Pagina 1 van 1

Renault Laguna 1.8i

Geplaatst: 15 okt 2006 02:37
door E.T.
Hallo Laguna rijders,

Ik heb een Laguna 1.8i uit 2000 met een Eurogas G3 LPG-installatie.
Deze auto heb ik sinds kort en bevalt me prima.
Er doet zich alleen iets voor met het rijden op LPG met de stationairloop.
Op benzine totaal geen problemen maar als ik op LPG tijdens het verminderen v.d. snelheid de koppeling intrap dan zakt het toerental te ver weg ca 400 tot 500 rpm waardoor het stop lampje gaat branden en regelmatig de motor zelfs uitvalt en dus erg hinderlijk is.
Soms gaat het stop lampje aan en door iets gas te geven kan ik het uitvallen voorkomen.
Ik heb de sludge uit de verdamper afgetapt en leidingwerk gecontroleerd op scheuren en/of breuken (valse luchtintrek) echter niets gevonden.
Wie heeft hier ook al eens last van gehad en weet waar het probleem zit?
Tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden.
Is het soms mogelijk om de gascomputer te resetten naar zijn begin instellingen, en hoe doe je dit dan?
Misschien is deze ontregeld, echter alleen bij het terugschakelen en terug naar stationair lopen doet zich dit voor.

Wie kan mij helpen? :?

M.v.g. Erik Tummers

Geplaatst: 16 okt 2006 19:55
door Rossy
Het opnieuw inleren van de LPG computer kan een dealer of een goede garage voor je doen.
Verder zou het ook een vuile of defecte stationair regel motor op de LPG verdamper kunnen zijn.
Ook een lek o-ringetje op de naald van dit motortje kan gekke mankementen veroorzaken.

Antonio.

Geplaatst: 17 okt 2006 20:15
door E.T.
Rossy schreef:Het opnieuw inleren van de LPG computer kan een dealer of een goede garage voor je doen.
Verder zou het ook een vuile of defecte stationair regel motor op de LPG verdamper kunnen zijn.
Ook een lek o-ringetje op de naald van dit motortje kan gekke mankementen veroorzaken.

Antonio.
Hallo Antonio,

Is dat regelmotortje (actuator) die wat na de verdamper zit en dus het gas naar de luchtinlaat regelt?
Is dat o-ringetje makkelijk zelf te vervangen?

Bedankt voor de reactie. :)

Groeten E.T.

Geplaatst: 18 okt 2006 20:26
door Rossy
Zover ik weet zit de actuator in de verdamper.
Het ringetje is goed zelf te vervangen.
De betreffende actuator zit met 2 boutjes vast.
Onderop de actuator, vlak bij de regelnaald, zit een rubberen o-ringetje.
Dit ringetje is nog geen 5mm in doorsnee en kan hele nare storingen veroorzaken.

Antonio.

Geplaatst: 18 okt 2006 23:52
door hans
hee antonio,
mijn 25 heeft dan weliswaar geen g3, maar heeft met zijn lpg installatie wel dezelfde klachten. Ze zijn niet zo erg als bij E.T., maar wel storend..
Zou bij mij het probleem op dezelfde manier opgelost kunnen worden?

Geplaatst: 19 okt 2006 21:59
door Rossy
Dat durf ik niet te zeggen.
Van een Eurogas G3 instalatie weet ik dit wel, daar die nog redelijk regelmatig voorbij komt maar van andere installaties weet ik dat echt niet.

Antonio.

Geplaatst: 21 okt 2006 00:03
door hans
ik laat de installatie binnenkort opnieuw inregelen, ik denk dat dan de grootste problemen bij mij wel weg zijn. Nog bedankt voor je antwoord. :)

Geplaatst: 21 nov 2007 08:19
door Roland
Sorry dat ik zo'n oud topic naar boven haal, maar een nieuw topic aanmaken schopt misschien nog meer verwarring.

Ik heb ook een Eurogas G3 installatie in mijn Laguna 1.8 16v zitten. Ik ben benieuwd hoe het met de beiden auto's hierboven is afgelopen, storingen verholpen?