Het grote vermogensverlies topic


TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door TBiRD »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De mijne een tce150 is onlangs ook binnen geweest voor iets. Ze zeiden dat ze ook nog iets extra gedaan hadden. Iets met update mbt tot inspuiting. Ben ik nu van een tce200 naar een tce150 gegaan?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Knippie »

Only one way to find out Tbird... gas erop! :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Johanvw »

Dat verschil merk je heel goed Tbird, dus als je geen verschil hebt opgemerkt zal het vast geen downgrade zijn geweest.
Vindt ook dat Renault mensen met tce200 van de betreffende periode actief moet terugroepen. Misschien wachten ze even hoe onze tce200 motoren reageren op het nieuwe 'medicijn'. :lol:
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

TBiRD schreef:De mijne een tce150 is onlangs ook binnen geweest voor iets. Ze zeiden dat ze ook nog iets extra gedaan hadden. Iets met update mbt tot inspuiting. Ben ik nu van een tce200 naar een tce150 gegaan? Afbeelding

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Haha, dat zou een mooie grap zijn, maar 150 in plaats van 200 merk je echt wel. Makkelijkste test is de 0-100 sprint; zit je boven of rond de 10 seconden dan staan er nog 50 paardjes op stal, bij 200 ben je binnen 7,6 seconden op de 100.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Mils schreef:Daarom zou Renault het fair moeten spelen en er een terugroep Aktie van moeten maken. Zo zouden ze als merk het meeste respect verdienen.
Dat zei de Renault technieker ook toen ik telefonisch contact met hem had over de afspraak voor 7 juli. Hij vond het ook spijtig dat ze er geen terugroepactie van maken en het op de manier spelen van: we will wait and see...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Mils »

Johanvw schreef: Vindt ook dat Renault mensen met tce200 van de betreffende periode actief moet terugroepen. Misschien wachten ze even hoe onze tce200 motoren reageren op het nieuwe 'medicijn'. :lol:
Jou denk-piste zou wel eens kunnen kloppen en dat ze er daarom nog geen terugroep van maken...
Op het Duitse forum heeft iemand zijn TCe200 kapot gereden tegen topsnelheid (239 km/u), een knal en metaalachtig geluid wielen die deels blokkeerde. Ze zijn hem kunnen komen opladen...

Nu zullen er niet veel Nederlanders en Belgen zijn die regelmatig voor de topsnelheid (maximale belasting) gaan op onze autowegen :wink:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

@Mils: Neen das ook niet de bedoeling om dagelijks 200+ te gaan rijden, maar kwestie van principe. Als je een wagen met 200 pk koopt en in mijn geval (Estate) 231 km/uur zou moeten kunnen halen, en de 0 naar 100 in 7,9 sec, dan moet deze ook zo geleverd worden. En niet dichtgeknepen omdat de motor het mss niet aankan? Voor die Duitser is dat dikke pech! Ik heb nog nooit met een van mijn nieuwe wagens welke ik ooit kocht het laatste tikje prestatie eruit gehaald omdat ik weet dat dat juist gevaarlijk kan zijn. Als de Talisman af en toe eens een dikke 200 km/uur haalt ben ik al blij. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Ghia schreef:M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.

Dat lijkt mij niet goed. Mijn dci 110 edc doet er net geen 12 sec over namelijk. Dci160 zal toch zeker onder de 10sec moeten zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Het voelt ook niet snel die wagen (naarvolgens motorvermogen en gewicht). Momenteel heb ik 15000km. Ik vermoed niet dat hij nog moet los komen. Anderzijds ben ik geen snelheidsduivel (iedereen heeft wel keer zn moment dat die gast ;)) Topsnelheden zijn zowieso niet aan mij besteed maar stoplichtsprintjes des te meer :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:M'n 1.6DCI160 is ook niet snel te noemen. Daar haal ik pas 0-100 in tussen 11,2 en 12,5 sec in Sportstand. (alleen bestuurder,geen bagage).
Ik had al een gelijkaardig fimpje tegengekomen op het internet. Opvallend is dat m'n 1.8TDCI 155pk (manueel) véél sneller was dan deze nu (door automaat?) Het is toch allemaal veel te geknepen vermoedelijk door de mileueisen ed. Jammer dat er geen zwaardere diesel voorhanden is.
Wat zeggen de specs over de 1.6 DCi 160?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

9,4 Sec 0-100 beweren ze.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Frankko »

Deze heeft er ook last van. Lijkt mij toch niet goed. In de comments roepen ze het ook.



Deze espace met hetzelfde blok doet het een stuk sneller.



Lijkt er toch op dat veel talismannen geknepen zijn. Denk dat je met zoals ik bot vangt bij Renault NL. Onder ideale omstandigheden blabla.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Die Espace doet het dan wel goed. In 9,6 sec. naar 100. Naar 200 lijkt me aardig veel...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Net eerste test gedaan, na 1000 km eens gas gegeven en vermogensmeters gaan wel max bij mij. Nog niet getimed maar acceleratie lijkt mij toch dik ok!


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

daniel.vandermaesen schreef:Net eerste test gedaan, na 1000 km eens gas gegeven en vermogensmeters gaan wel max bij mij. Nog niet getimed maar acceleratie lijkt mij toch dik ok!


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC
Dan hebt gij ne goeie Daniël. 8)
Deze heeft er blijkbaar ook geen last van

Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC[/quote]
Dan hebt gij ne goeie Daniël. 8)
Lijkt me raar dat die van u niet goed is, waarschijnlijk dezelfde week gebouwd! Mijn plaat begint met 1-snx
Misschien hebben ze bij mijn dealer een aanpassing gedaan?
Ik vraag het eens na!
Ik heb ook maar kleine probleempjes (ruitenwisser maakt wat piepend geluid, en wanneer ik mijn trekhaak lostrek, komt mijn achterklep steeds naar beneden!)




Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Tja en zo hebben ze allemaal wel iets.
Die van mij vermogenprobleem en batterij die plat gaat. En het schoonste is dat de dealer nogsteeds met de oude batterij aan het testen is. Die is nl. kerngezond en voorlopig gaat er geen verbruik door de Ampèremeter bij de wagen in rust en afgesloten!! Wat doe ik verkeerd?? :doh:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chiel123
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door chiel123 »

Net de auto opgehaald na de update. Wat een verschil! Stuk sneller en soepeler. Auto trekt veel beter door en valt niet stil na schakelen. Vermogenbalkjes lopen nu ook netjes helemaal vol. Dus, zeker op aandringen deze update door te voeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

chiel123 schreef:Net de auto opgehaald na de update. Wat een verschil! Stuk sneller en soepeler. Auto trekt veel beter door en valt niet stil na schakelen. Vermogenbalkjes lopen nu ook netjes helemaal vol. Dus, zeker op aandringen deze update door te voeren.
Yep, nu vrijdag 7 juli is die van mij aan de beurt voor de update.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chiel123
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door chiel123 »

Wat ik wel merk, is dat er boven de 4500/5000 toeren opeens een nieuw geluid van onder motorkap komt. De dealer zegt dat het de wastegate is die open gaat en het geen kwaad kan, maar mooi klinkt het niet. Beetje een rauw, schurend geluid. We zullen zien of het allemaal heel blijft. Meer mensen die dit 'probleem' hebben na de update?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door rvdgaag »

Wastegate is een PSSST geluid, een klep die overdruk van de turbo afvoert. Kan geen kwaad, je zal het waarschijnlijk horen bij het loslaten van je gas of het wisselen in dat toerengebied van versnelling.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

Ben al blij dat ik een 'trage' diesel heb als ik die verhalen hier hoor :D
De Talisman opzich is al erg maar dat issue met het vermogen erbij, jeej :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door FatalZero »

De TCe 200 rijders moeten wel beseffen dat het 200pk blok een potent blokje is.

Dit blok heeft intern bij Renault de code M5M gekregen, word ook gebruikt in de Clio RS. Echter is dit een Nissan motorblok, hij staat bekend als MR16DDT. Dit blok is een doorontwikkeling en komt oorspronkelijk uit de stal van NISMO, de motorsport divisie van Nissan.

Voor de meer technische onderlegde mensen, lees anders dit artikel van Nissan door over jou motorblok: http://nissantechnews.com/pdf/2015/103-MR16DDT.pdf

Het is echt fenomenaal wat voor mooie techniek erin zit! Het is echt een superlekker turboblok, dus dat het beest onder je motorkap fluit en hist 'naar de baas' hoort er helemaal bij. Dat vind ik zo machtig mooi aan de Talisman, de uitstraling van een zeer ruime luxe riante voiture, maar de motorsensatie van een hitsig turboblok (zeker in sportstand) zoals je die vroeger in de jaren 80/90 ook in auto's had.

Nou mag de Talisman echt wel hier een daar een imperfectie hebben, maar MAN MAN MAN!!! wat krijg ik een glimlach op mijn gezicht van een potje stevig sturen op een rustige B-weg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Heb dit nooit mogen ervaren in mijn Espace TCE 200. Vond het blok onderbemeten. Niet voor niets dat het bij Espace al op kant wordt geschoven door een 1.8 TCE.Misschien dat het in de lichtere Talisman wat beter gaat, maar er is een groot gebrek aan koppel. De dieselversie 1.6 DCI 160 doet het eigenlijk vele beter.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Dat zou ik zo onmiddelijk niet durven beweren dat het 1.6 Dci blok het beter doet. Er staan genoeg filmpjes op YouTube die het tegendeel bewijzen. Het blok levert ook niet de volgens de specs aangekondigde vermogen en koppel.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Ghia »

ik ben niet supertreden over de 'potentie' van de "zwaarste" diesel. 160pk uit een 1.6 of 2.0 maakt dus blijkbaar toch verschil.
In theorie lijkt het wel een ideale motor.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Ik bedoel dat de dieselversie homogener is. De prestaties van de benzineversie moet je te hoog in de toeren gaan zoeken wat niet echt past bij het comfortabele gevoel van de Talisman-Espace.
160 PK uit een 1600 of een 2000 voelt inderdaad volledig anders aan. Heb nog een Espace 4 2.0 dci 175 gehad en dat reed toch anders dan de nieuwe 1.6 diesel. Kan het moeilijk uitleggen en ook met cijfers kan je het niet verklaren, maar het lijkt alsof een iets grotere motor een groter bruikbaar toerentalgebied heeft.
Dat er van de nieuwe 1.6 diesels zijn die het beloofde vermogen niet afleveren, wist ik niet. Doen ze het allemaal of enkele ?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Lijkt me raar dat die van u niet goed is, waarschijnlijk dezelfde week gebouwd! Mijn plaat begint met 1-snx
dezelfde week gebouwd weet ik niet. Dezelfde week ingeschreven kan kloppen. Die van mij is een stock voertuig met fabricage datum December 2016, maar ingeschreven in juni 2017. En de Uwe Daniel?? Stockwagen of niet?
Ik bedoel dat de dieselversie homogener is. De prestaties van de benzineversie moet je te hoog in de toeren gaan zoeken wat niet echt past bij het comfortabele gevoel van de Talisman-Espace.
160 PK uit een 1600 of een 2000 voelt inderdaad volledig anders aan. Heb nog een Espace 4 2.0 dci 175 gehad en dat reed toch anders dan de nieuwe 1.6 diesel. Kan het moeilijk uitleggen en ook met cijfers kan je het niet verklaren, maar het lijkt alsof een iets grotere motor een groter bruikbaar toerentalgebied heeft.
Dat er van de nieuwe 1.6 diesels zijn die het beloofde vermogen niet afleveren, wist ik niet. Doen ze het allemaal of enkele ?
Het is inderdaad logisch dat een 2.0 beter zou zijn met de 160 pk. Maar downsizen wordt een plicht. En dit met steeds strenger wordende emmisie normen die de constructeurs opgelegd worden.
Volvo gaat nog een stap verder. Gisteren in het nieuws gehoord dat ze tegen 2035 geen enkele wagen meer zullen produceren met een fosiele verbrandingsmotor. Enkel nog elektrische aangedreven wagens...
Op YouTube staan verschillende filmpjes van 160 dci's welke hun prestaties niet halen... persoonlijk vind ik een sportstand niet thuis horen op een diesel...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door DHL »

Ja Domi, je hebt volkomen gelijk. Downsizen is een plicht om emissienormen te behalen. Ik ben er wel van overtuigd dat dit enkel goed is voor de testresultaten in ideale omstandigheden. Eens in het dagelijkse verkeer doen die het niet beter dan een iets zwaardere motor met meer vermogen. (sorry voor de off topic mensen).
Vroeger stak men een 2000 cc in (benzine of diesel) in een wagen als de Talisman. Stel je een Talisman voor met het koppel van een 2000 cc en je hebt een prachtcombinatie. Of nog liever een goede V6 erin zoals bij Laguna, Safrane, R25,...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door berenburg »

Voor mij rijd de 160 pk diesel het prettigst in de normale stand niet in de sport stand.
Diesel moet het hebben van koppel en niet van toeren
Ik heb ook de indruk dat het schakelen bij 2000 tot 2500 toeren hem sneller laat optrekken.
Maar ik heb het niet geklokt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Vandaag staat die van mij bij de dealer. Heb hem deze morgen afgezet en de technieker welke de update gaat uitvoeren uitvoerig gesproken. Blijkt dat deze update toch heel wat aarde in de voeten heeft. Eerst en vooral moet de motor volledig ijskoud afgekoeld zijn voor hij de correcte gegevens kan uitlezen. Dan maakt hij een rapport op met al de uitgelezen gegevens van de huidige aanwezige software. Daarna gaat hij vergelijken met de nieuwe software. Dan schrijft hij een programma op basis van de huidige software met de nodige aanpassingen uit de goede software. Dan nogmaals grondig vergelijken en dan pas word de huidige software opnieuw in de ECU geladen. Jullie vragen je mss af waarom hij niet onmiddelijk de nieuwe software er in laadt?? Uit ervaring weet hij dat als hij dit doet de wagen dikwijls de software verwerpt en niet aanvaard! Daarom zijn manier van werken met meestal zeer goede resultaten. Hij vertelde ook als er ook maar één parametertje verkeerd staat of een instelling buiten de toleranties valt de Talisman niet meer start!! Wat word er nu allemaal nagekeken:
1) inspuiting inspuitmoment
2) ontstekings tijdstip
3) valve timing
4) turbodruk
Toen ik vroeg hoeveel tijd dit in beslag nam, zei hij: wil je het goed gedaan hebben?? Ik: JA!! Ga dan maar naar huis want dit neemt in het beste geval 3/4e dag in beslag.
Dus deze rijd weer met die zuinige Megane van begin deze week... :lol:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door daniel.vandermaesen »

De mijne is nieuw Domi!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

daniel.vandermaesen schreef:De mijne is nieuw Domi!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ahhh Voila! Dat verklaard alles hee daniel.
Die van mij is December 2016, dus gebouwd in de periode dat de meeste van deze vermogensproblemen werden ontdekt.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Domi1963 schreef:Vandaag staat die van mij bij de dealer. Heb hem deze morgen afgezet en de technieker welke de update gaat uitvoeren uitvoerig gesproken. Blijkt dat deze update toch heel wat aarde in de voeten heeft. Eerst en vooral moet de motor volledig ijskoud afgekoeld zijn voor hij de correcte gegevens kan uitlezen. Dan maakt hij een rapport op met al de uitgelezen gegevens van de huidige aanwezige software. Daarna gaat hij vergelijken met de nieuwe software. Dan schrijft hij een programma op basis van de huidige software met de nodige aanpassingen uit de goede software. Dan nogmaals grondig vergelijken en dan pas word de huidige software opnieuw in de ECU geladen. Jullie vragen je mss af waarom hij niet onmiddelijk de nieuwe software er in laadt?? Uit ervaring weet hij dat als hij dit doet de wagen dikwijls de software verwerpt en niet aanvaard! Daarom zijn manier van werken met meestal zeer goede resultaten. Hij vertelde ook als er ook maar één parametertje verkeerd staat of een instelling buiten de toleranties valt de Talisman niet meer start!! Wat word er nu allemaal nagekeken:
1) inspuiting inspuitmoment
2) ontstekings tijdstip
3) valve timing
4) turbodruk
Toen ik vroeg hoeveel tijd dit in beslag nam, zei hij: wil je het goed gedaan hebben?? Ik: JA!! Ga dan maar naar huis want dit neemt in het beste geval 3/4e dag in beslag.
Dus deze rijd weer met die zuinige Megane van begin deze week... :lol:
Ik had 2 weken geleden de update gepland staan.... op de warmste dag van het jaar (tot nu toe), en inderdaad, motor koelde nauwelijks af, waardoor de update niet kon worden uitgevoerd en wachten geen zin had. Nu is mijn Talisman volgende week donderdag aan de beurt maar zet hem woensdagmiddag al bij de dealer neer. Hele nacht om af te koelen! :doh:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Domi1963 »

Inderdaad Elmac zo zal het het best wezen. De motor moet inderdaad goed afgekoeld zijn. Onder 23°C daarom hebben ze mijn Talisman in de spuitcabine gezet en de ventilatie laten draaien zonder de verwarming. Deze morgen was het 19°C in de spuitcabine. Dus het komt goed. :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in