Het grote vermogensverlies topic

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Thomas84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

daniel.vandermaesen schreef:
Ghia schreef:Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur :)
Bedankt Ghia, je moet het maar weten te vinden!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Iets van RTFM.... Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

FatalZero schreef:Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!

Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.
Klopt! Want de gans eerste TCe's 200 EDC hadden geen vermogens problemen. Het is gelijk je zegt sinds november/december 2016. En enkel in de Talisman. Niet in de Espace...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Nog beter nieuws! :D
Op vrijdag 7 juli mag de Talisman naar de dealer. Daar komt een technieker van de technische dienst van Renault BeLux mijn cartografie in de ECU checken en Updaten. :dance:
Het probleem is dus ook in België gekend...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Mag ik dan ook langskomen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Heb jij dan ook problemen daniel??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Domi1963 schreef:Heb jij dan ook problemen daniel??
Ik weet het nog niet, heb nog maar 700 km op de teller, nog wat vroeg om echt gas te geven!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ik heb nog maar 600 km en heb hem vorig weekend eens laten gaan. Kan heus geen kwaad als de motor en bak goed op temperatuur zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

600km is misschien nog wat te vroeg (denk ik). Bij mij kwam er na 1000km meer vermogen beschikbaar, daarna geen verschil meer gemerkt bij mij (tce200). Dus ik denk dat je het beter (met warme motor) pas kan proberen na 1000km, op de 3000km grens hoef je denk ik niet te wachten.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

So what? Op 7 juli gaat hij naar de dealer om gecontroleerd en ge-updated te worden. Toen ik hem teste had hij amper 500 km gereden. En de maximale snelheid welke ik er uit kreeg was 189 km/uur terwijl het 231 km/uur zou moeten zijn. Ik denk niet dat ik nu binnen 200 km verder, want ik heb nu al 800 km gereden, plots 42 km/uur sneller ga kunnen rijden... hij trok ook op in meer dan 11 sec. van 0 naar 100 terwijl het 7,9 moet zijn. Die 3,1 sec gaat hij volgende week als ik ongeveer 1200 km zal hebben ook niet opgehaald hebben. En wat ik ook probeerde ik kreeg nooit de 2 vermogensbalkjes volledig wit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Domi1963 schreef:So what? Op 7 juli gaat hij naar de dealer om gecontroleerd en ge-updated te worden. Toen ik hem teste had hij amper 500 km gereden. En de maximale snelheid welke ik er uit kreeg was 189 km/uur terwijl het 231 km/uur zou moeten zijn. Ik denk niet dat ik nu binnen 200 km verder, want ik heb nu al 800 km gereden, plots 42 km/uur sneller ga kunnen rijden... hij trok ook op in meer dan 11 sec. van 0 naar 100 terwijl het 7,9 moet zijn. Die 3,1 sec gaat hij volgende week als ik ongeveer 1200 km zal hebben ook niet opgehaald hebben. En wat ik ook probeerde ik kreeg nooit de 2 vermogensbalkjes volledig wit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
dat zijn inderdaad alle symptomen van een TCe200 die vermogen tekort komt en de update kan gebruiken!
de motor komt echt wel goed los, ook nog tussen de 1.000 en 3.000 km, maar als de balkjes er nu al niet vol voor gaan, gaan ze dat na 3.000 km ook niet!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Idd, als je motor na de 1000km niet los komt heb je een/het probleem. Maar aangezien alle tce200 blokken vanaf nov/dec 2016 tot.... (data zoals ik het in mij hoofd heb) dit probleem hebben kun je het maar beter direct laten aanpassen, zal vast geen probleem zijn.

@Domi1963, tegen de tijd dat je het laat uitvoeren zit je toch al op de 1000km.

Ben wel benieuwd of motoren die geen vermogensprobleem hebben vanaf 0km al het volledige vermogen leveren? Ofwel wordt het motorvermogen gebruikelijk bij het inrijden geknepen door het motormanagement of niet?
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

@Johanvw: zeker. Ik schat dat ik tegen dan een 1200 km zal hebben. Ja ik ben daar eigenlijk ook benieuwd naar of de motor geknepen zou zitten de eerste 1000 km. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Waarom dan enkel de TCe 200???? En niet de TCe 150 en de hoogvermogende diesels van 160 pk?? Volgens wat ik gehoord heb van de man van de Technische dienst van Renault BeLux hebben ze zich vergist bij het schrijven van de software van de TCe 200 en parameters voor de TCe 150 ingevuld. Hij heeft in België reeds 2 TCe's 200 moeten herprogrammeren en er zullen er nog volgen. Hij weet ook niet tot wanneer de fout erin geslopen zit maar gaf ook toe dat het vanaf November 2016 begonnen is, en volgens hem omdat er toen wijzigingen in de software gebeurd zijn. Hij vond het ook jammer dat Renault France er nog altijd geen terugroepactie van heeft gemaakt en handelt op de manier: "we zien wel"...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Dat een Renault pas na x aantal kilometers zijn volledige vermogen zou afgeven, staat al heel lang bij alle modellen in de gebruiksaanwijzing. Maar dat is gewoon losrijden, net zoals het verbruik doorgaans zakt. Is niet geknepen of zo. Heb nooit een groot verschil gevoeld bij mijn toch wel vele nieuwe Renaults (waaronder ook een TCE200) wanneer je iets meer kilometers had. Een beetje vlotter rijden, minder geluid (vooral diesel dan), verbruik dat zakt... dat wel.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Zo denk ik er dus ook over. Dus al sommigen onder ons, TCe 200 gebruikers, niet van in het begin over het volgens de specs gegeven vermogen beschikken, dan schort er wel wat. Trouwens het is hier duidelijk bewezen door een paar forum leden welke de update gekregen hebben dat er wel degelijk een probleem is. En dat het maar bij één motorvariant voor komt is ook een beetje het bewijs van een probleem. Moest Renault sjoemelen met de software zou dat volgens mij bij meerdere motoren het geval moeten zijn. Dus afwachten tot 7 juli en zien wat de technieker van Renault zegt.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Oh ja, dit wou ik ook nog even vermelden. Ik had eerst de dealer gecontacteerd in verband met de vermogens problemen van mijn TCe en daarna de klantendienst van Renault BeLux. En omdat ik niet onmiddellijk antwoord kreeg van de klantendienst (anders wel) had ik gezegd in een 2de mail dat ik mijn wagen, als bewijs, ging laten testen bij een tuner op de vermogensbank. Man, ze hebben toen onmiddellijk geantwoord en mij ten stelligste verboden dit te doen en op straffe van gerechtelijke vervolging! Dus moeten ze goed weten wat er schort denk ik dan. Mijn dealer, waarmee ik een zeer goede verstandhouding heb, rade mij dit dan ook af.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Gerechtelijke vervolging? Je doet toch met jouw wagen wat jij wil!?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Dat dacht ik ook. Maar ben al blij dat ik op 7 juli de update krijg dus ga ik nu ook niet moeilijk doen. Ik had misschien ook wat te overweldigend gereageerd en misschien daarom dat zij nu ook zo reageren...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Thomas84 »

daniel.vandermaesen schreef:Gerechtelijke vervolging? Je doet toch met jouw wagen wat jij wil!?!
Inderdaad. Had ook direct terug gemaild op wat voor gronden ze dat willen gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ik heb het gisteren gevraagd na dat ze mij opnieuw gecontacteerd hadden om nogmaals de afspraak van 7 juli te bevestigen. En hun antwoord was over de ten laste legging van aan Renault behorende interne informatie openbaar maken. Na de update doe ik wat ik wil, maar zolang een klacht, van mijnen 't wege, niet opgelost is moet alle info hier omtrent intern aan Renault blijven. Ik had dan ook graag meer respons gekregen van de mensen hier welke de update al hebben laten doen, of dat zij specifieke informatie hebben gekregen over wat Renault specifiek uitgevoerd heeft?? Ik denk dat er mij weinigen een antwoord zullen kunnen geven... Een antwoord als: een update is geen antwoord want dat weten wij allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

@Domi1963 Er is volgens mij weinig aanvullende informatie. Probleem is hier aan het licht gekomen en door enkele gebruikers gemeld. Ook mbv het Duitse forum als ik het goed heb. Vervolgens is door de mensen contact geweest met Renault en het probleem is onderkend en opgelost. In mijn geval sprak de dealer van een herprogrammering. Ook de medewerker van Renault NL gaf aan dat het geen uitzondering is dat er updates komen voor dit soort zaken. De update zou de inspuiting betreffen. That's it! Na 7 juli zal je blij zijn met de nieuwe capaciteiten van jouw auto, echt! Geneuzel over pk gate of met opzet knijpen moet je niet serieus nemen. Er is een fout gemaakt door Renault en keurig opgelost. Al zou het Renault wel sieren om er een terugroepactie van te maken lijkt me...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Lijkt me niet normaal, dat mensen die niet op dit forum zitten en van niets weten geen update krijgen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Daarom zou Renault het fair moeten spelen en er een terugroep Aktie van moeten maken. Zo zouden ze als merk het meeste respect verdienen.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Ach zodra het niet gevaarlijk is maakt het ze niets uit. Moet binnenkort wel terug om een kapje vast te laten zetten. Kan los komen met alle ellende van dien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door TBiRD »

De mijne een tce150 is onlangs ook binnen geweest voor iets. Ze zeiden dat ze ook nog iets extra gedaan hadden. Iets met update mbt tot inspuiting. Ben ik nu van een tce200 naar een tce150 gegaan?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

Only one way to find out Tbird... gas erop! :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Dat verschil merk je heel goed Tbird, dus als je geen verschil hebt opgemerkt zal het vast geen downgrade zijn geweest.
Vindt ook dat Renault mensen met tce200 van de betreffende periode actief moet terugroepen. Misschien wachten ze even hoe onze tce200 motoren reageren op het nieuwe 'medicijn'. :lol:
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

TBiRD schreef:De mijne een tce150 is onlangs ook binnen geweest voor iets. Ze zeiden dat ze ook nog iets extra gedaan hadden. Iets met update mbt tot inspuiting. Ben ik nu van een tce200 naar een tce150 gegaan? Afbeelding

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Haha, dat zou een mooie grap zijn, maar 150 in plaats van 200 merk je echt wel. Makkelijkste test is de 0-100 sprint; zit je boven of rond de 10 seconden dan staan er nog 50 paardjes op stal, bij 200 ben je binnen 7,6 seconden op de 100.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Mils schreef:Daarom zou Renault het fair moeten spelen en er een terugroep Aktie van moeten maken. Zo zouden ze als merk het meeste respect verdienen.
Dat zei de Renault technieker ook toen ik telefonisch contact met hem had over de afspraak voor 7 juli. Hij vond het ook spijtig dat ze er geen terugroepactie van maken en het op de manier spelen van: we will wait and see...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Johanvw schreef: Vindt ook dat Renault mensen met tce200 van de betreffende periode actief moet terugroepen. Misschien wachten ze even hoe onze tce200 motoren reageren op het nieuwe 'medicijn'. :lol:
Jou denk-piste zou wel eens kunnen kloppen en dat ze er daarom nog geen terugroep van maken...
Op het Duitse forum heeft iemand zijn TCe200 kapot gereden tegen topsnelheid (239 km/u), een knal en metaalachtig geluid wielen die deels blokkeerde. Ze zijn hem kunnen komen opladen...

Nu zullen er niet veel Nederlanders en Belgen zijn die regelmatig voor de topsnelheid (maximale belasting) gaan op onze autowegen :wink:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

@Mils: Neen das ook niet de bedoeling om dagelijks 200+ te gaan rijden, maar kwestie van principe. Als je een wagen met 200 pk koopt en in mijn geval (Estate) 231 km/uur zou moeten kunnen halen, en de 0 naar 100 in 7,9 sec, dan moet deze ook zo geleverd worden. En niet dichtgeknepen omdat de motor het mss niet aankan? Voor die Duitser is dat dikke pech! Ik heb nog nooit met een van mijn nieuwe wagens welke ik ooit kocht het laatste tikje prestatie eruit gehaald omdat ik weet dat dat juist gevaarlijk kan zijn. Als de Talisman af en toe eens een dikke 200 km/uur haalt ben ik al blij. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Ghia schreef:M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.

Dat lijkt mij niet goed. Mijn dci 110 edc doet er net geen 12 sec over namelijk. Dci160 zal toch zeker onder de 10sec moeten zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Het voelt ook niet snel die wagen (naarvolgens motorvermogen en gewicht). Momenteel heb ik 15000km. Ik vermoed niet dat hij nog moet los komen. Anderzijds ben ik geen snelheidsduivel (iedereen heeft wel keer zn moment dat die gast ;)) Topsnelheden zijn zowieso niet aan mij besteed maar stoplichtsprintjes des te meer :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.
Wat zeggen de specs over de 1.6 DCi 160?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

9,4 Sec 0-100 beweren ze.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Deze heeft er ook last van. Lijkt mij toch niet goed. In de comments roepen ze het ook.



Deze espace met hetzelfde blok doet het een stuk sneller.



Lijkt er toch op dat veel talismannen geknepen zijn. Denk dat je met zoals ik bot vangt bij Renault NL. Onder ideale omstandigheden blabla.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in