Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Trekhaak is relatief eenvoudig,wiellagers lukten ook en dat is meer werk.
De kabelset,tenminste een originele,klik je tussen de achterlichtstekkers. 7polig wel te verstaan.
13polig vereist dat er draden getrokken worden voor de voeding 12v/12v gescgakeld. Massa kan willekeurige bevestiging zijn,meestal thv achterlicht.
Afhankelijk waar je de trekhaak voor gebruikt,een klein aanhangertje of fietsendrager vereist geen continu spanning.
Even mezelf corrigeren,een 13polige klik je ook tussen de achterlicht stekkers enkel de mistlamp en voeding vereisen dan wat extra aandacht. Mistlamp ivm schakelaar in stekkerdoos,en voeding vanuit accu/zekeringkast.
Ben er toch ruim vijf uur mee zoet geweest, gelukkig was de trekhaak een koopje en stekkerdoos met bedrading nog redelijk.
Bumper heb ik maar voor het gemak eraf gehaald, las wel dat het zonder ook kon maar zonder brug geen doen
Wellicht al denk ik niet nog ooit een zelfde model Clio te kopen. Vind die nieuwe modellen wel wat hebben al las ik dat die motoren niet zo goed zijn als deze serie.
Net thuis met steigertje, auto had er moeite mee. Stalen steiger was denk ik nogal zwaar in gewicht in zijn vier ging het nog net op de vlakke weg
Gelukkig geen politie tegengekomen met me 17 meter lange span wat zeker te zwaar was voor me trekhaakje
CaravaN gekocht en met de Clio naar huis getrokken. Caravan weegt leeg 680 en max 900
Je zou zeggen dat hij dat gemakkelijk trekt maar moet in zijn 5de bijna planken om op de 90km te blijven. In zijn 4de gaat het wel maar dan rij je 80 anders maakt ie nogal toeren
Iemand ervaring met dit ? Of zou ik hem laten chippen en zo ja waar ?
Is het een 68pk variant? Dat houdt inderdaad niet over mbt vermogen icm caravan.
'Chippen' is natuurlijk mogelijk,of de motor zich goed houdt is in twijfel te trekken. Deze eerdere generaties k9k staan niet al te best te boek.
Nou slecht,slecht..Heeft al 3ton ervaring,wat al knap genoeg is.
Denk dat het onverstandig is de motor met deze ruime ervaring te chiptunen. Krukaslagers zijn bijv berucht.
Ja las ook ooit over rijden onder zijn toeren bv 50 in zijn 5 en dan vol gas optrekken........
Auto krijgt elke 10000km verse olie en filter en olie is van mannoil 5W40 welke volgens de adac niet onderdoet aan castrol
Ga toch eens kijken of er ergens een goedkoop bedrijfje zit die er wat meer pk uit kan persen
Hoi
Sta in Frankrijk en auto houd in en trekt niet meer. Na vervangen brandstoffilter lijkt het beter maar heb niet veel vertrouwen in de turbo want bij vraag vermogen rammelt er wat
Mijn vraag
Als de turbo uit zijn lagers begint te lopen gaat hij Dan niet blauwe rook geven uit de uitlaat ?
Kan het kwaad om door te rijden of kan ik beter de turbo afkoppelen en zo naar huis sukkelen om te voorkomen dat er stukken turbo de motor invliegen ?
Of kunnen er geen stukken de motor invliegen ?
Haal de luchtslang eens van de turbo en voel aan de turboas naar speling. Principe hoort deze spelingsvrij te zijn,als je de schoepen tegen het huis kan drukken is de turbo overleden.
Geheel afkoppelen is niet mogelijk daar uitlaatgassen de turbo altijd aandrijven.
Er kunnen wel degelijk turbo resten de motor binnendringen.
Mogelijk zit de oorzaak elders,bijv turbo aansturing,brandstofsysteem.
Loopt de auto wel op 4 cilinders?
Heb de egr stekker eraf gehaald en rijdt weer als een treintje . Alleen een storingslampje op dash, kan ik mee leven.
Trekken van de caravan zal de egr zwaar vervuild hebben, zal her chippen ook wel debet aan zijn
Inderdaad,zou vervelend geweest zijn te 'stranden' met de auto in Frankrijk.
De egr vervuilt constant,of dit nu enkel door de caravan/chippen komt is te betwijfelen.
Wellicht is deze door vervuiling vast gaan zitten,of enkel defect geraakt door ouderdom/slijtage.
Weer thuis, auto blijft rammelen maar ook lopen. Misschien iets anders als de turbo.
Het afdoppen van de egr heeft behalve een storingslampje op dash geen bijwerkingen integendeel het lijkt wel of hij beter trekt en rijdt, iig geen rook meer tijdens optrekken.
Morgen of zo die egr maar weer eens schoonmaken
Bijna 5000km getoerd in 4 weken met de caravan erachter en per ongeluk nog twee collen meegenomen op weg naar camping du col op 1700m hoogte, lekker toeven daar met de hitte beneden en de koele berglucht om te wandelen.
en daarna puffen in de vendee en bretagne via een der europa`s grootste bruggen
Heb de Clio ingeruild voor een Punto evo 13 multijet 2012, die kosten ook gen knoop. Kijken hoe het met dit ding gaat kwa onderhoud en kosten, geloof dat er al een ketting aan zit te komen
Moeders heeft de Fiat plat gereden, Auwdi erachterop met 60kmpu.
Nou is mijn oog gevallen op een Twingo 15 dci uit 2013. Zijn daar klachten over of problemen ?
Met de oude Clio liep de dci wel goed, nieuwe nooit mee gereden
De twingo dci is een leuk kattetje,pittig en zuinig.
Kwaliteit van het motorblok is verbeterd,maar uiteraard gaan er ook hieraan dingen stuk.
De auto zowel warm als koud starten,een hapering of laat aanslaan betekend dat er iets niet in orde is. Softwarwupdate was jaren geleden een oplossing,hoe het er nu voorstaat geen idee.
Onderstek is basic,dus makkelijk en goedkoop te relareren. Alhoewel er vrijwel niets aan het onderstel sneuvelt.
Distributieriem 6jaar/160dkm zo uit mijn hoofd,let erop of die gedaan is als die al aan de km's komt.
ha oke goede tip
Auto heeft er de kilometers voor 183000.
Heb tijdje terug de kess v2 gekocht en een autel maxi check (die fiat had trubbels met roetfilter) en ga de Twingo ook oppeppen. Nou las ik her en der dat van 85 naar 95 eco is en 115 zo`n beetje de top is van het oppeppen.
Klopt dat ?
Egr wil ik er ook uitschrijven met de Kess v2 das een fluitje van een cent ermee. Dpf mag niet meer van mijn vrouw want toen ik er die bij de Fiat uithaalde en uitschakelde stonk hij bij koude start en stoplichten als een oude diesel.
Kan je die softwarematig helemaal uitschakelen of moet er ook mechanisch iets dichtgezet worden. Bij de oude Clio had ik tijdens vakantie met caravan trubbels (zwart roken geen vermogen) en met het losmaken van de stekker was dat opgelost maar wel een melding dashbord
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut