Van Roekel Occasions Ede

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie

Topic author
Megane 1.6 coupé
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:57
Actief als: particulier

Van Roekel Occasions Ede

Bericht door Megane 1.6 coupé »

Begin juni mijn allereerste Renault gekocht bij Van Roekel. Renault Megane 1 1.6 16V uit 1999. €1100
Tijdens de proefrit ontdekte ik bij het rechtervoorwiel een soort schrapend geluid was en heb dat bij ze aangekaart. Ja dat was geen probleem zeiden ze en ik kon terugkomen ermee. Thuis ontdekte ik nog meer tekortkomingen. Reservewiel ontbrak, de achterraampjes openden en sloten niet en het raam van van de bijrijder ging wel open maar niet meer dicht. Ik de volgende dag weer langs de garage waar ik hem vandaan had omdat zij daarvoor moesten zorgen. Ik kon immers terugkomen ermee hadden ze gezegd. 8)
De monteur ging bij het rechtervoorwiel kijken en dacht dat het aan de kunststof wielkas lag. Dit heeft hij met een schroefje vastgemaakt :think: Lijkt mij niet de oorzaak van het aanlopen omdat ik een soort metaalschuren hoorde. Ik een rondje ermee gereden en het geluid was er nog steeds dus weer terug. Oke, ze hadden nu geen tijd maar ik kon de auto wel een paar dagen later afbrengen daar zodat ze even op de brug konden kijken. Toen ik ongeveer 50km in totaal met de auto had gereden begon de auto hevig te sputteren en stotteren. Zo erg dat ik nog maar net mijn huis kon bereiken. Ik de garage weer bellen en zeggen dat ik zelf de auto niet kon brengen ivm het stotteren dus dat ze hem maar moesten ophalen bij mij. Ging weer een paar dagen overheen. Weer contact gezocht met ze en ik kon dan de sleutel afbrengen bij ze, dan zouden ze de auto de volgende dag ophalen. Dat gebeurde idd en ze hebben de schakelaars allemaal gemaakt maar helemaal geen nieuws over hoe het met de auto ging oid, helemaal niets. Ik moest zelf weer bellen om te horen hoe het er voor stond en wanneer ze klaar dachten te zijn. Een dag later nog niets, en ik ging er langs om te vragen. Nee, ze hadden geen brug beschikbaar nog maar mogelijk kon dat die avond nog en anders de volgende dag. Opnieuw dus 2 dagen de auto kwijt. Eindelijk vandaag de auto kunnen ophalen. Ze hebben de bougies schoongemaakt, geschuurd en ingespoten. Prima, de auto loopt weer lekker. De schakelaars zijn gemaakt cq vervangen. Ook prima, mijn ramen gaan weer open :D Maar het schrapende geluid konden ze niet thuisbrengen en hoor ik dus nog steeds bij een scherpe bocht naar links. Iets minder weliswaar maar wel hoorbaar. Bij die garage zullen ze me wel zat nu denk ik :lol:
Ze verdienen voor mij hun plek in de "Walk of Shame" omdat het allemaal zo lang duurde en uiteindelijk nog het grootste probleem niet is opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door Mathijs »

Megane 1.6 coupé schreef:Ze hebben de bougies schoongemaakt, geschuurd en ingespoten. Prima, de auto loopt weer lekker. De schakelaars zijn gemaakt cq vervangen. Ook prima, mijn ramen gaan weer open
Nog een rekening daarvoor gehad ?
Megane 1.6 coupé schreef:Bij die garage zullen ze me wel zat nu denk ik
hmmm, ze zullen eerder de auto zat zijn denk ik, de verdiensten tegen de inmiddels gemaakte kosten zijn in rook opgegaan, ergo mijn eerste vraag.
Megane 1.6 coupé schreef:Ze verdienen voor mij hun plek in de "Walk of Shame" omdat het allemaal zo lang duurde
Of dat terecht is weet ik niet, ze hebben in elk geval wel hun best gedaan de tekortkomingen op te lossen en dat tussen reeds bestaande service/onderhoud afspraken met andere klanten door.
Men kan steeds minder zelf aan de auto doen, en dus hebben garages het wat dat aangaat steeds drukker. Als wij nu bijvoorbeeld een afspraak zouden maken voor het eenvoudig wisselen van olie+filter, kunnen we al gauw twee weken wachten tot we aan de beurt zijn bij de reguliere dealer.
Storing zoeken is altijd iets wat (helaas) veel tijd kost om echt tot de oorzaak te komen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Megane 1.6 coupé
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:57
Actief als: particulier

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door Megane 1.6 coupé »

Hoi Mathijs, niets van alle handelingen is in rekening gebracht. Van mij krijgen ze niets meer. Ik vroeg terloops nog wat de inruilprijs van mijn oude auto zou zijn bij hen en wat me niet verbaasde is dat ze €100 minder boden dan de eerste keer dat ik het ze vroeg.
Ja waarschijnlijk zijn ze eerder de auto zat dan mij :-)
Precies wat jij zegt over lange wachttijden, dat zeiden ze tegen mij ook maar ze boden zelf aan om terug te komen met defecten of storingen. Als ze dat zeggen en ik kan niet normaal met die auto rijden na de eerste 50km dan maak ik daar uiteraard gebruik van ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door Mathijs »

Megane 1.6 coupé schreef:wat me niet verbaasde is dat ze €100 minder boden
Je moet voor de gein eens met een spiksplinternieuwe auto direct na/tijdens de aflevering weer achteruit de showroom/afleverplaats terug in rijden en zeggen "Ik heb me bedacht..." of iets dergelijks. Je zal er van schrikken wat ze dan als prijs bieden voor je auto waar je net 5 meter mee gereden hebt. :shock: :lol:
Megane 1.6 coupé schreef: en ik kan niet normaal met die auto rijden na de eerste 50km dan maak ik daar uiteraard gebruik van
Dat is je goed recht en helemaal gelijk wat betreft dat rijden zeker! Dat een schakelaartje het wat minder doet etc. is van een heel andere orde, maar de auto moet natuurlijk wel rijden.

Als ze nu hun website nog eens werkende zouden krijgen .... :fp:
Heb in elk geval begrepen dat dit een universele autohandelaar is en geen Renault specifieke.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door mechanic »

Dit soort dingen hoort een garage te zien voor de aflevering. En bougies schoonmaken,dat doet haast niemand. Zal eerder een bobine kapot zijn geweest lijkt me.
Breng de auto eens voor een goede beurt weg bij een degelijke garage,dan heb je wat zekerheid die je nu niet hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

UCH
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:16
Actief als: particulier

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door UCH »

Als je gelijk al herrie hoort had ik dat eerst laten maken voordat je hem kocht .
En voor een auto van 1100 euro vind ik nog dat ze veel hebben gedaan. Bij een auto van zo weinig geld kan je natuurlijk zoiets verwachten ,Je koopt geen nieuwe. Tegenwoordig zie je dit wel vaker mensen kopen een oud hok voor weinig ,willen meer korting dus kopen ze garantie af, en als er dan wat is gaan ze huilen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door mechanic »

Toch mag je bij een garage meer verwachten dan particulier. Netjes dat er een gedeelte is opgelost,nu is het afgelopen lijkt me met hun service gok ik.
Gewoon even goed na laten kijken. Bij de zomercheck van de dealer komen ook veel zaken aan het licht.
Oudere auto wordt grondig bekeken omdat daar meestal de winst inzit. Dan heb je voor 2tientjes een redwlijk beeld van je auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

UCH
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:16
Actief als: particulier

Re: Van Roekel Occasions Ede

Bericht door UCH »

Is ook verstandig als je zelf geen verstand van auto's hebt. Neem anders iemand mee .
Zo kan je een hoop ellende voorkomen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in