Talisman Kinderziektes


Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Het geeft jou misschien ook maar een indruk omdat je 5 dagen op 7 met een andere wagen rijdt en die helemaal anders aanvoelt?
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik zou het bijna moeten geloven maar het voelt dus ècht wel onveilig, precies alsof ie uitbreekt achteraan.
Maar dat voorval dat we op de snelweg hebben gehad was bijzonder. Koersvast is ie totaal niet met wat slechter wegdek (helaas meer zo'n wegen bij ons dan andere).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Ook al eens met een andere Talisman gereden? Met beide auto's achterelkaar dezelfde route rijden, dan kan je het goed vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Neen helaas nog niet hetzelfde kunnen doen. Wel een vervang Talisman gehad zonder 4control (Grandtour).
En direct ervaarden m'n vriendin (als passagier) en ik een veel betere / robuustere wegligging. Zeker op de snelweg na het bij het veranderen van baanvak.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Liggen je banden er wel goed op. Of misschien te hoge banden. Heb een keer te hoge voorbanden gehad en toen ging de auto ook glijden in de bochten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Dat gevoel heb ik bij mijn Talisman ook wel eens. Kom van een Laguna coupé en die was (ook 4 control) veel stabieler op de weg.
Volgens mij heeft dit ook met de afmetingen van de auto te maken, de talisman is langer en breder, dat merk je zeker als je op lage snelheid een haakse bocht neemt en bij het terug recht sturen voel je goed dat "haar kontje" :P zo wat nazwalpt (door de 4 control).
Dat gevoel heb ik bij de coupé nooit gehad.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Dat schokken bij het vertrekken (automaat) heb ik ook erg...
Welke oplossingen zijn hiervoor gebeurd bij jullie?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

@Knippie: terug hetzelfde merk en type liggen eronder.
@ Mils: de 4control stuurde bij de vorige generatie ook minder. Maar met dat gevoel kan ik wel leven (kartgevoel).
Zeker na een (kleine) rotonde, vind ik het wel fijn dat 'gevoel' en ben er ook aan gewent maar bij bv 70km/u over een put rijden en een zijwaartse 'duw' krijgen achter vind ik wel raar (door starre achteras?)

Bij de automaat vind ik het storend, in het begin schakelde ik ooit nooit, nu betrap ik me meer en meer op manueel schakelen. Vooral bv bij 48 km/u (mag rustig naar 4 schakelen anders blijft ie gek in toeren stoort me). Dat hupje aan de lichten en de late reactie vind ik wel vervelend. Wel moet ik toegeven dat wanneer ik veel met de wagen rij, je wel meer kan doseren omdat hupje te verminderen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ivm het vertrekken van de automaat zou er een update zijn maar blijkbaar doet een dealer dit niet standaard wanneer de wagen in de garage is?
Iemand al een verandering voor de slechte ruitensproeiers?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door fz1971 »

Ghia schreef:Ik blijf me ook afvragen dat iemand het hetvolgende ook voorheef: bij goede/strakke asfalt geen problemen.
Maar vanaf bij een put/deksel/oneffenheid de achterkant die begint te zwabberen. Geeft echt een onveilig gevoel.
Zelfs ooit eens moeten 100km/u rijden op snelweg (geen regen, wind of ijs)
Echter is de auto prima qua uitlijning, ophanging blijkt correct (na vervanging van de dempers).
Krijg je dan te horen van de monteur; heb er 170 mee gereden en ben niet van de baan afgegaan.
Dàt wil ik dus ook niet horen... Snelheid doet er niet toe.

Het valt me nu echt op, nu auto houdt echt stukker minder de baan dan m'n vorige wagens (bij slechter wegdek).
Maar zou de (half?)starre achteras hiervoor iets tussenzitten? Ik rij 5/7 in een firma wagen. En in het weekend (meestal 1dag) met de Talisman.
Op de duur zou ik geloven dat ie in orde is. Alleen voelt het onveilig.
Zelf betrap ik me erop dat ik m'n instellingen naar Sport zet om maar een strakker/veiliger/zwaarder gevoel te krijgen.
Meningen?

Ik kan het ook omschrijven als "wiebelen of zwalpen". Rechtdoor is geen geen probleem op mooi asfalt maar de kleinste oneffenheid veroorzaakt vreemde bewegingen. Je bent constant bezig om te corrigeren.

Zou het aan de 19inch wielen kunnen liggen??
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ligt niet aan de 19” velgen. Ik heb een Grandtour met 19” velgen en heb dit probleem totaal niet. Maar bij mij is er nog nooit aan de 4 control ophanging gewerkt, tenzij voor de terugroepactie met die bout welke moest vervangen worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Auto-maat
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 sep 2017 12:25
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Auto-maat »

Bij mij ook 19" velgen onder de grandtour en van wiebelen of zwalken heb ik nog niets gemerkt ongeacht het wegdek. Bij mijn weten is de 4 control ook nog "gewoon" standaard.
Ghia schreef:Vooral bv bij 48 km/u (mag rustig naar 4 schakelen anders blijft ie gek in toeren stoort me)
Herkenbaar, echter alleen met koude motor, dan schakel ik óf met de hand op of ik trek iets door tot hij schakelt en dan keert de rust weer terug. Ik kan het "loeien" van een koude motor ook niet aanhoren. Met een warme motor schakelt hij ongeveer bij 47 km/h.
Talisman Estate 1.6 dCi 160 EDC Intens 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Het schokken heb ik ook aangegeven bij mijn dealert, vooral bij koude motor. Hebben zij zo niet ervaren, bak is uitgelezen en uiteindelijk was alles "zoals het hoort". Het is de ene keer ook erger dan de andere keer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Er zijn blijkbaar dealers die het wel proberen op te lossen (zie Domi) en anderen die zeggen “alles normaal, geen fout bij het uitlezen”.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Voor mijn Espace reed ik een Passat 2.0 TDI DSG. Daar heb ik dat late aangrijpen ook gehad. Elke keer een licht schokje als je gas gaf bij t wegrijden, liet je de auto eerst kruipen dan voelde je helemaal niks. Dat was een kwestie van de DSG weer terug in zijn basisinstelling zetten en het was over. Daar verliep ook het aangrijppunt na verloop van tijd. Alleen was dat een DSG met natte koppeling en niet een droge zoals de EDC. Weet niet of dat ook kan bij de Talisman?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

De bak blijft mij verbazen. Koud of warm, fel of rustig optrekken, het blijft totaal onvoorspelbaar hoe de auto reageert. Soms geef ik gas, reageert de auto nauwelijks, andere keren krijg ik spontaan een whiplash vanwege de schok. Op autoweg bij intrappen pedaal lijkt de bak volledig te kluts kwijt te zijn. Schakelt terug, dan nog een keer en begint dan met schokken te accelereren. In sport is het het ergst. In comfort is het redelijk.

Bak is reeds volledig vervangen inclusief koppeling. Deze laatste wordt a.s. maandag wederom vervangen door een nieuwer type omdat de bekende piep weer terug was en bleek oude type terug te zijn gemonteerd. Hopelijk met nieuwer type en software opnieuw inlezen, dat het probleem opgelost is.

Was gisteren bij een garage die mij complementeerde met de Talisman maar aangaf alleen maar slechte verhalen te horen over de talisman en daarom niet snel een Talisman zou opnemen in zijn voorraad..... Inruilen kan dus nog lastig worden als de Talisman als rampenbak bekend komt te staan.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door fz1971 »

Domi1963 schreef:Ligt niet aan de 19” velgen. Ik heb een Grandtour met 19” velgen en heb dit probleem totaal niet. Maar bij mij is er nog nooit aan de 4 control ophanging gewerkt, tenzij voor de terugroepactie met die bout welke moest vervangen worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC

Zou het dan misschien te maken hebben met of je een Sedan of Grandtour heb? Bij mij hebben ze alleen winterbanden gemonteerd op de 19 inch velgen. Dat zou toch niets uit moeten maken. Velg eraf en met winterbanden er weer op gemonteerd.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Neen zou niet mogen uitmaken.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Daarom een hoog koppel diesel.
Als ik de rem loslaat en voel dat de wagen pakt geef ik gas.
Is gewenning maar ik kom uit een schakel auto dus het koppeling gevoel heb ik nog.
Automaat met dubbele koppeling is anders dan een automaat met hydraulische omvormer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ik weet niet of de vierwielstoring hardware of software matig aangestuurt wordt.
Hij zou eigenlijk ook in de neutrale stand gefixeerd moeten kunnen worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De auto laten 'kruipen' en daarna gas geven heb ik ook geprobeerd, maar dan lijkt het dat je niet oplet aan de stoplichten.
Duurt precies net te lang vooralleer hij er vandoor gaat. Al paar keer gevaarlijke situaties gehad. Je denkt een gaatje te hebben en snel te reageren. Helaas denkt de automaat er anders over.

@FZ1971: ik rij zonder winterbanden. Heb je dat gevoel ook van in het begin van de wagen of pas na een tijd?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Herkenbaar met dat gaatje. Wil je snel reageren, reageert de bak veel te traag. Andere keren weer te abrupt waardoor ik bijna te vroeg de weg opschiet....
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Blijkbaar is die EDC7 niet beter dan de EDC6. Opvallend is dat in het begin me dit allemaal niet opviel.
Het is m'n eerste automaat, in het begin zeer over te spreken. Maar nu betrap ik me steeds meer op zelf schakelen. Vooral aan de stoplichten is het irritant om met een hupje te vertrekken. Krijg ik steeds boze gezichten van m'n vriendin ;-)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Tja misschien stationair iets hoger, zodra ik de rem loslaat kruipt hij en kan ik gewoon wegrijden zonder hupje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Dat “eerst laten kruipen” werkt idd. maar is niet vlot en dus niet veilig in het verkeer. Duurt vaak veel te lang voor je zonder “bokken” kan vertrekken.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Dit hoort gewoon niet en moet ook gewoon opgelost worden....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

En dat gaat helaas niet gebeuren. Is conform Renaults z’n maatstaven zeggen ze dan......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

net zoals de rest vrees ik..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Met mijn nieuwe bak ook koud of warm, als ik de rem los laat dan begint hij te kruipen en geef ik gewoon gas bij en weg is hem. Ik zet wel de handrem manueel los.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Eerst laten kruipen en dan gas is het enige wat helpt maar in bepaalde situaties moet je snel weg zijn en dan gaat dit dus niet.....

Misschien volgende keer weer handbak :S
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik vrees het ook, met de DSG heb ik hier dan weer geen last van.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paultje72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door paultje72 »

* Storing stoelmassage ?? *

Ik rijd sinds november afgelopen jaar een Talisman. Gelukkig herken ik mij niet in de problemen die andere rijders hebben (ik denk met name de eerst geleverde auto's in 2016). De auto bevalt mij werkelijk ontzettend goed. Als ik vandaag een nieuwe auto moet uitzoeken wordt het dezelfde.

Ondanks dat zijn er twee punten van kritiek:
- Stoelmassage
Sinds kort werkt mij stoelmassage bijna niet meer.
Bij aflevering werkte de stoelmassage ca. 10 - 15 minuten waarna deze uitschakelde. Als ik dan nog massage wilde hebben, opnieuw inschakelen, en wederom ca. 10 minuten. (PS, is dat normaal dat deze na 10 minuten uitschakeld? Of moest hij voorheen ook continue doorgaan?)
Momenteel schakel ik de massage in en slaat hij direct of binnen 1 minuut af. Als ik was 'speel' met de electrische lendesteun kan ik het wat verlengen, maar niet zoals het hoort. Ik heb het idee dat de motor het niet aan kan / te licht is en in beveiliging schiet. Hiermee nog niet naar de dealer geweest.

- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.

Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
2017 - ...... Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC Intens Estate, Blue Cosmos, Pack Cruising, Pack Winter 'Intens', Bose 8,7"
2013 - 2017 Megane 1.5 dCi 110 Estate GT-line, Blanc Nacre, Pack Lumiere & Modularit, Xenon, R-Link, Hill Assist, Bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Stoelmassage is herkenbaar. Heb precies hetzelfde gehad. Soms deed ie het wel, soms viel de massage vrijwel direct uit en was niet meer te activeren in het menu. Later is de onderste balg of rol kapot gegaan. Toen is door de dealer het gehele massage mechanisme vervangen. Frame waar massage rollen en kabels aan vastzaten was afgebroken.

Nu werkt het weer naar behoren. Geen storing meer. Maar.... Ik gebruik het ook niet meer om te voorkomen dat het weer kapot gaat :S
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Eerlijk gezegd, ik vind de massagefunctie niet nuttig. Als je echt rugproblemen hebt, helpt die functie geen millimeter. Hier wordt ze niet gebruikt.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door NicolasL »

paultje72 schreef:* Storing stoelmassage ?? *

Ik rijd sinds november afgelopen jaar een Talisman. Gelukkig herken ik mij niet in de problemen die andere rijders hebben (ik denk met name de eerst geleverde auto's in 2016). De auto bevalt mij werkelijk ontzettend goed. Als ik vandaag een nieuwe auto moet uitzoeken wordt het dezelfde.

Ondanks dat zijn er twee punten van kritiek:
- Stoelmassage
Sinds kort werkt mij stoelmassage bijna niet meer.
Bij aflevering werkte de stoelmassage ca. 10 - 15 minuten waarna deze uitschakelde. Als ik dan nog massage wilde hebben, opnieuw inschakelen, en wederom ca. 10 minuten. (PS, is dat normaal dat deze na 10 minuten uitschakeld? Of moest hij voorheen ook continue doorgaan?)
Momenteel schakel ik de massage in en slaat hij direct of binnen 1 minuut af. Als ik was 'speel' met de electrische lendesteun kan ik het wat verlengen, maar niet zoals het hoort. Ik heb het idee dat de motor het niet aan kan / te licht is en in beveiliging schiet. Hiermee nog niet naar de dealer geweest.

- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.

Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Herkenbaar. Mijn massage-unit werd na 3 maanden vervangen door een volledig nieuwe omdat die kraakte en niet altijd werkte. Nu werkt alles ondertussen al wel een paar weken naar behoren na de montage van de nieuwe unit.

Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paultje72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door paultje72 »

NicolasL schreef:
paultje72 schreef:* Storing stoelmassage ?? *


Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Als de massage werkt zoals deze hoort te werken, is dat dan voor ca. 10 minuten of zolang de rit duurt?
2017 - ...... Talisman 1.6 dCi 130 pk EDC Intens Estate, Blue Cosmos, Pack Cruising, Pack Winter 'Intens', Bose 8,7"
2013 - 2017 Megane 1.5 dCi 110 Estate GT-line, Blanc Nacre, Pack Lumiere & Modularit, Xenon, R-Link, Hill Assist, Bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht