sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman


Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Na de eerste maanden vooral erg tevreden te hebben rondgereden, begin ik me nu toch dagelijks te irriteren aan mijn Talisman. En dan met name de sensoren/electronica en ik ben benieuwd welke klachten jullie herkennen en/of er oplossingen zijn:

1) parkeersensoren: deze reageren traag of helemaal niet. Soms wordt alles rondom rood (geen obstakel in de buurt).
2) regensensor: werkt de ene keer best aardig, maar soms echt helemaal niet (vooral bij lagere snelheden)
3) mediaplayer (ipod): staat bij mij altijd op shuffle, maar soms klapt ie er gewoon uit. Ipod opnieuw opstarten en dan begint hij weer opnieuw.
Letterlijk opnieuw, compleet dezelfde shuffle lijst.. Herkenbaar?
4) gas respons: was altijd ok, maar hij begint nu erg schokkerig weg te rijden
5) verwarmbare buitenspiegels: lijken totaal niet te werken of heel traag..
6) Telefoon: er zit vertraging in bij het opnemen van de telefoon. Ik zit allang hallo hallo te roepen en de ander hoort niets. Heel irritant

Tot nu toe heb ik meer oplossingen hier gekregen dan bij mijn dealert of Renault NL. Das natuurlijk al een irritatie op zich maar ik reken weer op jullie!;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Punt 1, 2 en 6 herken ik ook. Vooral opnemen vd telefoon vergt wat gewenning.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door mrchivas »

Idd 1,2 en 6. Kan maar niet wennen aan punt 6. Heb de TM nu al 7 maanden bezit en elke keer de irritatie op punt 6.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Punt 6 word opgelost door de overheid
10% meer ongelukken door telefoon gebruik
Handsfree wordt ook strafbaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door ppoetsma »

1 = soms
2 = klopt vaak niets van, maar heb ik bij meer auto's gehad
3 = geen ervaring mee
4 = herkenbaar maar bijna op 30K en ik ga er vanuit dat dit met een beurt is verholpen; vaker bij auto's gehad
5 = inderdaad, achterruit ook niet
6 = ja, ik wacht een paar seconden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Rcupra »

1 = dealer geeft aan niks te kunnen doen hieraan
2 = zie 1
4 = EDC bak opnieuw ingelezen met iets beter resultaat maar blijft mij iedere keer verrassen
6 = wacht inderdaad 2 seconden met praten na opnemen. Scheelt ergernis
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door NicolasL »

Wel, mijne gaat voor een hoop van die zaken maandag binnen voor meerdere dagen.

Mijn 'overzichtje' voor de dealer:
R-LINK2-gerelateerd
1. Wegvallen FM-ontvangst op regelmatige basis
2. DAB geeft 50% van de tijd 'Signaal Kwijt', vaak worden zenders ook niet gevonden
3. Navigatie = pain in the ass. Traffic updates e.d. werken niet naar behoren, kaarten kloppen niet (heeft net 'update' gehad...)
4. Verkeersbordenherkenning zit er vaak gewoon naast. Neemt volgens mij gegevens over van navi die oude gegevens lijkt te hebben
5. iPhone aansluiten met motor al gestart = geen iPod-functie. Voor starten USB inpluggen = geen bluetooth media. Kon wel in Clio
6. Media via bluetooth valt weg na 1-2 seconden sinds iPhone X gekoppeld werd. Bluetooth lijkt compleet de pedalen kwijt sindsdien
7. Bluetooth valt in het algemeen heel vaak weg, verschijnt steeds een pop-up op het scherm dat het toestel al aangesloten is via USB. Record = 24x op een ritje Antwerpen-Amsterdam
8. Sensoren werken niet naar behoren, vaak geen signaal of veel te laat. Soms dan weer wél signaal zonder obstakels
9. Telefoneren duurt 2-3 seconden vooraleer de R-Link effectief gehoor geeft aan de andere kant

Hardware en carrosserie
1. Deur aan bestuurderskant sluit niet volledig bij dichtslaan. Lijkt alsof iets tegenhoudt dat de auto in het slot valt vaak
2. Contactloos openen werkt vaak niet. Moet soms verschillende deurhendels proberen of alsnog de keycard uit m'n zak nemen
3. Krakend geluid uit de kofferbak tijdens rijden, ookal is deze helemaal leeg
4. Sensor om de koffer handsfree te openen werkt amper. Weet de exacte plaats zitten maar reageert vaak gewoon niet. Tijdens het poetsen van de auto ging de koffer ineens open zonder dat er iets of iemand in de buurt was. Vermoedelijk door stromend water sensor geactiveerd
5. Regensensor reageert soms niet op toch stevige regendruppels. Moet vaak handmatig ruitenwissers opzetten
6. Lichte speling op het rempedaal, lijkt alsof dit een beetje los zit

Versnellingen en motor
1. Bij wat dieper induwen van het gaspedaal blijft hij hangen op enorme hoge toeren (>4000), zelfs na lossen gaspedaal schakelt de auto niet automatisch hoger of terug dan
2. Start-stop werkt niet altijd naar behoren
3. Als de start-stop werkt aan een rood licht is het al meerdere keren gebeurd dat de auto gewoon uitvalt. Terug in P-stand zetten en opnieuw starten is dan de enige optie
4. Massagefunctie in de zetel links onderaan de rug werkt niet meer.

Overige opmerkingen
1. Achterruit lijkt amper te verwarmen, idem voor zijspiegels (al twijfel ik of die effectief verwarmd zijn)
2. Automatische verwarming verwarmt in 90% van de tijd enkel de onderste zone. Warme voeten en koude neus dus
3. Heb ondertussen al verschillende keren indicaties op het dashboard gehad die te wijten waren aan slecht contact (bandenspanning, controleer luchtfilter, ...)

De meeste zaken zijn 'lichtjes storend' en zorgen er niet voor dat ik minder graag met de auto rij, maar andere zaken zorgen dan weer voor een hoop frustratie en irritatie onderweg. Nu hij toch voor langere tijd de garage in gaat, kunnen ze beter ineens alles controleren natuurlijk.

Ik rij al 4 maanden met plezier rond met m'n Talisman, al heb ik soms echt het gevoel dat hij z'n geld qua bouw en software echt niet waard is. Het blijft natuurlijk wel een mooie wagen.

Hopelijk lost de dealer een (groot) deel van de problemen op... Fingers crossed.
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

zoo.. dan is mijn lijstje heel beperkt. Hoewel ik heel veel van jouw ervaringen deel hoor. Bijv. de warme voeten en koude neus, bluetooth connectie.
Ik hoop voor je dat jouw dealer raad weet met deze punten, al vrees ik het ergste. Ben benieuwd naar de eventuele oplossingen. Ik zit in een traject met RNL voor wat betreft de parkeersensoren. Zij zeggen dat dit probleem niet bekend is bij hen. Geloof ik geen zak van. Ik ben heel erg bang dat Rlink een gedrocht is wat samenhangt van slechte software/hardware.

Overigens heeft mijn dealert verleden week gekeken naar de lichte speling op het rempedaal en dit was geen probleem..

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door r.zeevat »

Welkom bij de issue club.

Zie ook al de andere posts hieromtrent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

1) bij mij omgekeerd. De sensoren werken overgevoelig en zien dingen die er gewoon niet zijn bij vochtig weer en zeker bij sneeuw
2) geen probleem mee
3) ook geen probleem mee
4) sinds nieuwe versnellingsbak ook geen probleem meer mee.
5) heb ik ook enkel als ik de knop snelle ontwaseming in druk. Dan heb ik het gevoel dat de spiegels en de achterruit zeeeer traag opwarmen. Druk ik enkel de achterruitverwarming knop in dan gaat het wel iets sneller.
6) is bij mij niet anders en ik zeg ook niets meer tot de naam verschijnt op de R-Link 2, dan heb je direct antwoord.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mavical
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jan 2017 12:49
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door mavical »

Punt 5 en 6 zijn herkenbaar. Het duurt bijna 10 min voordat er bij de spiegels iets lijkt te gebeuren. Het opnemen van een gesprek blijft irritant. Mensen horen mij niet meteen wanneer ik opgenomen heb. Inderdaad een aantal seconden wachten voordat ik wat zeg. Vervelend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Met welke knoo nemen jullie de telefoon op?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door ppoetsma »

Die op het stuur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Op het stuur


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mavical
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jan 2017 12:49
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door mavical »

Inderdaad op stuur en soms vanaf het. display. Maakt geen verschil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hvdb
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2017 11:26
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door hvdb »

Punt 1, 2, 5 en 6 zijn herkenbaar...
Reactie dealer: We zien geen foutmeldingen dus alles is OK :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Het blijft een bijzonder merk Renault, ik volg dit forum al bijna een jaar en de problemen zijn per auto zo verschillend. Wel jammer om te horen dat sommige mensen zoveel pech hebben.

Nu ontopic.

1) niet echt problemen mee, werkt wel beter als de auto kruipt (hele lage snelheid)
2) werkt matig, maar heb ik eerder meegemaakt, ik vindt vooral dat extra instellen met die druppel op de schakelaar vreemd en niet goed werken
3) nog geen ervaring mee, maar ik ga het eens proberen
4) soms, lijkt in de sport stand minder erg. Wel irritant idd. Vooral dat knikje in je nek wat je krijgt
5) geen ervaring mee, auto staat binnen
6) zelfde ervaring, zal wel in de software zitten
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Blijft idd een haat liefde verhouding met de auto, waarbij ik er wel uit ben dat het een eenmalig experiment is geweest... Gister in de sneeuw gereden en ineens hield het pre crash systeem ermee op, dus ook mijn ACC. Juist op een moment waarop je denkt.. nu zou ik het nodig kunnen hebben.

Als er sneeuw op je logo voorop komt, kapt de boel. Vink allemaal niet logisch... Maar goed. In het nieuwe jaar ga ik maar weer naar de dealert...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Dat de ACC en pre-crash uitvallen bij sneeuw op het logo is normaal. Als de radar niets meer kan waarnemen schakelt deze zichzelf uit. Daarom verschijnen de meldingen ook in het oranje kleur. Dus dit is geen defect. Rode meldingen zijn in de gaten te houden als je deze krijgt dan is er wat mis...
De inbouwplaats zou wel op een andere manier kunnen opdat er geen sneeuw of zelfs vuil bij kan. Daar heb je een punt...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Ik vind het geen defect, maar een voorbeeld waarom ik een haat liefde verhouding heb en Renault voor mij niet een merk is waar ik blijf hangen. Juist vanwege die plek, daar is gewoon niet over nagedacht, of het is een goedkope oplossing. Heel vee extra’s die je krijgt, zijn het gewoon allemaal net niet. Stuurverwarming is ook zoiets. Op 2 kleine plekken wordt het warm. Waarom niet gewoon het hele stuur? De airco.. of je hebt warme voeten, maar als je de temp niet verandert en je selecteert alleen midden, dan blaast ie koude lucht. Wie bedenkt zoiets?

Is dit wat ze noemen Franse slag??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Ja begrijpen wat er te begrijpen valt...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door r.zeevat »

Lees deze post maar eens:

Bevindingen & issues Talisman na 30.000km
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door NicolasL »

Na een kleine twee weken bij de dealer ben ik mijn Talisman gaan afhalen. De Kadjar die ik als vervangwagen meekreeg was degelijk, maar ben toch blij om opnieuw met de Talisman te kunnen rondrijden.

Een overzichtje/update:

R-LINK2-gerelateerd
1. Wegvallen FM-ontvangst op regelmatige basis
= opgelost, massa op antennekabel geplaatst. Blijkbaar vooral bij Grandtour een probleem

2. DAB geeft 50% van de tijd 'Signaal Kwijt', vaak worden zenders ook niet gevonden
= opgelost, Door switch naar DAB+ alle zenders geherprogrammeerd. Nog geen signaalverlies gehad

3. Navigatie = pain in the ass. Traffic updates e.d. werken niet naar behoren, kaarten kloppen niet (heeft net 'update' gehad...)
= Volledige upgrade gehad qua kaarten (2016.12 nu) en lijkt toch wat beter te werken. Dealer gaf wel mee dat Renault de kaarten aankoopt bij TomTom en dat ze zelf niet weten hoeveel keer dat op jaarbasis effectief gebeurt.

4. Verkeersbordenherkenning zit er vaak gewoon naast. Neemt volgens mij gegevens over van navi die oude gegevens lijkt te hebben
= Opgelost door kaartupdate.

5. iPhone aansluiten met motor al gestart = geen iPod-functie. Voor starten USB inpluggen = geen bluetooth media. Kon wel in Clio
= Technisch centrum om oplossing gevraagd, is er niet. Volgens dealer is de processor van de wagen gewoon niet krachtig genoeg. Oplossing = iPhone eerst insteken en dan wagen starten. Fun fact: werkt wél gewoon t.e.m. iPhone 6, die dubbele koppeling.

6. Media via bluetooth valt weg na 1-2 seconden sinds iPhone X gekoppeld werd. Bluetooth lijkt compleet de pedalen kwijt sindsdien
= Lijkt op het eerste zich opgelost. Moet nog uitgebreid verder testen.

7. Bluetooth valt in het algemeen heel vaak weg, verschijnt steeds een pop-up op het scherm dat het toestel al aangesloten is via USB. Record = 24x op een ritje Antwerpen-Amsterdam
= "Opgelost" als in: er zouden een pak minder pop-ups moeten verschijnen, aangezien het ontvangst beter is. Moet ook nog uitvoerig testen op langere ritten.

8. Sensoren werken niet naar behoren, vaak geen signaal of veel te laat. Soms dan weer wél signaal zonder obstakels
= Komt voor bij 'te hoge' aanrijsnelheid. Die exacte snelheid is niet gedefinieerd. Bij sneeuw/regen/vuil regelmatig sensoren/wagen poetsen kan foutjes voorkomen.

9. Telefoneren duurt 2-3 seconden vooraleer de R-Link effectief gehoor geeft aan de andere kant
= Normale werking van R-Link2, voorlopig geen oplossing dus, maar gewoon even wachten op 'doorschakel'.

Hardware en carrosserie
1. Deur aan bestuurderskant sluit niet volledig bij dichtslaan. Lijkt alsof iets tegenhoudt dat de auto in het slot valt vaak
= Sloten opnieuw afgesteld, probleem lijkt verholpen

2. Contactloos openen werkt vaak niet. Moet soms verschillende deurhendels proberen of alsnog de keycard uit m'n zak nemen
= Ontvangstantennes gecontroleerd, bijgesteld.

3. Krakend geluid uit de kofferbak tijdens rijden, ookal is deze helemaal leeg
= kofferslot gesmeerd en gecontroleerd

4. Sensor om de koffer handsfree te openen werkt amper. Weet de exacte plaats zitten maar reageert vaak gewoon niet. Tijdens het poetsen van de auto ging de koffer ineens open zonder dat er iets of iemand in de buurt was. Vermoedelijk door stromend water sensor geactiveerd
= Nagekeken en afgesteld. Lijkt inderdaad beter te werken. Normaal gezien verplaatsen ze deze zelfs niet bij het plaatsen van een trekhaak. Is bij mij wel gebeurd.

5. Regensensor reageert soms niet op toch stevige regendruppels. Moet vaak handmatig ruitenwissers opzetten
= gecontroleerd, geen oplossing omdat het probleem bij de garage niet voorviel tijdens testen. Had overigens hetzelfde voor met mijn vervang-Kadjar.

6. Lichte speling op het rempedaal, lijkt alsof dit een beetje los zit
= conform de wagen, komt voor bij alle wagens

Versnellingen en motor
1. Bij wat dieper induwen van het gaspedaal blijft hij hangen op enorme hoge toeren (>4000), zelfs na lossen gaspedaal schakelt de auto niet automatisch hoger of terug
= Eigen aan de elektrische bediening van de automatische versnellingsbak. Kan geen kwaad, voelt gewoon wat onnatuurlijk aan.

2. Start-stop werkt niet altijd naar behoren
= Verklaring: de batterij moet minstens voor 82% opgeladen zijn. Bij veel elektrische gebruikers (ruitenwissers, airco/verwarming, ...) daalt die capaciteit vaak onder de 80% voor korte ritten.

3. Als de start-stop werkt aan een rood licht is het al meerdere keren gebeurd dat de auto gewoon uitvalt. Terug in P-stand zetten en opnieuw starten is dan de enige optie
= Geen technisch mankement gevonden, oorzaak kan zijn dat je beweegt op de stoel en dat de sensor in de zitting dit ziet als 'verlaten van de wagen'

4. Massagefunctie in de zetel links onderaan de rug werkt niet meer.
= massage-unit volledig vervangen

Overige opmerkingen
1. Achterruit lijkt amper te verwarmen, idem voor zijspiegels
= Door de vorm van de achterruit ten opzichte van de wagen wordt deze snel heel vuil. Hierdoor lijkt het alsof de achterruit niet correct verwarmt. Vaak sproeien is een deel van de oplossing. Zijspiegels ontdooien enkel samen met de achterruit.

2. Automatische verwarming verwarmt in 90% van de tijd enkel de onderste zone. Warme voeten en koude neus dus
= standaardwerking van de verwarming, oplossing = handmatig de zones aanpassen. Vooral bij koud weer snel opwarmen (bvb. vriestemperatuur en 22 graden in auto) zorgt er voor dat het lijkt alsof enkel de onderste zone hard wordt verwarmd.

3. Heb ondertussen al verschillende keren indicaties op het dashboard gehad die te wijten waren aan slecht contact (bandenspanning, controleer luchtfilter, ...)
= volledige elektronische check gehad, fiches gecontroleerd, ... voorlopig geen problemen meer.

... verder vertelde de dealer me ook nog dat R-Link2 in de nabije toekomst wel een aantal stevige updates zal ondergaan. De eerste softwareversies zijn inderdaad vaak niet om over naar huis te schrijven, maar worden door de updates wel beter en beter.

Let us hope, ik ben alleszins alvast van een aantal pijnpunten verlost :dance:
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door r.zeevat »

Helaas allemaal zo herkenbaar....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Het laatste wist mijn dealer ook te vertellen. Er schijnt volledige nieuwe software geschreven te worden voor de R-Link 2.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Nou daar heb ik wel vertrouwen in... software.. de specialiteit van Renault..:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Tja en dan geeft een test van de consumentenbond aan dat de r-link2 in de top 4 staat kun je nagaan wat voor systemen je krijgt bij andere autos.
Alleen psa en bmw scoorde beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Ik heb eerder mijn vraagtekens bij de test eerlijk gezegd... dat rlink boven Volvo eindigde vond ik heel vreemd omdat de nieuwe multimedia sytemen van Volvo in de nieuwe modellen lovend uit elke test komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Die testen is puur consumenten lokkerij...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Tja ik vertrouw meer op de consumentenbond test dan van autosites die hebben namelijk belang bij reclame consumentenbond niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Tall »

Er zou inderdaad op zeer korte termijn een update op komst zijn voor R-linkversie van mijn Talisman. Wat mij het ergst stoort is de radio-ontvangst. De regensensoren werken niet perfect, maar dat is in mijn Laguna ook niet het geval. De grootlichtsensor werkt evenmin naar behoren. Over de parkeersensoren kan ik kort zijn. Zij die vinden dat ze traag of overgevoelig werken moeten misschien een beetje oefenen op het inschatten van de afmetingen van hun wagen, kunnen rijden is namelijk nog steeds belangrijker dan afgaan op je sensoren of camera. Dit zijn enkel hulpmiddelen, ze zitten echter niet achter het stuur. Verder is het frame van de bestuurdersstoel vervangen waardoor het gekraak is opgelost. Ik heb dus momenteel geen echt grote problemen en ben dan ook, in tegenstelling tot velen hier, een tevreden Talisman-rijder. Mocht ik hem morgen op een hoopje rijden zou ik onmiddellijk een nieuwe bestellen. Prijs/kwaliteit/uitrusting/rijplezier ga je nergens beter vinden. De fout die de meeste ontevredenen gemaakt hebben is te snel een compleet nieuw model kopen. Minstens 2 jaar wachten na lancering is de boodschap, de tijd die nodig is om kinderziektes weg te werken.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Idem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Onzin voor wat betreft de parkeersensoren. Ik snap heel goed dat het hulpmiddelen zijn, maar die mogen toch ook goed werken? Jij gaat toch ook niet met een andere radio in de auto zitten omdat je DAB ontvangst niet goed is.

Ik ben het helemaal eens met je prijs kwaliteit verhaal En daarom maak ik geen punt van bijv. het verwarmde stuur, of de HUD (die bij de echte premium merken gewoon op de voorruit verschijnt). Zelfs de achteruit camera accepteer ik terwijl op mijn veeel goedkopere Volvo de kwaliteit aanmerkelijk beter was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Volkomen mee eens knippie. Een paar kinderziekten ok maar de meeste hebben een complete waslijst. Zaken als regensensoren, dab en parkeerhulp zitten al jaren op Renaults en zijn dus uitvoerig getest. Ik wijt het aan de Franse slag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Tall »

Als je met parkeerhulp bedoelt dat de auto zichzelf parkeert, wel dat is nu net wel een hulpmiddel welk perfect werkt bij Renault. Regensensor en grootlichtsensor mogen voor mijn part afgevoerd worden. Ik beweer dan ook niet dat er geen zaken zijn die beter zouden kunnen, maar het is zeker niet zo dat de wagen een totale miskleun is. Jammer voor hen die andere ervaringen hebben met de Talisman.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht