storing stoelmassage ?? *

Ik rijd sinds november afgelopen jaar een Talisman. Gelukkig herken ik mij niet in de problemen die andere rijders hebben (ik denk met name de eerst geleverde auto's in 2016). De auto bevalt mij werkelijk ontzettend goed. Als ik vandaag een nieuwe auto moet uitzoeken wordt het dezelfde.

Ondanks dat zijn er twee punten van kritiek:
- Stoelmassage
Sinds kort werkt mij stoelmassage bijna niet meer.
Bij aflevering werkte de stoelmassage ca. 10 - 15 minuten waarna deze uitschakelde. Als ik dan nog massage wilde hebben, opnieuw inschakelen, en wederom ca. 10 minuten. (PS, is dat normaal dat deze na 10 minuten uitschakeld? Of moest hij voorheen ook continue doorgaan?)
Momenteel schakel ik de massage in en slaat hij direct of binnen 1 minuut af. Als ik was 'speel' met de electrische lendesteun kan ik het wat verlengen, maar niet zoals het hoort. Ik heb het idee dat de motor het niet aan kan / te licht is en in beveiliging schiet. Hiermee nog niet naar de dealer geweest.

- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.

Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Zitting is in januari vervangen waarna massage weer werkt(e).
Nu enkele maanden verder, maar hetzelfde euvel komt weer op: Massage gaat na ca. 10 minuten vanzelf uit en nadat deze is uitgeschakeld kan ik 'm niet meer activeren. Nu selecteren van "On" gaat hij binnen 5 seconden weer op "Off", zonder dat de massagefunctie wordt geactiveerd.
Als ik na een stop weer ga rijden, werkt de massage weer voor 10 minuten.

Het lijkt wel of de aandrijfmotor na 10 minuten heet loopt, en in een soort van beveiliging schiet.
Zijn er meer met dit probleem?
Ik ben bang dat ik weer naar de garage moet, maar hoe lang zal die het na de reparatie weer volhouden ??? :(
2017 - ...... Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC Intens Estate, Blue Cosmos, Pack Cruising, Pack Winter 'Intens', Bose 8,7"
2013 - 2017 Megane 1.5 dCi 110 Estate GT-line, Blanc Nacre, Pack Lumiere & Modularit, Xenon, R-Link, Hill Assist, Bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Bij mij gaat deze ook een 10minuten maar meestal er na zet ik "m niet meer opnieuw aan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Hier ook, na 10 min. stopt het bij mij ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Vandaag terug eens langsgeweest bij de dealer betreffende lawaai van bij de voortrein.
Uiteindelijk worden nu toch de reactiestangen besteld, hopelijk zijn deze aangepast en na 20.000km terug hetzelfde euvel.
Ik ben benieuwd. Ondertussen zijn de carosserienaden best acceptabel aangepast. De verschuivende chromelijsten zullen binnenkort gelijmd worden.
Beetje bij beetje graken we er wel..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paultje72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door paultje72 »

Domi1963 schreef:Hier ook, na 10 min. stopt het bij mij ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mij stopt deze na 10 minuten dus ook, maar bij aankoop en na reparatie kon ik de massage weer direct activeren.
Momenteel is deze na 10 minuten niet mee te activeren. Zo'n beetje de hele rit niet meer, enkel na een (langere) stop.
Hebben jullie hetzelfde euvel ??
2017 - ...... Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC Intens Estate, Blue Cosmos, Pack Cruising, Pack Winter 'Intens', Bose 8,7"
2013 - 2017 Megane 1.5 dCi 110 Estate GT-line, Blanc Nacre, Pack Lumiere & Modularit, Xenon, R-Link, Hill Assist, Bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Had het probleem ook totdat complete binnenwerk brak. Nu nergens meer last van na vervanging want ik gebruik het uit voorzorg niet meer... Kan het ook niet kapot gaan... ;)
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

paultje72 schreef:
Domi1963 schreef:Hier ook, na 10 min. stopt het bij mij ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mij stopt deze na 10 minuten dus ook, maar bij aankoop en na reparatie kon ik de massage weer direct activeren.
Momenteel is deze na 10 minuten niet mee te activeren. Zo'n beetje de hele rit niet meer, enkel na een (langere) stop.
Hebben jullie hetzelfde euvel ??
Toen ze destijds mijn automaat hebben vervangen hebben ze mijn R-Link 2 volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd en sindsdien werkt mijn massage om de 10 min.
Telkens opnieuw. Het probleem zit in de R-Link en niet in de zetel wat betreft de werking ervan. Er zijn hier natuurlijk mensen waarbij de massage wel kapot is gegaan in de zetel(s). Maar bij mij werkt dat nu zo een beetje als de achterruitverwarming. Deze stopt ook steeds na 10 min. En is weer aktiveerbaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jefb »

Na 6000km met de BMW G31 kan ik zeggen dat die niet het dubbele van de Talisman waard is.

Natuurlijk is die op elk vlak beter, maar perfect? Nee hoor. Uiteraard veeeeeeeel betere zetels, airco en navi, maar die laatste is er toch iets op achteruitgegaan t.o.v. de vorige versie. Ook rammels zijn een pak minder dan bij de Talisman, maar er zitten ook verschillende ritseltjes in.

T.o.v. de Talisman kan je wel deftig bellen en is de radio-ontvangst wel in orde, maar ook hier is de klank achteruitgegaan t.o.v. de E60.

Aan het rijden op zich heeft het bij de Talisman ook nooit gelegen. En aan het uiterlijk ook niet, maar scheef ingepaste deuren en kofferkleppen doen we niet meer aan mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht