Batterij kopen


Topic author
bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Batterij kopen

Bericht door bertuz »

Veel Zoe rijders zijn tevreden over de accu lease constructie. Ik als nieuwbakken Zoe rijder koop de accu liever.
Zeker bij grotere jaarkilometrages zal koop uiteindelijk een stuk voordeliger kunnen zijn.

Werikw maakte afgelopen week al bekend dat er mogelijkheden tot koop van het accupakket komen. Ik moet zelf mijn huurcontract nog rond maken. Ik wil natuurlijk geen langlopende lease als ik over een paar maanden kan kopen.

Ik heb van RCI bevestigd gekregen dat kopen mogelijk wordt, maar dat de details nog moeten worden uitgewerkt. Einde jaar? Of nog later...

Het lijkt me dat voor diegenen die koop ook wenselijk vinden het ook handig is om zaken voor te bereiden.

Ik geef een schot voor de boeg, niet in de laatste plaats uit eigenbelang uiteraard. Kritische noten en aanvullingen zijn zeer welkom

- wat wordt de nieuwprijs van de accu (ca 6000 Euro?)
- wat zijn/worden de garantiebepalingen voor de accu? (moet al wat bekend zijn uit Noorwegen en Engeland)
- hoe wordt de waarde van een accu in een occasion bepaald; afhankelijk van leeftijd, kilometrage, gemeten kwaliteit. Wordt de prijs onderhandelbaar?
In Noorwegen is de accu onlosmakelijk verbonden aan de occasion, nu gaan er accu's verkocht worden die in jouw auto zitten of die van de buurman
- bij wie laat je het beste een gekochte accu testen/ onderhouden/ repareren
- het lijkt er hiermee op dat aan het einde van je lease-contract je een nieuwe accu koopt en daarmee je auto een upgrade geeft: zie ik dat goed?
- in dat laatste geval wordt het oude model accu snel een stuk goedkoper (als alles marktwerking wordt)
-
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Als je de accu wilt kopen is dat nu al mogelijk bij uitzondering.Vraag gewoon bij Rci om verkoop van de batterij dan dienen zij dit verzoek in Frankrijk in.Ik heb al een prijs doorgekregen alleen ze vragen er belachelijk veel geld voor.Ze vragen zelfs meer dan een nieuwe accu in Engeland kost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door PieterZoe »

Op dit moment zou ik even pas op de plaats maken. Er is een gerede kans dat de huidige tractiebatterij kan worden omgeruild voor een exemplaar met grotere capaciteit. Wat de kosten en voorwaarden worden, is nog niet duidelijk. Het zou me niet verbazen als er dan ook een koopoptie komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Precies! Zelfs "the horses mouth" (RCI) zegt dat. Er is de afgelopen 3 jaar veel veranderd. Even kort door de bocht: van een gemiddelde houding "Wat? Dat zijn laptop batterijen. Die zijn in twee jaar he-le-maal naar de haaien, dat weet iedereen!" naar "Een net bestuurd battery-pack kan zeker 7 jaar binnen specs mee, en waarschijnlijk nog veel langer als je de lat wat lager legt".

Ook beginnen kleine bedrijven de accupakketten om te bouwen. Het kan niet lang duren of er komen alternatieve packs op de markt.

Daarmee verandert de markt, de acceptatie, de omgeving. Renault zal op die gewijzigde marktomstandigheden reageren, en ik neem aan tamelijk snel: onzekerheid stagneert meestal de besluitvorming van de consument.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

De koopoptie komt er zeker volgendjaar,dit heeft Rci tegen mij gezegd.Ik vraag me wel af of de grotere accu ook in de huidige zoe komt.Ik weet dat Nissan ook heeft gekeken of ze de oude Leaf konden voorzien van de nieuwe 30 kWh batterij maar ze liepen toen tegen allerlei problemen,zoals het gewicht van de nieuwe accu die 21 kg meer weegt als de oude 24 kWh.Dus ik neem aan dat Renault hier ook tegenaan loopt als zij een accu willen plaatsen die het dubbele aan kWh heeft als nu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Renault heeft ook de verkeerde weg gekozen vind ik,de weg van alleen huur.Ze hadden 2 wegen moeten kiezen,je huurt de batterij of je koopt hem.Alleen de huuroptie aanbieden was niet goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Ik denk dat Renault helemaal niet de verkeerde weg heeft gekozen. De ZOE is de best verkochte BEV in de markten waar ze concurreren. QED. Sterker nog, ik denk dat ze drie jaar terug precies de juiste keuze hebben gemaakt. Zoals ik eerder beargumenteerde is het de vraag of het NU de juiste keuze is, en zoals je aangeeft wordt daar dus duidelijk aan gewerkt.

De vergelijking met de Leaf gaat niet helemaal op. Andere batterijchemie. Gevoeliger voor temperatuur. Andere koeling. Andere lader. Zonder verder feitelijke informatie te hebben gok ik dat de allereerste ontwerp-eis voor de nieuwe batterij is dat hij plug-in vervangbaar is met de huidige. Gezien de ontwikkeling in cel technologie en wat er daar nu op de markt komt is dat ook wel haalbaar.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

We gaan het zie of de grotere accu in de huidige zoe komt.Hoe verklaar je dit? http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/renault/zoe/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Nederland is volstrekt niet representatief voor alle ZOE markten. De subsidie-regelingen hier hebben een zeer ongewenst bij-effect wat we allemaal op de weg kunnen zien (need I say more eh? eh?)

De regelingen in o.a. Noorwegen, Frankrijk en Duitsland werken totaal anders en hebben dus ook een andere uitwerking. In de markten waar de ZOE wordt verkocht (dus opgetelt) staat ze op nummer één, vóór de Leaf en de model S. Ben even te lui om het op te zoeken.

Het meest verkochte merk wereldwijd is weer zo eentje in de categorie "the biggest brand you never heard of", BYD, maar die maken dan ook een ratjetoe aan voertuigtypes.

Glazen bol: met de hype rond de model 3 en de bredere notie dat BEV's de toekomst zijn, durf ik zeer te betwijfelen of de ZOE deze koppositie zal behouden. Ik durf ook te beweren dat Renault na al deze inspanning niet van plan is het gevecht niet aan te gaan.

Tenslotte een volstrekt subjectieve zeik-opmerking: alles wat in autoweek staat kan ik, ook na hard proberen niet serieus nemen, ook niet een beetje.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterij kopen

Bericht door Nivve »

Referentie is bijvoorbeeld dit:
http://ev-sales.blogspot.nl/2016/06/eur ... 16_29.html

Loopt niet ver uit elkaar die leaf en Zoe.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door bertuz »

Bedankt voor jullie reacties.

Wat mij betreft gaat dit onderwerp over 'waar op te letten bij kopen accu ' eventueel 'waar op te letten bij kopen nu met de intentie later de accu te kopen'. De discussie over wel of niet kopen is al op een andere plek uitgebreid aan de orde.

Belangrijke vraag is of je zonder problemen je lease-contract kunt beeindigen als je over wilt gaan tot koop. Immers op het moment dat de lease-contracten werden afgesloten was er geen optie tot koop en daarmee ook geen noodzaak tot opzeggen anders dan bij afstand doen van de auto (verkoop of total loss).
Ik ben wel benieuwd of mensen hier en indicatie kunnen geven van de prijs die RCI in gedachten heeft voor gebruikte accu's; bijv twee jaar oud, 25000km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Belachelijk hoge prijzen van rond de €8000.In Engeland kost de auto met accu 5000 pond meer,dat is €6000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Batterij kopen

Bericht door fivari »

Voor de verkoop van de verschillende elektrische wagens per land, per jaar kijk ik altijd hier: http://www.eafo.eu/vehicle-statistics/m1
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door PieterZoe »

Dit is ook een aardige info bron. Als je je inschrijft (gratis) krijg je nog meer info

http://www.ev-volumes.com

Overigens, zonder de discussie te heropenen: Renault heeft bij de lancering van de Zoe gezegd dat een van haar doelen was om ook bij de productie van de auto naar zero waste te streven. Renault wil de batterij verhuren zodat deze op het einde van de levensduur (SOH 75%) kan worden hergebruikt in andere toepassingen en uiteindelijk kan worden gerecycled. Je zult dus nooit een goede prijs gaan betalen voor de batterij in een koopsituatie omdat Renault hier niet in geïnteresseerd Is (ontmoedigingsbeleid).

Het principe is eigenlijk simpel:
- de batterijhuur is intrinsiek onderdeel van het Zoe-concept. Koop je een Zoe dan kies je voor batterijhuur
- wil je graag een batterij kopen dan kies je voor een andere auto



Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

De batterij kan toch in alle situaties worden gerecycled zowel bij huur als koop,je gooit de accu toch niet in de container.Waar je hem maar inlevert of verkoopt of wat dan ook hij kan altijd gerecycled worden.Ik ben blij dat Renault nu 2 wegen gaat kiezen om mensen die de accu willen kopen ook tegemoet te gaan willen komen.

Ik weet dat hier genoeg mensen zijn die batterijhuur helemaal geweldig vinden en dat mag je vinden.Voor de mensen die willen huren blijft het ook zeker wel.Maar voor anderen komt de optie tot koop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterij kopen

Bericht door Nivve »

Ontmoedigingsbeleid is ook mijn theorie. Nu hebben ze namelijk twee maal een inkomen op de accu's:
- Leaseprijs die de accu volledig terugbetaald tot hij afgeschreven is voor de Zoe
- Gratis accu's (want al terugverdiend) om vervolgens in een thuisaccu te stoppen en dat te verkopen.

Als ze de accu's dan verkopen (en dus de tweede verdienoptie wegvalt) zullen ze dus minder inkomen hebben, oftewel je moet dan meer betalen dan de oorspronkelijke kosten (net als vervroegd aflossen; boeten erbij omdat het bederving van toekomstige inkomsten is).

Misschien klopt er geen hout van, maar dat is wat ik dacht over hun beweegredenen.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Je kunt die redenatie natuurlijk ook omdraaien: een 75% SOH accu is gewoon nog geld waard in een stationaire toepassing. Ik weet niet meer precies het bedrag waarvoor de batterij is verzekerd maar dat was behoorlijk hoog (zeg maar even de "echte prijs").

In een huuroptie betaal je in theorie het verschil tussen de aanschaf en de restwaarde (plus risico, plus financiering, plus commerciële marge). Het is goed mogelijk dat de huuroptie voor de meeste rijders gewoon een betere financiële optie is. Overigens ben ik het eens: hoe meer keuze, hoe beter.

Waar het verhaal ingewikkeld wordt is dat de waarde van mobiel batterij-pack door de snelle ontwikkelingen razendsnel afschrijft. De hele premisse van "een grotere accu kunnen we meer geld voor vragen" gaat misschien niet eens op. Daarbuiten stroomt water altijd naar de laagste plaats. Als het te duur wordt komen er concurrenten in alle soorten en maten, lees, andere fabrikanten, battery-rebuilders, battery-OEM's, en vast nog veel meer die ik nog niet heb bedacht. Het idee van (succesvol) uitmelken blijf ik een vreemde vinden in een open markt, tenzij je geloofd dat alle ZOE rijders sufferds zijn. Dat zijn er dan wel veel ;-) .......

http://www.autoblog.com/2016/07/20/niss ... ws-europe/

(uit ZOE in de media thread)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Dit is precies waar ik heen wil Zoe2goe.Als de accu je eigen bezit is en hij minder geschikt meer is voor de Zoe dan zou je hem ook voor zonnepanelen kunnen gebruiken on je eigen stroom in op te slaan.Als je de accu huurt dan heb je de accu betaald als hij aan vervanging toe is.De accu houd altijd een restwaarde als hij niet meer geschikt is voor de Zoe maar je word de eigenaar nooit van de accu bij huren.De vraag is natuurlijk hoeveel de accu nog waard zou zijn als hij vervangen dient te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterij kopen

Bericht door Zohra »

@werikw Ook niet komen janken dan, als je na laat ons zeggen 6 jaar een nieuwe (dure) accu moet kopen voor een auto die dan al heel wat in zijn marktwaarde verloren heeft . Ik zie je advertentie al staan paar jaar later: " Te koop: Zoe 8j oud , batterij zo goed als nieuw...."
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Zohra ga jij maar lekker huren,je hebt vast ook een huur huis.Is veel gunstiger als kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Heren, houden we het even gezellig? Voor de een is huren fijner, voor de ander koop (zodra dat kan). Fijn als er keuzes zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterij kopen

Bericht door werikw »

Zoe2goe wat mij betreft wel,Zohra komt met zo'n opmerking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterij kopen

Bericht door Hachy »

Ah, geen sorry natuurlijk maar een klassieke 'jamaar hij begon ermee' :')

Ik denk ook ontmoedigingsbeleid. We gaan het wel zien met die nieuwe accu.
@Bertuz, gewoon huurcontract voor 1 jaar doen, heb ik een paar maanden geleden ook gedaan. Ontwikkelingen gaan zó snel dat je niet aan een 2/3 jarig huurcontract vast wilt zitten (ja dat is wel wat duurder I know)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Zojuist kreeg ik een foto binnen (ik kan hem helaas nog niet delen maar hoop dat dat binnkort mogelijk is) van een particulier omgebouwd battery pack van een ZOE naar 43 kW. Tot mijn verbazing hebben ze cylindrische cellen gebruikt, a la Tesla. Wel echt SUPER vet! Ik weet verder nog niets over chemie, koeling, etcetera.

Zoals ik al eerder beweerde: water stroomt naar het laagste punt. Als er markt is die niet door de OEM wordt bedient, ontstaan er vanzelf oplossingen elders.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterij kopen

Bericht door Hachy »

Woooot gaaf zeg, jammer dat je die foto niet delen kan!!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door AlexZoe »

Gaaf zoe2goe ! ben erg benieuwd naar de test resultaten hiervan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterij kopen

Bericht door Hachy »

Yeah it giet oan haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door BB-One »

Dat biedt perspectief! Ik zou zeggen alle huurcontracten bij renault terug naar 1 jaar zodra het kan. En afwachten wat de testresultaten zijn. Voordeel hiervan is enerzijds (voor de liefhebbers) een koopaccu, en anderzijds minder slijtage van de accu's want 1. je zult minder vaak de accu leeg rijden en 2. minder vaak snelladen (al is het de vraag of dat 'echt' slecht is voor de accu's)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door Ad van der Meer »

Ik meen te zien dat de accu lucht gekoeld blijft... :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door BB-One »

Ze kunnen natuurlijk niet zomaar het systeem van de Zoe aanpassen en er een andere koeling op maken? Waar moet je die extra apparatuur dan kwijt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Batterij kopen

Bericht door daf55 »

En daarbij, Renault kan op afstand je Zoe "uit"zetten, maw het laden blokkeren?

Als je een jaar contact zou hebben, en na dat jaar niet meer betaald, heb je er nog niets aan. Je moet de blokkering zien te voorkomen. En dat gaat vast geld kosten?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door zoe2goe »

Natuurlijk blijft de accu luchtgekoeld. Super slim systeem helemaal geïntegreerd met de A/C. Bovendien zit die ventilatie en koeling buiten het batterij-pack.

Renault heeft de DRM functie officieel ontkent, maar er zijn blog-posts opgedoken die het tegendeel suggereren. Dat kan ook een interpretatiefout van de de dashboard-melding zijn geweest. Hoe dan ook, als je daar bang voor bent is de oplossing simpel: TCU verwijderen.

Ik ben er van overtuigd dat als er (door verondersteld uitblijven van actie door Renault) een markt ontstaat, deze functie snel omzeilt zal worden, immers, dan zijn er "second source" batterij-controllers (de zogenaamde LBC's) nodig. De huidige LBC schijnt overigens van LG-Chem zelf te komen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door bertuz »

@ Hachy en anderen

Ik heb de tijd genomen om te beoordelen welke contractduur het beste was om over te kunnen gaan op kopen

Indien kopen een optie wordt kan het je 'eigen' 2e hands zijn of een nieuwe (evt nieuw model) denk ik zo.
Ik heb besloten om voor een meerjarige lease te gaan, puur vanwege de kosten en de intentie te blijven rijden.
Ik heb via de mail laten weten dat ik graag een accu wilde kopen en dat de mogelijkheid tot ontbinden van de lease op de koopvoorwaarde niet was opgenomen. Het contract kan wel tussentijds worden beeindigd met wederzijds goedvinden, maar dan moet ik specifiek met 1 partij de koop overeen komen. Ik wil echter vrij zijn de accu evt elders aan te schaffen mocht die mogelijkheid zich voor doen.
Ik heb daarom ' de mogelijkheid tot koop van een accu' opgenomen op het contract, verwijzend naar de e-mail wisseling - als mogelijkheid voor mij het leasecontract op te zeggen. Het contract getekend en opgestuurd en is akkoord bevonden.

Overigens vernam ik onlangs (Bleeker) dat evt overnameprijs van de 'eigen 2e hands' heel redelijk zal uitvallen. We zullen het zien

Ik rij erg prettig, 12,7 KWh/100km
99%eco modus; 20% snelweg; ik ga zeker nog een keer een nieuwe accu nodig hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen

Bericht door bertuz »

Kan iemand mij vertellen of het hier om dezelfde aangepaste accu gaat als de accu waar Zoe2goe een foto van plaatste?

https://speakev.com/threads/3rd-party-z ... one.19145/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht