Subwoofer Talisman

Plaats reactie

Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Buikpijn »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Viel mij ook op dat er alleen een hoog en laag regeling opzat. Door een eigenaardige/allergische reactie van de dealer heb ik er geen proefrit in gemaakt. (auto elders besteld door LM, dan geoffreerd, terwijl ik daar meteen vanaf het begin openheid over had gegeven).

Toen ik in de showroom in de auto zat vond ik het geluid redelijk neutraal op de voor mij onbekende muziek (iets wat je eigenlijk niet goed kan beoordelen, omdat iedere opname erg verschilt).

Ik zal eens kijken of er nog wat verbetering te halen valt uit de standaard installatie. Wellicht is het een tweeter die te laag ingesteld is en te hard speelt, het zou mij niets verbazen als dat in dit geval het/een probleem is.

Bij mijn vorige auto stond de tweeter 8db te hard en is het kantelpunt (simpel 6db/oct) met een goede 4khz opgeschoven.

Mijn uitgangspunt is dat het neutraal moet klinken. (natuurlijk) Voor in een auto met actieve geluidsonderdrukking zou de laagweergave ook neutraal kunnen (normaal mik je op een oplopend laag, bij actieve geluidsonderdrukking zou dit niet nodig hoeven zijn)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Ghia »

larsdijkstra 16v schreef:
Ghia schreef:Helaas ben ik ook niet tevreden over het Bose-systeem. Mijn Mondeo MK4 had een veel voller en dieper geluid. :(
Heb je het niet getest tijdens de proefrit?
Tja 'testen' ik heb een stukje van 5km 'mogen rijden. En daarbij heb ik me vooral geconcentreerd hoe stil de wagen was.
Ik ging ervanuit dat een Bose-installatie ècht de moeite was, zeker al helemaal omdat die voor de talisman ontworpen is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bacoman
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 sep 2016 12:43
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Bacoman »

Mee eens buikpijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Besteld (deze maand geleverd): Renault Talisman Estate intens 110 Automaat DCI Noir, Renault Innovation Pack, Panoramisch glazen schuif-/kanteldak, Pack Easy Park Assist

Kijk ook als je een Estate rijd op Facebook pagina Renault Talisman Estate (stuur daar je fotos en desnoods filmpjes heen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kawakees
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:45
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Kawakees »

Buikpijn schreef:Viel mij ook op dat er alleen een hoog en laag regeling opzat. Door een eigenaardige/allergische reactie van de dealer heb ik er geen proefrit in gemaakt. (auto elders besteld door LM, dan geoffreerd, terwijl ik daar meteen vanaf het begin openheid over had gegeven).

Toen ik in de showroom in de auto zat vond ik het geluid redelijk neutraal op de voor mij onbekende muziek (iets wat je eigenlijk niet goed kan beoordelen, omdat iedere opname erg verschilt).

Ik zal eens kijken of er nog wat verbetering te halen valt uit de standaard installatie. Wellicht is het een tweeter die te laag ingesteld is en te hard speelt, het zou mij niets verbazen als dat in dit geval het/een probleem is.

Bij mijn vorige auto stond de tweeter 8db te hard en is het kantelpunt (simpel 6db/oct) met een goede 4khz opgeschoven.

Mijn uitgangspunt is dat het neutraal moet klinken. (natuurlijk) Voor in een auto met actieve geluidsonderdrukking zou de laagweergave ook neutraal kunnen (normaal mik je op een oplopend laag, bij actieve geluidsonderdrukking zou dit niet nodig hoeven zijn)
Weet niet wat het probleem is hoor ,ik vind die Böse set die er bij mij in zit geweldig klinken hoor. ik kan natuurlijk wel gaan lopen zeiken maar ben met de kids naar Italië geweest met de Talisman en het geluid was via de USB stick geweldig .
Misschien is dat het probleem bij jullie ,probeer het stickie eens !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door EagleForce »

Eens, heb ook heel goed geluid, hoog/laag behoorlijk instellen en een goede bron gebruiken. DAB is heel goed geluid, USB ook (mits goede kwaliteit MP3) en Spotify over Bluetooth klinkt ook als een klok. En ben ik echt niet snel tevreden over geluid, maar dit voldoet goed.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dullie2016
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2016 22:58
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Dullie2016 »

In vind het Bose systeem best ok, net als veel andere systemen (o.a. JBL of Denon) van andere volumemerken is deze erg gevoelig voor de kwaliteit van de input: goede MP3's geven een uitstekend geluid maar met een lagere bitrate klinken ze juist erg beroerd. En inderdaad, met Spotify of muziek van je iPhone kun je de bass nog wat extra tunen en heb je een perfecte sound. Zie het ook in het perspectief van de prijs (inclusief de R-Link2), een Harman Kardon of Meridian e.d. kosten vaak het dubbele of drievoudige...
Renault Talisman Estate Energy TCe 200 EDC Intens - Gris Cassiopée - Pack Rundleder Riviera Noir - Pack Winter Intens - Easy Life Pack - Renault R-Link 2 - Ruimtebesparend reservewiel - Verlichte instaplijsten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Hans C »

:D :D :wink: Een Meridian systeem is pas ok, deze week een ritje van dikke 1800 km gedaan met een Jaguar XF sportbrake D240 AWD, Dat was heerlijk, stick erin en laat REM, The war on drugs, Coldplay, het 6e metaal, en alle anderen maar klinken, heaven was near me en het hotel was ook ok :wink:
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door berenburg »

Lastige keuze of goede auto of goede stereo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door KooSIE »

Weet iemand al hoe die video beveiliging eruit te halen is ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Ghia »

ik vrees van niet, ben ook wel benieuwd :-)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door mrchivas »

Heeft iemand ook het probleem dat bij het afspelen van een video het geluid ontbreekt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dannybydigizoo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2018 14:59
Actief als: particulier
Locatie: Waalwijk

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door dannybydigizoo »

Bacoman schreef:Hallo allemaal,

Ik was niet zo tevreden over het geluid in de Talisman.
Hier zal niet iedereen het met mij eens zijn maar als muzikant luister je misschien ietsje kritischer en vond ik het BOSE systeem niet wat ik ervan had verwacht en al helemaal niet af te stellen.
Een grote tegenvaller vond ik persoonlijk dat er geen equalizer in de radio zit om het fijne af te stellen en je dus alleen bass/ treble kan stellen.

Mischien ben ik een zeikerd (zou best kunnen) maar mijn V60 hiervoor had dit wel en dat vond ik gewoon een fijn iets.
Met de optie BOSE had ik mijn verwachtingen misschien iets te hoog gezet.
De Subwoofer vind ik wel een verbetering maar niet optimaal want hij is niet apart te bedienen wat natuurlijk jammer is.

Al met al is mijn conclusie dat het een redelijk geluid heeft en het naar mijn weten met de naam BOSE wel beter had gekund, meerder mensen die de naam bose horen hadden wel meer van verwacht dus ben niet de enige :-(

Nogmaals dit is gewoon een mening van mij die ik met jullie wilde delen.

Ik heb nu omdat natuurlijk de bekabeling al bij de huidige subwoofer ligt een extra actieve pioneer subwoofer erbij gezet, die wel apart af te stellen is. met de hoge tonen voor en de lage tonen achter is het geluid wel degelijk beter geworden.

Verder ben ik een heel blij persoon en rijd de auto heerlijk en is het elke dag genieten !!

Vriendelijke groet een hele blije Talisman Estate rijder.

Ik zal op verzoek nog wat fotos en uitleg plaatsen.

Beste Bacoman,

Kun je aangeven hoe je deze subwoofer los het aangesloten? Ik heb gezien dat er één kabel naar de subwoofer loopt in het reservewiel en het lijkt me dat er ergens een versterker aanwezig is want dit is maar één signaal.

Hoe is het bij jou aangesloten en zit er inderdaad nog ergens een versterker verstopt?

Grtz.
Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door rvdgaag »

De Bose subwoofer is een passieve, er komt dus alleen een plus/min signaal draad aan, de conus is net 10 cm dus echt laag is daarvan onmogelijk. Wil je een andere sub erbij zetten voor meer punch dan moet er een versterker tussen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Ghia »

Thx voor de uitleg rvdgaag. nu begrijp ik waarom er geen diepe mooie volle bas uit het systeem komt.
Jammer dat met andere basisinstallaties dit wel kan. Op de duur went het wel (meer). :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dannybydigizoo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2018 14:59
Actief als: particulier
Locatie: Waalwijk

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door dannybydigizoo »

Maar indien ik een versterker wil aansluiten heb ik toch meer nodig dan 2 draden. Bij de meeste versterkers moet je 4 draden aansluiten, zowel 2 draden van linker en rechter speaker signaal.

Hoe kan ik dat dan het beste doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht