Laguna type 2
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Laguna type 2
Ik ben alvast aan het rondkijken naar een Laguna type 2 station. Nu lees ik hier en daar dat deze Laguna type 2 vaak mankementen vertoond.
Maar ook hoor ik van mensen die er zelf één hebben dat ze nooit ergens last van hebben gehad. Prima auto zeggen ze.
Ook is mij verteld dat de auto inderdaad vaak stukken heeft maar dat vanaf bouwjaar 2004 die problemen verholpen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze auto? En klopt het ook dat vanaf 2004 betere versies gemaakt zijn, en dan bedoel ik niet de facelift??
Of ligt het gewoon aan het type motor? Dat er misschien motoren tussen zitten die vaker stuk gaan???
Graag wat ervaringen en reacties.....alvast bedankt.
Maar ook hoor ik van mensen die er zelf één hebben dat ze nooit ergens last van hebben gehad. Prima auto zeggen ze.
Ook is mij verteld dat de auto inderdaad vaak stukken heeft maar dat vanaf bouwjaar 2004 die problemen verholpen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze auto? En klopt het ook dat vanaf 2004 betere versies gemaakt zijn, en dan bedoel ik niet de facelift??
Of ligt het gewoon aan het type motor? Dat er misschien motoren tussen zitten die vaker stuk gaan???
Graag wat ervaringen en reacties.....alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 23 mei 2025 18:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Heel kort weergegeven:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V
Dit zijn natuurlijk gemiddelde aannames, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Dus de ervaringen van anderen zijn natuurlijk ook welkom
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V
Dit zijn natuurlijk gemiddelde aannames, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Dus de ervaringen van anderen zijn natuurlijk ook welkom

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Bij de motoren kun je nog opmerken dat 1.9 DCi in de 100 Pk versie minder problemen kent dan de 120 pk versie. Maar dat kan wellicht ook te maken hebben met de rijstijl van de mensen die menen dat ze 120 pk nodig hebben



Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 23 mei 2025 18:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
UPDATE:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Nog een aanvulling mijnerzijds:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.6-16v, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.6-16v, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Je kunt zeggen wat je wilt over de Laguna, het gaspedaal blijft tenminste niet hangen



Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Volgens mij is de V6 zeer betrouwbaar, maar een aanslag op je portemonne wat betreft brandstof verbruik.renault15.17 schreef:3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Anders had ik hem graag gehad ipv m'n huidige 2.0 16V, zeker aangezien de V6 een 5-traps automaat heeft en de 2.0 16V een 4-traps.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Kijk daar heb ik wat aan. Ik ga eens op m'n gemakje rondsnuffelen met deze info bij de hand. Bedankt allemaal!!!
Grtz
Grtz
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 mar 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ik heb zelf een laguna 1.9 DCI uit 2004 , een prima auto 2 jaar geen last .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 jul 2010
- Laatste bezoek: 27 jul 2010 17:55
- Actief als: particulier
Re: Laguna type 2
Heb zelf nu al 3 jaar een Laguna Grand Tour 1.9 DCI bouwjaar 2004 en tot nu toe nog geen problemen mee gehad behalve normale onderhoud natuurlijk. Ik was nooit weg van een Franse auto maar de volgen wordt zeker weer een renault.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 dec 2006
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
Re: Laguna type 2
mmm, in het lijstje ontbreekt de mijne. de 2.0 dci met ketting. Hoe wordt die ingeschaald?
Ik rij er nu een jaar mee (Lag II ph 2 uit sep 2006) en heb 1 technisch probleem gehad. Op een gegeven moment was hij niet meer vooruit te branden. Gaspedaal reageerde helemaal niet meer. Totdat de snelheid dusdanig laag was, dat hij met 80 kmh thuis kwam. Veel onderzoek verricht. Via uitlezen kwam op vervolgproblematiek uit ipv van het euvel zelf. Na overleg met Renault NL bleek mijn serienr in de range te zitten waarvan het verschijnsel bekend bleek te zijn. Een brandstofklep in de retourleiding van de commonrail werkte niet meer correct. Deze vervangen en probleem is niet meer teruggekomen. In het begin had ik door dit probleem een zwaar hoofd in de auto, maar ik rij er nu een jaar naar volle tevredenheid mee (40000km in 13 mnd !).
Ik rij er nu een jaar mee (Lag II ph 2 uit sep 2006) en heb 1 technisch probleem gehad. Op een gegeven moment was hij niet meer vooruit te branden. Gaspedaal reageerde helemaal niet meer. Totdat de snelheid dusdanig laag was, dat hij met 80 kmh thuis kwam. Veel onderzoek verricht. Via uitlezen kwam op vervolgproblematiek uit ipv van het euvel zelf. Na overleg met Renault NL bleek mijn serienr in de range te zitten waarvan het verschijnsel bekend bleek te zijn. Een brandstofklep in de retourleiding van de commonrail werkte niet meer correct. Deze vervangen en probleem is niet meer teruggekomen. In het begin had ik door dit probleem een zwaar hoofd in de auto, maar ik rij er nu een jaar naar volle tevredenheid mee (40000km in 13 mnd !).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 726 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 436 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 281 Weergaves
-
Laatste bericht door Xenomatrix
-
- 9 Reacties
- 545 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 5 Reacties
- 386 Weergaves
-
Laatste bericht door Sordone
-
- 0 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door GT3NL