Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door jan1956 »

Ondanks "simulcast" instelling en exact overeenkomende voorkeurstoetsen schakelt de radio niet van DR naar FM bij wegvallend signaal.
Verplicht om zelfs mijn vaste dagelijkse routes van gesproken instructies te voorzien, omdat anders ook de gesproken waarschuwingen voor flitsers niet meer gehoord kunnen worden.
Sinds juli 2016 rondrijden met een kaart uit mei 2015, waardoor de navigatie dagelijks de weg kwijt is, omdat de door mij te passeren omleiding als sinds juli 2015 niet meer bestaat.
Dagelijkse waarschuwing voor mobiele flitser op dezelfde plaats, terwijl deze er hooguit 1 x per 2 maanden staat.
Melding van "verminder uw snelheid", soms pas te verwijderen door bij een rood stoplicht snel de motor uit te zetten en opnieuw te starten.
En dan per jaar 49 euro voor de live traffic/mobiliteit en 85 euro voor 2 kaartupdates per jaar betalen.
Ik heb mijn TomTom met 4 x per jaar een gratis kaartupdate (momenteel mei 2016), live traffic en 30 euro per jaar voor flitsermeldingen weer vast geïnstalleerd. Rijd fantastisch!
Renault, wanneer wordt R-link 2 nu eens echt een goed werkend systeem? Tot heden is de conclusie: "Jammer" en heeft dat ongetwijfeld consequenties voor volgende auto's.
Ik hoor het graag!
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door rvdgaag »

Ik zou je bericht aan Renault klantenservice sturen want ze lezen hier niet mee.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door jan1956 »

Je hebt helemaal gelijk, maar renault accepteert op het contactformulier niet meer dan 300 tekens. Daar past mijn klacht/vraag niet in, en de ervaring leert dat de standaard antwoorden van Renault niet snel tot oplossingen leid. Met de tomtom die ik nog had liggen, heb ik mijn probleem grotendeels opgelost, maar ik wilde het probleem hier toch laten weten. Begrijp me niet verkeerd, de auto (Kadjar) rijdt fantastisch. Ik hoop alleen dat dat ook nog voor de R-link gaat gelden.
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door rvdgaag »

klantrelaties@renault.nl moet je hebben. Wel je kentekennummer erbij zetten anders poeieren ze je af.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door jan1956 »

Dank, zojuist gedaan! Zal het antwoord posten.
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pol2711
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 19:58
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door pol2711 »

melding 'verminder uw snelheid' is idd ergerlijk als je tussen Utrecht en den Haag een stuk 130 mag en zij dat maar blijft roepen... 'verminder uw snelheid'. Ik kan wel terugroepen 'nee trut, ik mag hier 130' maar dat helpt niet echt :D
Ik heb ontdekt dat als je 2x dat witte blokje (links in scherm) met die waarschuwing aanraakt, die waarschuwing weg is en ook die ergerlijke stem. Gelukkig niet permanent. Bij een volgende trajectcontrole gaat ze weer vrolijk roepen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door jan1956 »

Vanmiddag gebeld door Renault. Blijkt dat er naast de update van februari/maart in juni/juli nog een systeemupdate is verschenen, die enkel door de dealer kan worden uitgevoerd. Die is er zojuist nog op gezet, dus nu maar testen of problemen zijn opgelost.
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door FatalZero »

Fijn om te lezen dat Renault actief R-Link 2 continu aan het verbeteren is!

Een foutje is in de complexe entertainmentsystemen haast niet meer te voorkomen, is helemaal niet erg zolang de fabrikant de fout erkent en aan de slag gaat om het op te lossen! Het stelt mij als toekomstige Talisman rijder heel erg gerust. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door jan1956 »

Het probleem met het simulcast overschakelen van DR naar FM is met de update inderdaad opgelost, maar daar is helaas ook alles mee gezegd.
De navigatie blijft een ramp.
Dagelijkse melding van mobiele flitsers (dagelijks op dezelfde plek) die er niet zijn, het bijbehorende verzoek om snelheid te minderen, een kaart van medio 2015 wat dagelijks tot "herberekenen route" leidt, en het feit dat je altijd de route-instructie aan moet hebben staan om ook flitsermeldingen te horen.
Daarnaast heb ook ik, net als zo vele anderen zo te lezen, last van de voorgestelde (ongevraagde) omleidingen die tot veel langere routes leiden.
Ik mag hopen dat de eerstkomende update nu ook een "echte" update is.
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door Alderaan »

Ik heb van alles gedaan om de file meldings problemen (niet accuraat) en route omleidings problemen op te lossen samen met mijn dealer en renault. Om een lang verhaal kort te maken. Renault geeft toe dat het NIET goed werkt op alle auto's. Dat ze er mee bezig zijn. Dat er in Dec/Jan een nieuwe update komt die mogelijk de problemen oplost maar niet zeker.
Mijn advies meld alle problemen die je hebt bij je dealer en bij Renault naar mij toe deden ze in het eerste geval net alsof er geen probelemen bekend waren. Volgende week wordt mijn TCU data module vervangen, ik denk dat dit niets oplost maar het kan geen kwaad. Helaas moet ik dan zelf weer gaan testen of het werkt, want ook dat gebeurt niet. De dealers hebben geen software of middelen om R-link te testen. Mijn auto is een Megane GT van Mei dit jaar met de laatste firmware en kaarten.

Wat werkt er bij mij niet goed:
File meldingen lopen achter, soms klopt het meerstal niet
Omleidingen slaan nergens op.
Flitspaal meldingen zijn niet up-to-date.
Radio DAB gaat vaak vertraagd aan.
Zender up-down radio via wieltje werkt soms niet.
Telefoon belt zichzelf via r-link2 als je home button op iphone indrukt
Telefoon verbonden via usb verliest vaal verbinding terwijl muziek blijft spelen maar op scherm meld hij geen verbinding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door groen_duiven »

@djw:
In je opsomming van wat er niet goed werkt staat ook deze regel:
Telefoon belt zichzelf via r-link2 als je home button op iphone indrukt


Er zijn meer mensen met dit probleem (ook ik), maar het is maar de vraag of dit een R-Link probleem is, of een apple probleem.

Zie ook:
rlink-versus-ios-10-t23683.html
en
https://discussions.apple.com/thread/7675979


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door DHL »

Apple probleem, kwam na update van Apple. Ook moeilijkheden om media via bluetooth te selecteren op je iphone kwamen na update. ik heb dit ook in mijn wagen van een ander merk...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door Alderaan »

Home button issue kan inderdaad en Iphone Issue zijn. De rest zeker niet.

Het niet goed updaten van de traffic info is een Renault probleem. De informatie op mij Iphone tomtomgo app is wel up to date.
Dit is wat renault zelf meld op hun site over hun traffic info systeem:

Het Pack TomTom Traffic en Connectivity is een complete oplossing om verbonden te blijven en u het leven gemakkelijker te maken. Het omvat een zeer nauwkeurige verkeersinformatiedienst en geeft u via de R-Link Store, net als op uw smartphone, toegang tot tal van handige apps.

TomTom Traffic: geeft u nauwkeurige verkeersinformatie die om de twee minuten, of zeven keer vaker dan met gelijk welke andere oplossing, wordt bijgewerkt. Vermijd files en weet hoe laat u op uw bestemming aankomt. Vanaf nu rijdt u elke dag en slimmer, waar u ook naartoe gaat.

Nou een ding is zeker de traffic info is NIET real-time en Niet up to data, de omleidingen slaan nergens op. In mijn auto is
Het systeem totaal onbetrouwbaar. Ik ben nog steeds aan het onderhandelen met de dealer hoe dit op te lossen. Die natuurlijk ook met zijn rug tegen de muur staat omdat het een probleem is wat in de R-link software zit of in de servers die de data aanbieden. Renault NL zegt dat ze afhangkelijk zijn van Renault in frankrijk, en ik als consument kan dan maar hopen dat het ooit gaat werken..... daar ga ik het natuurlijk niet bij laten zitten... iets willens en weten verkopen waarvan je weet dat het niet werkt vind ik niet kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Wanneer werkt het zoals je mag verwachten?

Bericht door DHL »

Ja, u heeft gelijk... ik doelde enkel op het bluetooth en home button probleem als fout van Apple (naar mijn sterkste vermoeden).
Als ik het begrijp is de navigatie er niet op verbeterd. Mijn Espace V was toch vrij accuraat met zijn livediensten. Maar ook niet 100 procent.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht