Tweedehands Zoe / Opladen & Tips


Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Hi Zoe-rijders,

Ik heb dit forum al aardig doorgelezen als gast maar nu inmiddels toch even een account aangemaakt om wat vragen te stellen en om jullie ervaringen te horen. Ik rijd op dit moment nog in een gewone benzine auto maar heb met MyWheels de laatste tijd een aantal ritjes gemaakt in elektrische auto's (Tesla Model S & Nissan Leaf). Zeker in de Leaf ben ik erachter gekomen dat ik de meeste ritjes die ik maak prima kan halen met een ~130km actieradius en er op de meeste plekken waar ik moet zijn een laadpaal om de hoek staat.

De Zoe staat mij echter meer aan qua design en kan volgens de NewMotion app ook sneller laden (wat betekend dat ik na een afspraak van 1,5 tot 2 uur weer met een redelijk volle accu naar huis kan op een 11/22kw paal). Ook is de Zoe al een stuk betaalbaarder op de tweedehandsmarkt en iets compacter.

Nou lees ik op het forum wel een paar dingen waar ik me een beetje zorgen. Veel van deze topic's zijn wel uit het 2013/2014 dus wellicht dat deze problemen nu minder spelen door bijv. firmware updates van de palen of auto of vervanging van de BCU.

De tweedehands Zoe's die ik zie komen voornamelijk uit 2013 en hebben wel iets meer kilometers op de teller (>50.000).

Hoe ervaren jullie (Zoe 2013 rijders) de volgende punten?:
- Oplaadproblemen bij publieke laadpalen met bepaalde type palen, zo lees ik dat bij Nuon palen in Amsterdam problemen (https://forum.nuon.nl/electrisch-rijden ... mpere-2760) zijn en problemen met Lolo's van TNM. (Laat ik die nou voornamelijk gezien hebben op locatie's waar ik kom). Drama verhalen als vastzittende stekkers en uitgeslagen stoppen klinken niet echt fijn.

- Oplaadproblemen bij nieuwere Fastned stations, https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/215321627
Volgens Fastned gaat het om 50% van de Zoe's:

Maar is dit voor een specifiek bouwjaar met de nieuwe "Q"-motors?

- Hoe zitten jullie zelf in de Zoe, ik heb nog geen Zoe kunnen testen maar wil dit binnenkort via MyWheels proberen. Ik ben zelf >2.00m en kan prima in een Leaf zitten.

- Opladen met nood-stekker (230v) is wel/niet mogelijk, had begrepen dat dit eerst niet kon, en de stekker er dus meestal niet bij zit maar dat dit later wel mogelijk was?

Ik ben uiteraard niet heel bekend met de verschillende modellen Zoe's, dus hoor graag of deze problemen alleen spelen bij bijv. een specifiek bouwjaar/type en of ik het beste nog op andere dingen kan letten.

Alvast heel erg bedankt!

Tim,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door zoe2goe »

Oplaadproblemen: ZOE is kieskeurig. Aardfouten kom je niet mee weg (gelukkig maar) en ze "ontdekt" ook wel eens een paal die op een hoger vermogen staat afgesteld dan die is afgezekerd. Overigens is mijn eigen ervaring dat met het inmiddels respectabele aantal ZOEs op de weg dat soort zaken wel stevig is afgenomen. Daarbij gezegd dat het allemaal zelden tot onoverkomelijke problemen heeft geleid. Het mooie van de ZOE is dat ze eetlust voor alle vermogens heeft.

Het Fastned "probleem" is zeer specifiek. Sommige ZOEs hebben er last van en alleen op specifieke stations. Het gaat overigens alleen om de Q versies (die dus 43kW kunnen laden). Ik heb begrepen dat de laatste softwareupdate behoorlijk wat heeft weggepoetst.

Lolo's zijn takkedingen, stelling van ondergetekende. Heeft niks met ZOE te maken. Als een laadpaal om wat voor reden "op rood springt" (shit happens) maar dan wel je kabel vast houdt, dan hoeft het voor mij niet meer. Wellicht is er inmiddels wat aan gedaan, maar die ervaring was van mij. Ik mijd ze als de pest. Een aantal rijders heeft ook nare ervaringen met EV-Boxen, meestal omdat beginnen met een voor de ZOE te lage startstroom. EV-Box kan dat op afstand fixen, maar dat schijnt nog steeds op per-incident basis te gebeuren (anderen zullen me corrigeren als ik het fout zeg). Ik vind daar wat van maar laat maar.

In zijn algemeen kun je stellen dat je niet moet afgaan op posts ouder dan zeg een jaar. Het hele oplaad-landschap is echt aanzienlijk verbetert.

Over lengte kan ik weinig zeggen. Ik ben 1.81 en zit ZEER ruim, maar daar heb je niks aan. Ik heb wel een keer een kerel van zeer ruim 2 meter laten rijden en die was onder de indruk.

Opladen met een granny kabel is mogelijk. Zit er standaard NIET bij en is tamelijk kostbaar (in de orde van 750 euro). Ik heb er als "verzekering" zelf een gebouwd en letterlijk nooit gebruikt. Mocht je aan juist het andere einde van het spectrum denken (opladen op potentieel hoog vermogen alle mogelijke stekkers), neem dan contact op met forum member fivari. Een type 2 oplaadkabel voor 22kW (!) zit er wel standaard bij.

Modellen: ik weet niets van "uitvoeringen", maar in motor / batterij zijn er 4 modellen
- Q210; continental motor, 22 kWh accu, kan tot 43 kW laden
- R240; Renault motor, 22 kWh accu, kan tot 22 kW laden
- ZE40 Q90; continental motor, 40 kWh accu, kan tot 43 kW laden
- ZE40 R90; Renault motor, 40 kWh accu, kan tot 22 kW laden

Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Bedankt voor je reactie! Dan lijkt het aantal problemen toch wel iets gezakt te zijn in vergelijking wat er een paar jaren geleden was.
Zover ik begrijp was het 2013 model sowieso een quick-charge unit (of in ieder geval, dat lees ik in de aanbod advertenties van de tweedehands auto's) dus ik zou dan het beste even moeten proberen om tijdens een proefrit te laden bij de Fastned "probleemstations" om te zien of dit voor de auto speelt. Fastned stations zitten vrijwel altijd op mijn (langere) routes. Wel iets minder fijn als het quick-chargen dan niet zou werken.

Ik zie rondom mijn locaties ook wel aardig wat EV-Boxen en Nuon palen staan, ben erg benieuwd naar overige ervaringen van de rest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door zoe2goe »

Klopt, de "R" modellen zijn pas later op de markt gekomen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Casss »

@TimZoe,
Het is natuurlijk afhankelijk van je budget, maar ik zou als het even kan voor "de nieuwe" tweedehands Zoe (eind 2016 beging 2017) gaan, met ca 300 km werkelijke range. Nu in Nederland te koop beginnend bij ongeveer 18.000 euro en over een paar maanden naar verwachting vanaf 17.000 euro. Dan heb je ook nog ruim 2 jaar fabrieksgarantie in plaats van te gaan voor een Zoe uit 2013 (waar ik nu mee rijd). Ik heb 3 jaar geleden zo ook een Zoe aangeschaft en erg veel aan die garantie gehad, (enige duizenden euro's).

Kijk maar eens op onderstaande site's voor een pijsindicatie en zie ook het "Zoe (laten) importeren draadje.
http://ww4.autoscout24.fr/?atype=C&mmvm ... co=1&dtr=s
http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... reference=

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Op dit moment inderdaad helaas nog geen budget voor het model met grotere accu, maar wie weet over een tijdje.

Ik heb altijd begrepen dat de Electro motor vrij lang >300.000Km mee zou moeten gaan maar lees nu hier en daar dat deze in de Zoe nog wel is vervangen moeten worden (bij jou ook @Casss?). Is het niet zo dat ze de motor vervangen door een nieuwe generatie motor die de problemen niet heeft? Lijkt me anders dat het 2013 model wel heel veel kinderziektes blijft houden.

Ik weet niet hoe jij dit ervaart na alle onderhoudsbeurten die gedaan zijn. Nog steeds problemen?

Mijn plan was in eerste instantie om het te doen met een Zoe met kleinere batterijen uit 2013/2014 en deze dan later te upgraden naar het grotere accu-pakket.

Franse Zoe's ga ik me even op inlezen, bedankt voor de tip!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Casss »

@ TimZoe: Ja ook bij mij, zie draadje "aandrijfgeluiden".
"...en deze dan later te upgraden naar het grotere accu-pakket..."
Zelf ben ik daar nog niet over uit.... Renault waarschuwt nogal nadrukkelijk over een minder grote range bij accuwissel t.o.v. de range van de nieuwe Zoe. Er van uitgaande dat mijn Zoe grofweg nog ongeveer 10.000 euro opbrengt, is de keuze 3.500 euro investeren in een (bj. 2013) dus 3,5 jaar oude Zoe (met 50.000 km) voor extra (100km?) range of 7.000 investeren voor een half jaar oude Zoe met nieuwe fabrieksgarantie en veel minder km. Een tweedehands "nieuwe-longrange" Zoe zal over een paar jaar mogelijk ook gemakkelijker te verkopen zijn (i.pv. een "accu-wissel Zoe"). Een tegenargument voor mij om toch maar voor die accu-wissel te gaan zou kunnen zijn, dat ik het verkoop- en aankoopgedoe dan ontloop en binnen mij comfortzone (oude vertrouwde Zoe) blijf.

(Vraag mij overigens ook af of in 2019 bij de introductie van de CCS Zoe er weer sprake zal zijn van een nog groter accu-pakket/range en of (zo ja, welke?) Zoe's dan weer in aanmerking komen voor een accu-wissel 2.0. Zou het kunnen dat Zoe's met een nu reeds gewisselde accu daarvan worden uitgesloten en de huidige longe-range Zoe's niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Ah, bedankt voor de info. Die overweging begrijp ik inderdaad ook. Ik heb de thread van aandrijfgeluiden doorgelezen en zie dat de meeste dit al hebben laten vervangen. Een "operatie" als deze vermelden ze neem ik aan ook in het onderhoudsboekje of is dit verder te checken op bijv. serienummer o.i.d.? Als ik dit bij een proefrit zou kunnen checken scheelt dat natuurlijk al heel wat (en ik ga er vanuit dat ze een nieuwe revisie hebben van de motor om het probleem op te lossen).

Ik zag in het topic overigens dat jouw motor vorig jaar juni is vervangen, heb je na deze tijd nog "vreemde" reparaties nodig gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Casss »

@TimZoe Nee, alleen de 4 software updates inzake de accu, zie draadje Batterij gezondheid meten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Interessant, zover ik lees ziet die update er alleen maar positief uit en verdwijnen steeds meer kinderziektes. Het is het dus wel aan te raden om even een dongle mee te nemen om dit soort dingen te checken tijdens een proefrit bij een dealer.

Ik ga binnenkort via MyWheels op zoek naar een Zoe om het rijden in het algemeen is te ervaren, ik laat het weten! Bedankt in ieder geval voor de info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Hachy »

Hallo Tim, ik heb behoorlijk wat problemen met mijn Zoé uit mei 2016 gehad waaronder het Fastned probleem en ook problemen bij EVbox'en met de startvermogens. Mijn idee is dat er enkele series firmwares in omloop zijn van Zoe's ergens eind 2015 - medio 2016 die niet geschikt zijn voor de NL markt, o.a. laadpalen op 3x25A vanwege vastrecht tarieven en andere laag-vermogen-gekkigheid die ze in Duitsland en Frankrijk niet kennen.

Het goede nieuws is dat met de laatste software updates deze problemen voor 98% zijn verdwenen en ik nog slechts een enkele keer een slecht afgezekerde (oude) lolo aantref. Zowel bij Fastned als EV-boxen heb ik sindsdien geen problemen meer.

Ondanks deze problemen heb ik geen seconde getwijfeld om terug te gaan naar een brandstof auto. De Zoé is nu ruim een jaar mijn enige gezinsauto. 95% laadt ik thuis op met de zon, en voor die enkele keer dat je problemen hebt zijn er, zeker in NL, behoorlijk veel alternatieven, op snellaadgebied heb je uiteraard ook Allego / Greenflux en nog andere partijen en op normale palen zijn er ook alternatieven (ICU / gemeentepalen etc) genoeg. Als ik ergens overnacht gebruik ik altijd de granny charger aan de 230V, soms met 20 of 50m verlengkabel.
Is gewoon het voordeligst en je hebt dan toch geen haast. Heb ik een langere trip dan plan ik langs gratis snelladers indien mogelijk (en die zijn toch nooit van Fastned ;))

Vergeet niet dat alle goede laadsessies niet uitgebreid op het forum worden besproken. Hier gaat het toch vaak over de 'uitdagingen' zullen we maar zeggen. Ondanks deze ervaringen heb ik in een jaar tijd probleemloos 20.000 kilometers gemaakt en ik hoop nog een paar ton aan kilometers erbij op te zetten.

Ik zou zeggen, wees goed voorbereid maar laat je niet gek maken door alles wat de laatste jaren gebeurd is in alle topics. Zorg dat je recente software versies op je Zoe geïnstalleerd krijgt en heb wat vertrouwen in je planning, mindset en de techniek. Vraag een laadpaal aan bij de gemeentes / plekken waar jij veel laadbehoefte zult hebben.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Nivve »

Om nog wat aan te vullen:
- De Zoe laadt het efficienst rond de 11-22kw zover ik weet. Helemaal aan het stopcontact kakt de efficiëntie erg in (ergens 50% gelezen, maar weet niet in hoeverre dat klopt). Dus als het even kan, gewoon 11kW laden, ook thuis.
- 3-Fase laden is een godsgeschenk. Je realiseert je pas hoe vaak je er baat bij hebt als je een EV rijdt met maar 1-fase. Dit is voor mij al voldoende reden om nogmaals een Zoe te verkiezen boven elke andere (in dezelfde prijsklasse dan :mrgreen: ). Wij hebben sinds kort geen benzine-auto meer, maar een Fluence als tweede auto. Prima als backup, maar de eerste auto moet echt 3-fase kunnen laden om prettig te zijn.

Ik heb zelf ook een 2013 Zoe en heb dus ook wat kinderziektes mogen meemaken. Echter na de initiële problemen nu eigenlijk al meer dan een jaar geen echte problemen meer gehad. Blijf wel actief op het forum, dat levert al 80% van alle oplossingen in mijn ervaring :)
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Kijk! Dat zijn twee ervaringen die een stuk rustgevender zijn!
Buiten CanZE om is er denk ik geen manier om firmware e.d. uit te lezen toch? R-Link versie is niet gelijk aan firmware van de onderdelen begrijp ik.

Dat een paal het af en toe niet doet kan ik begrijpen, dat blijft toch. Ik merkte zelf inderdaad dat het opladen van de MyWheels Leaf (die is dan denk ik 1-fase?) bij andere punten dan Fastned (niet-chademo) super langzaam was en TNM app bevestigd dit eigenlijk ook. Volgens TNM laad de Zoe in 1,5 tot 2,5 uur op afhankelijk van paal 11/22kw en had de Leaf al gauw 6/8 uur nodig! Dus dat is erg nice en de meeste afspraken die ik heb duren toch minimaal 2 uur.

Ik weet niet precies of ik een 3-fase mogelijkheid hier kan krijgen. Wat heeft jou dat gekost @Nivve?

Een actieve community is altijd fijn! Daar ben ik zeker voorstander van :D

Thanks!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Hachy »

Actieve community is dit wel.
Zo te lezen is die leaf dan 1 fase ja. Prima voor 's nachts hoor, maar voor overdag vrij onhandig.

Thuis 3-fase laten aansluiten kost je ongeveer €200,- en gaat via je netbeheerder. Er komt dan een monteur je 2e en 3e fase aansluiten die er 9/10 keer al ligt. Doorgaans verandert je vastrecht tarief niet omdat het kleinste tarief al '3x25' is (ook al heb je maar 1fase aangesloten) Daarna nog wel de kosten voor de laadpaal uiteraard maar verder geen maandelijkse verhoging ofzo. Wil je thuis naar 22kW dan moet je je net aansluiting verzwaren naar 3x35A en dan betaal je al snel €800 per jaar meer aan vastrecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Nivve »

TimZoe schreef:Kijk! Dat zijn twee ervaringen die een stuk rustgevender zijn!
Ik weet niet precies of ik een 3-fase mogelijkheid hier kan krijgen. Wat heeft jou dat gekost @Nivve?
[Edit: Na het toevoegen van de quote zie ik pas dat je echt specifiek de 3-fase vroeg :roll: ]

1. €200 - 3-fase aanlsuiting: De 3-fase kabel van de straat naar de meterkast lag er al, dus alleen de 200 voor de hoofdaansluiting omzetten naar een 3-fase variant.
2. €600 - Laadpaal zelf: tweedehands 600 euro (maar nieuw 1000+ euro).
3. €1000+ - Electricien om alles te regelen. Weet de prijs niet zeker omdat het situatie afhankelijk is en ik ook niet-laadpaal dingen heb laten doen terwijl hij er was. Dit is dus voor mij met: een extra aardpin slaan (Zoe weigerde door een slechte aarde), vervangen gehele meterkast (oude was 1-fase), en ophangen/aansluiten van de laadpaal.

Lijkt een duur grapje, echter openbaar laden is uiteindelijk nog veel duurder. Ik zat snel op 270 per maand (ja, ik rijd veel :mrgreen: ) en dan wordt dat verschil tussen thuis (0,18 cent per kWh) en openbaar (0,40 cent per kWh) groot genoeg om zo'n investering terug te verdienen.
Daarnaast is de meterkast alvast future-proof (zonnepanelen) en is thuis 3-fase laden gewoon ideaal :dance:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Ah precies, dat zijn wat duurdere bedragen. Ik rijd zelf "maar" 10.000 tot 12.500km per jaar (op dit moment) dus wellicht voor mij niet nodig. Granny lader met blauwe stekker i.p.v. schuko is wellicht al voldoende voor mij dan op een goed CEE stopcontact. Zo'n blauwe in de muur met KwH meter lijkt me een stukje minder te kosten maar dat moet ik tegen die tijd maar is gaan uitzoeken als het echt zo ver is (ben totaal geen electrician).

Dat het wat langer duurt is voor mij niet zo'n groot probleem als het laden maar veilig is. Ik ben na afspraken vaak uiterlijk om een uur of 7 thuis en vertrek pas rond half 9 weer, zou dus dan ~14 uur om te laden hebben en dat moet genoeg zijn. Heb ook al een aantal Lidl's rondom locaties waar ik kom gevonden om gratis te quickchargen, scheelt ook altijd weer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Hachy »

Een granny charger is niet echt bedoeld om dagelijks te gebruiken. En trust me, dat wil je ook echt niet. Als je 's ochtends een keer weg bent geweest en je moet 's middags weer op pad dan is het heerlijk om thuis in 2 uur weer vol te laden. Een wallbox zou ik dus wel adviseren. Wil je zo goedkoop mogelijk dan kun je altijd nog een 1-fase 16A wallbox monteren, dan heb je in elk geval 3,7 kW ipv 2,0 (granny).

Toch zou ik ook 11kW adviseren met vaste kabel. Je wilt niet elke avond met je laadkabel slepen, als je ook gewoon een bestaande kabel erin kunt prikken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

@Hachy, oké eens! Ik moet dat tegen die tijd maar is gaan uitzoeken om te kijken of dat hier ook allemaal mogelijk is.
Volgende week op de planning om een Zoe uit 2013 een dagje te huren via MyWheels. To be continued!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Nivve »

@TimZoe:
Een deel van de kosten zijn natuurlijk niet alleen voor de auto, ligt eraan hoe je het aanpakt. Wij gaan over enkele jaren over op inductie en ook zijn we PV van plan, dus de 3-fase meterkast is ook alvast daarvoor geschikt gemaakt (extra groepen die nu alvast klaarliggen, scheelt weer in kosten tegen die tijd). Ook de aardpin is iets wat voor het hele huis handig is om goed te werken denk ik zo. Dus dat beschouw ik meer als een fix van het gebrek van het huis dan kosten voor de laadpaal.

Nog steeds niet goedkoop, maar dan wordt het wat sneller de moeite waard omdat het niet alleen maar voor die EV hobby van mij is. Ook hebben wij twee EVs, dus per EV gerekend is het ook opeens helemaal niet zo veel :lol:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Smartrix-Zoe »

En als je 3 fase hebt 3x 16A laad de Zoe toch maar 8.2 kw per uur. Dit ligt niet aan mijn laadpaal maar aan de Zoe.
Bij publieke 11kw laders doet de Zoe ook maar iets meer dan 8 kw per uur.
Een tesla pakt op mijn laadpunt gewoon 11kw. Dus aan de laadpaal ligt het niet.
8.2 is natuurlijk altijd nog sneller dan 3.7kw maar het is toch raar dat die Zoe niet gewoon die 11 pakt.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Hachy »

Vreemd ja, bij mij thuis pakt de zoe altijd tussen 10 en 11kW behalve boven de 90% dan wordt het minder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TimZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2017 15:44
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door TimZoe »

Gisteren een dagje in de Zoe gereden (2013 model ook)! Wat een heerlijke auto is het inderdaad.
Met mijn lengte (2.03m) kon ik echt prima zitten, niet onderuit gezakt maar gewoon zoals het hoort.

Ik begon met 130km range op de teller en na een rit van 97km (combinatie snelweg/80 weg en stukje binnendoor) hield ik nog 52km over zonder eco modus o.i.d. :clap:, geen last gehad van "range anxiety" dus. Laden bij EV-Net paal en Allego snelladers ging ook zonder problemen en snel ook. Zelfs nog een Lolo laadpaal tegengekomen in de Q-Park, die deed het ook! Het viel wel op dat veel van de palen die op 22kw in de NewMotion app stonden eigenlijk maar 11kw waren (of langzamer). Op Chargemap stonden deze palen overigens wel op 11kw.

Al met al ben ik erg onder de indruk van de Zoe en gaan we sparen! Dank voor al jullie tips en ervaringen. Ik houd het forum zeker in de gaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door MartijnEV »

Casss schreef:(Vraag mij overigens ook af of in 2019 bij de introductie van de CCS Zoe er weer sprake zal zijn van een nog groter accu-pakket/range en of (zo ja, welke?) Zoe's dan weer in aanmerking komen voor een accu-wissel 2.0. Zou het kunnen dat Zoe's met een nu reeds gewisselde accu daarvan worden uitgesloten en de huidige longe-range Zoe's niet?
Nee die auto is compleet nieuw ontworpen (dat wordt een zustermodel overigens van de nieuwe Nissan Leaf die 6 september zal worden onthuld). De batterij van de huidige Zoe generatie zal niet uitwisselbaar zijn met die toekomstige opvolger.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door zoe2goe »

Laten we hopen dat het een beetje verre zusters worden en de ZOE niet met de ugly-brush wordt gedesigned. Ik geef buitengewoon weinig om auto's, laat staan het uiterlijk, maar een huidige generatie Leaf, sorry, dat is me te dol, en op de concepts die ik heb gezien van de volgende generatie lijkt het alsof die auto maandenlang bij de snoepjesdokter van Lance Amstrong is langsgeweest, afschuwelijk. Hou het Frans!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door MartijnEV »

We dwalen af, maar dat komt wel goed. Kijk maar naar Kadjar versus Quasqai, (nieuwe) Koleos versus X-Trail: ook platformdelers en de Renault varianten daarvan zien er allemaal als fraaie Franse echte Renaults uit (en zíjn dat ook). Mede dankzij onze trots Laurens van den Acker als hoofd van het Renault designteam.

Hierbij een spy shot van de nieuwe Nissan Leaf 2018. Ziet er al een stuk conventioneler uit dan de huidige Leaf. De (ver)toekomstige Zoe opvolger zal ongeveer deze proporties hebben maar ongetwijfeld met een geheel eigen Renault gezicht en lijnenspel.

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door RudyH »

Timzoe, ook ik heb veel problemen gehad met mijn Zoë.
Na een complete aandrijflijn wissel (motor, chameleon laadunit, accu etc. ) onder garantie heb ik nu geen enkel probleem meer en rijdt en laad de auto zonder problemen.

Het rijden in de Zoë is fantastisch toch hebben wij besloten om afscheid te nemen van deze auto. Door koop van een nieuwe woning met iets grotere tuin heb ik ook een aanhangwagen gekocht. Hiervoor heb ik een auto nodig met trekhaak. Gezien onze andere auto een hybride leasebak is kan ik niet anders.

De Zoë gaat binnenkort de verkoop in
Met de gedacht om over ongeveer 1,5 jaar nieuwe 100%. elektrisch leasebak te gaan rijden.

Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me maar een PM.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Hachy »

Zonde man Rudy!! Nog een speciale forum prijs? :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door RudyH »

€9500,- incl. 3 fase lader. Onderhuids bijna nieuwe auto. Motor vervangen bij 30.000km. Huidige stand 50.000km.
Accu, chameleon lader en bekabeling afgelopen zomer vervangen. Alle gegevens zijn op te vragen bij Renault dealer Janssen kerres in Helmond.

17 inch velgen met voor nieuwe banden. Afgelopen maand APK gekeurd en dus 2 nieuwe banden.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door MartijnEV »

Jammer RudyH maar begrijp de reden. En je hebt in elk geval altijd nog het 1:43 schaalmodelletje van de Zoe
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door RudyH »

Wie weet wordt de volgende leasebak een Zoë 2. Maar hoop eigenlijk dat ze een iets grotere 100% elektra auto op de markt brengen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door NeufegliseThierry »

Die is er al en heet......Leaf ;-)
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door RudyH »

NeufegliseThierry schreef:Die is er al en heet......Leaf ;-)

Uhm nee.
Beetje rare vergelijking.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NeufegliseThierry
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 sep 2017 20:32
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door NeufegliseThierry »

RudyH schreef:
NeufegliseThierry schreef:Die is er al en heet......Leaf ;-)

Uhm nee.
Beetje rare vergelijking.
Waarom? Je bent toch op zoek naar een iets grotere ZE auto? Dan past de Leaf prima en behoort ook nog eens tot hetzelfde concern. Wat doen logo's op de neus en kont er nog toe 8)
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door RudyH »

Ooo als je het zo bekijkt. Dacht dat je een Zoë vergeleek met een Leaf.

Qua merk maakt het mij idd niks uit.
En zullen alle merken weer in aanmerking komen. Wel ga ik kritischer kijken naar online diensten van een auto en of dit ook werkt. Eerst de auto verkopen en over 2 jaar kijken we weer verder.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Zoe / Opladen & Tips

Bericht door Casss »

Weet niet zeker of dit het goede draadje is om mijn vraag in te plaatsen..... (gaat wel over tweedehands)

Op twitter zie ik de volgende tweet van Eric Feunteun https://twitter.com/ericfeunteun
Rendez vous ce weekend sur @innoverAuto @bfmbusiness pour parler du #vehiculeElectrique d'occasion de @RenaultZE. 9600€ pour une #renaultzoe d'occasion dans le réseau Renault.
Vertaald vanuit het Frans door Bing
Dit weekend op @innoverAuto @bfmbusiness om te praten over de mogelijkheid van de @vehiculeElectrique van #RenaultZE tot ziens. 9600 € voor een #renaultzoe in het Renault-netwerk gebruikt.

Kan iemand dit uitleggen, Frans is niet mijn taal.

Googelend kwam ik onderstaande site tegen (is bovenstaande gerelateerd aan onderstaande ? :think: )
http://www.moteurnature.com/28876-renau ... d-occasion (met google translate vertaald)
Renault geconfronteerd met het probleem van Zoe gebruikt
De lancering van haar Zoe, Renault maakte een verrassende keuze, hij koos automatisch aanvullen niet te verkopen, en het opleggen van de verhuur van de batterij. Hij is de enige fabrikant die deze keuze heeft gemaakt, en de directe consequentie is dat Zoe een auto is die niet verkoopt. Meer Zoe 4 van 5 worden verhuurd met een contract van 3 of 4 jaar, waardoor qu'ajourd'hui keren ze terug in aantallen in de showroom. Dit is waar er een probleem is. Op de markt voor gebruikte auto's zullen Renault-verkopers inderdaad een zware taak hebben om het concept van batterijverhuur op te leggen. De fabrikant is zich duidelijk bewust, want het biedt een speciale huuraanbod Gebruikt Zoe, met de huur van de batterij verlaagd tot 1 € per maand in het eerste jaar. We hebben hetzelfde al gezien met ADSL-abonnementen of mobiele telefonie. Een promotionele prijs is zeer aantrekkelijk, maar je moet de volledige pot betalen na (min of meer 100 € per maand afhankelijk van de gekozen omstandigheden). We hadden nooit gedacht dat dit systeem ooit zou worden toegepast op de auto.

Renault stelt dit voor vanaf 15 mei, beginnend bij € 9600 voor een 36-maanden oude Zoe Life en 37500 km. Het aanbod omvat ook de installatie van een oplaadbus bij de klant thuis (met een maximum van € 500 HT), en de garantie (12 maanden) label Renault ZE kansen die identiek is aan een label Renault kansen . Deze aanbieding zal beschikbaar zijn in heel het Renault-netwerk in Frankrijk, waar een verkoper is opgeleid in de specifieke kenmerken van het elektrische evenement. Kortom, Renault organiseert het goed, en auto's zullen mooi zijn, worden gereviseerd en verwend voordat ze hun nieuwe eigenaar ontmoeten. We willen graag feliciteren, maar helaas voor de fabrikant, MoteurNaturekan zijn lezers niet adviseren om in te schrijven op deze aanbieding van een gebruikte Zoé. Om twee redenen.

De eerste is dat je een nieuwe Zoe, all inclusive met de batterij, kunt huren voor minder dan 250 € per maand. En de tweede is dat je gemakkelijk kunt terugvinden op voor elektrische auto's vrij van huur voor de accu op de markt, minder dan € 10.000 (Citroën C-Zero en Peugeot Ion) of minder dan € 15.000 voor een Nissan Leaf. We zien dan de gebruikte Zoe gevangen tussen deze twee aanbiedingen, in een moeilijke positie, die steeds ouder zal worden. Op de markt van kansen over 7 jaar, wie wil huur voor de batterij betalen? Renault zal meer moeten doen dan de huur verlagen aan het begin van het contract ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Een tweedehands Twingo ZE - wat kom je tegen?
    door rmas » » in Algemeen Z.E.
    0 Reacties
    65 Weergaves
    Laatste bericht door rmas
  • Tips aanschaf Kadjar
    door Eteraverst » » in Kadjar
    3 Reacties
    184 Weergaves
    Laatste bericht door Eteraverst