HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
Autogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2016 08:17
Actief als: particulier

HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door Autogek »

Hallo allemaal,

Ik zit nu in Spanje met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn Espace met 207.000 dkm op de klok gaf vorige week op de dag van vertrek naar Spanje aan dat er iets mis was met de inspuiting en emissie. Auto reed op dat moment nog goed maar ik merkte wel dat hij er langer over deed voordat hij aansloeg bij starten. Gelukkig was ik nog in Nederland dus ik naar een universele garage (Renault had geen tijd....)
Na enig onderzoek kwam eruit dat er een nokkenassensor kapot was. Het was diegene waar je gemakkelijk bij kon (als je voor de auto staat en naar het voorruit kijkt degene rechtsvoor).

De sensor vervangen, foutcodes gewist en direct op vakantie. De hele weg heeft de auto het prima gedaan. We zijn in 1 ruk naar Spanje gereden, 1:10, 1400km. Wel zwaar beladen.

De eerstvolgende dag startte de auto wederom slecht. Ik moest 3 a 4 keer starten alvorens hij aansloeg en elke dag lijkt het wel moeizamer te gaan. Soms moet ik een paar keer op het gaspedaal drukken om hem aan de praat te krijgen, soms vol gas tijdens starten. Dan ruik ik benzine en ik heb ook al een keer meegemaakt dat hij volgens mij op 5 cilinders liep gedurende 30 seconden.

Als de auto eenmaal loopt dan kan ik gedurende de dag prima starten en rijden. Ik kan uren de auto parkeren en daarna zonder problemen starten. Ook loopt de motor mooi rond.

Het lijkt dus wel alsof hij geen brandstof krijgt als hij koud is of als hij minimaal 12 a 16 uur stil heeft gestaan. Alsof er een leiding is die langzaam leegloopt o.i.d. (klep? Motortje defect?)

Ziet iemand een verband in dit verhaal? Ben een beetje bang dat hij op een dag helemaal niet meer start.

Misschien niet onbelangrijk te melden; ik kreeg de indruk dat de Renault nokkenassensor niet leverbaar was en dat er een Nissan sensor gebruikt is. Reparateur denkt over de telefoon aan een bobine maar dan zou hij toch beroerd moeten lopen (als hij loopt)?

Groetjes,
Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door Renault47 »

probeer de auto te laten uitlezen bij een Renault dealer, die daar hopelijk een beetje in de buurt zit. Zou bv. best een sensor in het inlaattraject kunnen zijn, die een verkeerde waarde doorgeeft. Juist omdat je bij het slecht starten soms benzine ruikt, denk ik niet aan een brandstof(toevoer)probleem.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Autogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2016 08:17
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door Autogek »

Hoi,

heb de auto naar een Renault garage gebracht. Uit laten lezen en hij kwam tot de conclusie dat het onderdeel op de foto vervangen moest worden. Het betreft het onderdeel links van de olievuldop waar een groene connector op zit.
Helaas was dit niet de oplossing en ben ik weer huiswaarts gekeerd....

Iemand nog ideeen?

Groet,
Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



espace 3.0 dci
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door espace 3.0 dci »

Hoi ik heb momenteel bijna hetzelfde probleem met mijn 3.5 v6.
De mijne start direct maar zodra die warm loopt of zo een na half uur rijden slaat ie af.
Melding is emissie en inspuitsysteem.
Heb eigenlijk de auto zo gekocht met dat probleem.
Vorige eigenaar heeft de bougies luchtmassameter en bobine vervangen allemaal nieuw.
En heb 6 nieuwe injectoren meegekregen.
Uit ervaring dacht ik aan een van de sensoren namelijk krukassensor nokkenassensor mapsenseor of een van de sonde op de uitlaat systeem.
Want als ie afslaat Brand de oranje spiraal teken.
Dan gaat ie echt niet starten tot dat ie afgekoeld is.
als die spiraal teken niet meer op de display verschijnt.
Dan start ie direct en rijdt de auto perfect.
Ik kan je niet direct zeggen wat de oorzaak is omdat ik vrijdag de auto heb laten uitlezen bij een universele garage.
Er kwam uit dat de krukassensor en mapsenseor vervangen moeten worden.
Ik dacht begin met de krukassensor die heb ik besteld zal volgende week binnen zijn.
Ik denk wat jij ook hebt is een elektrisch storing.
Succes verder we horen het als die opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Autogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2016 08:17
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door Autogek »

Update: Het bleek achteraf een verkeerde nokkenassensor te zijn.... Er was er eentje geplaatst van NISSAN (die was toen leverbaar en ik MOEST op vakantie de volgende dag) en dat was achteraf een verkeerde beslissing.
Ik meldt dit nog even voor eenieder die ooit nog een gelijkwaardig probleem ervaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



martincc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2017 09:32
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door martincc »

Wat is het verschil tussen een Nissan en Renault dan? Het is toch een Nissan motor? Wel goede tip om te weten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door c7rl »

espace 3.0 dci schreef: 04 sep 2016 18:22 Hoi ik heb momenteel bijna hetzelfde probleem met mijn 3.5 v6.
De mijne start direct maar zodra die warm loopt of zo een na half uur rijden slaat ie af.
Melding is emissie en inspuitsysteem.
Heb eigenlijk de auto zo gekocht met dat probleem.
Vorige eigenaar heeft de bougies luchtmassameter en bobine vervangen allemaal nieuw.
En heb 6 nieuwe injectoren meegekregen.
Uit ervaring dacht ik aan een van de sensoren namelijk krukassensor nokkenassensor mapsenseor of een van de sonde op de uitlaat systeem.
Want als ie afslaat Brand de oranje spiraal teken.
Dan gaat ie echt niet starten tot dat ie afgekoeld is.
als die spiraal teken niet meer op de display verschijnt.
Dan start ie direct en rijdt de auto perfect.
Ik kan je niet direct zeggen wat de oorzaak is omdat ik vrijdag de auto heb laten uitlezen bij een universele garage.
Er kwam uit dat de krukassensor en mapsenseor vervangen moeten worden.
Ik dacht begin met de krukassensor die heb ik besteld zal volgende week binnen zijn.
Ik denk wat jij ook hebt is een elektrisch storing.
Succes verder we horen het als die opgelost is.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had vorig jaar al probleem met slecht starten zomers. Dit jaar komt er nu bij dat de auto tijdens rijden of stationair lopen afslaat. Melding inspuiting controleren en vandaag melding inspuiting controleren en emmisie systeem.
Het lijkt erop dat ie verzuipt tijdens starten ruikt het naar benzine. Auto is 100% dealer onderhouden en alles gehad ( espace iv phii 2006 3.5v6 260.000 km. Dus ook bougies bougie kabels omdat ie vorig jaar op 5 cylinders soms liep.

Dus wat was uw oplossing ?
Ik hoor krukas en nokken as sensor? Temperatuursensor?

Toegevoegd in 1 uur 49 minuten 7 secondes:
Anwb maar gebeld ivm zelfde probleem:
Nokkenas positie sensor probleem p0340:
IMG_4015.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



tebbie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2016 20:14
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door tebbie »

Hoi. De mijne start zo nu en dan ook slecht. Je moet dan een beetje gas bijgeven en dan is er niets aan de hand.
2 jaar geleden viel de motor zodra hij goed warm was uit . Dat was de krukassensor. Ik heb zoiets van. Vervang gewoon de sensoren waar je goed bij kan want als je hem moet laten uitlezen bij de Renault en ze gaan dan nog eens verder onderzoek doen dan ben je evenveel kwijt of zelfs nog meer. De nokkenas sensoren kan je ook goed bij . Dan kan het daar in ieder geval niet meer zo snel aan liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: HELP: Slecht starten Espace IV 3.5 V6

Bericht door c7rl »

Tis gefixed zal krukas senso ook preventief laten vv
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht