Megane Scenic 2.0 | Automaat | 06/02/1998

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vinos
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011 09:53
Actief als: particulier

Megane Scenic 2.0 | Automaat | 06/02/1998

Bericht door vinos »

Hallo allen,

Ik heb een vraag, ik heb inmiddels 2 weken geleden een Rode Renault Megane Scenic 2.0, Automaat van 06/02/1998 gekocht bij een garagehouder. Ik heb mijn Twingo ervoor ingeruild.

Tijdens de testrit hing de temperatuur meter in het dashboard 'dood' ik heb vermeld dat ik wilde dat dit gemaakt werd.
Toen ik hem ophaalde met nieuwe APK heeft de temperatuur meter het welgeteld 20 km goed gedaan toen hing hij weer dood.
Garage houder gebeld, hij ging een afspraak inplannen om dit te maken.

Na 1 dag rook ik ook al een benzine lucht in de auto, dit is nu met vlagen nog steeds zo, soms als de airco aanstaat soms ook als de airco en ventilator uit staat.

Dezelfde dag merkte ik ook dat de versnelling van z'n 3 naar z'n 4 er pas met 3000 toeren doorknalt, auto schiet een beetje naar voren dan, dit is nu nog steeds zo,- hij blijft dit doen, vooral de eerste Km's na het starten.

na een week:
Het was me ook al opgevallen dat hij voor 70 euro benzine in een week had gedronken, vond dat nogal veel, zoveel KM heb ik niet gemaakt....

Na 9 dagen na aankoop reed ik naar mijn werk en hield mijn auto er halverwege bijna mee op, hij stotterde flink en ging niet harder dan 30 km p/u en kwam niet meer door de versnelling. Snel aan de kant gezet dus.
Garagehouder gebeld, hij heeft hem opgepikt en vertelde me 's avonds toen hij weer klaar was dat 1 bobine kapot was en de wagen daardoor nog maar op 2 cilinders reed. Hij had de bobine vervangen en hij moest het nu weer goed doen, voor de temperatuur meter had hij nog geen tijd hij zou me bellen voor een afspraak.

Toen ging er eergisteren inneens het lampje "inspuitsysteem" branden tijdens het rijden, was net 10 meter van huis uit onderweg.
Auto even afgezet en weer aan, en 't lampje was weer uit.
gewoon doorgereden dus.

nog steeds schiet hij bij hoge toeren van zijn 3 naar zijn 4, en ruikt ie naar benzine.

Gisteren, ik kom bijna aan op mijn werk en denk ga ff bij de AH een broodje halen, loop de AH binnen, koop t broodje en stap weer in mijn auto, wil hij niet starten, 15 min staan klooien, en hij starte weer.

Ga ik van mijn werk savonds naar huis en begint dat lampje "inspuitsysteem" weer te branden...
Nu was ik het beu, ben naar de garagehouder gereden en hij vertelde me dit:

Waarschijnlijk heeft alles te maken met de temparatuur meter, als ik deze maak dan zijn alle problemen verdwenen, daar dat de auto computer gestuurd word, kan hij niet aflezen hoe warm de auto is en gaat hij benzine spuiten waardoor je start en "inspuitsysteem" systeem problemen krijgt, hij had niet direct tijd om hem te maken, hij belt mij vandaag voor een afspraak.

Nu is mijn vraag aan jullie experts, is dit zo? zie de auto daadwerkelijk niet hoe warm ie is en gaat ie zelf inschatten hoeveel benzine hij moet injecteren waardoor ik klachten als niet meer starten, rare versnellings problemen van 3 naar 4 en een benzine lucht en hoog verbruik en het lampje "inspuitsysteem" krijg?

ik heb er geen verstand van, maar ben bang dat ik gefopt word.

Bedankt voor het lezen alvast! :-)
Maartje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: Megane Scenic 2.0 | Automaat | 06/02/1998

Bericht door wesley015 »

Het kan inderdaad komen doordat de tempratuur sensor kapot is.
Daardoor word het systeem in de war geschopt en zal zelf de goed samenstelling zoeken wat niet lukt.
Met als resultaat dat de auto rare problemtjes gaat vertonen.
Gebruik eerst de zoekfunctie om naar een onderwerp te zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vinos
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011 09:53
Actief als: particulier

Re: Megane Scenic 2.0 | Automaat | 06/02/1998

Bericht door vinos »

Dankjewel Wesley, voor je reactie, dat is een erg geruststellend gevoel, super!

Had al bijna het idee dat de dochter van de garage houder Matilda heet...
geintje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht