Afdekplaat binnenverlichting

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Maverickjvl
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2011 17:52
Actief als: particulier

Afdekplaat binnenverlichting

Bericht door Maverickjvl »

Hallo, ik heb recent een Renault Espace van 2006 (2.0T Dynamique) gekocht., Weinig km's, in goede staat en een goede onderhoudshistorie (geen noemenswaardige problemen, behoudens wat beurten en banden). En uiteraard in een goede Espace kleur: metallic zwart.

Echter twee dingen blijven mijn aandacht trekken:
- het kapje van de binnenverlichting komt los; het is bij de levering nog vastgezet door de dealer (middels een of andere zwarte kit, maar uiteraard werkt dat niet). Heeft iemand een simpele oplossing voor dit probleem?
- een of andere rammelige "piep" achterin. Ik ben nog niet in staat geweest om deze piep te elimineren. Laat staan te vinden waar dit vandaan komt. Iemand suggesties om dit op te lossen?

Voor het overige ben ik zeer tevreden. De uitrusting van de Dynamique is zeer compleet. En het interieur is zeer sportief met de half leder / half stof uitvoering.
Gr,

Maverick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: Afdekplaat binnenverlichting

Bericht door wesley015 »

Welkom, en gefeliciteerd met je Espace.

Het kapje kun je het beste vast zetten met goede bekledings kit wat zacht blijft of met dubbelzijdig tape.
Ook kun je een goede tweedehands exemplaar zoeken op de slooperij.

Wat betreft de 'piep'. Dat is moeilijk aan tegeven. Helemaal met de informatie die je ons geeft.
U kunt het beste achterin gaan zitten en dan iemand anders rijden, om zo achter de herkomst de komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Afdekplaat binnenverlichting

Bericht door RichTrip »

Maverickjvl schreef:een of andere rammelige "piep" achterin. Ik ben nog niet in staat geweest om deze piep te elimineren. Laat staan te vinden waar dit vandaan komt. Iemand suggesties om dit op te lossen?
Het kan zijn dat dit door 1 of meerdere stoelen wordt veroorzaakt. Klap eens de rugleuningen van alle stoelen op de tweede en eventuele derde zitrij om en kijk dan of het geluid er nog is. Indien nog aanwezig eens rijden zonder de stoelen achterin.
Als het geluid dan nog steeds aanwezig is, dan wordt het erg lastig om op afstand een diagnose te stellen.
Blijkt het geluid wel weg te zijn, dan ligt het dus wel aan 1 of meerdere stoelen. Probeer dan eens de stoelen te wisselen van plek.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht