USB stick in de aansluiting laten zitten

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Hoi,

Ik heb muziek op een USB stick gezet en dat speelt goed af in de auto. Mits ik de stick erin stop nadat de auto is gestart. Als ik de stick laat zitten en bijvoorbeeld de volgende dag weer in de auto stap dan kan de media niet meer worden afgespeeld. De LOST.DIR en R-LINK directories zijn aangemaakt en kan ik geen muziek luisteren.

Is dit zoals het is bedacht door de Fransen of is dit inderdaad vreemd?

Btw, de auto is een Talisman van 2 weken oud; waarschijnlijk de laatste die zonder Apple Carplay van de band kwam :cry2:

Groeten,
Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Bert O. »

Ik neem aan dat je Rlink2 hebt? (Heeft Talisman dat standaard? Weet ik niet...)
Dan is het niet normaal. Bij mij in de Megane gaat het in elk geval wel goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CasR
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2016 13:26
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door CasR »

Ik heb in mijn Kadjar met R-Link 2 een USB stick vol met muziek. Die blijft daar gewoon zitten, ik haal 'm er nooit uit. En geen enkel probleem de volgende dag. Ik zou even een andere stick proberen.
Renault Kadjar TCe 130 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Paultje1965 »

Same here: ik heb een 32GB USB stick (Sandisk USB Fit Ultra) ten alle tijde in de aansluiting zitten. Ding is zo klein dat ik hem anders toch maar kwijt raak. Enige irritante is dat hij regelmatig een nummer twee maal speelt :? maar daar heb ik gelukkig een knopje voor op de stengel. Misschien heb je gewoon een slechte stick die te traag herkend wordt bij het 'koud' starten van je R-Link. Even een andere stick proberen of je dan het probleem ook nog hebt.

Uit ervaring weet ik dat sommige USB sticks problematisch zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door RedC »

Ook hier geen problemen (Kadjar met Rlink2) Stick blijft gewoon zitten.

Ik zou ns proberen van jouw usb stick te formatteren
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Dank je voor de bevestiging dat het niet aan mijn verwachting ligt. De een Talisman heeft inderdaad R-Link 2.

Ik heb twee verschillende USB sticks geprobeerd en beide vertonen hetzelfde gedrag. Eentje (SMI, USB3) kreeg ik van de dealer bij de auto, waarschijnlijk voor de updates, en eentje had ik zelf (Kingston DT 101 G2, USB2). Beide FAT32 geformatteerd, niet met Quickformat maar "hard".

Vanochtend zag ik een melding als "mediabestanden niet gevonden" voorbij schieten. Als ik de LOST.DIR en R-LINK directories verwijder dan werkt het weer zolang de motor aan blijft.

Onderstaand is de directory structuur van beide sticks. Uiteindelijk zitten er mp3 files in de diepste directories onder Podcasts. De ene heeft directories zonder spaties, de andere met spaties. De files hebben in beide gevallen spaties in de filenaam. Herken je hier iets in wat het probleem veroorzaakt?

G:\
├───LOST.DIR
├───R-LINK
├───Music
└───Podcasts
├───feeds.feedburner.com
├───podcast.armadamusic.com
├───www.hardwithstyle.nl
├───leoville.tv
└───www.dirtyhouse.nl

G:\
├───Music
├───Podcasts
│ ├───A State of Trance Official Podcast
│ ├───Defected In The House
│ ├───FLOSS Weekly (MP3)
│ ├───Deep House Cat
│ ├───LINUX Unplugged Podcast
│ ├───Hard With Style
│ ├───Dirty House Radio
│ └───Software Engineering Radio - The Podcast for Professional Software Developers
├───LOST.DIR
└───R-LINK


Groeten,
Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Paultje1965 »

Lijkt me niets mis mee en FAT32 is vrijwel altijd goed. Hoe groot zijn de sticks? (Alhoewel ik niet kan geloven dat de dealer een stick bij de auto levert die groter zou zijn dan wordt ondersteund). Ik heb overigens ook geen idee wat de limiet is voor R-link2. Mijn 32GB gaat in ieder geval prima. Misschien een firmware update voor je R-link2 nodig?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Beide sticks zijn 16G en ik heb de laatste updates geïnstalleerd. Inclusief de 2015.06 kaart waar op dit forum heel veel over te lezen is :? (EDIT: en die kaart-update blijft maar langskomen terwijl de andere updates eenmalig zijn)

Ook als ik ze beide in de auto heb zitten gaat het niet goed. Maar ik heb nog een paar sticks liggen die ik ga proberen. En ik heb vast ook een SD-kaartje over om mee te testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Ik heb de USB stick FAT32 geformatteerd met ditmaal 32K cluster size ipv de default 4K. Eens kijken of dat beter werkt. Ik maak uit andere posts op dat dit wel eens de oplossing kan zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door proza »

In mijn Kadjar met R-Link 2 heb ik een mini SanDisk Cruzer Fit - USB-stick - 32 GB naar alle tevredenheid in gebruik en haal de stick er alleen uit voor een update van de muziek. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Dank je proza. Heeft de auto wel z'n "fingerprint" achtergelaten op de stick? Dus de LOST.DIR en R-LINK directories aangemaakt?

De clustersize is niet de oplossing. Als ik de auto uitzet en na een paar minuten weer start, dus niet ondertussen uitstappen en afsluiten, dan blijft de stick werken. Ik heb inmiddels alle files hernoemd naar 1.mp3, 2.mp3, enz. om vreemde tekens en te lange filenames uit te sluiten. En als ik een mp3 toevoeg of verwijder via de PC dan werkt de stick weer voor 1 rit.

Ik ben nu aan de 3e stick bezig, allemaal verschillende merken en nu 4GB ipv 16GB. Het resultaat blijft hetzelfde. Toch maar eens de dealer bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door proza »

ppoetsma schreef:Dank je proza. Heeft de auto wel z'n "fingerprint" achtergelaten op de stick? Dus de LOST.DIR en R-LINK directories aangemaakt?
Deze worden inderdaad aangemaakt op de stick, voor de rest geen enkele aanpassing gedaan op andere folder- en/of filenamen .
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Ik heb dit USB gedoe een tijdje laten liggen. Nu andere muziek erop gezet en het blijft probleemloos werken. Of de auto waardeerde de muziek niet of er zat iets in de mp3-files waar RLink niet mee overweg kon. Misschien crappy metadata.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door apzoeir »

Kan het eigenlijk kwaad om de USB stick altijd te laten zitten? In mijn Kangoo bleef het lampje in de stick altijd branden, ook al stond de auto uit. Daarom deed ik de stick er maar altijd uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Paultje1965 »

Stickje van mij zit er al sinds september vorig jaar in en nergens last van. Eigenlijk ook niet eens bij stil gestaan.... Mijn stickje is overigens ook niet zien van een lampje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door apzoeir »

Paultje1965 schreef:Stickje van mij zit er al sinds september vorig jaar in en nergens last van. Eigenlijk ook niet eens bij stil gestaan.... Mijn stickje is overigens ook niet zien van een lampje.
Dan ga ik er ook eens zo eentje bestellen. Mijn hele USB stick licht op en dat is zo'n knaloranje groot ding en dat gaat niet passen bij mijn nieuwe Renault waarop ik al eeuwen wacht :D
Eens kijken op bol.com voor die sandisk ultra fit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Paultje1965 »

Ik heb de mijne (16GB) van de Mediamarkt. Vermoedelijk zijn de prijzen overal redelijk gelijk. Het mooie van dat stickje is ook dat hij bijna niet opvalt. Het lijkt meer een dopje op de USB aansluiting dan een stickje. Ook wel prettig tegen figuren die voor een ding van een paar tientjes je ruit inslaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door apzoeir »

Intussen nieuw stickje gekocht. Op de stick staan ook de volgende mapjes/bestanden:

- SandiskSecureAccess
- Back up your files in the cloud (pdf bestand)
- RunDiskSecureAccess_Win

Mogen deze eraf? Of moeten deze erop blijven? Zo ja, geeft dit geen problemen dat de auto dit als een "muzieknummer" gaat aanzien?

De stick zelf (het ijzeren gedeelte) wordt wel heel warm. Is dat normaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door Paultje1965 »

Die bestanden mogen eraf, voor de auto hebben ze geen nut. De stick wordt inderdaad best wel warm maar dat kan geen kwaad. Door het formaat (of ontbreken daarvan) kan hij zijn warmte niet goed kwijt. Als het goed is is hij daarop ontworpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door TheWizardbc »

Hij kan er gewoon in blijven zitten, de USB poorten worden stroomloos bij het afsluiten van de auto.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door TheWizardbc »

Hij kan er gewoon in blijven zitten, de USB poorten worden stroomloos bij het afsluiten van de auto.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door MarcelP »

Ik heb in mijn auto een SANDISK Cruzer Fit Ultra 128 GB USB stickje geplaatst. Deze is zo klein dat het klepje prima dicht kan. In eerste instantie moest ik bij elke keer starten de USB stick even uit en in de houder plaatsen. Het lijkt nu opgelost omdat ik mijn iPhone alleen als Bluetooth apparaat heb verbonden en niet meer als mediaspeler. Sindsdien begint het afspelen van de USB stick direct na het starten van de RLink 2. Wellicht de moeite waard om eens te proberen...
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door PaulZ »

Als je CarPlay hebt, werkt de USB alleen als je de telefoon niet aan de kabel hebt,
Zodra je de telefoon aansluit, worden de USB en de SD ontkoppeld.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door MarcelP »

@PaulZ Dat klopt, maar dat is ook niet het probleem waarop ik reageer. De vraagsteller heeft de issue dat bij elke volgende rit de USB stick opnieuw geïnstalleerd dient te worden deze uit en in de houder te plaatsen. Ik had dat verschijnsel ook en na deze wijziging leek het bij mij opgelost, al weet ik niet zeker of er een direct verband is.

De onmogelijkheid om Carplay te gebruiken in combinatie met de USB stick waarop mijn muziek staat was voor mij overigens voldoende reden om de stekker van mijn iPhone glimlachend en hoofdschuddend direct weer uit de USB poort te trekken.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: USB stick in de aansluiting laten zitten

Bericht door ppoetsma »

Inmiddels de stick sinds mijn laatste post op 12 juni erin laten zitten en het blijft prima werken. En sinds enkele dagen muziek op een SD kaartje gezet en ook dat gaat als een trein. Ik luister voornamelijk podcasts en ik denk dat destijds in eentje data zat waar RLink2 over struikelde. Een keer per week de podcasts via de PC updaten en het blijft prima werken.

En hopelijk kunnen we binnenkort de USB stick of SD kaart ook eens gebruiken voor een update van de kaarten :fp: maar dat is een ander topic :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht