CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Hoi allemaal,

Eerst even voorstellen.. Ik ben reeds 12 jaar "scenic-rijder" en enorm tevreden.
Ik vind het echt "waar voor je geld". Als je alles optelt en dan naar een ander merk gaat en hetzelfde wil.. Neenee, ben heel tevreden.

Heb dus zondag mijn opvolger besteld.. De grand-scenic Bose edition met alle toeters en bellen, levering 14/4... hard voor moeten sparen... Maar iets mag het hebben...niet?

Ik ben ook Apple gebruiker en las al vanalles over CarPlay.. ook bij de andere merken. Maar bij Renault is dat allemaal nog redelijk "wazig"... Vanaf 2017 zou het compatibel zijn... Is dat dan via een software-update op de R-link 2? Of gaat er in de nieuwe scenic nieuwe hardware zitten die het wel ondersteund? Heb de vraag aan Renault gesteld op Facebook.... ook zij konden het niet zeggen... gaat ondersteund worden.. maar weten niet wanneer??

Ik hoop toch echt niet dat ik een wagen bestel van 35K... dat ze binnen 2 maanden zeggen "Ah, die is besteld in januari? Tja, die ondersteund dat niet?"....

Zijn er personen die er reeds meer over weten? Mijn garagist was naar Parijs geweest naar het autosalon en heeft daar zelfs een demo van gezien. Dus ze zijn er wel volop mee bezig....

Groeten en maar aftellen nu! En merci voor de reacties!

Groeten

Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dag Stef welkom. Had je dan niet beter eerst alles kunnen uitzoeken voordat je een auto besteld?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door DHL »

Is dat niet voorzien voor rlink 3 ? En niet voor rlink 2 ?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Goedemorgen,

Merci voor de reacties. in bijlage heb ik de tekst gevonden die bij ons in de brochure staat.
Dus... dat ziet er wel goed uit.. Maar als ik het rechtstreeks vraag "vallen ze een beetje uit de lucht"... Dat vind ik zo raar.

Lars, Ik had zowiezo de scenic besteld... is mijn 5de al op rij. Sommigen verklaren me gek.. Maar ben altijd zeer tevreden?
Ik hou nogal van nieuwe toepassingen en technologieën op auto's, en bij Renault heb ik daar altijd (prijs-kwaliteitverhouding) mijn honger mee kunnen stillen.

Groeten

Stef

PS: ik heb de afbeelding in bijlage gestoken... weet niet hoe "rechtstreeks" in het bericht te plaatsen....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door wikkez »

dekwoje, had ik inderdaad ook gelezen. staat netjes in de brochure dus ik vermoed dat dit wel via een update komt.
vraagje, kon jouw dealer meteen een correcte datum geven? Heb pas ook een Bose Edition besteld maar over de levertermijn was hij wat vaag. Ergens rond maart, april... (besteld in belgie) omwille van het autosalon. Nou ja, wachten hoort er nu eenmaal bij.
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Hello Wikkez,
3 maanden.. hij liet weten 14/4, besteld op 14/1.. Maar dat zal allemaal onder voorbehoud zijn.
Ook besteld als Belg in België ;-) En dat wachten.... zoals ne kleine voor Sinterklaas zeker :-)
Groeten
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door fgrooten »

Voor zover ik begrepen heb is elke Scenic (en Talisman) die gebouwd wordt vanaf eind dec voorzien van een vernieuwde versie van de R-link 2.
Hierbij wordt onder andere Carplay ondersteund. Het betreft hier, naast een software-, ook een hardwarematige upgrade.

Ik heb mijn scenic 20 dec besteld, verwachte leverdatum 20 mrt en hoogstwaarschijnlijk mét Carplay.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Merci Fgrooten,
Hou ons op de hoogte, ik kreeg van Renault België vandaag volgende mail aan;

Geachte heer Koyen,

Ik heb uw mailtje goed ontvangen, en ben me hiervoor aan het bevragen.
De salon periode maakt het me niet makkelijker om bepaalde personen te contacteren.
Van zodra ik meer nieuws heb geef ik een seintje terug.

Met vriendelijke groet,


Marc VAN CAUWENBERGH
Klantendienst

RENAULT BELGIE LUXEMBURG n.v.
Customer Direction

W.A. Mozartlaan 20
1620 Drogenbos
Tel. : 02 334 76 64
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Nog een klein vraagje Fgrooten,
Heb je die info van een betrouwbare bron? Kan ons alleen maar "gelukkiger" maken ;-)
Merci voor de reactie!
Groet
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Beste,
Ik kreeg onderstaande mail aan van Renault...
Kan ik mijn bestelling stopzetten.. wachten tot ik het 100% weet en dan terug laten doorgaan?
Ik zou het echt jammer vinden dat ik de wagen ophaal en een maand later hoor, "Vanaf nu...."
Groeten
Stef

Geachte heer Koyen,

Volgende informatie heb ik mogen ontvangen over de CarPlay ondersteuning door het R-Link 2 systeem, dit is op de huidige systemen niet ondersteund en zal ook niet retroactief kunnen aangepast worden. In de toekomst zal dit wel ondersteund worden, vermoedelijk binnen een paar maand, maar een concrete datum is er nog niet.

Hopende u hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Met vriendelijke groet,
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door wikkez »

Damn that s*cks !
dan maar zonder android auto..
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Ferre »

Ook een nieuwe Scenic besteld. Renault Belux was vaag met antwoorden, ze weten het blijkbaar zelf niet zo goed...
Maar volgens mijn garage is de Scenic R Link 2 totaal anders dan de Talisman, Espace,...Mekanieker die opleiding volgde zei dit. Blijkbaar als de SW in de R Link met een 3... begint zou die compatibel moeten zijn met Android auto...
Maar is idd ook een Hardware verschil, Talisman en Espace bv kunnen niet retroactief aangepast worden.
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Zelfs via twitter (toch redelijk actief bij Renault) volgende vraag gesteld;

@groupe_renault Can you please let me know when CARPLAY is ready on the SCENIC IV? Tnx!! Just a date.. not “somewhere in 2017”…

Geen antwoord..... Toch straf. Dat er daar gene ene zit die het kan zeggen... :think:
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scenic 4
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2017 21:18
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Scenic 4 »

Hallo ik heb toevallig ook een grand scenic bose versteld op 14 januari. Ik heb vorige week gehoord dat deze niet in april wordt geleverd maar pas TWEE maanden later in verband met een brand in een fabriek.

Balen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door wikkez »

gisteren is gepasseerd bij mijn (auto)dealer. besteld op 11/1 geschatte leverdatum zou 2de helft van april zijn. Ook een grand scenic bose edition.
Gewoon afwachten... wie weet tegen dan apple of android ondersteuning ? ;-)
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scenic 4
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 feb 2017 21:18
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Scenic 4 »

Inderdaad Bij mijn huidige scenic had ik dat met de R. Link. Een paar maanden later was dit standaard. Nu heb ik nog een simple Tom Tom zonder r link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Zie ik op twitter volgend bericht verschijnen... :oops:

‏@renault_fr

@Mekki_B Bonjour ! Apple Car n'est pas encore disponible, il le sera fin 2017. Bonne fin de journée à vous.
09:06 - 8 feb. 2017
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



michelvd
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door michelvd »

Ik heb een Kadjar van inmiddels bijna een jaar oud. Het rlink 2 systeem vind ik echt een ongelofelijke misser. Mijn vorige auto was een Golf uit 2010, maar het systeem van toen was al veel fijner dan de veel nieuwere rlink 2. Ik hoop voor jou dat je net aan de goede kant zit en van de nieuwe mogelijkheden gebruik kan maken. Zonder die uitbreiding is het een vrij waardeloos systeem. Over de oude kaart hebben we het maar even niet... Op de A1 rij ik al maanden op onbekend terrein.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



michelvd
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door michelvd »

Dit systeem en nog wat andere missers is voor mij trouwens een reden om na deze voor mij eerste Renault, Renault links te laten liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Goedemorgen, kijk de link hieronder! Gemaakt door Renault en erop gezet op 9/2!
Kan toch niet dat ze nu gaan wachten tot "eind 2017"....

Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

En ook in het nederlands! Kan toch niet meer lang duren wanneer er officieel iets wordt bekend gemaakt.
Nu hopen dat ze snel bij Renault nog zeggen vanaf wanneer het werkt, de R-Link 2 de optie aankan. Kunnen we met een gerust hart bestellen :wink:
Zelfs Renault FR en NL/BE zeggen het anders...

Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Allez, hup, de filmpjes zijn offline gehaald??
Wat is daar de reden voor? :( :(
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Goedenavond,

Ik heb vandaag telefoon gekregen van Renault Brussel naar aanleiding van het invullen van een enquête.. Ik had vermeld dat ze "heel vaag" waren over de introductie van Android auto en CarPlay.. de persoon aan de telefoon vond dat dit niet het geval was.

Ik heb toen mijn verhaal nog eens gedaan. Particulier, GS4 van 30k, overname van mijn huidige GS3, CarPlay "komt ergens in 2017'... allez... heel mijn verhaal dat ik het heel jammer zou vinden dat ik hem nu bestel en dat het volgende week wel erop zou zitten... Op het einde kon de persoon niet anders dan zeggen.... "ja..euhm, onze info is op dat vlak inderdaad redelijk onduidelijk... maar we hebben hierover geen officiële mededeling"... dus ik kan niets zeggen over het "wanneer".

Nadien kreeg ik volgende mail;

Geachte heer KOYEN,

Van beide nieuwe toepassingen voor het R-Link 2 systeem, Apple Carplay en Android Auto, is momenteel nog geen officiële datum gekend wanneer het R-Link 2 systeem in de Renault Scénic dit zal ondersteunen.

Dit komt omdat beide toepassingen door het R-Link 2 systeem moeten ondersteund worden en deze aan kwaliteits eisen moeten voldoen. Hiervoor zijn er momenteel nog tests aan het gebeuren om zeker te zijn dat de beoogde kwaliteit behaald en aangeboden kan worden. Nu is het zo dat Android momenteel nog in ontwikkelingsfase zit van haar nieuwe OS 7.0 Nougat, wat de vrijgave ervan natuurlijk niet ten goede komt.

Hopende u hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Met vriendelijke groet,

Marc VAN CAUWENBERGH
Klantendienst


Ik heb daarop geantwoord; als de hardware het in de toekomst gaat ondersteunen (na een software update), geen probleem. Dan bestel ik de mijne. En zal de update later in het jaar wel zien verschijnen.

Ach ja........... :(
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Geachte heer Koyen,

Zoals reeds eerder gemeld zijn beide toepassingen niet retroactief te installeren. Zolang er geen officiële vrijgave komt naar productie toe, zijn beide toepassingen dan ook niet ondersteund.

Met vriendelijke groet,


Marc VAN CAUWENBERGH
Klantendienst
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door wikkez »

Spijtig, verkondingen dat android 7 nog in de ontwikkelingsfase zit terwijl dit al maanden gereleased is vind ik wel een mak excuus...
wordt vervolgd?
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Ferre »

Antwoord vandaag ontvangen van Renault Belux:

Bedankt om contact op te nemen met de Renault klantendienst.

Ik kan u niet met zekerheid zeggen of u wagen over de optie Android Carplay zal beschikken, normaal gezien zal dit op wagens die na vandaag geproduceerd worden wel beschikbaar zijn.
Indien u dit met zekerheid wenst te weten dan kan u mij eventueel wanneer het beschikaar is het chassisnummer van uw wagen doorgeven.

Helaas is het niet mogelijk om achteraf de Android Auto alsnog te installeren.
De optie Android Auto en Apple Carplay zal beschikbaar worden gesteld aan de hand van de optie Smartphone Mirroring,
indien u hier meer informatie over wenst dan kan u eventueel onderstaande video's bekijken.

Engelstalig :
CarPlay :

Franstalig:
CarPlay :

Voor alle andere vragen is de dienst klantenrelaties bereikbaar via de contactpagina op onze website(klik hier),
in direct antwoord op deze e-mail of per telefoon van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u op het nummer 078 05 11 15.

Ik wens u nog een fijne dag toe.
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Weer wat verschenen online...

http://fr.e-guide.renault.com/fra/R-LIN ... -CARPLAYtm

Ze kunnen de spanning er wel inhouden moet ik zeggen....
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

En weer een "minder fijn" gerucht...

http://www.ricercalo.it/motori/2017/03/ ... 11135.html
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



latje21
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2012 14:17
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door latje21 »

Apple CarPlay en Android Auto vanaf april beschikbaar!

https://group.renault.com/en/news/blog- ... cosystems/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wikkez
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:38
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door wikkez »

latje21 bedankt voor de link !!

Want to do even more with your smartphone in a Renault’s car? From April onwards, 100% of new cars produced with R-LINK will embark the compatibility with the leading smartphone projection technologies from Google and Apple. While R-LINK Evolution, available in Clio and the new Captur, will support Android Auto, R-LINK 2, available in Megane, Scenic, Talisman, etc will be compatible with both Android Auto and Apple CarPlay.

geplande leverdatum bij mij is half april... ik vermoed dat ik net uit de boot ga vallen damned !
Grand Scenic Bose edition (2017)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Dekwoje »

Vanaf nu staat het dus ook op de site van Renault Begië! :D
carplay.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Timelord »

Ik zie de toegevoegde waarde niet ?
Wat ze laten zien kan ik ook met mijn Scenic navigatiesysteem. En de rest van de mogelijkheden ? Wat dacht je er van om op de weg te letten ????? :think: :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door fgrooten »

Just for the record, mijn GS4 is vorige maand geleverd en heeft geen Airplay.... en volgens mij kan dat er dus ook nooit op komen met een update ofzo. Mooi balen....
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: CarPlay....R-link 2... Nieuwe Scenic 2017

Bericht door Adventure »

Timelord schreef:Ik zie de toegevoegde waarde niet ?
Wat ze laten zien kan ik ook met mijn Scenic navigatiesysteem. En de rest van de mogelijkheden ?
Wat dacht je van Navigeren via Apple Maps op je R-Link scherm en de kaarten altijd up to date ...
Apple CarPlay kan meer wat je R Link niet kan... maar gebruikt wel het scherm van R-Link 2
Je gebruikt de telefoonboek van de iPhone... en ziet dit ook weer allemaal op je stem.
De besturing kan ook spraakgestuurd, best wel knap gemaakt allemaal!

Zie ook: http://www.apple.com/ios/carplay/

http://www.iculture.nl/dossiers/carplay/


Het mooie is, je hoeft het niet te gebruiken .. maar de mogelijkheden zullen zeker worden uitgebreid de komende jaren.
Als je dan toch een nieuwe wagen aanschaft is het leuk als het erin zit... zoniet vergaat de wereld niet !!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht