Verlichting en ruitenwisser schakelaar

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Makkertje94
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2017 20:26
Actief als: particulier

Verlichting en ruitenwisser schakelaar

Bericht door Makkertje94 »

Hallo allemaal,

even een vraagje

Als ik mijn knipperlicht naar links aan doe dus dan druk ik de schakelaar naar beneden en zodra die weer terug springt na het nemen van de bocht gaat mijn verlichting heel even aan en vanzelf weer uit, want op de knipperlichthendel zit tevens de bediening van de verlichting.
Dit is ook het geval als ik de hendel iets naar beneden druk net voordat het knipperlicht daadwerkelijk aan gaat.
Ook het lampje op het dashboard gaat dan branden en de lampen zijn ook echt aan

nu denk ik zelf dat er een kabelbreukje in de hendel zit aangezien het probleem zich niet voordoet bij het knipperlicht naar rechts en tevens werkt de verlichting gewoon zoals het hoort

Nu nog een probleempje aan de kant van de ruitenwisserhendel en stuurwielbediening namelijk dat soms de ruitenwisserhendel niet reageert als ik bijvoorbeeld de hendel naar mij toe trek om de ruiten te sproeien en ook werkt de automatische ruitenwisser niet heel af en toe als ik de hendel op automatisch zet.
Ook de acterruitenwisser werkt soms niet als ik het knopje omzet en dan rommel ik even aan de schakelaar en dan werkt het weer

De auto is 13 jaar oud en kan het slijtage zijn van de kabels in de schakelaars of is het een ander probleem maar denk het zelf niet aangezien de rest allemaal goed werkt.

En weet iemand welke onderdelen nummers erin moeten van de schakelaarunits dus zowel voor de verlichting (linker kant) en ruitenwissers en stuurwielbediening (rechts en dit is 1 unit voor ruitenwisser en stuurwiel bediening

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



H&M
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2014 13:54
Actief als: particulier

Re: Verlichting en ruitenwisser schakelaar

Bericht door H&M »

Kabelbreuk kan uiteraard. Misschien met natte doek schoongemaakt, vocht erin gekomen? Uitleesprogramma ziet wrsch geen verschil tussen onbedoeld electrisch contact en bedoeld gebruik van lichtbedieningsschakelaar, maar een reset kan heel misschien helpen. Stuurkolom ietsje verstellen in hoogte/lengte kan helpen, maar is geen betrouwbare oplossing voor het probleem. Altijd met licht aan rijden, en wissers handmatig bedienen ook niet. Voorruit grondig reinigen kan de werking van de regensensor ten goede komen. Indien mogelijk bediening openmaken en bekijken. Onderdeelnummers zoeken via kenteken of exacte jaartal en uitvoering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Makkertje94
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2017 20:26
Actief als: particulier

Re: Verlichting en ruitenwisser schakelaar

Bericht door Makkertje94 »

De licht/regensensor zit er net een klein jaartje nieuw in en de ruit is altijd schoon.

Ik heb nu nieuwe hendels besteld via internet zowel voor het licht als de ruitenwisser en deze worden woensdag a.s ingebouwd en hoop dat het probleem is opgelost.

Ik post hier het antwoord zodra het gemaakt is en of het heeft geholpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Makkertje94
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2017 20:26
Actief als: particulier

Re: Verlichting en ruitenwisser schakelaar

Bericht door Makkertje94 »

Sorry voor de late reactie maar het inbouwen is gelukt door de renault garage en het was maar een half uurtje werk ipv de opgegeven 1,5 uur
En het werkt weer uitstekend dus het lag toch aan de allebei de hendels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht