problemen R-link 2

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

problemen R-link 2

Bericht door jimmy-ilse »

vorige week zeer mooie tweedehands talisman grandtour kunnen kopen met slechts 3737 km erop. wist vanwaar hij kwam. persoon heeft carriere gemaakt en heeft nu firmawagen.

ik heb mij geregistreerd bij R-link store en alle stappen doorlopen. blijkbaar waren er twee updates. eentje voor Coyote en eentje voor de user profile.
ik heb alle stappen doorlopen: eerst usb in de wagen, twee minuten wachten en daarna de pc in. downloaden en vervolgens weer naar draaiende auto om te installeren.
nu had ik een ding over het hoofd gezien. de usb moest geformateerd zijn naar FAT32. de mijne stond nog op ftns. hij heeft alles mooi ge-upload maar nu zie ik wel dat het systeem iets trager loopt. als ik naar radio wil gaan, krijg ik eerst zwart scher voor seconde en daarna maar het scherm met de radio-instellingen.
ik dacht dat ervoor veel rapper was, aanklikken en het scherm stond er.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? kan ik de r-link volledig naar fabrieksinstellingen stellen? is die update dan ook weg? en hoe doe ik dat? er zaten veel boekjes bij , behalve van de R-link2?

Mvg,

jimmy
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: problemen R-link 2

Bericht door Domi1963 »

Even naar Fabrieksinstellingen terug gaan is het best als je een wagen van iemand anders overneemt. Dit doe je door naar systeem te gaan en daarna onderaan heb je een vierkantje met streepjes. Daar druk je op RESET. Er gaan je een paar keer de vraag gesteld worden of je dit wel wil en je drukt telkens op ja of ok.
Dan:
1) staat de wagen in de R-Link Store al op Uw naam geregistreerd?
2) normaal de reeds geïnstalleerde kaartupdates verdwijnen niet, was bij mij toch niet na een komplete RESET naar fabrieksinstellingen wegens een probleem met mijn smartphones.
3) Dan best uw USB-stick traag formateren naar FAT32 en opnieuw een fingerprint nemen van Uw R-Link 2 door Uw USB-stick 2 minuten in uw wagen te pluggen MET draaiende motor. Daarna steek je de USB-stick in je PC of Laptop en open je de R-Link Store website om te kijken welke updates allemaal beschikbaar zijn voor Uw wagen. Je vinkt deze aan welke je nodig acht of welke verplicht zijn. Dan open je je toolbox van R-Link 2 en gaan daar normaal de door U aangevinkte updates verschijnen en updaten maar...
Daarna steek je tijdens een rit van minstens een half uurtje de USB-stick in de R-Link 2 NADAT HIJ OPGESTART IS EN DE MOTOR DRAAIT. En dan ga je het update scherm zien verschijnen met de checksum van de bestanden en finaal de installatie ervan. Gedurende dit hele proces BLIJF JE VAN ALLES AF op de R-Link 2 tot hij zegt dat de update voltooid is. Als je daarna de USB-stick in je PC of Laptop terug steekt dan zal je merken, na een correcte installatie in je wagen, dat alle gedownloade bestanden verdwenen zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: problemen R-link 2

Bericht door jimmy-ilse »

Als ik dit doe zoals hierboven vermeld, zijn de updates van coyote en user profile dan ook verdwenen?
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: problemen R-link 2

Bericht door Domi1963 »

Bij mij allesinds NIET. :wink:
Je gaat wel je aangemaakt profiel volledig opnieuw moeten instellen naar Uw voorkeuren hee. En het geheugen van uw zetels ed. gewoon op de knop OPSLAAN drukken als ze nog in de juiste positie staan.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • R-Link kaart kopiëren naar 2e Renault met R-Link
    door emtee » » in R-Link
    1 Reacties
    479 Weergaves
    Laatste bericht door Renault tech
  • R-Link en Multisence
    door Vdweteringr » » in Megane
    0 Reacties
    241 Weergaves
    Laatste bericht door Vdweteringr
  • Layout R-link
    door DonGiovanni » » in Electronica Captur 1
    0 Reacties
    246 Weergaves
    Laatste bericht door DonGiovanni
  • R link 2 abonnement
    door ReneKL » » in Renaultforum voordeeltjes
    2 Reacties
    840 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • OpenR link dev-mode ?
    door Austral-130 » » in Austral
    10 Reacties
    925 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Verschillende R-Link modellen?
    door RolfiePolfie » » in R-Link
    1 Reacties
    132 Weergaves
    Laatste bericht door Zwollenaar88
  • Update OpenR link 2.1.0
    door Tommy_M » » in Austral
    6 Reacties
    2527 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user