Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Deze auto zit niet zo ingewikkeld in elkaar gelukkig.
Je kunt als je achterstallige zaken gaat wegwerken ook de klepspeling eens nazien bijvoorbeeld. (Stelplaatjes)
De spanning van de multiriem kun je eens nazien,is er historie bij de auto?
Zoniet de distributieriem bijv vervangen,5jaar/120.000km.
mechanic schreef:Deze auto zit niet zo ingewikkeld in elkaar gelukkig.
Je kunt als je achterstallige zaken gaat wegwerken ook de klepspeling eens nazien bijvoorbeeld. (Stelplaatjes)
De spanning van de multiriem kun je eens nazien,is er historie bij de auto?
Zoniet de distributieriem bijv vervangen,5jaar/120.000km.
historie onbekend ook bij renault data
heb hem gekocht met m'n laatste centen
i know
hij deed het prima tijdens proefrit
In het voorbeeld van de distributie,als die breekt bijvoorbeeld heb je een aantal kromme kleppen. Kan lang duren,maar termijn is er echter niet voor niets.
update van de automatische bak DP0
we rijden weer ff +/- 100km verder
de dp0 schakeld zeker beter
echt een genot zo
nu gaan we verversen
dat zal het laatste beetje ook verwijderen (smile)
kunnen we met een gerust hart verder klungelen anders was het tot hier en niet verder
iedereen bedankt voor alle tips en uitleg
Vandaag 3x olie ververst van automaat... kwam de 1ste keer 3 liter uit. Telkens 3l nieuwe olie er in. na 3de keer op temp en op peil gezet. zat toch een klein litertje teveel in. Nu zo goed als nieuwe olie er in. Nu de volgende dagen checken of hij zachter schakelt.
cooperke schreef:Vandaag 3x olie ververst van automaat... kwam de 1ste keer 3 liter uit. Telkens 3l nieuwe olie er in. na 3de keer op temp en op peil gezet. zat toch een klein litertje teveel in. Nu zo goed als nieuwe olie er in. Nu de volgende dagen checken of hij zachter schakelt.
hallo vrienden
even terug komt op het schakel issues van de dpo
naar veel zoeken ben ik tot het volgende gekomen
het schakel probleem wordt veroorzaakt door de software van de dpo
oplossing is dus updaten en duurt 0,3h volgens het werkschema
zie dit bericht hoop dat meerdere hier iets aan hebben :
Storingssymptomen:
Stoten bij het schakelen van de 2. versnelling naar de 1. versnelling.
Slip bij de schakelen van 1. versnelling naar 2. versnelling.
Oorzaak/oorzaken:
Softwarefout in het regelapparaat.
Oplossing:
Software-update van het transmissie regelapparaat uitvoeren.
Betreft onderstaande voertuigen:
Model Type Transmissiecode Uitrusting
Clio II _B0 D DP0 Met automatische transmissie
Megane _A0 G DP0 Met automatische transmissie
_A0 4 DP0 Met automatische transmissie
LAGUNA _56 L DP0 Met automatische transmissie
_56 U DP0 Met automatische transmissie
Deze werkzaamheden kunnen alleen door een geautoriseerde werkplaats afgehandeld worden.
De officiële werkplaats controleert of deze werkzaamheden betrekking hebben op het voertuig.
Benodigde tijden
Software-update uitvoeren. 0,3 h
Benodigd speciaal gereedschap
Diagnosetester OE (XR 25) Of OE (NXR)
Reparatie-/onderhoudswerkzaamheden moeten door een vakman met opleiding in de personenautohandel ( bijv. automonteur, auto-elektricien, automonteur mechatronica) worden uitgevoerd. Als alternatief kan de reparatie ook door een geschoolde en ervaren mechanicus worden uitgevoerd.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds februari heb ik issues met mijn Clio IV 1.5 DCI uit 2017. Na een paar dagen stilstand startte hij niet meer, leek mij de accu, met de booster sprong hij direct aan. De laatste beurt had de monteur aangegeven dat de accu minder werd,...
Paar weken over nagedacht nadat de Megane bij de APK een aantal afkeurpunten had en beslist om wat eigenlijk mijn favoriete auto van de vijf is het veld moet ruimen. Veel goede herinneringen aan de auto. Mee op vakantie naar Frankrijk Italie en...
Goedemiddag 🤗
Ik heb vorig jaar een Renault twingo uit 2002 gekocht en dit is zowel een schakel als automaat.
Ik kan dat zelf instellen.
Maar nou bokt hij soms en soms slaat hij van zelf als ik op automaat rijd over naar schakel.
Ik heb m’n accu na...
Auto bonkt af en toe aan de onderzijde.
Laatste jaren vervangen: Voor- en achterveren, demping, toplagers voorzijde, aandrijfassen voorzijde, Draagarmen voorzijde. Fusees bij APK indien noodzakelijk. Geen...