Ervaring met licht grijs interieur

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door lambocars »

Hello,

ik sta op het punt een Talisman Grandtour te bestellen, maar twijfel tussen zwart en licht grijs leder.
De ene geeft aan dat het licht grijs bijna wit is, de andere geeft een soort licht taupe als referentie ... op de configurator is het wel erg wit.

Ik vind in heel België geen enkele Talisman met dit leder, enkel in Nederland staan er enkele (de Signature series), maar die staan nogal ver weg om even te gaan kijken.

Heeft er iemand dit licht grijs leder?
Is dit te onderhouden ... hou er rekening mee dat ik op pakweg 4 jaar tijd zo'n 160000km zal rijden ... kan ik dit dan mooi houden ... ook met een jeans bvb ?

Alvast bedankt
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door Domi1963 »

Beste,
In Uw geval aangezien de vele kilometers die je zal rijden kan ik U aanraden om om de 6 maand Uw leder grondig te reinigen en te behandelen tegen soepelheid en voeding. Dan blijft het wel proper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door DHL »

Let vooral op het grijze dashboard hee...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door lambocars »

DHL schreef:Let vooral op het grijze dashboard hee...
Ik weet het ... denk dat ik maar het zekere voor het onzekere ga nemen en gewoon zwart neem ... bruin is ook wel mooi, maar zwart past beter bij de rest van de wagen ... die helemaal zwart is ... lol
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JoCam1302
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 10:29
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door JoCam1302 »

Ik heb gisteren mijn bestelling (mét licht grijs interieur) doorgegeven aan de lease maatschappij :-) Ben benieuwd !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door berenburg »

Nu 40 k en 2 jaar, leer is nog in nieuwe conditie,
Af en toe reinigen en invetten om het mooi en soepel te houden.
Vlekken krijgen geen kans bij leer wat goed onderhouden wordt.
Krassen ben je zelf bij, stoel is geen bagage ruimte en als het moet even een plaid erop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door Ghia »

Dit is m'n grootste spijt van de wagen. Dit is m'n eerste wagen met zwart leder interieur. Wil ik nooit meer! Nog nooit zoveel moeten poetsen.
Voorheen had ik crèmekleur, supertevreden van (zowel tapijten als deurpanelen in licht kleur). Over de kwaliteit van het (echte)leder ben ik minder te spreken. Ik geef eerder de voorkeur aan nepleer dan echt leer. Jammer van al die vreemde plooien. De vorige was na 107.000km nog superstrak.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door lambocars »

Ik denk dat het probleem met de lederen zetels in de Talisman ook met de perforatie te maken kan hebben, dat maakt het leder toch minder sterk denk ik?
Dit is mijn vierde wagen met zwart leder, eerst in een Grand Scenic, daarna in twee Volvo V60's ... en eerlijk gezegd heb ik me nooit bezig gehouden met speciale leder producten, insmeren en dergelijke ... nooit gedaan, enkel met een microvezel in lauw water, uitwringen en zo de zetels schoonmaken ... op het dashboard en de deurpanelen gebruik ik wel HG product, maar niet op het stuur of op de zetels.

En na 140.000 km zagen mijn lederen zetels er nog altijd prima uit ... hopelijk zijn de zwarte, lederen zetels in mijn Talisman na 140k km nog in orde.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Ervaring met licht grijs interieur

Bericht door Ghia »

Na 5000km vind ik ze al zeer "gehavend" uitzien. Nog nooit gehad. De passagierszijde is vervangen geweest door een slechte naad.
Wil je niet weten hoe ik die terug gekregen heb... om te janken. Verder werkte daarna de zetelventilatie niet meer. Nu een tik in de massage enz..
Dit is wel m'n eerste wagen met geperforreerd leder, kan daar idd inkomen dat dit minder stevig zou zijn. Ofwel is het nappaleder te dun?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht