Welke Samsungs werken met R-Link 2

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Kadjar-apie »

Beste mede R-Linkers,

Aangezien mijn huidige Alcatal Idol 3 - waar ik zeer tevreden over ben - na de (automatische) upgrade vorig jaar van Android 5.1 naar 6.0 niet meer communiceert met de R-Link 2 ben ik van plan een nieuwe Android telefoon aan te schaffen.
Het updaten van de R-Link 2 naar 2.2.18.590 waar ik mijn hoop op had gevestigd heeft helaas ook niet geholpen :fp: :cry2:

Nu vraag ik mij af welke nieuwe (Samsung) telefoons wel prima met de R-Link 2 (met 2.2.18.590) werken?
Ik weet dat de volgende werken (getest met telefoons van vrienden/bekenden):
- Samsung A3 (2015) met Android 6.x ?
- Samsung A5 (2017) met Android 7.0
- Samsung S6 met Android 6.1 en 7.0

Nu twijfel ik tussen de A5 (2017), de S7 en de hagelnieuwe A8 met als eventuele outsider de Moto G5S (S8 met afgerond scherm vind ik niet mooi/handig), welke allen draaien op Android 7.x.

Zijn er hier op het forum Kadjar-rijders met ervaring met de Samsung S7 met Android 7.x (met R-Link 2.218.590, dus zonder Android Auto), de nieuwe A8 of de Moto G5S?
Ik weet dat de A8 nog maar net uit is maar er zijn altijd 'early adaptors'. :dance:

Leukste vraag is natuurlijk wat er gebeurt als de telefoon wordt geupdate naar Android 8 (Oreo) wat geldt voor de A5, de S7 en natuurlijk de A8. Zijn er hier al mensen die Oreo hebben op een ander merk telefoon (Google / Moto etc)?
De (nog verkrijgbare) S6 krijgt deze update waarschijnlijk (?) niet en zou dus misschien daarom de veilig(st)e keuze zijn?

Bedankt voor jullie reactie(s)!

Met vriendelijke groet,
Kadjar-Apie
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door EagleForce »

S7 werkte bij mij probleemloos na de door jouw genoemde update op de RLink 2, half jaar geleden.
Weliswaar een Talisman maar zelfde Rlink dacht ik.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Domi1963 »

S7 Edge werkt bij mij ook zonder enig probleem
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Kadjar-apie »

Bedankt voor deze info!
De A5/2017 en de A7 zijn dus beide mogelijk.
Ik vermoed ook dat er technisch geen verschil zit in een Tasman en een Kadjar systeem, behalve misschien de schermgrootte...

Ik zal eens kijken wat de verschillen tussen beide Samsungs zijn - mijn gevoel zegt dat de (nieuwere) A5/2017 beter is omdat deze nieuwer is (USB-C, nieuwere Samsung OS etc)...

Is er nog niemand die een telefoon met Oreo (Android 8) heeft / heeft gekoppeld aan de R-Link 2?
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door RigolleM »

Binnenkort is de A3/A5/A7 2018 ook verkrijgbaar met standaard Android 7 (Nougat), beetje uitgeklede versie (net zoals de A8) van de S8.

Ik heb een S7E gehad en gebruik nu af en toe eens de A3 2017 (vooral voor Waze via Android Auto) en deze werken perfect op de R-Link 2 systemen, beter dan mijn huidige iPhone (geen Spotify via BT streaming, enkel via Carplay).

Persoonlijk zou ik altijd voor de laatste versie gaan, wegens de door u opgesomde voordelen... enkel Oreo kan misschien wat roet in het eten gooien, maar zou mij verbazen daar het BT-protocol dezelfde blijft.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door TheWizardbc »

Kadjar-apie schreef:Bedankt voor deze info!
De A5/2017 en de A7 zijn dus beide mogelijk.
Ik vermoed ook dat er technisch geen verschil zit in een Tasman en een Kadjar systeem, behalve misschien de schermgrootte...

Ik zal eens kijken wat de verschillen tussen beide Samsungs zijn - mijn gevoel zegt dat de (nieuwere) A5/2017 beter is omdat deze nieuwer is (USB-C, nieuwere Samsung OS etc)...

Is er nog niemand die een telefoon met Oreo (Android 8) heeft / heeft gekoppeld aan de R-Link 2?
Oreo op een Oneplus 3T gaf totaal geen problemen. Wil uiteraard niet zeggen dat andere toestellen geen problemen kunnen hebben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Kadjar-apie »

Ik heb besloten om een Samsung A8 te kopen zodra de Media-Markt de BTW vrije dagen heeft.
Dit is - naar verwachting - over 2 weken... dat hou ik nog wel even vol :think:

Ik hoop dan maar dat ook de A8 na de Oreo update nog steeds blijft werken.
Allen dank voor de reacties! :dance:
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Domi1963 »

Das nog een eindje denk ik want Samsung is niet van de vlugste met software-updates. Ik heb een Edge 7 en heb nog maar sinds augustus 2017 nougat 7.0 en er is al een versie 7.1 uit die heb ik ook nog niet laat staan oreo 8.0...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door RigolleM »

Domi1963 schreef:Das nog een eindje denk ik want Samsung is niet van de vlugste met software-updates. Ik heb een Edge 7 en heb nog maar sinds augustus 2017 nougat 7.0 en er is al een versie 7.1 uit die heb ik ook nog niet laat staan oreo 8.0...
Alle features van Android 7.1.1 zitten verwerkt in Android 7.0 van Samsung, je zal nooit een 7.1.x versie zien verschijnen op uw S7E.
Oreo zal inderdaad voor ergens deze zomer zijn: 9 maand na de release, maar dan zijn alvast alle Android bugs er al uit, enkel nog de Samsung bugs krijg je nog te verwerken :-)
Een factory reset wordt dan ook aangeraden om het toestel terug op volle toeren te krijgen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Domi1963 »

RigolleM schreef: Alle features van Android 7.1.1 zitten verwerkt in Android 7.0 van Samsung, je zal nooit een 7.1.x versie zien verschijnen op uw S7E.
Jammer dat dit dan niet zichtbaar is. Ik heb sinds de update naar 7.0 in augustus vorig jaar nog wel een software-update gekregen later. Maar zoals U zegt kan je niet zien wat er gewijzigd is in de infotab van het toestel...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door RigolleM »

Domi1963 schreef:
RigolleM schreef: Alle features van Android 7.1.1 zitten verwerkt in Android 7.0 van Samsung, je zal nooit een 7.1.x versie zien verschijnen op uw S7E.
Jammer dat dit dan niet zichtbaar is. Ik heb sinds de update naar 7.0 in augustus vorig jaar nog wel een software-update gekregen later. Maar zoals U zegt kan je niet zien wat er gewijzigd is in de infotab van het toestel...
Eén van die features zijn de app shortcuts (zoals 3D Touch van iOS), dus blijven drukken op een app en dan verschijnt er een venster, was pas beschikbaar vanaf Android 7.1 en zit dus ook in Android 7.0 van Samsung.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Taita
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2018 20:30
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Taita »

S8 werkt hier prima.
Renault Mégane dCi 110 Série Signature Exclusiv automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door Kadjar-apie »

Afgelopen vrijdag de A8 aangeschaft, geïnstalleerd en getest op e R-Link2.
Alles lijkt te werken :dance:, kan ik eindelijk weer bellen in de auto...

Iedereen bedankt voor de reacties, vooral de meldingen dat de S8 het prima doet heeft geholpen.
Dit omdat de A8 qua spec's (bluetooth 5.0 etc.) vergelijkbaar is/lijkt.

Nu weer bellend onderweg... :lol:
Kadjar-Apie
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



quiptix
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:52
Actief als: particulier

Re: Welke Samsungs werken met R-Link 2

Bericht door quiptix »

Slightly offtopic:
Bij mij werkt de telefoon prima (Samsung S7), maar boven 80 km per uur ben ik aan de andere kant van lijn nauwelijks nog te verstaan vanwege de rijgeluiden. (Had ik met mijn vorige auto (niet Renault) totaal niet)
Zijn er meer van dit soort ervaringen? Kadjar Intens Diesel, R-Link 2 (v2.2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht