Horten en stoten bij koude én warme motor

Plaats reactie

80450
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:24
Actief als: particulier

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door 80450 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.

De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



80450
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:24
Actief als: particulier

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door 80450 »

80450 schreef:Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.Toevalstreffer?

De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben. Ik heb overigens niet geprobeerd om de indicator weer in te schakelen. Dat durf ik niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door Renos »

80450 schreef:Op 8 november jl. heb ik melding gemaakt van het horten en stoten van mijn Kadjar. Er is nu een nieuwe ontwikkeling: ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen!!
Het advies van RN om pittiger te rijden zodat ik er na drie weken minder last van zou hebben werkte uiteraard niet.
Echter....... Vanaf de aanschaf heb ik altijd gereden met die witte blaadjes aan dat boompje op mijn instrumentenpaneel ingeschakeld, de zgn. Rijstijlindicator. Uit irritatie was ik dit zat en besloot deze rijstijlindicator bij Gebruikersinstellingen uit te zetten.
Het effect was dat de witte blaadjes verdwenen én.... al het horten en stoten eveneens op slag!!!!!! De auto ging normaal rijden, op de manier zoals het een auto betaamt.
De logica ontgaat mij enigszins maar ik ben wel heel happy. Dit verklaart mogelijk ook waarom sommigen geen en anderen wél last hebben van horten en stoten. Wellicht dat de Kadjarslachtoffers hier wat aan hebben.
Ik dacht dat het een mooi gebaar van je zou zijn om eens haarfijn uit te leggen hoe je die rijstijlindicator exact kunt uitschakelen. Voor hen die het aanbelangt : heel erg bedankt. :wink:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



80450
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:24
Actief als: particulier

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door 80450 »

Ik heb het R-Link systeem met navigatie. In dit geval kies je Menu-Voertuig-Gebruikersinstellingen. Vervolgens naar beneden scrollen: de rijstijlindicator is de laatste in de rij. Kies hier voor "Off" .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door zandbak »

Het zou echt heel vreemd zijn als dit een oplossing blijkt te zijn...
Heb je al getest wat er gebeurd als je de rijstijl indicator weer aanzet?
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door Renos »

80450 schreef:Ik heb het R-Link systeem met navigatie. In dit geval kies je Menu-Voertuig-Gebruikersinstellingen. Vervolgens naar beneden scrollen: de rijstijlindicator is de laatste in de rij. Kies hier voor "Off" .
Bedankt voor de uitleg.
Loont misschien wel de moeite om eens uit te testen. Wie weet ?
Wat ik al zeker weet, is dat het inschakelen van de "Eco" toets, een belangrijk verschil in rijstijl uitmaakt.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



marathon2017
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2017 15:42
Actief als: particulier

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door marathon2017 »

Heb ik ook al last van als ik pas wegrij en inderdaad het schakel voorstel niet opvolgen bij lage snelheden helpt ,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door M.v.H. »

Rijd nu bijna 1 jaar mijn Kadjar en geen enkel probleem met horten en stoten. Schakel indicator en Eco knop gebruik ik niet, gewoon ouderwets op gevoel en gehoor over en terug schakelen. Dit kost misschien wat extra benzine en uitstoot maar levert mij wel een super rijdende Kadjar op! Volgens mij moet het rijden van een auto een genot zijn en daar helpen de schakel indicator en Eco knop niet echt aan mee. :clap:
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

a1105
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2015 19:30
Actief als: particulier
Locatie: Berendrecht-Belgie

Re: Horten en stoten bij koude én warme motor

Bericht door a1105 »

Ik rijd nu al 6 maanden met mijn kadjar bose 130 tce bijna 10.000 km gereden en heb geen last van horten of stoten,ik tank de gewone 95E.
Het is een super auto en rijd geweldig,maar ik let niet op de indicator en schakel gewoon op het gevoel zoals men het vroeger deed.
Kadjar tce 130 bose

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht